The ironworks


Francis
 Share

Recommended Posts

Okaaaayyy.. Det blev bedre idag!! :devil:

Efter at have prøvet boxsquat sammen med squattie i sidste uge, blev jeg enig om at prøve dem for alvor idag - altså hvor jeg virkelig koncentrerede mig om at sætte mig tilbage osv. gjorde jeg ikke så meget ud af forleden! Og hold op hvor det gik. Kørte på en bænk der havde ca samme højde som den boks vi brugte forleden, måske lige et par cm over . dvs at jeg er et lille stykke over parallel, vil jeg skyde på. Men stadigvæk.. :blink:

box squats from high box"

5r @ 50 kg

3r @ 70 kg

3r @ 100 kg

3r @ 140 kg

3r @ 170 kg

3r @ 190 kg :w00t:

3r @ 210 kg HELL YEEAAAAHH!!!! :devil: Skal fandme have kamera med næste tirsdag.. (og endda med et lille-bitte overskud!)

front-squats

4r @ 100 kg

4r @ 100 kg

2r @ 120 kg Tabte sgu stangen halvvejs oppe! :dry: Har lagt mærke til at den lægger dårligere og dårligere i ben foran. Ved ikke hvorfor..

speed pulls

2r @ 120 kg

2r @ 160 kg

2r @ 160 kg

2r @ 160 kg

2r @ 160 kg

hypers

12r @ BW

12r @ BW

pull-throughs

Mææærkelig øvelse :blink: fik kommentarer fra om jeg var ved at øve mig i at knebbe konen til om hvorfor jeg ikke bare brugte hyperbænken.. :devil::devil::devil:

pulldown abs

også speciel øvelse! Føles mere som om man kæmper imod balancen end man bruger maven. Kunne dog mærke en del i hoftebøjerne - hvis det da er et godt tegn.. :blush:

2" bell

C&SP:

5/5r @ 30 kg

2/2r @ 40 kg

1/1r @ 50 kg Den var sgu tung idag!! Men har heller ikke lavet noget grebstræning en del dage..

HIV:

60 kg x 3 med højre/2 med venstre (var ikke noget at gøre.. prøver et par gange på sidste rep)

60 kg x 1 med venstre :mad: /3 med højre

That's all folks.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 782
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Heftig box squat! :devil:

Med hensyn til pull-throughs og pulldown abs, så kan de føles akavede de første gange, men bare kør på med dem det er gode øvelser. St du mærker den sidst nævnte øvelse i hoftebøjerne er der intet i vejen med ifølge Louie Simmons.

Er du kommet videre i dine klubovervejelser? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Okaaaayyy..  Det blev bedre idag!!    :devil:

Efter at have prøvet boxsquat sammen med squattie i sidste uge, blev jeg enig om at prøve dem for alvor idag - altså hvor jeg virkelig koncentrerede mig om at sætte mig tilbage osv. gjorde jeg ikke så meget ud af forleden!  Og hold op hvor det gik. Kørte på en bænk der havde ca samme højde som den boks vi brugte forleden, måske lige et par cm over . dvs at jeg er et lille stykke over parallel, vil jeg skyde på. Men stadigvæk..    :blink:

box squats from high box"

5r @ 50 kg

3r @ 70 kg

3r @ 100 kg

3r @ 140 kg

3r @ 170 kg

3r @ 190 kg      :w00t:

3r @ 210 kg  HELL YEEAAAAHH!!!!    :devil:    Skal fandme have kamera med næste tirsdag..  (og endda med et lille-bitte overskud!)

front-squats

4r @ 100 kg

4r @ 100 kg

2r @ 120 kg  Tabte sgu stangen halvvejs oppe!  :dry:  Har lagt mærke til at den lægger dårligere og dårligere i ben foran. Ved ikke hvorfor..

speed pulls

2r @ 120 kg

2r @ 160 kg

2r @ 160 kg

2r @ 160 kg

2r @ 160 kg

hypers

12r @ BW

12r @ BW

pull-throughs 

Mææærkelig øvelse  :blink:  fik kommentarer fra om jeg var ved at øve mig i at knebbe konen til om hvorfor jeg ikke bare brugte hyperbænken..    :devil:  :devil:  :devil:

pulldown abs 

også speciel øvelse!  Føles mere som om man kæmper imod balancen end man bruger maven. Kunne dog mærke en del i hoftebøjerne - hvis det da er et godt tegn..  :blush:

2" bell

C&SP:   

5/5r @ 30 kg

2/2r @ 40 kg

1/1r @ 50 kg  Den var sgu tung idag!!  Men har heller ikke lavet noget grebstræning en del dage..

HIV:

60 kg x 3 med højre/2 med venstre (var ikke noget at gøre..  prøver et par gange på sidste rep)

60 kg x 1 med venstre  :mad:  /3 med højre

That's all folks..    :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Hey sodavand... :wink:

Ser sgu godt ud med dit box squat... Nu skal du bare have købt dig nogen bands... Så der kan komme en masse tension på.. :tongue:

Og pull trough er en rigtig feee øvelse.. Bare på med nogen tons så dødløfter du 300+ inden længe... :laugh:

-DAMN

Link to comment
Share on other sites

Ikke stærk nok.. :devil: hehe...

Men mange tak da! :tongue:

Jeg vejer lige knap 120 kg som det står til nu her, vil jeg skyde på..! Har ikke haft lejlighed til at veje mig i et stykke tid.. :innocent:

Nåh, men lige en kort, men rimelig intenst omgang træning..

benbøj bagpå (med sl-stang)

5r @ 60 kg

5r @ 90 kg

5r @ 120 kg

3r @ 150 kg

3r @ 180 kg

2r 2 180 kg

den sidste var lidt en grinder, så blev enig om at holde her for idag! Det var i det hele taget et mirakel at jeg kunne køre så relativt tungt, for min mave skreg af sult lige fra starten af.. :wink:

pushpress (med ol-stang)

5r @ 50 kg

5r @ 80 kg

3r @ 100 kg

3r @ 110 kg

1r @ 115 kg

1r @ 120 kg

1r @ 125 kg

0r @ 130 kg den sad sgu for langt fremme og så er den umulig at redde :mad:

db press siddende på bænk fremadlænet (lidt et forsøg)

8r @ 19 kg

5r @ 27 kg

5r @ 35 kg

4r @ 35 kg

Den er bare hård den øvelse. Fordi at jeg sidder på en bænk uden ryglæn og derfor bliver nødt til at holde mig 100% oprejst, går den bare DIREKTE i forskulder som intet andet jeg har prøvet!! :blink: det vilde syren til..

Men det var det.. en lille sød omgang! Men regner med at komme igen imorgen og gå amok i B-O rows, dødløft og noget keg/log-C&P.. :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Nah..  holder lidt pause fra vægtløftnings-øvelser for tiden!

Men lysten brænder da stadigvæk indeni..  :laugh:

Tænkte du på noget specielt??  Du er måske begyndt at få lidt mere kig på de store vægtløftnings-øvelser..?  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Lige for tiden er jeg hooked på træk, og prøver at træne det så meget som jeg nu kan. Det er en fed øvelse, styrke udtrykt i elegance. Jeg tænkte jo på at du havde nogle tips til begyndere som mig. :smile:

Og når skulderen er helt i orden så kunne jeg godt forestille mig måske at konkurrere i vægtløftning en gang i fremtiden. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Nah..  holder lidt pause fra vægtløftnings-øvelser for tiden!

Men lysten brænder da stadigvæk indeni..   :laugh:

Tænkte du på noget specielt??  Du er måske begyndt at få lidt mere kig på de store vægtløftnings-øvelser..?   :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Lige for tiden er jeg hooked på træk, og prøver at træne det så meget som jeg nu kan. Det er en fed øvelse, styrke udtrykt i elegance. Jeg tænkte jo på at du havde nogle tips til begyndere som mig. :smile:

Og når skulderen er helt i orden så kunne jeg godt forestille mig måske at konkurrere i vægtløftning en gang i fremtiden. :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Hva satan gider du ikke styrkeløft mere?

Link to comment
Share on other sites

Nah..  holder lidt pause fra vægtløftnings-øvelser for tiden!

Men lysten brænder da stadigvæk indeni..  :laugh:

Tænkte du på noget specielt??  Du er måske begyndt at få lidt mere kig på de store vægtløftnings-øvelser..?  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Lige for tiden er jeg hooked på træk, og prøver at træne det så meget som jeg nu kan. Det er en fed øvelse, styrke udtrykt i elegance. Jeg tænkte jo på at du havde nogle tips til begyndere som mig. :smile:

Og når skulderen er helt i orden så kunne jeg godt forestille mig måske at konkurrere i vægtløftning en gang i fremtiden. :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Hva satan gider du ikke styrkeløft mere?

<{POST_SNAPBACK}>

Et par stævner uden udstyr kan jeg nok klemme ind hvert år, men lige pt. så er jeg ikke særlig interesseret i styrkeløft i dets nuværende form.

Disclaimer: Forfatteren til dette indlæg er kendt for at være en vendekåbe og derfor kan man ikke forvente at vedkommende vil have samme standpunkter på hvilket som helst tidspunkt efter dette indlæg er skrevet. :4signme::innocent:

Link to comment
Share on other sites

Er du træt af udstyret eller hvad?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, ikke fordi det giver kg på toppen men fordi det besværliggører den daglige træning. Det tager min personlige glæde af at løfte Jeg vil bare flytte noget vægt fra punkt A til B, ikke vikle mig ind i alle mulige elastikker og den slags.

Det var også takket være en forsøg med trøje på at min skulderskade brød op igen, og det bøvler jeg stadig en bitte med endnu. :dry:

Men igen, jeg er jo kendt for den slags humørsvingninger. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Kender det godt, har ikke lavet andet end udstyrstræning, her de sidste 3 måneder med 2 tre-kampsstævner inden for 5 uger osv. men nu er det kommet lidt på afstand, så nu glæder jeg mig snart til det igen :bigsmile:

især i dødløften, så SKAL jeg ha trukket de 250 kg :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. det var en lidt værre en, men lidt kan det da nok godt blive til..!

Altså, KLART bedste råd numero uno ville være at finde en vægtløfterklub i nærheden! Du har nok hørt det til hudløshed og har tænkt "ja jaah", men det kan ikke understreges nok hvor meget det lille råd vil hjælpe i længden.. :4smartass:

Er du på messenger? For så var det måske lettere at snakke lidt frem og tilbage derover.. det går lidt hurtigere plus at jeg evt kan sende nogle små klip til dig ovs!

Hvis du er, kan du bare adde mig til dine kontaktpersoner: [email protected]

hvis ikke, så skriver du bare igen!!

Og jeg kan sagtens følge dig i det der med at man skal passe på ikke at suge alt glæden ud af det at træne..! Og vægtløftnings-orienteret træning er klart klart det fedeste/sjoveste at træne! No doubt about it.. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Er du gammel vægtløfter Francis??

Jeg har også overvejet vægtløftning, jeg vil ikke stoppe med styrkeløft men kunne godt tænke mig at lære træk og stød da det uden tvivl vil gøre mig til en bedre og stærkere atlet indenfor styrkesporten

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

LIge lidt træning... nu ikke det vilde

stående stem

10r @ 65 kg

6r @ 70 kg

4r @ 70 kg :mad:

Det var ellers meningen at jeg ville køre noget high-rep overhead arbejde, men det kørte da overhovedet ikke. Følte mig sindsyg svag idag..

Så det droppede vi og gik over til noget dødløft i stedet for

dødløft

5r @ 70 kg

3r @ 110 kg

3r @ 140 kg

3r @ 170 kg

3r @ 200 kg

Det kørte faktisk rimelig let idag. I hvert fald med et ok overskud! Jeg har dog lagt mærke til at de sidste mange gange jeg har dødløftet har der været utrolig meget friktion mellem stangen og mine bukser. Så det bliver noget sværere at klare den sidste 1/3 af løftet. Ved ikke om det er pga at min stil har ændret sig lige så stille eller mine bukser er ved at være slidt på en uheldig måde.. :raisebrow: Men i hvert fald træls

rack dødløft fra lige over knæet

3r @ 200 kg

3r @ 240 kg

2r @ 270 kg

Her var det samme problem igen. Bruger utroligt mange kræfter på at "slæbe" stangen op ad bukserne. Tror jeg skal prøve nogle andre end mine trofaste træningsbukser næste gang. Og så fik jeg min periodiske træthed i lænden bagefter, så jeg ikke rigtig kan lave noget! Jeg måtte derfor droppe af komme højere op.. :sneaky2:

Db rows

8r @ 30 kg

5r @ 37 kg

5r @ 45 kg

5r @ 45 kg

Den var sådan et ikke tung, men min ryg irriterede mig og så havde jeg mistet lidt gejsten.. Så ikke mere den dag :confused:

Link to comment
Share on other sites

Lige en hurtig omgang.. Var afsted igår og idag!

Igår:

råtræk

2r @ 50 kg

2r @ 50 kg

2r @ 70 kg

1r @ 80 kg

1r @ 85 kg (greb den lavt)

"råvend" og stående stem

3r @ 50 kg

3r @ 70 kg

3r @ 80 kg

3r @ 90 kg

1r @ 100 kg

benbøj bagpå

3r @ 70 kg

3r @ 100 kg

3r @ 140 kg

1r @ 160 kg

1r @ 175 kg (de sad ikke ret godt idag, så vi kørte ikke højere op)

dødløft med overhåndsgreb (for at se hvem der døde først)

1r @ 140 kg

1r @ 170 kg (her failede min makker)

1r @ 190 kg

1r @ 200 kg (fik den sgu helt op, men den nåede heller ikke andet end lige i ro, før den slippede ud)

øltønde vend og stem - rent overhåndsgreb

5 sæt á 2 reps, skiftende med min makker - dvs uden pauser mellem vores sæt! Det var faktisk helt hårdt til sidst. hehe..

Idag:

pushjerks bagpå (1 pushpress og så 1 pushjerk. begge fra nakken af)

1/1r @ 50 kg

1/1r @ 80 kg

1/1r @ 110 kg

1/1r @ 120 kg

1r @ 130 kg (kun pushjerk)

1r @ 140 kg

1r @ 150 kg (failede jeg STORT!!!) Den kom stort set kun lige fra nakken af.. Så jeg nåede lige at få armene væk. hehe... troede vist ikke rigtig på den rent psykisk)

"råvend" og stående stem (det jeg kalder råvend er et frivend uden låsegreb og uden "teknik". dvs stort set kun løftet med ryg og arme. for at få lidt råstyrke til øltønde/træstamme osv)

3r @ 50 kg

3r @ 70 kg

3r @ 80 kg

3r @ 90 kg

2r @ 100 kg (nøøj, den sidste tog længe om at komme op da. hehe)

7 eller 8r @ 80 kg (skulle lige prøve at reppe ud efter opfordring fra en ny vægtløfter i klubben som var dybt chokeret over at jeg ku finde på at stemme så meget. haha.. Som om det var noget at blive synderligt imponerent over :raisebrow: )

inch bell vend og stem(uden ben)

3r @ 30 kg

2r @ 40 kg

et par stykker pr side m/ 50 kg

et par stykker med højre side med 55 kg (venstre kan jeg ikke vende endnu).

Jeg har en komkurrence med min til-tider-makker om hvem af os der kan vende og stemme mest til inden nytår! Reglerne er at man kun må bruge én hånd til at vende og stemme med. Man må ikke bruge ben-afsæt af nogen art, og man må ikke bruge straps, låsegreb osv osv (ikke at låsgreb er muligt på den satan. hehe )

Så det bliver lidt spændende.. tror jeg ligger lidt foran endnu :devil:

inch bell hammer curls

5r @ 20 kg

5r @ 30 kg

5r @ 30 kg

Og så gad jeg ikke mere idag... :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

nogen fede træninger du får banket af.... Jeg følger med med stor interesse.

Jeg træner selv lidt vægtløftning og går og håber jeg kan spise mig stor nok til at kunne stille op til noget stærkmand engang. Hvis jeg da ellers kan præstere at holde mig skadesfri i mere end 6 måneder af gangen. På første side i din log nævner du nogen gadgets du har købt til at straffe dine underarme/hænder, hvad er det for noget?

Link to comment
Share on other sites

Nah, det er noget jeg selv har lavet.. Jeg kan lige tage nogle billeder af det imorgen ovre i klubben!

Jeg har lavet to håndvægte som passer til standart Ø50mm skiver og Ø53mm håndtag! Den er rimelig grum og kan "humble" de fleste. hehe.. Har engang trænet vores vend og stem med 55 kg på, hvor der kom to mindre fyre hen og spurgte hvad hulen det skulle gøre godt for..? Jeg sagde at de da kunne prøve at løfte lidt på den. Men da de ikke kunne få den til at slippe gulvet, tror jeg nok at pointen havde ramt plet.. :bigsmile: Den er altid god!!

Derudover har jeg lavet en wrist roller - det er bare et gammelt tykt vandrør, jeg har slebet ned udvendigt med vinkelsliber, og så boret et hul i. Her har jeg så sat et reb fast, som man hænger en skive i! Pointen er så at man ved at holde røret i hænderne skal rulle snoren op, indtil at vægtskiven er oppe ved røret! giver det onde pump i underarme og omkring håndled. (kan vel nærmest betegnes som Rm-øvelse for greb)

den tredje ting er en pinch blok - altså et stykke firkantet træ, med et reb monteret igennem, hvori jeg kan hænge skiver! jeg kan så enten lave dødløft fra gulvet med den, eller high pulls, eller en vægt for tid m.m. Den giver især noget i tommelfingeren.. (og totalt hård hud på tommelfingerens andet led. hehe)

Forresten, så er jeg igang med at lave en 2.4" vægtstang som nok skal blive underholdende at lege med!! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Lige en lille opdatering, da.. (halløjsa hvor det går)

frivend og pushpress

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

2r @ 80 kg

1r @ 100 kg - pp (dåårlig teknik idag og lillefingeren slipper ud på den forkerte side af stangen. Hmm)

1r @ 100 kg

0r @ 110 kg (dååårlig teknik. Grrr.. ellers let nok vægt)

1r @ 110 kg

2r @ 100 kg (og så gad jeg ikke det mere da)

benbøj bagpå (forsøgte på at lære lidt mere styrkeløter-teknik. Med tvivlsomt resultat)

3r @ 90 kg

3r @ 120 kg

7 singles @ 120 kg

dødløft

1r @ 150 kg

1r @ 175 kg

maks antal reps med farmers cylindre ( mener de vejer omkring 100-110 kg stk)

her fik jeg 5 gentagelser. Det var sgu pænt tungt.. hehe :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Har lige lagt en film ind med farmer deads-løftene, som kan ses i syv dage, hvis nogen er interesserede. hehe.. :tongue:

Ps. lig endelig mærke til min makkers meget mystiske motiverende råben under løftene.. De er yderst underholdende faktisk. haha..

(ups. glemte sgu da linket! damn... kommer her

farmer deads for maks antal reps

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

jo engang imellem gør jeg.. MEn det har langtfra min førsteprioritet..!

For det første er jeg relativ stærk i øvelsen næsten ligemeget hvor lidt jeg træner den.. Og for det andet er der mange andre øvelser hvor jeg er sørgelig svag i i forhold til hvad jeg nok burde kunne klare! :blush:

Men jo, den kommer med sådan i perioder.. Når jeg husker det :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Lige en fyld-ud dag..

råvend og stående stem

5r @ 50 kg

5r @ 50 kg

3r @ 75 kg

3r @ 85 kg

2r @ 95 kg (troede der var til tre faktisk.. :raisebrow: )

4r @ 90 kg (tag den!)

pushpress fra stativ

3r @ 80 kg

3r @ 100 kg

3r @ 110 kg

1r @ 120 kg (det var sgu en grinder, så så var der ingen grund til at tage flere der)

bent-over rows

8r @ 50 kg

5r @ 80 kg

3r @ 110 kg

3r @ 120 kg

3r @ 130 kg

3r @ 130 kg

3r @ 130 kg

12r @ 90 kg

10r @ 90 kg

smal bænk

8r @ 50 kg

3r @ 80 kg

3r @ 110 kg

3r @ 140 kg

3r @ 140 kg (de var faktisk rimelig hurtige idag. Mmm.. Nice :wink: )

10r @ 100 kg

10r @ 100 kg

hammer curls

6r @ 19 kg

6r @ 23 kg

6r @ 29 kg

6r @ 23 kg

Selvom der ikke var sving eller noget på de 29 kgs, kunne de 23 kgs ligesom bedre føles i biceps.. :mad: Mystisk!!

Og så lige et par sæt mave.. Har opgivet at få pulldown abs til at virke! Kan ikke se at den skulle have nogen som helst fordel frem for så mange andre mave-øvelser, når man tænker på hvor akavet den føles og atl besværet :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share