Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Tiltrængt hviledag!!

20 min. udstrækning + lidt "Frog Stand".

Kan ikke helt blive enige med mig selv, om "Straddle Planche Pushups" skal være et mål at arbejde efter. Pt. er jeg lidt tændt på det, men vil lige se, om det kan forenes med alle de andre træningsaktiviteter. I dag var lidt på forsøgsbasis og jeg var lidt hæmmet af mave-DOMS og trætte skuldre. Må lige få det afklaret med mig selv, inden jeg officielt slår Los på kinden med de hvide handsker!

Link to comment
Share on other sites

Hvad i al verden er Rottweiler-sprint?  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

He he, det er en lille ting jeg har opfundet: Jeg sætter 2 stks. rottweilere på en fodboldbane. Herefter går jeg med rolige skridt væk fra dem (alt efter hvor langt forspringet/sprinten skal være). Når jeg er nået en tilpas afstand, begynder jeg at sprinte, samtidigt med jeg råber fri! Så gælder det altså at sprinte R**** ud af bukserne inden man bliver indhentet :devil:

Det hjælper altid at forestille sig, man ikke kender dem... så kan man sgu få gang i benene :w00t: Desværre er de ikke heeeeelt så velopdragne endnu, så de er begyndt at lugte lunten og løber lidt før tid!!

post-67-1100722807_thumb.jpg

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hvad i al verden er Rottweiler-sprint?  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

He he, det er en lille ting jeg har opfundet: Jeg sætter 2 stks. rottweilere på en fodboldbane. Herefter går jeg med rolige skridt væk fra dem (alt efter hvor langt forspringet/sprinten skal være). Når jeg er nået en tilpas afstand, begynder jeg at sprinte, samtidigt med jeg råber fri! Så gælder det altså at sprinte R**** ud af bukserne inden man bliver indhentet :devil:

Det hjælper altid at forestille sig, man ikke kender dem... så kan man sgu få gang i benene :w00t: Desværre er de ikke heeeeelt så velopdragne endnu, så de er begyndt at lugte lunten og løber lidt før tid!!

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh:

Alt for lækkert!!

Og dejlige vovser i øvrigt!! :wub:

Link to comment
Share on other sites

Det hjælper altid at forestille sig, man ikke kender dem... så kan man sgu få gang i benene  :w00t: Desværre er de ikke heeeeelt så velopdragne endnu, så de er begyndt at lugte lunten og løber lidt før tid!!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg haaber ikke det var det du havde i tankerne, da du talte om intervalcardio i glostrup :blink::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvad i al verden er Rottweiler-sprint?  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

He he, det er en lille ting jeg har opfundet: Jeg sætter 2 stks. rottweilere på en fodboldbane. Herefter går jeg med rolige skridt væk fra dem (alt efter hvor langt forspringet/sprinten skal være). Når jeg er nået en tilpas afstand, begynder jeg at sprinte, samtidigt med jeg råber fri! Så gælder det altså at sprinte R**** ud af bukserne inden man bliver indhentet :devil:

Det hjælper altid at forestille sig, man ikke kender dem... så kan man sgu få gang i benene :w00t: Desværre er de ikke heeeeelt så velopdragne endnu, så de er begyndt at lugte lunten og løber lidt før tid!!

<{POST_SNAPBACK}>

Total iorden :4thumbup:

Har du fået kigget i PTP???

Link to comment
Share on other sites

Så blev der lavet lidt igen i dag:

Formiddag: Massage 75 min. Super!! Ryggen fik en god omgang!

Boksning:

1,5 time

Hmm, synes igen i dag jeg var lidt presset. Kan ikke helt finde ud af, om jeg er i dårlig form - eller på vej i overtræning! Var nok heller ikke så smart med en time på sofaen umiddelbart inden træning!

Efter træning:

Pullups:

5x 1-2-3-4-5 = 75

KB-træning med 16 kg:

One arm swings: 1x10 højre/venstre

Snatch: 2x10 højre/venstre

Military-press: 2x8 højre/venstre

Bottom up press 1x5 højre og to forsøg på at få 5 med venstre. Blev begge gange til 4 reps. Liiiidt svagt, men det var vist heller ikke så helhjertet :mad:

I morgen skal jeg hente en 24 kg. Kettlebell... :devil:

Edit: Glemte lige at svare på indlæg:

Flexipecs:

Og dejlige vovser i øvrigt!!
Yep, dejlige.... men frække. De laver en del ballade!!

Lucas:

Hahaha... Fedt!   Gad vide om mine forældres Westie kan bruges?
JO, er du gal....sådan nogle der er da total arrige. Man skal ikke "messe" med små hunde!

Jhax:

Jeg haaber ikke det var det du havde i tankerne, da du talte om intervalcardio i glostrup
Mød du bare op og se!! :wink:

Teddy:

Har du fået kigget i PTP???

Du er min dårlige samvittighed :innocent:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Må lige få det afklaret med mig selv, inden jeg officielt slår Los på kinden med de hvide handsker!

<{POST_SNAPBACK}>

Kom nu! Lidt ekstra motivation er aldrig af vejen. :wink:

(Er oppe på 15 sekunder i Tuck Planche)

<{POST_SNAPBACK}>

Skal vi så ikke bare sige, at du har et pænt forspring :dry:

I øvrigt - ligner din stil de der crazy gymnastikdrenges?? For jeg synes sgu, jeg ser knapt så elegant ud, når jeg forsøger! :blink::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Skal vi så ikke bare sige, at du har et pænt forspring  :dry:

I øvrigt - ligner din stil de der crazy gymnastikdrenges?? For jeg synes sgu, jeg ser knapt så elegant ud, når jeg forsøger!  :blink:        :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

hehe

Aner ikke, hvordan det ser ud, men jeg føler mig ikke specielt elegant! :laugh:

teddy>> Du kan stole på mig. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Skal vi så ikke bare sige, at du har et pænt forspring  :dry:

I øvrigt - ligner din stil de der crazy gymnastikdrenges?? For jeg synes sgu, jeg ser knapt så elegant ud, når jeg forsøger!  :blink:         :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

hehe

Aner ikke, hvordan det ser ud, men jeg føler mig ikke specielt elegant! :laugh:

teddy>> Du kan stole på mig. :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Du har da vidst taget skade af alt det bjerg luft :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Her til morgen skulle regnskabets time gøres op - måling af fedt% :w00t:

Jackson & Pollocks 3-punkts måling: Ca. 7% (og så har jeg endda tage de højeste værdier, jeg målte ved de enkelte punkter - i stedet for et gennemsnit).

Durnin & Womersley 4-punkts måling: Ca. 12-13% (tallene er nok mere usikre ved denne måling, da der er to punkter, man ikke selv kan måle)

En smule forskel på de to målinger! Jeg er ret sikker på, at ingen af de to er helt nøjagtige. Jackson & Pollocks 7% er for lavt - det kan jeg både se og mærke. Der er for mit vedkommende ret stor forskel på at være på 5-7% og så 10+%. Den skulle angiveligt også have tendens til at undervurdere fedt%.

Durnin & Womersleys tror jeg (trods alt) er liiiige lidt i overkanten. Den skulle dog derimod give lidt for høje værdier (2-3%) hos magre (Skal vi ikke hellere kalde det veltrænede) personer.

Så et godt bud er nok, at jeg ligger på en 9-10%, hvilket sådan set er fint nok pt.

Og SÅ skal der snart hentes ny kettlebell!!! :cooldance:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Og SÅ skal der snart hentes ny kettlebell!!!  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du kan finde det that is! :laugh: Jeg var derude da det var mørkt og det var sgu ikke nemt at finde, men glæd dig til at få 24'eren! Den er super fed! :king:

<{POST_SNAPBACK}>

Det gik lige! Leveringen foregik ved højlys dag ved Kbh.’s universitet. Fik også en hyggelig lille KB sludder med Kenneth. Nu er jeg så den lykkelige ejer af en 1,5 pood KB – og den skulle selvfølgelig afprøves!!!

Dagens træning:

2 arm swings: 16/3x20, 24/2x10

Turkish get up: 16/x3x5 v/h

Military-press: 16/x3x8, 24/x2x5 v/h

1 arm swings: 16/2x20, 24/2x10 v/h (håndskift mellem hver rep)

Clean: 24/3x5 v/h

Snatch: 16/2x10 v/h

Udmærket træning! Intensiteten var ikke så høj som den kunne være, men det skyldes nok jeg ”shopper” rundt mellem så mange forskellige øvelser. Det er sjovt lige at prøve lidt forskelligt her i starten. Tror dog jeg vil forsøge at gøre mine workouts lidt mere simple i fremtiden.

post-67-1100877717.jpg

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Yir! Tillykke med den DBM. :4thumbup:

Det gik lige! Leveringen foregik ved højlys dag ved Kbh.’s universitet. Fik også en hyggelig lille KB sludder med Kenneth. Nu er jeg så den lykkelige ejer af en 1,5 pood KB – og den skulle selvfølgelig afprøves!!!

Nårh, sådan! Jeg troede du skulle ud og hente den hos Tommy! :rolleyes:

Den er lækker til swings, ikke? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Yir! Tillykke med den DBM.  :4thumbup:
Det gik lige! Leveringen foregik ved højlys dag ved Kbh.’s universitet. Fik også en hyggelig lille KB sludder med Kenneth. Nu er jeg så den lykkelige ejer af en 1,5 pood KB – og den skulle selvfølgelig afprøves!!!

Nårh, sådan! Jeg troede du skulle ud og hente den hos Tommy! :rolleyes:

Den er lækker til swings, ikke? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Yep, og tung! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning og lidt tanker:

Boksning: 1,5 time.

Jeg har gjort mig lidt overvejelser mht min fremtidige træning! Til at starte med tror jeg, (desværre) jeg må tage et par skridt tilbage og blive restitueret. Igen i dag var træningen unødvendig hård, og i går fik jeg et tegn, som for mig, typisk betyder jeg kører på grænsen. Da jeg kom sent hjem, var jeg sindssygt sulten og legede "tøm køleskab" - grønsager, kylling, brød, frugt, mandler og en stor plade mørk chokolade blev kastet i nakken. :blush: Det plejer at betyde min krop er en smule presset! Desværre gav det også en smule vrøvl med maven til dagens træning.

Nu står den på julefrokost i aften og søndag er HELT sikkert en hviledag! Nogle gange er en enkelt dag nok til at komme på toppen igen - andre gange skal der mere til! Den står på KB eller vægte på mandag, men kun hvis kroppen er helt klar!

Desuden vil jeg forsøge, at planlægge min træning lidt mere - måske efter et fast program. Det vil jeg lige bruge de næste par dage til at tænke over. Mere om det senere!

I øvrigt tror jeg, at jeg vil under de 10% BF igen... jeg føler mig faktisk lidt "tung" i det! Tror såmænd blot det kræver, at jeg ikke spiser når jeg keder mig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning i dag. En tiltrængt hviledag!! :sleeping:

Var til julefrokost i går.. hvor er dansk julemad dog klam! I morgen er der igen fokus på den sunde kost :4thumbup:

Hjalp dog min far med lidt KB teknik-træning! Han laver militarypress, swings og snatches med 1 pood + bodyweight squats. Min far er 70 år, så jeg synes sgu det er ret hardcore! Håber, jeg har arvet hans styrkegener :devil:

Uden at vide det, vil han lave GTG med militarypress. Han forslog nemlig selv, at han ville lave en masse sæt på kontoret fordelt ud over hele dagen!

Eneste ulempe er, at jeg på nuværende tidspunkt ikke ved om jeg får min KB med hjem igen :dry:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Ingen træning i dag. En tiltrængt hviledag!!  :sleeping:

Var til julefrokost i går.. hvor er dansk julemad dog klam! I morgen er der igen fokus på den sunde kost  :4thumbup:

Hjalp dog min far med lidt KB teknik-træning! Han laver militarypress, swings og snatches med 1 pood + bodyweight squats. Min far er 70 år, så jeg synes sgu det er ret hardcore! Håber, jeg har arvet hans styrkegener :devil:

Uden at vide det, vil han lave GTG med militarypress. Han forslog nemlig selv, at han ville lave en masse sæt på kontoret fordelt ud over hele dagen!

Eneste ulempe er, at jeg på nuværende tidspunkt ikke ved om jeg får min KB med hjem igen  :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Total cool at han er blevet bidt af det, hvem ved om vi ser ham på mol en dag eller om han kigger med uden din viden :blink:

Link to comment
Share on other sites

Stemmerne i hovedet kunne ikke rigtig blive enige om hvorvidt der skulle trænes i dag! :blahblah:

Det var jo meningen, at der skulle slappes af et par dage, men på den anden side, var depoterne MERE end fyldt op efter weekenden!

Besluttede mig for at træne, og så må vi se om jeg skal stå til regnskab i morgen!

Dagens træning:

Dødløft:

2x8x70

3x5x120

Military-press:

2x5x40

3x5x45

Pullups:

1-2-3-4-5-6

Dips:

6x5x15

Chinups:

1-2-3-4-5-6

Hanging Leg Raises:

2x8

1x6

Ikke så god stil i HLR i dag!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share