The ironworks


Francis
 Share

Recommended Posts

Lige en lille jule-opdatering!

Jeg har nu været derovre et par gange siden, men har jeg glemt at få noteret ned! Det var heller ikke det vilde jeg fik lavet da.. :mad:

råtræk

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

3r @ 60 kg

2r @ 70 kg

2r @ 75 kg

1r @ 80 kg

1r @ 80 kg

1r @ 80 kg

0r @ 85 kg (burde jeg have haft, da den var rigeligt højt oppe! Men har været lidt syg plus at timingen var off efter langt tids pause fra øvelsen) :blush:

2r @ 70 kg

almindelig bænk

5r @ 50 kg

5r @ 50 kg

5r @ 80 kg

5r @ 110 kg

3r @ 130 kg

3r @ 130 kg (de kørte problemfrit, men føles hårdere ved skuldren end smal bænk gør)

8r @ 110 kg (de kørte med reserve, men damn de var langsomme og "ude af groove". var alt idag faktisk)

3r @ 110 kg

råvend og stem

5r @ 50 kg

5r @ 70 kg

5r @ 80 kg

5r @ 80 kg

og så gad jeg simpelthen ikke mere idag.. kunne godt mærke at jeg ikke var helt frisk! Og så er jeg bare konstant stiv i led og kort rom osv.. Belastende :mad:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 782
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Takker.. Det er jo altid rart med lidt interesse omkring det man går og sysler med! hehe.. :nissegrin:

Nå, men var lige ovre og lave lidt idag..

Frivend og pushpress

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

3r @ 80 kg

1r @ 100 kg

1r @ 110 kg

1r @ 115 kg (utrolig nemt pushpress)

0r @ 120 kg

0r @ 120 kg (jeg har bare en "mental" barriere ved de 120 kg for tiden. Løftet er faktisk let nok, men hivet er totalt anderledes end alle de andre så jeg kan ikke komme ned under den. Hmm..

1r @ 100 kg

benbøj bagpå med 3-4 sekunds pause i bunden

1r @ 100 kg (her troede min makker vist at han skulle holde ferie i bunden. Daamn)

1r @ 130 kg

1r @ 160 kg

1r @ 160 kg

1r @ 160 kg

dødløft

3r @ 130 kg

3r @ 160 kg

3r @ 160 kg (kørte mærkeligt idag! Sådan en todelt bevægelse nærmest :blink: )

1r @ 190 kg (sad bare mystisk)

ikke mere af det idag tak..! :dry:

smal bænk

5r @ 50 kg

5r @ 80 kg

3r @ 110 kg

1r @ 140 kg

1r @ 160 kg (med pænt overskud endda. nice)

2 DB vend og stem

3r @ 27 kg

3r @ 35 kg

3r @ 35 kg

3r @ 35 kg

og så gik der legestue i den:

en-arm BB råtræk

1/1r @ 50 kg

1/1r @ 50 kg

hack lift m/stang

2r @ 130 kg

2r @ 130 kg (mæææærkelig løft.. :blink: )

og så lige lidt mave. (Decline crunches og ab pulldowns - kæmper stadig bract. hehe)

Sidenote: Tror jeg er nødt til at genoptage seperat pushpress-træning, for sålænge jeg bare vender og pushpresser kommer jeg sjældent op og "udfordrer" min pushpress-styrke - hvilket godt kan mærkes! Og det ville næsten være synd ikke at gøre mere i det..

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Hahaha... Jeg skulle lige til at skrive at det ikke var noget problem at få dem over hovedet, kun at vende dem! Meen så så jeg lige at der da vist havde sneget sig et ekstra ciffer ind. hehe...

Havde ellers ikke været værst at kunne vende og støde 1220 kg da.. :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

En omfangsrig dag idag.. Nåede både at hilse på -Matz- og Simoh derovre. :4thumbup:

Men nåede da også at køre en hel del..

råtræk

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

1r @ 70 kg

1r @ 80 kg

1r @ 80 kg

1r @ 85 kg (og den var endda med rimelig overskud idag. men valgte at holde alligevel og køre op om et par dage istedet for)

frivend og pushpress (det er snart hovedøvelsen!! :devil: )

2r @ 70 kg

2r @ 70 kg

1r @ 100 kg

1r @ 110 kg (holdte her da jeg rev skindet på min tommelfinger op.. av-av)

benbøj

3r @ 100 kg

3r @ 130 kg

1r @ 160 kg

1r @ 180 kg (også med overskud. nice)

lille øltønde med overhåndsgreb

5 sæt af 2 reps. skiftende mellem min makker og jeg.. Var helt hårdt næsten. hehe

dips

8r @ bw

8r @ bw

3r @ bw+15 kg

3r @ bw+20 kg (også med overskud. en god dag idag. hehe)

bent-over rows (hver rep fra gulvet af. gør øvelsen lidt lettere)

5r @ 50 kg

5r @ 90 kg

5r @ 120 kg

3r @ 120 kg

3r @ 120 kg (gjorde aws at holde stangen pga min tommelfinger. Hmm)

pushpress fra stativ (skiftedes til at køre mellem min makker til vi ikke gad mere)

5-6s @ 110 kg

1r @ 120 kg

0r @ 130 kg (den var sgu så tæt på, men kunne ikke lige strække min arm det sidste stykke. Men havde jo også lavet en del i løbet af dagen)

dødløft

5r @ 130 kg

5r @ 130 kg

5r @ 130 kg (bare lidt for at få noget blod ned til ryggen osv)

Men alt i alt en glimrende dag.. Så godt nytår til alle på MOL!! :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

lavede lige noget dødløft-teknik træning - så at sige..

Kørte op til 210 kg først, men synes bare at den sad mystisk. så kørte jeg lidt ned igen og koncentrede mig om farten fra bunden af og så op igen!

Og så fandt jeg ud af at hvis jeg starter med at køre knæene længere frem end armene og så tilbage til de er ca i linje med armene, så virker løftet bedre. så mens jeg fokuserede på dette kørte jeg op til 210 kg igen. Den kørte lettere men var stadigvæk tung da.. tror maks der var til 230 kg :mad:

Og så kørte jeg lidt frivend bagefter.. Men jeg havde desværre lavet den store fejl at spise et stort måltid ca en time inden, så fik det helt dårligt og måtte stoppe igen!

Men alt for denne gang..

Link to comment
Share on other sites

Okay, lige en rimelig okay dag.. Ikke det vilde

råtræk og pushpress fra nakken

3/3r @ 50 kg

3/3r @ 50 kg

1/1r @ 70 kg

1/1r @ 80 kg

0r @ 90 kg

1/1r @ 80 kg

frivend og knickstød

3r @ 50 kg

2r @ 80 kg

1r @ 100 kg

1r @ 110 kg

or @ 120 kg ( :confused: )

Lavede et hiv med 120 kg, som var helt oppe ved nipples. hmm.. tror jeg vil sætte en dag af til at køre op og ned i vægt i frivend til at jeg får den! Har nok hiv til 130 kg i hvert fald.. :mad: )

benbøj bagpå

5r @ 90 kg

3r @ 120 kg

1r @ 150 kg

1r @ 170 kg

3r @ 150 kg

dødløft

4r @ 120 kg

2r @ 150 kg

1r @ 180 kg

1r @ 200 kg

1r @ 220 kg

smal bænk

5r @ 50 kg

5r @ 80 kg

3r @ 120 kg

3r @ 150 kg

11r @ 110 kg

hammercurls

6r @ 23 kg

5r @ 27 kg

5r @ 27 kg

og så lidt la-la, med noget "hold-en-stang-i-én-hånd-så-længe-som-muligt-test", mave osv.. :tongue:

hele herligheden tog over to timer idag, så lidt kæbe må der have været. hehe.. :innocent:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Lige lidt dovenskabs-overkropsgeil.. Brugte helt sikkert mere tid på at sms'e end på at træne.. :blush:

alm. bænkpress

5r @ 50 kg

5r @ 80 kg

5r @ 110 kg

3r @ 140 kg

3r @ 140 kg

3r @ 140 kg

råvend og stående stem (på jordens mest elendige vægtstang :mad: )

3r @ 50 kg

3r @ 70 kg

3r @ 80 kg

3r @ 90 kg

3r @ 90 kg

bent-over rows (på samme skodstang.. var for doven til at finde en anden)

8r @ 50 kg

5r @ 80 kg

5r @ 100 kg

3r @ 110 kg (der var virkelig et dårligt greb på denne stang. ingen roulletering, kun ribler som på en dildo eller sådan noget :w00t: )

5r @ 110 kg

3r @ 110 kg

dips

10r @ kropsvægt

10r @ kropsvægt

10r @ kropsvægt

10r @ kropsvægt

9r @ kropsvægt.. (de første fire var med overskud, men lige pludselig er alle kræfter bare suget væk. hehe)

hammercurls across body

6r @ 19 kg

6r @ 26 kg

6r @ 26 kg

6r @ 26 kg

Så må jeg hellere lige over og lave noget lidt mere seriøst imorgen. hehe.. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Det var faktisk et godt spørgsmål.. Kan ikke helt huske det præcist. men vil skyde på en 6-7 år efterhånden. Kun noget af tiden seriøst..

Jeg har brugt en del tid på at træne vægtløftning, hvilket jeg aldrig nåede at blive en haj til - for at sige det mildt! Men indenfor det sidste års tid ca er jeg skiftet over til noget mere råstyrke/stærkmands-træning og har det meget sjovere. hehe.. :pumpin:

Dog savner jeg min tidligere makker.. :confused:

Link to comment
Share on other sites

Det ser ud til din træning kører støt og roligt fremad. Det ser godt ud.

Angående de der inch-dumbbels du har lavet¸ måler de så præcist en tomme eller er de tykkere? Jeg læste på dave drapers hjemmeside om det.kunne godt tænke mig at prøve at træne med tykke stænger en dag. Hmmm kommer i tanke om man ikke kunne bygge nogle 'beslag' eller lignende til at sætte uden på almindelige stænger.

Så kunne man sætte sig det mål at løfte det samme som man kan med alm. stang og når man så har nået det¸ vupti er man meget stærkere. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Lige en opdatering.. Får lavet alt for lidt for tiden! Der er for meget der tager tid, studiet, dårlig økonomi, prøver på at overbevise en tøs om at jeg er den perfekte for hende osv osv.. hehe.. Men styrken hænger rimelig godt ved!

råvend og stående stem

5r @ 50 kg

5r @ 50 kg

3r @ 70 kg

1r @ 80 kg

5r @ 90 kg

3r @ 95 kg

2r @ 100 kg (den tredje var der sgu til, men den kom for langt ud foran at hænge, og så kan den ikke reddes :dry: )

benbøw bagpå

3r @ 100 kg

3r @ 130 kg

2r @ 160 kg

2r @ 190 kg (også med et rimelig overskud. dejligt nok)

dødløft

3r @ 160 kg

2r @ 190 kg (den første glemte jeg at koncentrere mig og blev ypper-ugly. nuimmer to en leg)

smal bænk

5r @ 50 kg

5r @ 80 kg

3r @ 110 kg

1r @ 140 kg

2r @ 160 kg (igen, havde stort set den tredje. Men nu fik jeg krampe i højre baglår.. :sneaky2: )

10r @ 130 kg (ikke kønt til sidst. hehe)

biceps på en "sammenpresset" stang

5r @ st+30 kg

5r @ st+50 kg

3r @ st+50 kg

mavebøjninger på gulvet

skulle lige prøve for sjovt igen, efter ikke at have lavet sådan noget pjat i laang tid.. Men da jeg havde lavet lidt over 40, gik hele sækken bare i krampe som aldrig før!!! tog nok næsten ti min inden jeg kunne stå op normalt.damn.. :w00t:

og det var vist det.. hehe.. Hjem på sofaen og slappe af. Gg..

=>blackmoore.. ja, det er en ganske fin lille gadget! Den giver det onde pump/syren til i underarmene. Jeg har dog lavet min for stor i dia., så jeg giver lige så hurtigt i greb som i underarmene. Hvis jeg får taget mig sammen til at gøre lidt mere ved det igen snart, så skal jeg også have lavet en ordentlig en igen. hehe..

=>heffehurtig... mine inch bells -som jeg kalder dem i mangel på bedre navn- er lidt over 2" tommer i diameter! Altså knap dobbelt så tykke som en standart OL-stang.. Det giver et enormt godt greb at arbejde med sådan nogle tingester. Plus at de er ypper-oplagte til at holde små konkurrencer mand til mand osv. hehe.. Men den der med at træne sig op til det man kan på en alm. stang og så sige at man er blevet xx antal kg stærkere, den tror jeg desværre ikke rigtig holder..! Det er nogle helt andre ting, øvelserne udfordrer med en tyk stang - plus at du ikke kan komme op på nogle kg der vil hjælpe specielt meget på dit maks i den givne øvelse..!

Næh, tykke stænger egner sig bedst til at være "unikke" øvelser - altså øvelser på lige fod med andre øvelser! F.eks vil et vend og stem med en tyk stang kræve en HELT anden teknik end et frivend og stem.. Men kan klart anbefale at lege med det! Det er enormt sjovt og udfordrerne :4thumbup:

Mht at lave en tyk stang, bliver det du snakker om måske lidt svært at føre ud i livet..! De to letteste måder jeg lige kan komme i tanke om er enten at købe en lang stykke Ø50mm centerless slebet stålakse og så få en maskinarbejder til at dreje to bøsnigner som du lige svejser på som "skiveholder" for inden. Så passer eleiko-skiver og låse lige på..! Man kan også bruge den lidt mere grove og billige måde, og så købe noget vandrør i 2" (indv. dia) og så få dem til at lave gevind i begge ender og lave to mellemstykker (bruges som skiveholder) hvori du skruer to 1-1/2" rør i.. Det passer sådan nogenlunde udvendigt til en eleiko skive. De er ldit løse, men ikke mere end det går..

Håber du blev lidt inspireret, ellers spørger du bare igen.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Den samme historie som sidst.. :sneaky2:

frivend og pushpress

3r @ 50 kg

2r @ 80 kg

1r @ 100 kg

1r @ 110 kg

0r @ 120 kg

1r @ 110 kg

benbøj bagpå

5r @ 110 kg

5r @ 130 kg

3r @ 150 kg

1r @ 170 kg

1r @ 200 kg (ben kører ok for tiden, selvom stilen stadigvæk ikke er 'dead-on'!

dødløft

3r @ 130 kg

3r @ 160 kg

3r @ 180 kg

2r @ 200 kg (piece of cake)

0r @ 230 kg (kunne igen ikke holde spændet i ryggen lige under knæene. Det er sjovt, de siger at jeg løfter den ENORMT hurtigt fra gulvet af, men lige omkring knæene så går jeg i stå og mister opspændet i ryggen.. MEn kan selvfølgelig ikke rigtig tillade mig at klage når jeg ikke træner løftet mere end jeg gør - eller mere seriøst end jeg gør :blush: )

smal bænk

5r @ 50 kg

5r @ 80 kg

3r @ 110 kg

1r @ 130 kg

3r @ 150 kg (og endda total presset på den sidste :blink: Havde satset på at få 5 idag. Men kunne godt mærke at de kørte "forkert" idag. Ligesom om at jeg sænkede dem for højt oppe på brystkassen og ligesom kom i klemme.. Men pyt.hehe)

Lidt hi-rep mave... :poking:

Link to comment
Share on other sites

Lidt pauseklovneri... Skulle jo lave et eller andet!

pushpress fra nakken

5r @ 50 kg

3r @ 80 kg

3r @ 110 kg

1r @ 130 kg

1r @ 135 kg

0r @ 140 kg (også lang tid siden at jeg har kørt den sidst.. :innocent::poking: )

benbøw til en kasse

5r @ 70 kg

3r @ 100 kg

3r @ 130 kg (var rimelig tunge idag. :raisebrow: så det droppede vi igen da..)

dødløft

5r @ 130 kg

5r @ 160 kg

5r @ 190 kg (de var rimelig lette idag faktisk. nice)

1r @ 210 kg (den var så til gengæld ikke så let. Sjovt, vægten føles faktisk ikke ret tung - altså relativt. Men jeg har bare svært ved at holde opspændet. Må jeg lige have undersøgt nærmere.. fik en mistanke idag om at det er mine buksers skyld. De bliver trukket med op og laver ligesom en pølse henover stangen. er nok ikke specielt gavnligt for et rimelig tungt dødløft.. :wink: )

dips

5r @ kv

5r @ kv+11 kg

5r @ kv+19 kg

5r @ kv+23 kg

10r @ kv

8r @ kv (udsolgt.. har lige manglet det sidste hele dagen faktisk. Hmm)

curls (for the girls)

6r @ 19 kg

6r @ 23 kg

6r @ 23 kg

og så lige lidt hi-rep mave igen-igen..

Link to comment
Share on other sites

IGÅR:

alm bænk med pause (gaab)

5r @ 50 kg

5r @ 80 kg

5r @ 110 kg

3r @ 140 kg

3r @ 140 kg

3r @ 140 kg

8r @ 110 kg

7r @ 110 kg (total pumped.. føler mig som en bodybuilder :blush: )

stående stem

5r @ 50 kg

5r @ 70 kg

5r @ 80 kg (tung)

3r @ 90 kg (meeget tung)

0r @ 100 kg ( :blink: mine triceps var helt døde af alt det bryst-pump pjat :sneaky2: )

4r @ 80 kg

pull-ups (laang tid siden at jeg har kørt dem. ku godt mærkes)

opvarmning i pulldown maskine

3r @ kv

3r @ kv

3r @ kv

3r @ kv

okay, hold tungen lige i munden: two dumbbell, parallel-grip triceps extensions (hehe)

8r @ 15 kg

8r @ 23 kg

7r @ 23 kg

6r @ 19 kg

ens triceps syrer bare til, så man ingen kraft har i midten af bevægelsen. HELT ny øvelse og et sjældent forsøg på triceps-isolering. Skal lige overveje om det var en succes. hehe..

DB curls

6r @ 17 kg

5r @ 25 kg

5r @ 25 kg

4r @ 29 kg (riimelig tung.. er en total PUSSY i curls :poking: )

IDAG:

frivend og pushpress

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

3r @ 70 kg

1r @ 100 kg

1r @ 110 kg

1r @ 110 kg

1r @ 110 kg

1r @ 110 kg (må hellere få lidt mere "indøvning", istedet for at forsøge 120 kg hver gang. hehe.. :innocent: )

benbøj bagpå

5r @ 60 kg

5r @ 90 kg

5r @ 120 kg

5r @ 150 kg

5r @ 170 kg (luft.. luft.. luft!!)

dødløft

5r @ 120 kg

3r @ 150 kg

3r @ 190 kg

or @ 230 kg (fik total krampe i læg/baglår.. Får jeg bare tit for tiden. gad vide hvorfor!!?)

og så gad jeg ikke mere.. Glemte at køre mave. Hmm..

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Nasty pas Francis :4thumbup:

Sikker på det ikke var 30kg i curls?

Så vidt jeg husker har vi da ikke nogen 29kgs håndvægte i Herkules :smile:

Vi ses - husk nu vi skal battle i dødløft på et tidspunkt :devil:

mvh

Køkken-montøren :laugh:

Link to comment
Share on other sites

or @ 230 kg  (fik total krampe i læg/baglår..  Får jeg bare tit for tiden. gad vide hvorfor!!?)

<{POST_SNAPBACK}>

Måske får du ikke magnesium nok. Der skulle opstå et større behov for magnesium ved tung vægttræning...Har du helt opgivet at køre træk og stød i øvrigt eller står den bare på stærkmand lige nu?

Edited by heffehurtig
Link to comment
Share on other sites

aha.. Aktivitet i loggen. hehe..

Nu kommer jeg helt i tvivl om håndvægtene. Men det er nok 27'erne faktisk.. Har ikke jordens pæneste skrift, så den kan godt være lidt svært at tyde engang imellem. hehe.. Må hellere lige dobbelttjekke..

Mht det der dødløft-battle, så hmm.. :poking: nu er dødløft jo netop noget af det jeg er værst til :devil::devil: Men hvis du er med på dødløft fra kasser, så kan jeg godt overveje det. hehe..

heffelihuf.. Det kan faktisk godt være at det er magnesium. Altså jeg aner det ikke, men det lyder som et rimelig fornuftigt bud. JEg har holdt pause med mine faste vitaminpiller et par måneder snart pga vingeskudt økonomi, så det passer måske et eller andet sted rimelig godt.. men det var da en rimelig mærkbar virkning på en vitaminpille :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Og ja, har faktisk droppet helt at køre træk og stød.. Jeg er fra naturen nærige side meget stiv, så bare det at jeg ikke har kørt det i et stykke tid, gør at positionerne er FULDSTÆNDIGT væk. hehe.. :4thumbup: (not)

Så sent som igår var jeg nede og køre benbøj foran, og jeg var nødt til at skifte over til krydsgreb fordi at mine håndled gjorde nas. hehe.. Havde jeg aldrig troet skulle overgå mig.. Men gør mig ikke så meget. Vægtløftning overlader jeg til andre, som er meget bedre til det end mig. hehe.. Så kan jeg sparke deres røv i mere styrke-orienterede øvelser (forhåbentligt :blush: )

Faktisk lang tid siden at jeg har været inde forbi din log og se hvordan det går.. Må jeg hellere lige gøre alvor af. hehe...

Ps. trænede faktisk også igår! :4smartass:

råtræk

2r @ 50 kg

2r @ 50 kg

2r 2 70 kg

2r @ 70 kg

2r @ 70 kg

2r @ 70 kg

2r @ 75 kg (alle dejlig lette)

benbøj foran (av mine stakkels håndled)

5r @ 50 kg

5r @ 80 kg

3r @ 100 kg

3r @ 100 kg (formen var lidt off, efter lang tids pause i øvelsen)

3r @ 120 kg

3r @ 120 kg

"Bill Starr" goodmornings

8r @ 50 kg

8r @ 70 kg

8r @ 90 kg

8r @ 90 kg (fik helt ondt i nakken af at presse hovedet tilbage, når man vil op igen :mad: )

stående stem

5r @ 50 kg

3r @ 80 kg

3r @ 80 kg

7r @ 80 kg (for lige at sige at jeg havde lavet lidt.. Kunne jo knap kalde det fullbody ellers. hehe)

hi-rep mave.. 3x35r crunches (gaab)

DB curls

6r @ 19 kg

6r @ 22 kg (tror jeg nok.. Kan ikke helt huske det)

6r @ 26 kg

6r @ 26 kg

Det var den mest trætte omgang træning længe.. Overhovedet ingen energi til sidst, og jeg nåede nok at gabe de første 50 gange - til min makkers store irritation. hehe.. :innocent: Ikke sådan når man lige har været til familiemiddag inden træning osv..

Meen nu må jeg nok også hellere komme ordentligt igang igen snart... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Hej Francis

Kom lige forbi din log! Bliver helt træt bare af at læse om dine øvelser! Nu har jeg ikke så meget at sammenligne med på styrkeområdet, så jeg bliver meget nemt imponeret. (Håber ikke det var en alt for "blond" kommentar :blush: )

Skulle man aldrig få lokket dig op på en spinningcykel?!

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Det tror jeg sgu ikke lige! Det er alt for hårdt for en som mig.. :innocent:

Jeg har prøvet det en enkelt gang, men det fangede ikke rigtig lige.. Det var sgu hårdt nok, ingen tvivl om det, men jeg kedede mig lidt på sådan en cykel. At man nok godt kunne trænge til lidt motion ved siden af, er så en anden snak.. hehe

Er der kommet fuld gang i loggen igen? :smile: Må hellere lige kigge forbi engang og hilse på..!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share