TdF 2005


Scorpio
 Share

Recommended Posts

Det har svirret i luften længe og understående link er blot endnu en ulden udtalelese fra Lance. Dog er det en udtalelse i L'Equipe :smile:

TV2 Sporten

Spørgsmålet er om Lance er så uklar i sin tale for at psyke konkurrenterne, eller det er fordi han simpelthen er i tvivl...

Det taler for, at det er lidt "psykisk krig" er, at det bare ikke ligner Lance, ikke at have den kommende sæson 100% på plads på nuværende tidspunkt.

Omvendt synes jeg sgu det er cool, hvis manden i 2005 satser på Liege-Bastogne-Liege og et par af de andre forårsklassikerne og senere på VM...

Hvad hvad tror cykelfolket her på MOL? Bliver dét med eller uden Lance næste år?

Link to comment
Share on other sites

De rygter har efterhånden svirret længe. Personligt tror jeg ikke, at Lance dropper TdF, da det er første år med den nye sponsor Discovery Chanel. De kan på ingen måde være intresseret i, at deres største navn ikke deltager i cykelsportens største mediecirkus. På den anden side kunne jeg virkligt godt tænke mig, at se Lance kører Amstel og Liege-Bastogne-Liege for fuld skrue, men dette burde være muligt at kombinere med en Toursatsning, da en formtop i april giver masser af tid til at toppe igen i juli. Jeg tror vi vil se taxaneren i klassikerne i april, samt i Touren. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
De rygter har efterhånden svirret længe. Personligt tror jeg ikke, at Lance dropper TdF, da det er første år med den nye sponsor Discovery Chanel. De kan på ingen måde være intresseret i, at deres største navn ikke deltager i cykelsportens største mediecirkus. På den anden side kunne jeg virkligt godt tænke mig, at se Lance kører Amstel og Liege-Bastogne-Liege for fuld skrue, men dette burde være muligt at kombinere med en Toursatsning, da en formtop i april giver masser af tid til at toppe igen i juli. Jeg tror vi vil se taxaneren i klassikerne i april, samt i Touren. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det viser sig jo nok, at du får helt ret :smile:

DR Sporten

Glæder mig i hvertfald også til at se hvad Lance's kæmpetalent rækker til i forårsklassikerne, når han satser fuldt ud på dem :smile:

Og så kører han jo nok Touren, men det kan måske vise sig at blive en Tour, hvor Ullrich, Basso og Beloki er tættere på end nogensinde :bigsmile:

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Mere nyt:

dr.dk

<{POST_SNAPBACK}>

I flere af de danske medier har det fejlagtigt fremgået, at Lance dropper sin klassikersatsning til fordel for Tour of Georgia. Ifølge de internationale cyklingsites er planen dog stadig, at kører de 3 Ardennerklassikere inden etapeløbet i hjemlandet. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det bliver fedt :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Jeg glæder mig til at se hvordan Liberty Seguro klarer sig i touren 05.. hvis Heras og Beloki kommer til at køre på samme hold..

<{POST_SNAPBACK}>

Både Heras og Beloki skal efter planen kører Touren. Heras kører præcist det samme løbsprogram som sidste år, så den står både på Tour og Vuelta for hans vedkommende. De foreløbige udmeldinger fra sportsdirektør Manolo Saiz går på, at Beloki i år skal kører alle 3 GTs. :smile:

Liberty Seguros har iøvrigt en utrolig stærk trup, at sammensætte deres Tourhold ud fra. I år er Jorg Jaksche tilbage under Saiz´s vinger, og i Igor Gonzalez de Galdeano, Dariusz Baranowski og Isidro Nozal Vega har holdet jo nogle virkligt kompetente hjælpere. Desuden må man ikke glemme, at de i Luis Léon Sanchez Gil og Alberto Contador Velasco har to af feltets allerstørste etapeløbstalenter. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Både Heras og Beloki skal efter planen kører Touren. Heras kører præcist det samme løbsprogram som sidste år, så den står både på Tour og Vuelta for hans vedkommende. De foreløbige udmeldinger fra sportsdirektør Manolo Saiz går på, at Beloki i år skal kører alle 3 GTs. 

Liberty Seguros har iøvrigt en utrolig stærk trup, at sammensætte deres Tourhold ud fra. I år er Jorg Jaksche tilbage under Saiz´s vinger, og i Igor Gonzalez de Galdeano, Dariusz Baranowski og Isidro Nozal Vega har holdet jo nogle virkligt kompetente hjælpere. Desuden må man ikke glemme, at de i Luis Léon Sanchez Gil og Alberto Contador Velasco har to af feltets allerstørste etapeløbstalenter.

Men forstår ikke hvorfor Heras kørte så dårligt sidste år.. Var de andre bare så meget bedre eller blev han ramt af sygdom?

Glæder mig til at se Beloki og Heras i aktion i år, jeg forstår ikke hvorfor holdene år efter år kører som US postal/Discovery vil have det.. Istedet for at blive ved med at angribe.. Istedet for at sidde ved Armstrong og afvente.. Det er som om de er tilfredse med en anden plads.. Hvis hold som CSC, T-Mobile og Liberty Seguro, som har 2 som Armstrong ikke kan lade gå i bjergene, bare skiftede med at angribe i bjergene må Discovery blivee mærket. de kan jo ikke lade dem køre.. Det skal selvføgelig være velovejede angreb.. Dette er måske en simplificeret angrebs strategi, men forstår ikke Ullrich at han år efter år prøver at køre US Postal trætte.. Det er jo ikke et hold som i 98 og 99, de har det bedste hold.. Derudover, hvilket jeg er ked af, tror jeg ikke Ullrich har en chance længere, han virker for tung op af selv når han tropper op i kanon form.. Kløden virker som et bedre bud da han kan rykke op ad og samtidig køre en god TT..

Link to comment
Share on other sites

Men forstår ikke hvorfor Heras kørte så dårligt sidste år.. Var de andre bare så meget bedre eller blev han ramt af sygdom?

<{POST_SNAPBACK}>

Liberty Seguros floppede vist bare kollektivt i sidste års Tour. :wink:

Glæder mig til at se Beloki og Heras i aktion i år, jeg forstår ikke hvorfor holdene år efter år kører som US postal/Discovery vil have det.. Istedet for at blive ved med at angribe.. Istedet for at sidde ved Armstrong og afvente.. Det er som om de er tilfredse med en anden plads.. Hvis hold som CSC, T-Mobile og Liberty Seguro, som har 2 som Armstrong ikke kan lade gå i bjergene, bare skiftede med at angribe i bjergene må Discovery blivee mærket. de kan jo ikke lade dem køre.. Det skal selvføgelig være velovejede angreb.. Dette er måske en simplificeret angrebs strategi, men forstår ikke Ullrich at han år efter år prøver at køre US Postal trætte.. Det er jo ikke et hold som i 98 og 99, de har det bedste hold.. Derudover, hvilket jeg er ked af, tror jeg ikke Ullrich har en chance længere, han virker for tung op af selv når han tropper op i kanon form.. Kløden virker som et bedre bud da han kan rykke op ad og samtidig køre en god TT..

Er 100% enig i, at angreb langt ude fra vil være det bedste våben mod Armstrong. Men hans hold er ufatteligt stærkt, så jeg er på ingen måde sikker på at feks. CSC, T-Mobile og Liberty Seguros ville kunne knække dem i et kollektiv. De har jo også indbyrdes kamp om de øvrige placeringer, hvor CSC feks. kunne være bange for, at en Ullrich vandt tid til Basso eller omvendt. :wink:

Klöden ser jeg absolut ikke som den største trussel fra T-Mobile. Han kørte en flot Tour i 2004, men har generelt været meget svingende i sin karriere. Såfremt alle deres esser er i topform vil jeg anse både Ullrich og Vinokurov som stærkere bejlere til titlen end Klöden. :smile:

CSC har dog med deres indkøb til den nye sæson, i mine øjne mulighed for at stille med deres bedste TdF-hold nogensinde. Et hold bestående af Ivan Basso, Carlos Sastre, Jens Voigt, Bobby Julich, Jakob Piil, Christian Vandevelde, David Zabriskie, Andrea Peron og Frank Schleck vil have et styrkeniveau som bestemt ikke står tilbage for Team Discovery Chanel, T-Mobile eller Liberty Seguros. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er 100% enig i, at angreb langt ude fra vil være det bedste våben mod Armstrong. Men hans hold er ufatteligt stærkt, så jeg er på ingen måde sikker på at feks. CSC, T-Mobile og Liberty Seguros ville kunne knække dem i et kollektiv. De har jo også indbyrdes kamp om de øvrige placeringer, hvor CSC feks. kunne være bange for, at en Ullrich vandt tid til Basso eller omvendt. 

Klöden ser jeg absolut ikke som den største trussel fra T-Mobile. Han kørte en flot Tour i 2004, men har generelt været meget svingende i sin karriere. Såfremt alle deres esser er i topform vil jeg anse både Ullrich og Vinokurov som stærkere bejlere til titlen end Klöden. 

CSC har dog med deres indkøb til den nye sæson, i mine øjne mulighed for at stille med deres bedste TdF-hold nogensinde. Et hold bestående af Ivan Basso, Carlos Sastre, Jens Voigt, Bobby Julich, Jakob Piil, Christian Vandevelde, David Zabriskie, Andrea Peron og Frank Schleck vil have et styrkeniveau som bestemt ikke står tilbage for Team Discovery Chanel, T-Mobile eller Liberty Seguros. 

Havde helt glemt Vino.. Men Ullrich har selvfølgelig været mere konstant over tiden sammenlignet med Kløden, men syntes bare Kløden viste det Ullrich manglede sidste år, eksplosionen op ad bakke, de hurtige ryk. Derudover syntes jeg også at hans kørsel, det tunge tråd, ikke er nok når det går op ad, og han troppede op relativt tynd sidste år og kunne stadig ikke matche de andre op ad.. Hans gode TT reddede jo hans placering.. Og i år er Beloki tilbage, samtidig med at Armstrong er blevet et år ældre :bigsmile: ..

På papiret er der mange om budet, hvilket der selvfølgelig også var sidste år hvor de fleste floppede, men glæder mig til at se Ulle, Lance, Beloki, specielt Heras(min favorit), Basso, Mayo og selvfølgelig Vino.. han er aggressiv og tilføjer det uforudsigelige da han typisk ikke bare sidder med..

Link to comment
Share on other sites

Havde helt glemt Vino.. Men Ullrich har selvfølgelig været mere konstant over tiden sammenlignet med Kløden, men syntes bare Kløden viste det Ullrich manglede sidste år, eksplosionen op ad bakke, de hurtige ryk. Derudover syntes jeg også at hans kørsel, det tunge tråd, ikke er nok når det går op ad, og han troppede op relativt tynd sidste år og kunne stadig ikke matche de andre op ad.. Hans gode TT reddede jo hans placering.. Og i år er Beloki tilbage, samtidig med at Armstrong er blevet et år ældre  :bigsmile: ..

<{POST_SNAPBACK}>

Klöden var i mine øjne blot heldig med, at han havde benene den dag hvor Ullrich gik helt ned. På de øvrige etaper var det helt tydeligt at Ullrich var den stærkeste af de to, på trods af at han ikke var i samme form som i 2003. Med hensyn til Beloki, så håber jeg virkligt på, at vi vil se ham tilbage i storform i år, men jeg tvivler nu lidt på det.

På papiret er der mange om budet, hvilket der selvfølgelig også var sidste år hvor de fleste floppede, men glæder mig til at se Ulle, Lance, Beloki, specielt Heras(min favorit), Basso, Mayo og selvfølgelig Vino.. han er aggressiv og tilføjer det uforudsigelige da han typisk ikke bare sidder med..

Jeg tvivler på, at Heras har det der skal til at komme helt til tops i TdF. Han er simpelthen for dårlig på ITT. Mit umiddelbare bud på de tre podiepladser er Lance, "Der Jan" og Basso, med Mayo og Vino som outsiderer. Jeg vil dog ikke afvise, at Basso muligvis falder en smule igennem i Touren, da det lader til at han kører Giroen for at vinde tidligere på året. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tvivler på, at Heras har det der skal til at komme helt til tops i TdF. Han er simpelthen for dårlig på ITT. Mit umiddelbare bud på de tre podiepladser er Lance, "Der Jan" og Basso, med Mayo og Vino som outsiderer. Jeg vil dog ikke afvise, at Basso muligvis falder en smule igennem i Touren, da det lader til at han kører Giroen for at vinde tidligere på året.

Med den træningsstruktur der er blevet meget udbredt mht. at planlægge træningen til et bestemt løb, er det så ikke umuligt at køre godt i 2 store etape løb. Heras har selvfølgelig haft succes med det, men at gøre det omvendt, først køre Giroen og så Tour'en... Det gik ikke godt for Simoni, og jeg syntes umiddelbart at det virker dumt at lade ham køre Giroen hvis det er for at vinde.

Men glæder mig som et lille barn til at se Ulle i aktion på ITT, elsker at se ham hamre igennem..

håber han maser Lance som i 2003..

Link to comment
Share on other sites

Ud fra en dansk vinkel bliver det spændende at se, hvad Michael Rasmussen kan drive det til, nu hvor han skal køre efter GC. Det er efterhånden længe siden en dansker har gjort sig bemærket i GC. En GC placering omkring 8-10 stykker og en etapesejr må være inden for hans rækkevidde. Rabobank ser ud til at kunne stille med en giftig duo i bjergene med Rasmussen og Menchov.

Jeg har også en fornemmelse af, at Jakob Piil kan gøre en rigtig god figur, også i bjergene, men han kommer nok til at slide så meget for Basso, at han falder af, når de hårde drenge skruer bissen på på sidste bjerg.

En outsider, der måske kan drille de store favoritter mere end de bryder sig om, kunne blive Bradley McGee. Hans tidskørselsevner er ikke til diskussion, og sidste år viste han hidtil uset styrke opad.

Til sommer vil jeg sidde og heppe på Vinu :4thumbup:

Ziggymund :bike:

NB. Tilføjelse.... det er før set at topnavne gør det rigtig godt i 2 GT samme år. Både Pantani og Indurain har i nyere tid vundet både Giro'en og TdF samme år. Indurain oven i købet 2 gange, hvis jeg ikke er helt gal på den (1991+92). Pantani vandt begge løb i 1998. Rimelig hårdt :devil:

Edited by ziggymund
Link to comment
Share on other sites

Med den træningsstruktur der er blevet meget udbredt mht. at planlægge træningen til et bestemt løb, er det så ikke umuligt at køre godt i 2 store etape løb. Heras har selvfølgelig haft succes med det, men at gøre det omvendt, først køre Giroen og så Tour'en... Det gik ikke godt for Simoni, og jeg syntes umiddelbart at det virker dumt at lade ham køre Giroen hvis det er for at vinde.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror helt bestemt, at Riis og Chechini har den fornødne viden der gør, at de kan sammen sætte Basso´s program så han kan kører både Giro og Tour for fuld gas. Ud fra den betragtning, at Basso nok aligevel vil få svært ved at slå Lance i TdF ser jeg det som en fornuftig disposition, at man i år også satser på Giroen. Selv om indførelsen af ProTouren sikkert vil øge interessen for Giroen ser konkurrencen ikke umiddelbart alt for skræmmende ud for en rytter af Basso´s kvalitet. De værste konkurrenter ser umiddelbart ud til at være Michele Scarponi og Joseba Beloki fra Liberty, Paolo Savoldelli fra Discovery, Gilberto Simoni og

Damiano Cunego fra Lampre-Caffita, Stefano Garzelli fra Liquigas-Bianchi, samt

Gerolsteiner´s Georg Totschnig. :smile:

Ud fra en dansk vinkel bliver det spændende at se, hvad Michael Rasmussen kan drive det til, nu hvor han skal køre efter GC. Det er efterhånden længe siden en dansker har gjort sig bemærket i GC. En GC placering omkring 8-10 stykker og en etapesejr må være inden for hans rækkevidde. Rabobank ser ud til at kunne stille med en giftig duo i bjergene med Rasmussen og Menchov.

<{POST_SNAPBACK}>

En placering i udkanten af top 10 bør bestemt være muligt for Rasmussen, speciel på ruten i år, hvor der kun er en lang ITT. Jeg er dog lidt nervøs for, at han bliver fanget i et indbyrdes spil på Rabobank, hvor Menchov nemt kan vise sig at være den stærkeste. En anden mulighed for Rasmussen er jo også at blæse på GC og kører efter etapesejre og bjergtrøjen. :smile:

Jeg har også en fornemmelse af, at Jakob Piil kan gøre en rigtig god figur, også i bjergene, men han kommer nok til at slide så meget for Basso, at han falder af, når de hårde drenge skruer bissen på på sidste bjerg.
Piil overaskede virkligt positivt i bjergene sidste år, men jeg tror dog ikke at vi skal forvente at fremgangen i bjergene nødvendigvis giver en pæn placering i klassementet. Han vil nok nærmere blive brugt tidligt som arbejdshest, så man kan sparer Julich, Voigt og Vandevelde, som så først skal arbejde for Sastre og Basso på de sidste stigninger. :smile:
En outsider, der måske kan drille de store favoritter mere end de bryder sig om, kunne blive Bradley McGee. Hans tidskørselsevner er ikke til diskussion, og sidste år viste han hidtil uset styrke opad.

Den køber jeg så ikke. Han kørte da fint i Giroen sidste år, men Touren er noget helt andet med højere gennemsnitshastigheder og et langt stærkere felt. Det minder mig mest af alt om dengang i 90erne, hvor nogle mente at Boardman kunne blive den nye Lemond. :wink:

NB. Tilføjelse.... det er før set at topnavne gør det rigtig godt i 2 GT samme år. Både Pantani og Indurain har i nyere tid vundet både Giro'en og TdF samme år. Indurain oven i købet 2 gange, hvis jeg ikke er helt gal på den (1991+92). Pantani vandt begge løb i 1998. Rimelig hårdt  :devil:

De bedste kan helt sikkert med den rette forberedelse gører det godt i to GTs. Om Basso har det i sig får vi jo at se i år. Måske koster det en podieplads i TdF, men i mine øjne vil det være lige så flot med en sejr i Giroen og en 5. eller 6. plads i TdF. Skulle det gå helt galt for Basso har CSC jo en rytter som Sastre de kan spille ud. Såfremt han, i tilfælde af kollaps hos Basso, får hele holdets støtte vil jeg tro han kan kører sig op til en placering lige uden for top 5. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share