Front Squat vs Squat !?!


websam
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Er det egentlig sandt, eller er det en myte, at frotn squats (min nye yndlingsøvelse) går mindre i røven og mere i lårene end normale squats??

Vi snakker VL greb og ned til parallel...

Link to comment
Share on other sites

Er det egentlig sandt, eller er det en myte, at frotn squats (min nye yndlingsøvelse) går mindre i røven og mere i lårene end normale squats??

Vi snakker VL greb og ned til parallel...

<{POST_SNAPBACK}>

Front squats går ihvertfald mindre i baglår. Frontsquat muligvis mindre i bagdelen hvis ikke dybden forøges. Men jeg tror der en del myte over det at den ikke giver godt i bagdelen :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Liv i en gammel traad i stedet for en ny:

Jeg har altid koert back squats og det vil jeg blive ved med. Til gengaeld vil jeg gerne skifte de uduelige leg extensions ud med front squat for at faa mere fokus paa quads.

Saa spoergsmaalet: Er jeg den eneste der spaender vildt meget i abs i bunden af front squat?

Synes det er mega haardt - men godt selvfoelgelig

:4thumbup:

Saa nu venter jeg bare paa resultaterne

Link to comment
Share on other sites

Liv i en gammel traad i stedet for en ny:

Jeg har altid koert back squats og det vil jeg blive ved med. Til gengaeld vil jeg gerne skifte de uduelige leg extensions ud med front squat for at faa mere fokus paa quads.

Saa spoergsmaalet: Er jeg den eneste der spaender vildt meget i abs i bunden af front squat?

Synes det er mega haardt - men godt selvfoelgelig

:4thumbup:

Saa nu venter jeg bare paa resultaterne

Nejdu er ikke den eneste. Jeg har tit oplevet, at jeg kan mærke frontsquatten mere i maven end i benene, men det betyder formodentlig, at frontsquat også er god for mavemusklerne, og det er jo meget godt.

Man skal jo også spænde godt i maven for ikke at falde forover på tunge vægte.

Link to comment
Share on other sites

Jep, det er rigtigt at man skal spaende i maven. Til gengaeld synes front squat at vaere mere skaansom for baade ryg og knae end back squat.

Haaber skiftet FRA leg extensions til front squat kan betale sig... for mentalt er det sq noget haardere

Jeg er nu ikke så sikker på at den går synderligt meget mere i forlåret end back squat, men det kan du jo prøve dig frem med.

/Websam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share