Artikel om vægttab


Stubbe
 Share

Recommended Posts

Snowball >> Hvorfor er det pinligt at tænke som du gør? Det er vel kun en logisk slutning at mene at en overvægtig person ikke har brug for en softice.

Jeg ville da tænke det samme hvis jeg så en lungepatient tage sig en smøg. Det har da intet med nedladenhed at gøre.

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

En overvægtig kan have "brug for" en soft ice af samme grund som alle andre. Du kan tænke hvad du vil - men det er træls at få blikke og kommentarer - jeg spiste is ialt 6 gange i sommers - næppe det der gjorde den store forskel - og det vil jeg gerne gøre i fred for håndlige blikke. Du har heller ikke "brug for" den 8 drink når du går i byen - det brænder hjerneceller af - men jeg står ikke klar til at ryste på hovedet af dig.

<{POST_SNAPBACK}>

Enig. Jeg havde heller ikke nogen intentioner om at ytre mig hånligt på nogen måde, men som skrevet "man kan tænke hvad man vil". Det er der sikkert også folk der gør, når jeg en sjælden gang tér mig åndsvagt i byen. :smile:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Hej Fjæs

Interessant indlæg du fik fyret af der! Det er nemlig også noget jeg tit har rodet med. Jeg har brugt lang tid på at filosofere over vægttab, ønsker, drømme og alt det der. Prøv Google og hvis du så ikke finder noget, kan du måske prøve at få fat i Dr Phils bog om vægttab, jeg ved godt du sikkert tænker det samme som mig når du hører det navn, men uanset hvor amerikansk og klamt hans show er, så har han faktisk nogle ganske gode pointer som jeg kun kan nikke genkendende til.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Selv overvægtig....og i sommers "svært overvægtig" og sådan havde det været de sidste par år.....overvægten er især tiltaget i løbet af de sidste 10 år med et par kilo, hvert år.....

Jeg tog beslutningen om at tabe mig sidst i August og er allerede 7 kilo lettere. selvom der stadig er 15 kilo der skal væk. MEN jeg tror bare det hele handler om TABU.

Går du selv hen til en overvægtig ven og fortæller ham/hende at han vejer for meget og skulle tage at gøre noget ved det? Men samtidig at hvis han/hun ikke vil det, er det også ok?

Overvægtige mennesker skal også "vokse" i processen og der går en rum tid før de er klar, men de bliver det en dag!!!

Jeg blev det selv....jeg vidste det da godt at jeg var overvægtig, men ingen sagde noget og jeg lod stå til..(som de fleste overvægtige gør!) Så slemt var det da heller ikke...osv. (Undskyldninger har vi tonsvis af......)

Indtil den dag jeg mødte en kollega....hun havde været 2 mdr. på arbejdspladsen og vi havde da snakket noget sammen og var på bølgelængde, men heller ikke mere.

Hun fortalte mig direkte at hun for et par år siden havde smidt 17 kilo og om ikke jeg skulle se at gøre noget ved det? Wow.......tag den, tænkte jeg, men vidste jo hun havde ret. Og jeg besluttede at nu var det nu eller aldrig.......

MEN...og det jeg egentlig vil frem til..........folk havde aldrig sagt noget....den sidste kommentar jeg husker er min far, der for 8 år siden...sagde til mig: "Du har da lagt dig en smule ud, har du ikke?" Det syntes jeg ikke den grad dengang....(det drejede sig højst om små 5 kilo), så derfor stod det stille.

Men hvis nogle for 2 år siden havde gjort mig opmærksom på at det var blevet mange kilo i løbet af en tid, ville jeg nok have tænkt mig lidt bedre om og nok også kommet til konklusionen om at det var nu eller aldrig!

Jeg talte faktisk med familien en måned inde i dette forløb.....(3 mdr. er gået) og som min mor sagde...."Vi ville ikke såre dig".......Nej, det ville de da ikke, men hvis jeg havde fået sandheden noget tidligere, havde min krop ikke haft det så skidt som den havde det for 3 mdr. siden!

Så mit råd til alle er: Kender I en overvægtig ven/veninde, så tal med ham/hende om det, men acceptér hvis ikke jeres ven er SÅ langt så han/hun gør noget ved det.

Joanna

Hej Fjæs

Interessant indlæg du fik fyret af der! Det er nemlig også noget jeg tit har rodet med. Jeg har brugt lang tid på at filosofere over vægttab, ønsker, drømme og alt det der. Prøv Google og hvis du så ikke finder noget, kan du måske prøve at få fat i Dr Phils bog om vægttab, jeg ved godt du sikkert tænker det samme som mig når du hører det navn, men uanset hvor amerikansk og klamt hans show er, så har han faktisk nogle ganske gode pointer som jeg kun kan nikke genkendende til.

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan nikke genkendene til hvad det er du siger Joanna (flot vægttab forresten). Men altid er det ikke nok bare lige at sige det til personen. Overvægtige mennesker (ligemeget om det er svært overvægt eller let overvægt) ved godt at de skal havde gjort noget ved sagen. Det er nemt nok for en letvægter at gå over til en person der er overvægtig og sige: "Skal du ikke tabe dig mester?". Jo det skal han/hun da, dumt spørgsmål egentlig :tongue:. Jeg mener problemet ligger i at få de overvægtige til at dyrke idræt, og derfor prøver de en eller anden mirakkelkur: "Spis al det sukker du har lyst til, uden at dyrke motion. Men tab dig alligevel", som tit slår fejl, og derved mister de modet på en ny kur.

Hvorfor bliver folk overvægtige? Jeg mener det er pga. det pres der bliver lagt på dem som måske ikke i forvejen er som "hyppigheden", og bliver kørt ud på et fatalt sidespor. Det eneste de egentlig er gode til at er at spise og sidde ned, så derfor gør de det for at finde tryghed et sted.

Men tilbage til artiklen, det er en rigtig fin artikel, men heller noget psykisk bag overvægt, pga. det er det der er det spændene :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

En god artikel der godt kunne blive bedre !

Hvordan?

Ganske enkelt ved at datere den, altså sætte dato og år på, foroven for eksempel, sammen med forfatteren.

Artiklen er forbilledligt skrevet, med udførlige referencer, og alligevel mister den selv i gyldighed og brugbarhed ved denne mangel.

Samme mangel på datering gælder for øvrigt også de fleste andre artikler på MOL. En del af dem kunne godt fortjene en datering hvis de skal være anvendelige ud over den dag de er skrevet, men ellers også for et godt princips skyld.

Link to comment
Share on other sites

AsgerF:

Ganske enkelt ved at datere den, altså sætte dato og år på, foroven for eksempel, sammen med forfatteren.

Artiklen er forbilledligt skrevet, med udførlige referencer, og alligevel mister den selv i gyldighed og brugbarhed ved denne mangel.

Du har da ret i at et tidsstempel er en god ide, men jeg synes da ikke ligefrem at man kan sige at artiklen mister sin brugbarhed ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 year later...
  • 1 year later...

Meget god og spændende artikel.

Af nysgerrighedsmæssige årsager: findes der bund og loft for kalorie-indtag? hvor tit bør man revurdere sin BMR+PAL samt vægt mhp at sætte nye mål (ved godt det er afhængig af hastighed til ny ligevægt, men spørger mere efter erfaringer fra andre MOL'er... hvor tit revurderer I jeres balance og nye kalorie-mål?) Bliver man ved med at tage 1000kcal af ryger man vel for langt ned på et tidspunkt eller?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Denne artikel er nu at finde på forsiden ...

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>[Vægttab]</span>

Jeg skal gøre opmærksom på, at Herbalife har fået foretaget klinisk testede forsøg, som påviser, at Herbalifs Formula1-produkt taget sammen med Herbalifs proteinpulver virker direkte slankende. Taget som måltidserstatning naturligvis!

Bedste hilsener,

Finn.

Edited by MaxPower
reklame fjernet
Link to comment
Share on other sites

Jeg skal gøre opmærksom på, at Herbalife har fået foretaget klinisk testede forsøg, som påviser, at Herbalifs Formula1-produkt taget sammen med Herbalifs proteinpulver virker direkte slankende. Taget som måltidserstatning naturligvis!

Bedste hilsener,

Finn.

Hej Finn

Jeg skal gøre opmærksom på at der i denne tråd eller artikel på intet tidspunkt er omtalt Herbalife så vidt jeg kan se, tråden er oprettet for godt 5 år siden med seneste aktivitet for ca 2½ år siden.

Prøver du at opnå andet end reklame for din hjemmeside, hvilket ikke er tilladt jvf. vores regler?

"Det er ikke tilladt at reklamere for firmaer eller produkter man selv har økonomisk interesse i."

Bedste hilsener,

MaxPower

Moderator

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal gøre opmærksom på, at Herbalife har fået foretaget klinisk testede forsøg, som påviser, at Herbalifs Formula1-produkt taget sammen med Herbalifs proteinpulver virker direkte slankende. Taget som måltidserstatning naturligvis!

Bedste hilsener,

Finn.

:4slap::lolabove:

Hey Finn jeg har et råd der er virker direkte slankende. Det du gør er at iføre dig en lyserød buttplug (husk farven er meget vigtig da den er slankende) også lever du kun af isterninger og mosevand i hele 4 uger. Garanteret vægttab eller pengene tilbage

Link to comment
Share on other sites

 Share