Rall


Rall
 Share

Recommended Posts

DFHT

Uge 2, dag 2

Tirsdag d. 28/11 2006. City Fitness. Kl. 14.15

Efter fem fuldt bookede timer på klinikken var jeg mere end klar til at koble fra med noget hjultræning. Styrken er opadgående og der var overskud på hele linien. Lagoon kom i hulen midtvejs og desuden fik jeg kæwet den lidt med Marianne, der stillede op til DM i Bodyfitness og fire uger senere gennemførte NY marathon :crazy: Halvvejs inde i træningen kom Volbeat på, og albummet fik lov til at køre fuldt ud. CF har overgivet sig :devil:

Tirsdagens tal:

Squat

10x20

5x60

1x80

5x90

5x100

5x100

5x100

5x105

Tungere end sidst på sidste set - med overskud og ingen gener i fiberen :4thumbup:

Hacksquat

10x100

10x100

10x100

To rep mere på hvert set i forhold til sidste uge

SBDL

9x140

10x140

10x140

Flere reps end sidste uge - næste gang kommer der mere belastning på

1bens legcurl

10x45

10x45

8x45

Tungere ende sidst

Læg-Superset:

Siddende læg 3x 10(5(5)) -> Stående calfraises 3x10-20

1. superset:

-10x72.5 (5 x 62.5(5 x52.5))

-20x35

2. superset:

-10x72.5 (5x62.5(5x52.5))

-12x35 -> 20xmig

3. superset:

-10x72.5(5x62.5(5x52.5))

-15x35

Benpress calf raises - rest/pause set

10 set med 10 sekunders pause

24x + 13x + 8x + 8x + 8x + 8x + 8x + 8x + 8x + 6x 100

Arghhhhhhhhh - det brændt for vildt

Ab triset: Reversecrunches -> swissball crunches -> skrå crunches

20x -> 20x -> 8x

15x -> 15x -> 8x

Cykling 10 minutter på level 9-10

Bagefter røg jeg direkte hjem på sofaen og tog en tiltrængt morfar. Jeg kan godt mærke at jeg trænger til lidt mental deload. Styrken er på vej opad, men for at undgå endnu en dum skade, så skal jeg overholde deloaden i næste uge.

Morgencardio

Onsdag d. 29/11 2006. Kl. 6.10

PW 45 minutter rundt om Damhussøen - dejlig måde at få styr på tankerne :wink::superman:

:smile:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

DFHT

Uge 2, dag 3

Torsdag d. 30/11 2006. Gladiator Gym. Kl. 16.30

Vi har et positivt problem på klinikken. Der er så stor tilgang af nye patienter, at vi enten må sige nej til patienter eller arbejde mere. Jeg arbejder selvfølgelig mere, så vi kan tilbyde alle en tid, men det betyder også, at jeg ikke har tid til at køre ud til CF for at træne. Så er det fedt, at ha'et center tæt på Vanløse, som Gladiator Gym. Det er kører desværre bare altid noget tarveligt Madonna / europop på anlæget og der er 3-4 midaldrende kvinder, der bruger centret som hygge klub, hvilket også er fint nok, men stemningen indbyder altså ikke ligefrem til tung træning. Volbeat på mP3-afspilleren kan dog altid rede den værste stemning :devil:

Torsdagens tal:

Incl db bp

8x36

8x36

8x36

Tungere end sidst

Incl db flyes

10x28.5

10x28.5

Tungere end sidst

Chins

12xmig

12xmig

12xmig

Flere reps end sidst på sidste set

Milllitary press

6x55

6x55

6x55

Tungere end sidst og med overskud til mere

Kabelrow

9x85

8x85

8x85

Tungere end sidst

Pullover

12x46

11x46

også tungere end sidst

Superset: Lat. raises db + bagskulder maskine

12x11 + 12x80

12x11 + 12x80

Flere reps end sidst

Superset: Scullcrushers + EZ-curls med "armblaster"

9x37.5+EZ-stang -> 6x45+EZ-stang

9x37.5 -> 6x45

9x37.5 -> 6x45

Flere reps end sidst

Supserset: Triceps Pressdown -> Incl db Hammercurl

12x70 -> 10x20

10x70 -> 10x20

10x70 -> 10x20

Flere reps end sidst på gunsøvelsen, men triceps'ne var godt møre efter pullover og sculls

Cykling 10 minutter på level 7.

Bagefter var jeg lige et smut forbi FitnessCentret på Bogholder Allé, og der var sgu' en fed oplevelse :4thumbup: . Der var dødløft platform, ER-stativer til squat og bp, incl og decl bp stativer, masser af maskiner bla. en helt ny hacksquat og legcurl, kridt i en stor spand :4thumbup: :devil: og db's der springer med 2.5 kg op til 40 kg og så var der vist et par db's på 45 og 47.5 kg tilmed. Det koster 215,- kr på pbs om måneden og så er der nøglekort, så man kan træne, hvornår man vil. Mit Gladiator Gym medlemsskab udløber d. 31/12, og så melder jeg mig ind i centret på Bogholder Allé :4thumbup:

Jeg så forøvrigt 16Blocks med Bruce Willis i går - ikke den fedeste film, han har lavet, men fedt nok at se han som alkoholiseret cop med dårlig samvittighed :superman:

:smile:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

DFHT

Uge 3, dag 4

Fredag d. 1/12 2006. City Fitness. Kl. 17.45.

Arghhhh. Jeg røg ind i en kæmpe kø på HC.Andersen Boulevard i går på vej til CF, så jeg brugte 50 minutter på at kome fra Lyngby til Islands Brygge :crazy::dry: , så jeg var godt stiv i lænden da jeg steg ud af bilen, men efter en god opvarmning blev det en god træning alligevel. Lagoon havde fødselsdag og fejrede det med noget Illdisposed og en omgang Volbeat, som Lone måtte indrømme faktisk var ret godt :devil: .

Fredagens tal:

Squat

10x20

10x60

1x80

10x90

12x90

10x95

Squatten kørte godt, der er fortsat overskud til mere

DL

5x150

5x150

5x150

5x150

Ét set mere med 150 end sidst

Bb shrugs

20x110

20x110

Yep, yep

Frontsquat

10x80

10x80

En rep mere på hvert set i forhold til sidst

Lunges

12x70

12x70

Sad godt - og med overskud til mere

Liggende legcurl

10x70

10x70

10x70

Tungere end sidst

Hacksquat calf raises - dobbelt dropset

10x133 (10x101 (10x77))

10x133 (10x101 (10x77))

10x125 (10x93 (10x69))

Mine lægge har tilpasset sig dropset'ne, for de gik ikke i krampe efter først set, som de tidliger har gjort. Så for at give dem lidt eksytra udfordring fik de lige et drop set mere i forhold til sidst :smile:

Swissball ab crunches

20xlille sandsæk

15xlille sandsæk

15xlille sandsæk

Vægtupdate

Lørdag d. 2/12 2006

82.4 kg - dvs. 600 gram mindre end i lørdags :blink: . Det må være den tungere træning og morgencardioen, der sluger alle kalorierne, så ingen morgencardio til mig i dag. Morgencardioen mandag og onsdag bliver 45 minutter pw eller 30 minutter cyling, og kalorierne forbliver uændret indtil næste lørdag. I dag er der frit valg på alle hylder. Bla. står den på frokost på Kap Horn med mine forældre - uhmm, hjemmelavet burger :4mewantfood: :superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Disturbed, Rasmus. Ikke Illdisposed. :tongue: Få styr på dine løgne. :laugh:

Nyd burgeren. :4mewantfood:

LOL :4slap: tomato tomato

Det var også Illdisposed, øhh nej, Disturbed, jeg mente :wink: uanset hvad, så er endnu en CF'er blevet fanget af Volbeat tråden. De skal alle sammen bare ha' det serveret i små doser af gangen, og før vi ser os om, så kommer de kravlende op til dig og be'r om at høre Volbeat :superman:

:smile:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

DFHT

Uge 4, dag 1, deload

Søndag d. 3/12 2006. City Fitness. Kl. 13.30

Træningen har kørt helt godt i de sidste par uger. Styrken er på vej opad igen efter diæten og fiberen, så det er næsten lidt ærgeligt, at deloade nu. Erfaringsmæssigt ved jeg dog, at jeg har bedst af at deloade inden jeg føler mig helt brændt af. Desuden har fiberen og knæ og skulder sikkert godt af lidt deload - jeg gider ikke at presse kroppen ud i flere overbelastningsskader.

Søndagens tal:

Incl bb bp

5x80

5x80

5x80

Dips, bredt, albuer ud

10x5

Dips, smalt, albuer ind

10x5

Pendlay bb rows

8x65

8x65

8x65

Siddende millitary press

5x60

5x60

5x60

Upright rows

10x40+EZ-stang

10x40

EZ-curls med "Arm-blaster"

10x30+EZ-stang

10x30

10x30

Db overhead triceps ekstensions

10x38

10x38

Cykling 10 minutter på level 8-9

Cross trainer 10 minutter på level 25-35

En hurtig omgang, der næsten ikke føltes, som om jeg havde lavet noget. Bagefter hjem og lege handyman i køkkenet, som er ved at være på plads - lækkert at ha' fået mere bordplads og ekstra skuffer :superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Rall (dit gamle vrag)

Tak for dit post i min log :xmas: (jeg svarer lige her for nemhedens skyld)

Sjovt nok så forsøgte jeg faktisk at poste om netop Bogholder Alle, i din log her forleden men medens jeg skrev crashede min comp - og den har faktisk været nede lige siden.

Det lyder rigtigt godt, det du fortæller. Jeg bliver nødt til tjekke det ud inden længe. Jeg kan godt forestille mig at jeg skifter også. Uden at lyde for smart, så synes jeg dog ikke at det er så fedt at de ikke har større DBs end det nævnte. Men så trækker det omvendt op, at det ligger ca. 50 meter fra min bopæl.

Jeg må afgjort derovre snart - tror jeg udløber omk 22 dec i Gladiator faktisk. Iø. kunne jeg ikke lade være med at smile over dine kommentare omkring de sædvanlige madammer, og det evindelige europop/technotrash der bliver spillet. Heldigvis har jeg tit været der på så tilpas skæve tidspunkter at jeg har kunne høre mit gamle halv-corny Megadeth osv... Jeg har nu alligevel haft en god del gode træningspas i den kælder - især når jeg har været alene dernede og frit har kunne smadre igennem :santa2:

Men hvem ved, måske starter vi op næsten samtidigt på Bogholderen :nissecool:

btw. hva hedder åbningstiderne dernede - der er vel ikke 24-7?

Link to comment
Share on other sites

jhax >> Jeg mener faktisk også, der var et bar db's på 50, men ingen kæmpe store db's som de største i Gladiator, men du må ikke hænge mig op på det.

Jeg har lige som dig haft nogle gode træninger dernede, men oftest når jeg har været der alene og eurotrash kvinderne, de bøjede stænger, den generelt dovne stemning og den dårlige vedligeholdelse trækker pænt ned.

Med hensyn til åbningstiderne på Bogholder Allé, så mener jeg, der er bemanding på i dagtimerne fra 8-20 i hverdagene og åben for træning med nøglekort 24-7 :devil:

Det kunne være fedt, hvis vi ses derned fra januar af :nissecool:

:nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

DFHT

Uge 4, dag 2, deload

Tirsdag d. 5/12 2006. City Fitness. KL. 16.

En hurtig omgang, hvor jeg præsterede at lave en lille lændeskade på mig selv - flot Rasmus, og så på deload :annoyed: , men efter lidt is, Ipren, McKenzie øvelser og manipulation går det bedre i dag.

Tirsdagens tal:

Squat

5x100

5x100

5x100

SBDL

8x140

8x140

Hacksquat

8x100

8x100

Jeg fik lige et lille jag i lænden på første set :crazy: :annoyed:

1bens legcurls

8x45

8x45

Superset: siddende calf raises -> stående calf raises

10x60(5x50(5x40)) -> 25xmig

10x60(5x50(5x40)) -> 25xmig

Reverse crunches

20x

20x

Cykling 15 minutter på level 8-9

Morgencardio

Onsdag d. 6/12 2006. Kl. 6.00

pw 40 minutter rundt om Damhussøen

Jeg er så småt begyndt, at planlægge de næste par måneders træning efter DFHT'en. Det bliver oldschool, det bliver beskidt og det bliver russisk :nissecool:

:xmas:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

Hvad sker der lige for din lænd mester? :annoyed: Dårlig arbejdsstilling og dårlig aktivering af transversus :4whip::nissetunge:

Ellers så lyder det jo som om du roder med lidt Sheiko eller hvad? Det blir spændende at følge....

Hej Michael

:nissetunge: Lænden er i orden igen, så det var ikke så slemt.

.......psyko....jeg mener sheiko skal sørge for at banke mine maksløft op igen efter fiberen, men jeg vil prøve at planlægge videre, altså ud over de fire uger en sheiko tager. Jeg har en idé, hvordan min krop bedst responderer, og jeg vil prøve at lave lidt langtidsplanlægning med kontinuitet i progression over det næste halveår :nissegrin:

:xmas:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

DFHT

Uge 4, dag 3, deload

Torsdag d. 7/12 2006. Gladiator Gym. Kl. 16.50.

Incl db bp

8x33

8x33

Incl db flyes

8x27.5

Chins

8xmig

8xmig

Kabel row

8x80

Millitary press

5x50

5x50

5x50

Lat. raises

10x10

Bagskulder

10x70

Pullover db

12x40

Scullcrushers supersettet med EZ-curls med "Arm-blaster"

8x35+EZ-stang -> 5x40+EZ-stang

8x35 -> 5x40

8x35 -> 5x40

Cykling 15 minutter på level 7

Torsdagens træning tog 50 minutter :nissetunge: og jeg nænnede næsten ikke at drikke min shake bagefter, da jeg ikke følte jeg havde lavet noget som helst, men man skla jo forkæle sig selv lidt engang imellem. Bagefter stod den på madpandekager med oksekød med spinat, rosiner, hvidløg og kanel - og den kombo smagte overraskende godt :4mewantfood:

I eftermiddag kl. 15 står jeg klar med mit digi-kamera i CF, for ingen ringere end Johnnie Jackson kommer forbi og holder et seminar for Team CF :devil::nissegrin:

:xmas:

Link to comment
Share on other sites

[i eftermiddag kl. 15 står jeg klar med mit digi-kamera i CF, for ingen ringere end Johnnie Jackson kommer forbi og holder et seminar for Team CF :devil::nissegrin:

Og hvem skal stå på arbejde, og kan ikke bytte bare 2 timer væk, så han kan komme til at se det? :annoyed: Life's a bitch, from time to time... Men vi ses deroppe. :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Og hvem skal stå på arbejde, og kan ikke bytte bare 2 timer væk, så han kan komme til at se det? :annoyed: Life's a bitch, from time to time... Men vi ses deroppe. :xmas:

Arrgh, men mon ikke JJ kmmer forbi shakebaren? Vi ses i eftermiddag :wink:

:xmas:

Link to comment
Share on other sites

Tak for billederne :nissegrin:

Jeg har aldrig været særlig vild med ham ift. BB, men han er jo pisse stærk når han stiller op til styrkeløft konkurrencer så vidt jeg husker. Jeg synes hans arme halter ift. bryst og skulder og så har han for meget brystvæv efter min mening (men nu har jeg jo ikke set ham i virkelighed, så kan egentlig ikke udtale mig rigtig omkring det) :blush: Men uanset hvad så er det altid mega imponerende og motiverende at se de store kæmper i virkelighed :bigsmile:

Edited by bone-breaker
Link to comment
Share on other sites

Tak for billederne :nissegrin:

Jeg har aldrig været særlig vild med ham ift. BB, men han er jo pisse stærk når han stiller op til styrkeløft konkurrencer så vidt jeg husker. Jeg synes hans arme halter ift. bryst og skulder og så har han for meget brystvæv efter min mening (men nu har jeg jo ikke set ham i virkelighed, så kan egentlig ikke udtale mig rigtig omkring det) :blush: Men uanset hvad så er det altid mega imponerende og motiverende at se de store kæmper i virkelighed :bigsmile:

Enig, men han var yderst sympatisk.

DFHT

Uge 5, dag 1

Søndag d. 10/12 2006. Gladiator Gym. Kl. 16.00

Vi har været på besøg hos Camillas forældre i Varde i weekenden, så det blev en lokal kældertræning søndag eftermiddag, da det blev for sent til en CF-tur.

Søndagens tal:

Incl bb bp

8x85

8x85

8x85

Flere reps end før deload'en

Smal bp

7x85

Brændt af i press-værket efter incl bb bp - LOL - snak om lav kapacitet :wink:

Board smal bp

7x85

Her var der heller ikke meget overskud at hente

Dips brede, albuer ud

12x10

12x10

Dips smalt, albuer ind

12x10

Pendlay bb rows

10x70

10x70

8x70

Flere reps end sidste gang før deloaden

Træk til nakken

12x60

12x60

12x60

Sad godt og flere reps end sidst

Siddende millitary press i smith uden rygstøtte

7x20

7x20

7x20

Snak om en lee' delt øvelse

Db delt presses

10x25

9x27.5

Upright rows

10x45+EZ-stang

10x45

EZ-curls

10x37.5+EZ-stang

10x37.5

10x37.5

Overhead db triceps ekstension

10x42

10x42

Incl curls

9x20

9x20

Cykling 10 minutter på level 7.

Morgencardio

Mandag d. 11/12 2006. Kl. 6.00

Pw 25 minutter.

Morgenvægten lørdag d. 9/12 2006: 82.2 kg. Det betyder, at der skal nogle flere kalorier indebords og at jeg skærer ned på cardio'en. Jeg øger med 250 kalorier på træningsdagene, i form af et ekstra post-trænings måltid (cornflakes med prot. pulver) 45 minutter efter træning. På de dage, hvor jeg ikke træner halverer jeg morgencardioen til 15 minutters cykling eller 20 minutters pw. Lørdag er fortsat spisedag. Om 14 dage laver jeg så endnu en justering.

Jeg har efterhånden de næste måneders træning fastlagt. Jeg ser frem til at ha' en planlagt progression - især på de tre store.

Desuden går jeg med planer om at prøve mig frem i kosttilskudsverdenen, og så lave min egen lille evaluering - noget jeg har snakket med Bonebreaker om :xmas:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

DFHT

Uge 5, dag 2

Tirsdag d. 12/12 2006. City Fitness. Kl. 14.30

Hjulene var i hopla og der var overskud på hele linien :xmas: . Styrken er opadgående, så det tegner til, at DFHT nok skal klare jobbet som rehab/comeback program. Der er to½ uge tilbage af programmet, og træningerne ta'r 75-90 minutter, så de burde kunne flettes ind i den travle tid, vi har foran os i resten af december, med bryllup d. 23/12 og efterfølgende juleferie med familien :xmas:

Tirsdagens tal:

Squat

5x20

5x60

5x80

5x105

5x105

5x105

5x105

5x110

Yes, overskud og tungere end sidst før deloaden

Hacksquat

10x105

10x105

10x105

Ligeledes overskud. Jeg var fristet til at øge med 5 kg på det sidste set, men jeg valgte at gemme lidt til progressionen :wink:

SBDL

9x145

9x145

9x145

Dødløftet fra gulvet

1bens legcurls

8x50

8x50

8x50

Superset: Siddende calf raises -> stående calf raises

10x72.5(drop:5x62.5(drop:5x52.5) -> 30xmig

10x72.5(drop:5x62.5(drop:5x52.5) -> 30xmig

10x72.5(drop:5x62.5(drop:5x52.5) -> 30xmig

Lee' :blink:

Rest/pause Hacksquat calf raises

20+10+8+8+6x83 -> 9+7x77 -> 8+8+5 x 66

10 sekunders pause imellem hvert set :devil::devil::devil::devil:

Ab triset: Reverse crunches -> swissball crunches -> skrå crunches

20x -> 15x -> 10x

20x -> 8x -> 8x

Cykling 10 minutter på level 8-10

Bagefter var jeg til tværfagligt behandlermøde med de andre behandlere fra FalckHealthcare fra en af de virksomheder jeg arbejder på. Vi holdt mødet på Café Phønix på Valby Langgade. Det kan helt klart anbefales. Jeg bestilte en oksekødsret med marinerede oksekødsstrimler. Det smagte super godt og der har nok været minimum 600 gram oksekødsstrimler :4mewantfood: Protein :xmas:

I morges var jeg så lige nede og ryste al oksekødet ud i hjulene. Selv om jeg jo lige har sagt at jeg vil halvere mit cardio, så var jeg nød til at forbrænde lidt ekstra kalorier ovenpå café besøget i går :wink: .

Morgencardio

Onsdag d. 13/12 2006. Gladiator Gym.

Cykling 30 minutter på level 7 :nissetunge:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

I morges var jeg så lige nede og ryste al oksekødet ud i hjulene. Selv om jeg jo lige har sagt at jeg vil halvere mit cardio, så var jeg nød til at forbrænde lidt ekstra kalorier ovenpå café besøget i går :wink: .

Hallo mester - du er jo ved at pådrage dig en alvorlig spiseforstyrrelse, hvis du skal lave ekstra cardio pga. lidt godt kød :nonono: :4ranting: . Er det fordi din smoking til brylluppet strammer eller hva? :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Hallo mester - du er jo ved at pådrage dig en alvorlig spiseforstyrrelse, hvis du skal lave ekstra cardio pga. lidt godt kød :nonono: :4ranting: . Er det fordi din smoking til brylluppet strammer eller hva? :nissetunge:

LOL :laugh: Præcis - nu har jeg købt et monster lækkert Hugo Boss jakkesæt, der passer perfekt, og så vil jeg ikke lade overflødige kalorier lave buler de forkerte steder :nissetunge: , men efter bryllupet skal der ikke files på overflødige kalorier :4flex: :xmas:

Link to comment
Share on other sites

LOL :laugh: Præcis - nu har jeg købt et monster lækkert Hugo Boss jakkesæt, der passer perfekt, og så vil jeg ikke lade overflødige kalorier lave buler de forkerte steder :nissetunge: , men efter bryllupet skal der ikke files på overflødige kalorier :4flex: :xmas:

Bwahahaha, neger-Thomas og jeg var ellers sikre på at det var lillemor, der ville have du skulle holde dig nede i fluevægt - der skulle være lidt vaskebræt at spille på... :nissetunge: Men godt, at der er en legitim undskyldning for dine beskedne spisevaner. :4mewantfood: :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share