Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens træning:

Boksning: 1,5 time. Det var hårdt, men på den gode måde - ikke som nogle af foregående gange. Til gengæld havde jeg vist lagt hjernen derhjemme... teknikken var ikke helt i top!

Efter træning:

Pullups: 4x10

+ lidt "let" snatch-teknik med 24 kg. kettlebell og pistols-teknik.

Link to comment
Share on other sites

Har i øvrigt lige fået et udkast til et nyt træningsprogram fra Mike Johnson, RKC. Ved et tilfælde fandt jeg ud af, at vi havde næsten identiske træningsmål, så han måtte være den rette mand til at komme med lidt inspiration.

Overvejer et par små ændringer, men synes det ser rigtig spændende ud. Nogle kommentarer??

Training Program

Prepared by: Mike Johnson, RKC

Boxing: 3 times a week, non-consecutive days. Example: Monday, Wednesday, Friday.

Strength Training: 3 times a week, non-consecutive days.  Tuesday, Thursday, Saturday.

Workout A

Deadlift3x3

Circuit: 60-90 seconds rest between sets

Weighted Dips 3x3

Weighted Chin-up 3x3

Pistols 3x 2-5

Heavy Ab work (Janda’s or Hanging leg raise)

Workout B

KB Snatch 24kg x 3 sets x 2-5 reps each side

Circuit: 60-90 seconds rest between sets, 2-4 rounds of 3-6 reps on KB drills.

1 arm KB military Press Left & Right 24kg

Pull-up (Body Weight only; 10-15 reps)

1 Arm KB overhead squat Left & Right 16kg or 24kg

½ Turkish Get-up or Windmill 24kg x 3 sets of 2-5 reps.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Har i øvrigt lige fået et udkast til et nyt træningsprogram fra Mike Johnson, RKC. Ved et tilfælde fandt jeg ud af, at vi havde næsten identiske træningsmål, så han måtte være den rette mand til at komme med lidt inspiration.

Overvejer et par små ændringer, men synes det ser rigtig spændende ud. Nogle kommentarer??

Training Program

Prepared by: Mike Johnson, RKC

Boxing: 3 times a week, non-consecutive days. Example: Monday, Wednesday, Friday.

Strength Training: 3 times a week, non-consecutive days.  Tuesday, Thursday, Saturday.

Workout A

Deadlift3x3

Circuit: 60-90 seconds rest between sets

Weighted Dips 3x3

Weighted Chin-up 3x3

Pistols 3x 2-5

Heavy Ab work (Janda’s or Hanging leg raise)

Workout B

KB Snatch 24kg x 3 sets x 2-5 reps each side

Circuit: 60-90 seconds rest between sets, 2-4 rounds of 3-6 reps on KB drills.

1 arm KB military Press Left & Right 24kg

Pull-up (Body Weight only; 10-15 reps)

1 Arm KB overhead squat Left & Right 16kg or 24kg

½ Turkish Get-up or Windmill 24kg x 3 sets of 2-5 reps.

<{POST_SNAPBACK}>

Lyder cool det nye program, kunne jeg sgu også selv finde på at falde for. Der får du lidt af det hele med jo. Dog mangler jeg så bokse træningen

Link to comment
Share on other sites

Har i øvrigt lige fået et udkast til et nyt træningsprogram fra Mike Johnson, RKC. Ved et tilfælde fandt jeg ud af, at vi havde næsten identiske træningsmål, så han måtte være den rette mand til at komme med lidt inspiration.

Overvejer et par små ændringer, men synes det ser rigtig spændende ud. Nogle kommentarer??

Training Program

Prepared by: Mike Johnson, RKC

Boxing: 3 times a week, non-consecutive days. Example: Monday, Wednesday, Friday.

Strength Training: 3 times a week, non-consecutive days.  Tuesday, Thursday, Saturday.

Workout A

Deadlift3x3

Circuit: 60-90 seconds rest between sets

Weighted Dips 3x3

Weighted Chin-up 3x3

Pistols 3x 2-5

Heavy Ab work (Janda’s or Hanging leg raise)

Workout B

KB Snatch 24kg x 3 sets x 2-5 reps each side

Circuit: 60-90 seconds rest between sets, 2-4 rounds of 3-6 reps on KB drills.

1 arm KB military Press Left & Right 24kg

Pull-up (Body Weight only; 10-15 reps)

1 Arm KB overhead squat Left & Right 16kg or 24kg

½ Turkish Get-up or Windmill 24kg x 3 sets of 2-5 reps.

<{POST_SNAPBACK}>

Lyder cool det nye program, kunne jeg sgu også selv finde på at falde for. Der får du lidt af det hele med jo. Dog mangler jeg så bokse træningen

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg synes som sagt også det ser godt ud! Du kunne jo bare erstatte boksningen med noget simpelt sprinttræning eller sjippe? Men det kræver jo, at du begynder KB-træning :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Har i øvrigt lige fået et udkast til et nyt træningsprogram fra Mike Johnson, RKC. Ved et tilfælde fandt jeg ud af, at vi havde næsten identiske træningsmål, så han måtte være den rette mand til at komme med lidt inspiration.

Overvejer et par små ændringer, men synes det ser rigtig spændende ud. Nogle kommentarer??

Training Program

Prepared by: Mike Johnson, RKC

Boxing: 3 times a week, non-consecutive days. Example: Monday, Wednesday, Friday.

Strength Training: 3 times a week, non-consecutive days.  Tuesday, Thursday, Saturday.

Workout A

Deadlift3x3

Circuit: 60-90 seconds rest between sets

Weighted Dips 3x3

Weighted Chin-up 3x3

Pistols 3x 2-5

Heavy Ab work (Janda’s or Hanging leg raise)

Workout B

KB Snatch 24kg x 3 sets x 2-5 reps each side

Circuit: 60-90 seconds rest between sets, 2-4 rounds of 3-6 reps on KB drills.

1 arm KB military Press Left & Right 24kg

Pull-up (Body Weight only; 10-15 reps)

1 Arm KB overhead squat Left & Right 16kg or 24kg

½ Turkish Get-up or Windmill 24kg x 3 sets of 2-5 reps.

<{POST_SNAPBACK}>

Lyder cool det nye program, kunne jeg sgu også selv finde på at falde for. Der får du lidt af det hele med jo. Dog mangler jeg så bokse træningen

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg synes som sagt også det ser godt ud! Du kunne jo bare erstatte boksningen med noget simpelt sprinttræning eller sjippe? Men det kræver jo, at du begynder KB-træning :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan sgu ikk finde ud af det snatch lort alligevel, men meget af det kan klares med det jeg har...

Har han skrevet mere vil jeg da gerne se dt???

Link to comment
Share on other sites

Kan sgu ikk finde ud af det snatch lort alligevel, men meget af det kan klares med det jeg har...

Har han skrevet mere vil jeg da gerne se dt???

<{POST_SNAPBACK}>

Spring ikke over hvor gærdet er lavest! :nono: Du kan da sagtens lære at lave snatch! Go for it girl! :tongue:

Edited by Lucas
Link to comment
Share on other sites

Kan sgu ikk finde ud af det snatch lort alligevel, men meget af det kan klares med det jeg har...

Har han skrevet mere vil jeg da gerne se dt???

<{POST_SNAPBACK}>

Spring ikke over hvor gærdet er lavest! :nono: Du kan da sagtens lære at lave snatch! Go for it girl! :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

syntes det er pænt teknisk svært

Link to comment
Share on other sites

Teddy ->

Det har du da ret i, men du kan sagtens lære den. Og det bør du, for det er en super fed øvelse hvis du spørger mig!

God træning. :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Sig mig er du ikk på arbejde knægt???

Jeg tror jeg vil øve mig lidt til sommer når jeg kan komme uden for, er svært at gøre det indenfor, du har selv set forholdene :wink:

Link to comment
Share on other sites

I dag var jeg så ude at købe computer (omtalt i OT-tråd). Da jeg ankom til butikken, var der allerede en lang kø, som ledte tankerne hen på en dagligvareforretning i det tidligere Sovjet. Der manglede bare nogle grædende gamle damer i tørklæder - så havde det været fuldendt. Det var også pisse koldt! :cold:

Jeg skulle sgu ikke nyde noget, så jeg blev siddende i bilen med varmen tændt.

Anyways, selvom jeg tog det lidt med ro, nåede jeg alligevel at få min computer.. endda EFTER jeg havde handlet kyllingepålæg og toiletpapir. Man har vel prioriteterne i orden! :wink:

Det sovjetiske scenarie gav mig lyst til at træne lidt kettlebell!! Havde mine KB i bilen, så jeg smuttede forbi de gamle, da jeg så også kunne byde mig selv på frokost :4mewantfood:

Dagens træning:

2 arm swings: 16/ 1x20, 24/1x10

Snatch: 16/2x10 h/v, 24/3x5

Circuit: 3 runder - 1 min. pause mellem sæt

1 arm KB military press: 24/x4 h/v

1 arm KB rows: 24/x10 h/v

1 arm overhead squat: 16/x5 h/v

Pistols: Tekniktræning med 5 kg + lidt sjov med stående ab-wheel og walkouts.

pullups:fra naboens garagetag: 3x5 (rigtig hård!! En killer, da man kun kan hive sig op i fingrespidserne!!) :devil:

God træning!!

Link to comment
Share on other sites

I dag var jeg så ude at købe computer (omtalt i OT-tråd). Da jeg ankom til butikken, var der allerede en lang kø, som ledte tankerne hen på en dagligvareforretning i det tidligere Sovjet. Der manglede bare nogle grædende gamle damer i tørklæder - så havde det været fuldendt. Det var også pisse koldt!  :cold:

Jeg skulle sgu ikke nyde noget, så jeg blev siddende i bilen med varmen tændt.

Anyways, selvom jeg tog det lidt med ro, nåede jeg alligevel at få min computer.. endda EFTER jeg havde handlet kyllingepålæg og toiletpapir. Man har vel prioriteterne i orden!  :wink:

Det sovjetiske scenarie gav mig lyst til at træne lidt kettlebell!! Havde mine KB i bilen, så jeg smuttede forbi de gamle, da jeg så også kunne byde mig selv på frokost  :4mewantfood:

Dagens træning:

2 arm swings: 16/ 1x20, 24/1x10

Snatch: 16/2x10 h/v, 24/3x5

Circuit: 3 runder - 1 min. pause mellem sæt

1 arm KB military press: 24/x4 h/v

1 arm KB rows: 24/x10 h/v

1 arm overhead squat: 16/x5 h/v

Pistols: Tekniktræning med 5 kg + lidt sjov med stående ab-wheel og walkouts.

pullups:fra naboens garagetag: 3x5 (rigtig hård!! En killer, da man kun kan hive sig op i fingrespidserne!!)  :devil:

God træning!!

<{POST_SNAPBACK}>

Cool nok Dan, din sovjet freak :4thumbup:

Er du ved at blive glad for din pc???

Bliver fedt med en som dig på msn, du kommer vel til at hedde noget i stil med: den_lede_kb_lø[email protected] :tongue:

Edited by teddy
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Boksning: 1,5 time :4boxing:

Gårsdagens træning resulterede i DOMS i dag. Især kunne jeg mærke, at det var længe siden jeg havde leget med ab-wheel! Snatch med 1,5 pood kunne også mærkes i armene :devil: i går følte jeg, at jeg sagtens kunne ha' lavet meget mere, men det var vist godt jeg ikke gjorde det!

Derfor var jeg ikke SÅ tændt på boksning i dag. Det gik dog meget over forventning og jeg mærkede ikke så meget til ømheden efter opvarmningen! En god træning med lidt teknik-træning. Det kan jo kun blive bedre :wink:

Jeg var dog GODT færdig under den afsluttende mave træning, og det blev da heller ikke til noget ekstra træning bagefter... bare hjem og :4mewantfood: og :sleeping: !!

Er du ved at blive glad for din pc???

Bliver fedt med en som dig på msn, du kommer vel til at hedde noget i stil med: den_lede_kb_lø[email protected]

Ja, den er mægtig fin! Nu skal jeg bare ha' købt nogle spil og vente på TDC får oprettet noget bredbånd!!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Boksning: 1,5 time  :4boxing:

Gårsdagens træning resulterede i DOMS i dag. Især kunne jeg mærke, at det var længe siden jeg havde leget med ab-wheel! Snatch med 1,5 pood kunne også mærkes i armene  :devil:  i går følte jeg, at jeg sagtens kunne ha' lavet meget mere, men det var vist godt jeg ikke gjorde det!

Derfor var jeg ikke SÅ tændt på boksning i dag. Det gik dog meget over forventning og jeg mærkede ikke så meget til ømheden efter opvarmningen! En god træning med lidt teknik-træning. Det kan jo kun blive bedre  :wink:

Jeg var dog GODT færdig under den afsluttende mave træning, og det blev da heller ikke til noget ekstra træning bagefter... bare hjem og  :4mewantfood: og  :sleeping: !!

Er du ved at blive glad for din pc???

Bliver fedt med en som dig på msn, du kommer vel til at hedde noget i stil med: den_lede_kb_lø[email protected]

Ja, den er mægtig fin! Nu skal jeg bare ha' købt nogle spil og vente på TDC får oprettet noget bredbånd!!

<{POST_SNAPBACK}>

TDC STYRER med det bredbånd der.. hvornår bliver det oprettet???

Send mig en PM hvis det er, kan være jeg kan trylle :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

30 min. "Pistols" træning:

Gik nogenlunde, men der er stadigvæk meget plads til forbedring. Både teknik og styrkemæssigt. Sluttede af med 5 acceptable reps på hver ben med en 5 kg. skive i hænderne!

Kan ikke finde ud af om der skal trænes i aften. Kroppen er stadigvæk øm og træt! I nat vågnede jeg flere gange, fordi jeg var så smadret i kroppen :laugh:

På den anden side vil jeg gerne lige prøve at træne lidt 3x3 og nogen gange skal man jo overskride nogle fysiske grænser for at opnå fremgang! Og så længe lysten er der...

Under alle omstændigheder har jeg da lavet mine pistols, så jeg behøver ikke at vælte rundt i fuld offentlighed!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens 2. træning:

Dødløft:

3x3x120

1x130

1x140

De 130 fløj op, så jeg prøvede lige 140. Lidt tungere, men der er bestemt lidt flere kg i mig! Ok, taget i betragtning af jeg først lige har taget DL op igen!

3 runder, 60-90 sekunder pauser mellem sæt:

Weighted Dips: 3x3x25

Weighted Chin-up: 3x3x20

Pistols: 2x5+5 h/v

Kørte ikke Pistols under "Circuit", men de to sæt var til gengæld rigtige gode!! :devil: Tror det hjalp at køre dem offentligt!!

Det var faktisk en god træning, selvom jeg har været så smadret. Mine chins var også mærket af et par trætte biceps. Ingen ekstra mavetræning i dag!

Link to comment
Share on other sites

Dagens 2. træning:

Dødløft:

3x3x120

1x130

1x140

De 130 fløj op, så jeg prøvede lige 140. Lidt tungere, men der er bestemt lidt flere kg i mig! Ok, taget i betragtning af jeg først lige har taget DL op igen!

3 runder, 60-90 sekunder pauser mellem sæt:

Weighted Dips: 3x3x25

Weighted Chin-up: 3x3x20

Pistols: 2x5+5 h/v

Kørte ikke Pistols under "Circuit", men de to sæt var til gengæld rigtige gode!!  :devil: Tror det hjalp at køre dem offentligt!!

Det var faktisk en god træning, selvom jeg har været så smadret. Mine chins var også mærket af et par trætte biceps. Ingen ekstra mavetræning i dag!

<{POST_SNAPBACK}>

Godt gået Comrade, især kanon at se i dødløften :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Boksning: 75 min. Ikke en særlig inspirerende træning, men fik da lidt ok cardio og et par runder i ringen.

Ekstra lir:

Hanging Leg Raises, mavetræning med medicinbold, chinups.

Kettlebell: 16/2x20 h/v + lidt forskellige presseøvelser. Ik noget der fortjener, at blive nedskrevet!

Ingen Pistols i dag... benene får lige tiltrængt pause.

Jhax:

En ukontrolable kraftmaskine kiggede forbi
Måske nærmere en ukontrolable kaffemaskine?? :laugh: Fedt, at ha' dig på besøg i loggen. Der manglede ligesom noget!! Godt at se du igen har tid til MOL, og åndsvage søgninger på google (træning?!)
Og straks kom han til at savne tidligere tiders træning, med den notoriske DBM

Ja, for satan... hvornår er du klar på noget træning igen!? I går da jeg var nede og løfte, spurgte de hvor min ven var blevet af... du må snart tage med derned og flexe lidt!

I øvrigt spurgte en af SL'erne, om jeg ikke skulle prøve at dødløfte i hans dragt næste gang!! Hmmmpfffffff.... ALDRIG i livet!! Desuden - hvad ville Pavel ikke tænke?!? :laugh:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

En lille opsummering af ugens træning:

3 x Boksning.

2 x Vægttræning.

2 x Kettlebell træning.

+ det løse! (Pistols, udstrækning mm.)

En udmærket uge! Især vægttræningen og KB træning har været gode. Der er absolut mere i mig, men jeg vil ikke forcere noget.

Ville også gerne have løbet en lille smule, men det blev ikke til noget. Måske tager jeg en let restitutions løbetur i morgen, men der bliver ikke noget intervalløb. Boksning sørger normalt for, at løbeformen er nogenlunde, men ville gerne have testet det. Måske i næste uge? Lige nu trænger kroppen (især mine ben) til lidt ro!

Mentalt har der været god overskud, og træningslysten har været i top. Kan lige så godt udnytte det, da der nok skal komme dage, hvor tiden og motivationen ikke er helt i top. Starter ny uddannelse i næste uge, så der bliver nok lidt ekstra at se til!

Overvejer i øvrigt, at begynde på noget "Fast and Loose" eller "Super Joints" træning, så hvis der er nogen som har erfaring med det (eller andet i samme stil) må meget gerne komme med imput??

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

2 arm swings: 16/ 1x20, 24/1x15

1 arm swings: 16/1x20 (håndskift mellem hver rep)

Snatch: 16/1x10 h/v, 24/3x5

Circuit: 3 runder - 1 min. pause mellem sæt

1 arm KB military press: 24/x5 h/v

1 arm overhead squat: 16/x5 h/v

½ Turkish get-up: 24/x2 h/v

+

Janda situps: 3x10

Pistols: 1x5+5 h/v

Egentlig en OK træning, men jeg er pisse irriteret over den. Det går fint nok, indtil jeg skal lave overhead squat! Den kan jeg bare slet ikke få til at kører. Min fleksibilitet i skuldre og ryg (som jeg ellers skulle mene var ok) er vist bare ikke god nok, og det bliver noget halvt lort! Mine ben er nok dem som bliver trænet mindst, når jeg laver den!! :mad:

Jeg overvejer at droppe den, da jeg ikke føler den giver det den skal. Slet ikke med 1 pood KB! På den anden side - hvis jeg ikke kan finde ud af den, giver det vel noget bare at lære den?! Gode råd modtages gerne!!

Anyways, så kunne det bestemt mærkes på resten, at jeg bestemt ikke var tilfreds!

Måske man bare skulle løbe en lang tur og få et endorfin-kick!! - Eller måske lidt måske rase ud på en gang dødløft!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

1,5 times boksning og en blodtud! :4boxing:

Fik ikke afreageret på dødløft i går, men har til gengæld slæbt rundt på mit nye køleskab i dag. Dejlig funktionelt!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning feat. "The Naked Warrior":

one-arm pushups:

3x5 h/v

Pistols:

3x5 h/v

Kettlebell:

Snatch:24/2x10 h/v

Skulle egentlig ha' løftet vægte i dag, men kom desværre ikke afsted! (Beklager Jesper og Teddy!) Havde en rigtig hård første skoledag, og var vildt træt da jeg kom hjem. Derfor besluttede jeg mig for en hviledag! Da jeg så havde spist, fik jeg alligevel lyst til lidt træning.... man er vel afhængig :w00t:

Edit: Fik selvfølgelig også leget lidt med min nye CoC !

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share