Er dette overtræning?


JPetersen
 Share

Recommended Posts

hej. Jeg er bange for, at jeg træner for meget. Måske træner jeg meget mindre end mange, men af relativt set til min alder vil jeg gerne vide det.

Her kommer så træningsprogrammet:

Mandag og fredag: 6,5 km løb (tager i gennesnit ca. 26 min)

Hver dag:

Arme

50 armbøjninger med hænder rimelig langt ude og albuerne inde.

Bryst

50 armbøjninger med hænderne langt ude og albuerne ude.

Ryg

30 rygbøjninger.

10x1 5x6 chin-ups (stadig gående opad)

Mave

50 mavebøjninger lige med benene oppe.

50 mavebøjninger til venstre.

50 mavebøjninger til højre.

25 sakse

25 Liggende rotationer

Skulder

20 laterals med 1,5 liters colaflasker i hver hånd.

20 laterals med 1,5 liters colaflasker i hver hånd, hvor

man er foroverbøjet.

Jeg har ikke ondt nogen steder, men nå folk spørger:

"Pas nu på du ikke træner for meget?!!!!!" og

"Kun 2 gange om ugen!"

så bliver jeg lidt bange.

Hvad siger I til det?

tak

Link to comment
Share on other sites

Lyt til din krop.....hvad fortæller den dig? Er det for meget i følge den? Hvis ikke, så forsæt!

Og de personer som kun anbefaler at træne 2 gange i ugen, har ikke en stand forskid på det efter min mening. Og da slet ikke når du kører med din egen kropsvægt, så fortsæt du endelig.

Jeg træner med tunge vægte 5 gange om ugen, og jeg synes det er tilpas.......min krop klager i hvertfald ikke.

Som du selv siger, så har du ikke ondt nogen steder og det tyder også på, at det er ok.

Link to comment
Share on other sites

Så længe du arbejder med kropsvægt, så kan det slet ikke sammenlignes med hård og tung vægttræning. Og ligegyldig hvordan du træner, så mener jeg at 2 dage i ugen er lidt i underkanten. Tag elite gymnaster. De arbejder med deres kropsvægt, og de træner mange timer hver dag. Som Nielsen siger, lyt til din krop. Hvis din træning kører godt, og du ikke føler dig træt og øm hele tiden, så er der ikke noget galt med det. Du skal dog være opmærksom på, at beslutter du dig for at tage skridtet videre, og træne med vægte, så holder den ikke med så frekvent træning.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Du kan bruge et kosteskaft eller blot lade som om du holder på en vægtstang.

Hvis det er for let, så prøv med etbenet squat. Alternativt kan du holde en fyldt 1½ liters flaske i hver hånd langs siden af kroppen, mens du squatter.

Du har en kærkommen mulighed for at øve squat teknik før du begynder med vægte, så udnyt den mens du kan.

Link to comment
Share on other sites

Den der med udelukkende løbetræne istedet for styrketræning holder nada....træner ikke tilnærmelsesvis benet i sin fulde bevægelsesbane.

Andre forslag til "alternativ bentræning"

Squat med rygsæk(med indhold af en eller anden slags)  som belastning supersætted med sissysquat (..hmmm I like !!!...#1 ...)

Link to comment
Share on other sites

Hmm Jørgen er det bare mig eller har du stillet det spørgsmål en enkelt gang eller fyrre før?

Bare se at komme igang. Du får det samme svar hver gang stort set. Det er fint nok. Så længe det ikke gør ondt så skader det ikke. Det nægter jeg at tro, ihvertfald så længe du kun træner med egen krops vægt.

Og de andre har givet dig SUPER råd til hvordan du træner dine ben uden brug af vægte. Så kan skole tasken for første gang også blive brugt til noget nyttigt. Så i med alle bøgerne og på ryggen med den og SQUAT!!!!

Thumbs up mester . Håber du bevarer gejsten.

Jeg har selv trænet sidem jeg var 13. Havde bare ikke nogen for for vejledning, så det er godt at se at du benytter dig af dette forum.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Blackie og tak. Og jeg ved jeg har stillet dette spørgsmål 5 milliarder gange, men jeg er bare så nervøs for det.

Noget dårligt:

Det er begyndt at gøre lidt ondt i armen når jeg laver armbøjninger. Specielt når albuerne er ude. Hvad skal jeg gøre? Stoppe med armbøjninger et stykke tid?

Her er et link til det sted jeg har ondt:

(det er når jeg er helt nede i armbøjningen det gør ondt)

http://www.motion-online.dk/anatomi/muskler/triceps_b.htm

Men det er kun det øverste på den øverste røde, hvor jeg kan mærke det?

Har I nogen ide om hvad det ka være? Jeg synes der er MEGET koldt. Kan det være noget med det?

takker

(Redigeret af joergen ved 7:41 pm på Dec. 27, 2001)

(Redigeret af joergen ved 7:42 pm på Dec. 27, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver nødt til at træne udenfor, når jeg skal lave chin-ups (ellers har jeg ikke noget at hænge i), men ellers træner jeg inde. Men problemet er nok:

Det er ikke lige altid jeg tager nok tøj på og at jeg ikke har alverden med fedt på kroppen. Desuden synes jeg der er PISSEKOLDT lige nu! :nervous:

:)

Link to comment
Share on other sites

Jørgen du er altså hardcore. Du har Link til dine krops dele.

Hvis nogen lige vil se lidt på min højre bryst muskel, så tjek lige linket til den: :biggrin:

Du skrev: Her er linket til det sted hvor det gør ondt.

Vi lever altså i en HI- TECH verden.

Jørgen, jeg træner også selv både pull ups, chins og dips uden for. så det kender jeg. Det har jeg altid gjort.

Tag en ekstra trøje på, og lig øvelserne til sidst i din træning så er du godt varm.

Men ja du har ret, det er VIRKELIG KOLDT. Det giver jeg dig ret i.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gør det jo også. jeg brokker mig lidt. Jeg har aldrig ladet kulden vinde. jeg går ud uanset hvad. Jeg har skam lavet chins i Regn som væltede ned. Når man træner så træner man.

Men jeg ved ikke helt hvordan jeg vil have det med at lave dips i minus 100grader. jeg ville nok gerne have et ilt aperat og en termo dragt. Måske man skulle lære sig at lave dips, med en 25 litters ilt flaske på ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share