Dadler og figner. feder de?


wilde
 Share

Recommended Posts

Jeg er i gang med en 30 dages frugt og grønt kur. Hører tørrede figner og dadler til i den kategori?

Og feder de meget?

Det er uden sukker.

jeg er ligeglad med om det er sundt eller ej, så ingen kommentarer til det please. Og ingen tips til andre kure tak:-)

Link to comment
Share on other sites

Dadler og figner er frugter, og her kan du se deres kalorieindhold.

Jeg kan se de tørrede udgaver har et ret højt indhold af kulhydrat, så det skæpper godt i regnskabet, hvis du spiser mange.

En fødevarer i sig selv kan ikke fede - kun hvis dit samlede indtag overstiger dit energibehov vil det være fedende. Og så kan man jo diskutere hvilken af de ting du spiste som "fik bægret til at flyde over".

Jeg kunne aldrig finde på at foreslå andre kure eller lignende, men hvis du ønsker et varigt vægttab som resultat af denne kur, vil jeg foreslå dig at læse denne artikel. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tørrede Dadler, er det ikke lidt kedeligt i forhold til de sunde nærende friske velsmagende daddler det er højsæson for nu? Energiindholdet er lavere i friske dadler - og det er sprængfyldt med især A-vitamin. C-vitamin, Jern etc. Friske dadler er ekstremt sunde og velsmagende især dem fra Iran. Det er med at købe NU...inden en evt. handelsblokade træder i kraft :wink:

pr.100gr

tørrede daddler 1287kj 307 kcal

friske daddler omkring 210 kcal

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

jeg er ligeglad med om det er sundt eller ej, så ingen kommentarer til det please

Læser først nu du er ligglad med hvad du propper i munden. Så kan du jo ligeså godt spise slik.

Må man spørge hvad ideen er med at gå på KUR? :blink:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

og det er sprængfyldt med især A-vitamin. C-vitamin, Jern etc. Friske dadler er ekstremt sunde og

<{POST_SNAPBACK}>

Har du belæg for at antyde at de vitaminer og mineraler er "fjernet" fra de tørrede?

Det er jo klart at de tørrede er mere energiske ( :laugh: ) end de friske da du får mere dadel per hundrede gram. :wink:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Alt feder i store nok mængder :wink:

Anyway, de tørrede dadler og figner indeholder en hel del kulhydrater, faktisk næsten lige så meget som slik.. Så det var nok ikke dem jeg ville inddrage hvis jeg var dig.. Men hvis jeg var dig, ville jeg nu heller ikke spilde min tid på sådan en frugt og grønt kur :wink:

Link to comment
Share on other sites

og det er sprængfyldt med især A-vitamin. C-vitamin, Jern etc. Friske dadler er ekstremt sunde og

<{POST_SNAPBACK}>

Har du belæg for at antyde at de vitaminer og mineraler er "fjernet" fra de tørrede?

<{POST_SNAPBACK}>

I en tørret dadel er der ihvertfald slet ingen C vitamin. Jeg nævnte A vitamin og C vitamin. Glemte lige at nævne det allervigtigste Daddler er en af de få mærkværdige frugter der er fyldt med B vitamin - tørrede såvel som friske (og 6 gr. protein pr.100gr :blink: )

Det er jo klart at de tørrede er mere energiske ( :laugh: ) end de friske da du får mere dadel per hundrede gram.  :wink:

Du får ihverfald mere sukker pr. 100gr. i en tørret dadel :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Jeg vil mene at man burde tage fordøjelsestiden i betragtning også: som nævnt tidligere kan dadler give den vildeste racerrøv - de ryger hurtigt igennem systemet, som man siger :) Når man så overhovedet at optage hele daddelens energi?

Jeg ville for en sikkerheds skyld nøjes med at spise dadler om morgenen, hvor man alligevel forbrænder lidt hurtigere...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil mene at man burde tage fordøjelsestiden i betragtning også: som nævnt tidligere kan dadler give den vildeste racerrøv - de ryger hurtigt igennem systemet, som man siger :) Når man så overhovedet at optage hele daddelens energi?

Ja

Jeg ville for en sikkerheds skyld nøjes med at spise dadler om morgenen, hvor man alligevel forbrænder lidt hurtigere...

Hvorfor skulle man forbrænde mad hurtigere om morgenen?

Link to comment
Share on other sites

Wikipedia siger, at figner har en laksativ effekt:

Figs are one of the highest plant sources of calcium. Figs have phosphorus, potassium, beta-carotene, vitamin C. Figs are a laxative and contain antioxidants. Figs are good source of flavonoids and polyphenols[2]. In one study, a 40 gram portion of dried figs (two medium size figs) produced significant increase in plasma antioxidant capacity[3]. Figs also have higher quantities of fiber than any other dried or fresh fruit.

.. og som vi ved har Wikipedia jo altid ret! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så skal man bare have et par kopper stærk kaffe til.

:laugh: tilføj et halvt glas peanutbutter, og så sidder du på WC hele dagen :laugh: (husk at bevæbne dig med aviser og blade :wink:)

EDIT: Fed kur i øvrigt - for med mindre man spiser mens man sidder og (bummelum), så får man ikke indtaget nogen kcal i løbet af den tid (i dette tilfælde hele dagen :laugh:)

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share