klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Ugens vejninger:

vaegt_header.gif

vaegt_2002_14.gif

Desværre ikke noget vægttab i denne uge. Det er kosten der pga. kaos om spisningen (møder, flytning etc) har været alt alt andet end optimal.

Skal man sige noget positivt om det, så kunne man jo sige, at det er rart at se, det virker når man spiser rigtigt - og at det ikke virker når man spiser forkert. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dato: Onsdag, 10. april 2002

Varighed: 1 time

Center: Equinox Nørrebronx, Århus

Besøgte Århus' andet Equinox-center. Jeg mente at have set en dødløft-platform deroppe, den ene gang jeg har været der før.

Dødtræt og hovedpine. :(

Benchpress

1 x 10 x 20kg

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 60kg

3 x 3 x 70kg

1 x 3 x 72,5kg

Første gang jeg prøvede at gøre 3-rep sæt i fri bænk. Det gode er det er nemmere at koncentrere sig om formen og vejrtrækningen. Da jeg ikke havde en 3-rep rekord før, er 72,5 min nye...

Incline Dumbell Bechpress

4 x 5 x 22,5kg

Kørte af lort til primært fordi jeg var ukoncentreret. :(

Hip Extensions

4 x 12

Som opvarmning til dødløft.

Dødløft

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 90kg

1 x 4 x 100kg

Ingen dødløft-platform :angry2:, så jeg skulle koncentrere mig meget om at sætte stangen langsomt ned igen for ikke at smadre gulvet/larme meget mere end jeg gjorde i forvejen. Grr!

Kørte ellers uden problemer - også de 4 x 100kg, men jeg holder igen indtil jeg har kørt det lidt længere. Ingen grund til at overstresse noget - især ikke når jeg ikke har en til at holde øje med min form.

Ingen udstrækning.

Overall

En nogenlunde men noget kort omgang - der var ret fyldt i centret.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeg tror sgu godt jeg kunne have taget en 3x75... Måske prøver jeg det på søndag. :)

(Her skal i parantes bemærkes at jeg et par gange er blevet straffet for mit overmod ved ikke at kunne køre de planlagte sæt) ;)

Jeg kan se mit projekt 100kg bænk er et godt stykke væk endnu... Hvis jeg skulle komme med et bud på,hvad jeg kan tage i 1RM, så ville det nok være 80 eller måske lidt mere - men nok under 85. Pyha, 15-20kg stigning inden juli - det bliver ikke let.

Men så havde det jo også været så kedeligt.

Dit max må vel være ca. 100kg eller hvordan med det? Jeg kan se 95kg som max et sted i din log, og du tog en double med 90 onsdag i sidste uge. Så det må vel være lige omkring de 100kg? Hvis jeg så sammenligner med dine rep-rekorder mangler jeg ret meget endnu, forudsat vores rep/max forhold er nogenlunde sammenligneligt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, for noget tid siden, vel 3 uger, forsøgte jeg et max, men jeg var ikke rigtig sat op til det og missede på 100 kg, men tog en 95 kg efterfølgende...og ja, jeg tror da min max ligger på 100 kg nu...det er da mit mål at tage inden en måned fra nu...

Mvh.

Lawman

Link to comment
Share on other sites

Arne>> En del af formålet med den er netop, som jeg også skriver et sted, at måske kunne virke som inspiration til andre. Så det glæder mig der er nogen der har lidt ud af det. :)

Jeg glæder mig til at du begynder din logbog, du har jo givet både mig og andre mange gode råd, så det kunne være spændende at følge dig lidt nærmere.

Lawman>> Motivation og koncentration er alt. Du må simpelt hen have et 100kg løft i dig, de 2 x 90 var jo ret gode.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Torsdag, 11. april 2002

Varighed: 1 time

Center: Equinox Horsens

Pga. ærinder kunne jeg ikke komme til spinning, så istedet var jeg senere på aftenen en tur i centret for at styrketræne lidt.

Var træt og ikke rasende oplagt.

Military Press

1 x 5 x 20kg

1 x 5 x 30kg

4 x 5 x 40kg

1 x 4 x 40kg :angry:

SÅ tæt på 5 x 5 x 40kg! GRRR!!!

Squats i smith

1 x 5 x 7kg

1 x 5 x 47kg

1 x 5 x 67kg

1 x 3 x 47kg

Sæt under 67kg var A2DG (*1). Desværre var min lænd mere træt end jeg havde troet, så jeg måtte pille de 67kg af og køre nogle lidt lettere sæt.

Barbell Curls m. EZ

1 x 5 x 20kg

5 x 5 x 40kg

Meget hårdt ved mine håndled, det virker som om jeg vrider dem. :( Men dog en PR.

Sit-ups

4 x 8

Ingen tid til udstrækning, centret var ved at lukke.

Overall

Okay... PR i barbell curls, for træt i lænden af dødløft til at banke igennem i squats.

(*) Ass To Da Grass :biggrinbounce:

Link to comment
Share on other sites

Xjyden>> Ja... Er det et problem??

Jeg har ikke oplevet problemer med den kombination. Jeg kører squat i smith - jeg ved ikke om det er derfor jeg ikke har oplevet problemer?

Jeg går ud fra du mener, det kan være svært at styre vægtstangen hvis arme, skuldre og øvre bryst er smadret? Eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var det, jeg tænkte, og jeg kan godt se, at det er mindre vigtigt, når du bruger smith-stativ.

Jeg venter altid med skuldre til sidst, så ved jeg, om de er blevet tilstrækkeligt smadrede af de øvrige øvelser, før jeg belaster dem yderligere.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Søndag, 14. april 2002

Varighed: 1½ time

Center: Equinox Horsens

Proteinlageret i top efter 4 stykker oksemørbrad til familiefest i går. :)

Benchpress i fri

1 x 10 x 20kg

1 x 5 x 52,5kg

1 x 5 x 65kg

1 x 5 x 70kg

2 x 5 x 72,5kg :king:

Havde ingen gammel 5-rep rekord, så den satte jeg så. :)

Der stod 3 x 5 x 70kg på papiret hjemmefra, men jeg kunne mærke efter det første sæt med 70, at der var mere at hente - så på med 2,5 ekstra. Og det gik - men heller ikke mere end lige. Nu mangler jeg kun 7,5kg i at nå min gamle 5rep max i smith! :devil:

Incline dumbell benchpress

1 x 5 x 22kg

2 x 5 x 24kg

Kørte rigtig godt. Ingen større håndvægte, så når jeg træner i Horsens må jeg prøve at køre flere reps/sæt istedet.

Closegrip Benchpress Smith

1 x 5 x 77kg

1 x 5 x 74,5kg

5kg oven i min gamle 5-rep rekord! :king:

Tripceps Rope Pull

1 x 8 x indstilling 10

1 x 8 x indstilling 11

Tripceps Pushdown

2 x 8 x indstilling 13

Dumbell Curls

2 x 8 x 18kg

1 x 8 x 16kg

"Gid dat pump goin'!" :)

Udstrækning 5min.

Overall

Flere personlige rekorder! Mit bænkpres kører rigtig godt. :king:

Link to comment
Share on other sites

Gu er så, forsæt det gode arbejde :thumbs-up:

Oplevede præcis det samme igår, var over ved min fætter og sætte en brænder i hans maskine, da det var klaret gik vi ned og fik noget kaffe og kage, og hans far kunne tydeligt se at jeg har havde smidt nogle flere kg.

Det er sku dejligt at høre.... :D

Link to comment
Share on other sites

Godt gået mester!!!

Så var jeg ikke helt ved siden af da jeg i tidernes morgen spåede at med teknik og indlæring ville du hurtigt nå din smith-maskine vægt i fri bænk.   ;)

Iøvrigt har jeg et lille eksperiment jeg gerne vil have du prøver af for mig. Det kommer af jeg ser du ikke har smidt vægt i denne uge og det irriterer dig måske en anelse. Dog vil jeg sige..du når de 10 kg i næste uge, men skal vi se om du kan nå det mere...? ;)

Prøv følgende:

Når du står op og skal have morgenmad - DRIK to iskolde glas vand INDEN du laver morgenmad.

GØR det samme inden frokost, mellemmåltider, Aftensmad.

GØR det INDEN du øser mad op...

HVORFOR: Fordi kroppen har brug for meget vand...og når du er sulten vil kroppen også gerne have vand. Spiser du før du drikker vand kan du spise mere da kroppen jo ikke mættes med vand som den gerne vil have. DRIKKER du først mættes kroppens tørst efter vand og er så klar til den reelle mængde mad den har brug for. DESUDEN siges det at maven trækker sig lidt sammen når man drikker ISKOLDT vand og dermed ikke kan indeholde så meget mad.

Hvis du vil gøre mig den tjeneste at prøve dette hele næste uge og så stille dig på vægten...så tror jeg du når et pænt stykke over 10 kg...

EVT. hav en vanddunk stående ved din morgenmad i dit køkkenskab så du husker det...en vanddunk (evt. tom, da det er for at huske den) i posen med mellemmåltidet, en dunk på kontorbordet...og i køleskabet...så du hele tiden husker det.

2 glas iskolde vand inden hver eneste madindtag i løbet af dagen.

Iøvrigt: Fuck hvor er det flot med din optur i styrke...go for it!

Lad mig høre hvordan vandprojektet går, hvis du altså er med på at give det et forsøg...det er jo ikke en slankekur...bare en modificering i mængden du indtager...forskellen er bare...at drikker du ikke inden og så af dig selv nægter at spise op...så er du stadig sulten...drikker du først og spiser...vil du automatisk øse op og indtage mindre end hvis du ikke drak.

MVh.

Lawman  :thumbs-up:

Link to comment
Share on other sites

Don Kane>> Jo, det ER lækkert at høre. Det var iøvrigt også lidt en optur at være på tøj-shopping. LIdt mindre størrelser end normalt - hvilket jo er cool nok - men det sidder bare meget bedre! :)

Lawman>> Det er ikke sådan jeg ikke ved, hvorfor jeg ikke har tabt mig. Der er ikke noget mysterie i det. Jeg har nemlig tilsidesat mine egne råd og guidelines til, hvordan jeg skal spise og hvor meget jeg skal spise.

Det er helt rart at have den viden om, hvorfor vægten står stille (hvis en digital vægt kan stå stille) - i modsætning til at man ikke fatter det.

Men jeg er da helt klar på at forsøge det med vandet. Det du skriver giver umiddelbart mening, og det er jo komplet ufarligt - det er jo bare vand - så jeg prøver det fra i morgen og ugen ud, og så prøver jeg at evalurere på det. Man kan måske også indkalkulere lidt ekstra energiforbrænding frem og tilbage fra toilettet. :biggrin:

Mht. bænkpres, så er det for fedt, at det går solidt frem! Det er pisselækkert at øge hver eneste gang! Det er også derfor jeg varierer med reps fra gang til gang, så er der større chance for at jeg kan se en fremgang på vægtstangen hver gang jeg kører et givent antal reps. Lidt mindgames med mig selv for at holde motivationen i top.

Og ja, det ser ud til du får ret med at det går stærkt med at indhente smith-resultaterne - og det er for svedigt! :devil:

Link to comment
Share on other sites

COOL...motivation er vejen frem!

Tænk på vandet som det reneste rene...moder natur hende selv...noget som bare er guld hver...en slags renselse...

Det lyder frlest...men hvis man istedet for at kyle vandet ned af pligt..så hjælper det på motivationen at se på vandet som det det er...en livsnødvendighed...og når nu det er livsnødvendigt...kan man lige så godt elske det... ;)

MVh.

Lawman

Bare husk det FØR hver måltid og altså FØR du øser op...ØSER du op før, vil man være tilbøjelig til at forsøge at spise op...altså tvinge maden i sig...og det er der ingen grund til. :)

Link to comment
Share on other sites

Godt nok :)

Jeg har spist mindre end i sidste uge, og jeg oplevede mere mæthed i middags... Det kan dog også variere fra dag til dag, så det er for tidligt at konkludere noget.

Jeg bundede en liter lige inden frokost, og har også hældt i hovedet i løbet af eftermiddagen - deraf skvulp. :)

Nu vil jeg ned og svede umådeholdent på et cykelagregat med svinghjul.

Link to comment
Share on other sites

Sad lige og regnede lidt på de 57 dage (~8 uger) siden jeg startede mit lille projekt med at tabe mig.

Jeg har tabt 10kg. Det er et energiunderskud på 30.000kj * 10 = 300.000kj.

Dvs. jeg har gennemsnitligt haft et energiunderskud per dag på ~ 5200kj.

Jeg har gennem spinning (fordelt på 32 gange af tilsammen 30 timer) haft en estimeret forbrænding på 100.000kj - herfra skal dog trækkes hvileforbrænding (da det jo kun er det ekstra, jeg har forbrændt under spinnnig, der er interessant). Jeg kender dog ikke lige tallene for forbærnding i hvile... Hertil skal til gengæld lægges den øgede forbrænding efter spinning - men den har jeg ingen tal for.

Dvs. at hvis jeg som tidligere beregnet af Jarvig13 har en forbrænding på 17.500kj om dagen, skulle mit daglige energiindtag gennemsnitligt have været 12.300kjoule... Desværre er det jo ikke absolutte størrelser, da min estimerede forbrænding jo er netop estimeret - og jeg kender ikke mit daglige energiindtag i detaljer.

Jeg må altså konkludere, at mindst en tredjedel af mit vægttab kan henledes til den øgede mængde motion - men at kosten stadig er den vigtigste faktor.

...

Det er gået en smule hurtigere end forventet med vægttabet, og så har jeg langt fra været fejlfri undervejs (spist for meget/for energiholdigt) - så jeg er meget tilfreds med del-resultatet her efter 8 uger. Jeg er topmotiveret og fortsætter ufortrødent. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share