Sign in to follow this  
Jimo

Fysisk prøve (politiskolen)

Recommended Posts

Kære Jimmy..

jeg har selv gennemgået optagelsesprøven i 2000 men valgte uddannelsen fra til fordel for en anden.

Med hensyn til armhævningerne, så kan det være en muulighed for dig at træne ved den maskine hvor man trækker til nakken. Jeg brugte den sådan at jeg startede med at trække min egen vægt og jo flere reps jeg kunne tage jo mere kunne jeg omstille mig til at jeg skulle hæve mig selv op i stedet for at trække min vægt ned. Denne måde at træne på resulterede i at jeg i dag kan trække mig selv op tre gange ti reps.. og jeg er altså kvinde.

Med hensyn til svømmeprøven, så er det sådan at alle er i vandet samtidig. man deler bane med op til flere. tricket her er altså at komme først fra starten for der er kamp om pladserne. jeg kom til at sparke til et par stykker. man holder ingen pauser, og der er opsyn med om man rører ved begge ender af bassinkanten.. Ikke særlig sjovt i den lave ende.En meget spændende øvelse..

Held og lykke herfra.. Hilsen Camilla :4thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altså jeg vil nok sige, at jet bare træner sådan en gang i mellem (3. timer om ugen) hvilket jo heller ikke rigtig er nok til at opnå de hurtigere tider..

Fik I ikke at vide, at man ALTID svømmer i højre side af banen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
er der så nogen som ved hvor meget sådan en prøve koster?og hvor man kan tag den?og får man træning inden man tar prøven!?

Bor på amager...

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg går ud fra du mener bassinprøven? Lidt svært at læse ud fra dit indlæg.

Men prøv og kig her: Livredningskurser -> tryk på "bassinprøve" ude i højre side.

Koster 780 kr for 5 timers teori + prøven - hvilket vel egentlig er en ok pris.

Edited by J_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg startede dette indlæg i sin tid, og fik en del hjælp af jer. Synes jeg skylder at sige at jeg fik brev fra politiet idag, hvori der stod at jeg skulle starte på politiskolen til August ! :4thumbup:

Tak for hjælpen alle sammen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så er jeg ved at have skrevet min ansøgning færdig. Nogen der kan sige hvor længe der ca går før jeg kan regne med at blive indkaldt til prøverne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I mit tilfælde gik der, ca. 1. måned fra jeg sendte ansøgningen, til jeg kom til indledende samtale, herefter ca. 2 måneder til skriftlig prøve, herefter ca. 1½ måned til fysisk prøve, så kun en uge til holdopgaven, til sidst 21 dage til afsluttende samtale. og jeg fik så endeligt svar om optagelse mandag 4. April.

Held og lykke med din ansøgning :bigsmile:

Hilsen

Pelle

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jimo: Kan du ikke fortælle lidt mere om hvordan prøverne forløb osv.?

<{POST_SNAPBACK}>

Fik du egentlig svar fra Jimo ang hvordan prøverne var?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har lige været forløbet igennem, så jeg vil også gerne være behjælpelig hvis nogen stadig har spørgsmål.

Venlig hilsen

Pelle

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har lige været forløbet igennem, så jeg vil også gerne være behjælpelig hvis nogen stadig har spørgsmål.

Venlig hilsen

Pelle

<{POST_SNAPBACK}>

Tjah, jeg tror jeg har et godt spørgsmål til dig. Jeg sender min ansøgning så snart jeg har fået samlet de nødvendige papirer sammen, dvs i løbet af en uges tid.

Ud fra hvad jeg kan læse her skal jeg jo så regne med at jeg har ca 3 måneder før jeg kommer til en fysisk prøve. (jeg er ikke bekymret for den skriftlige)

Jeg er styrkemæssigt i fin form, så den del af det har jeg styr på, men har slet ikke focuseret på cardio.

Min plan er at tage et par holdtimer hver uge for at blive pisket igennem på cardiosiden, og jeg styrketræner fortsat 3 gange om ugen og cykler 100-150km. - Men jeg bør vel også løbetræne for at klare deres løbetest? Hvor meget vægt tror du man skal lægge på dette?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opvarmningen består jo også af ca. 15 min. Løb rundt i en gym. Sal, medens man laver forskellige øvelser, sidelæns løb, knæløft osv. Så det er helt klart en go ide at løbe træne.

Men du har vel allerede en rimelig go kondi når du cykler så meget.

Du bliver vurderet på dit overskud, gennem hele den fysiske prøve, det vil sig, jo mindre du stønner og pruster, under opvarmningen, jo bedre.

Det gælder om at få så mange point som muligt ( du bliver vurderet på en Scala fra 1 til 5 hvor 5 er bedst) din præstation i de forskellige øvelser vurderes til sidst samlet og giver så en gennemsnits karakter.

Denne karakter indgår, sammen med dine resultater fra den skriftlige prøver, holdopgaven og den afsluttende samtale, i en samlet vurdering af dig.

Den samlede vurdering er igen fra 1 til 5, og det gælder om at få 4 hvis du skal være rimelig sikker på at komme ind.

Det gælder altså med andre ord om at give den gas, ikke bare at klare prøven, få 4 eller hvis muligt 5 point i så mange øvelser som muligt.

Koordinations øvelserne er primært øvelser hvor du skal lave ”modsatrettede bevægelser”, med dine forskellige lemmer og foretage hurtige skift mellem disse bevægelser. Et eksempel er løb medens du svinger den ene arm rundt i den ene retning, den anden arm i den anden retning samtidig med du laver knæløft med det ene ben og hælspark med det andet.

Ellers er det som de gerne vil se, er en meget eksplosiv udførsel af styrkeøvelserne.

Er du virkelig slet ikke nervøs for de skriftlige prøver?? :smile:

Go fornøjelse :bigsmile:

Pelle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige været forløbet igennem, så jeg vil også gerne være behjælpelig hvis nogen stadig har spørgsmål.

Venlig hilsen

Pelle

<{POST_SNAPBACK}>

Tjah, jeg tror jeg har et godt spørgsmål til dig. Jeg sender min ansøgning så snart jeg har fået samlet de nødvendige papirer sammen, dvs i løbet af en uges tid.

Ud fra hvad jeg kan læse her skal jeg jo så regne med at jeg har ca 3 måneder før jeg kommer til en fysisk prøve. (jeg er ikke bekymret for den skriftlige)

Jeg er styrkemæssigt i fin form, så den del af det har jeg styr på, men har slet ikke focuseret på cardio.

Min plan er at tage et par holdtimer hver uge for at blive pisket igennem på cardiosiden, og jeg styrketræner fortsat 3 gange om ugen og cykler 100-150km. - Men jeg bør vel også løbetræne for at klare deres løbetest? Hvor meget vægt tror du man skal lægge på dette?

<{POST_SNAPBACK}>

MEGET!!! De ser meget på hvordan din udholdenhed er og jo større udholdenhed du kan vise jo bedre chance for du består!

Share this post


Link to post
Share on other sites
I mit tilfælde gik der, ca. 1. måned fra jeg sendte ansøgningen, til jeg kom til indledende samtale, herefter ca. 2 måneder til skriftlig prøve, herefter ca. 1½ måned til fysisk prøve, så kun en uge til holdopgaven, til sidst 21 dage til afsluttende samtale. og jeg fik så endeligt svar om optagelse mandag 4. April.

Held og lykke med din ansøgning :bigsmile:

Hilsen

Pelle

<{POST_SNAPBACK}>

TILLYKKE MED OPTAGELSEN!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opvarmningen består jo også af ca. 15 min. Løb rundt i en gym. Sal, medens man laver forskellige øvelser, sidelæns løb, knæløft osv. Så det er helt klart en go ide at løbe træne.

Men du har vel allerede en rimelig go kondi når du cykler så meget.

Du bliver vurderet på dit overskud, gennem hele den fysiske prøve, det vil sig, jo mindre du stønner og pruster, under opvarmningen, jo bedre.

Det gælder om at få så mange point som muligt ( du bliver vurderet på en Scala fra 1 til 5 hvor 5 er bedst) din præstation i de forskellige øvelser vurderes til sidst samlet og giver så en gennemsnits karakter.

Denne karakter indgår, sammen med dine resultater fra den skriftlige prøver, holdopgaven og den afsluttende samtale, i en samlet vurdering af dig.

Den samlede vurdering er igen fra 1 til 5, og det gælder om at få 4 hvis du skal være rimelig sikker på at komme ind.

Det gælder altså med andre ord om at give den gas, ikke bare at klare prøven, få 4 eller hvis muligt 5 point i så mange øvelser som muligt.

Koordinations øvelserne er primært øvelser hvor du skal lave ”modsatrettede bevægelser”, med dine forskellige lemmer og foretage hurtige skift mellem disse bevægelser. Et eksempel er løb medens du svinger den ene arm rundt i den ene retning, den anden arm i den anden retning samtidig med du laver knæløft med det ene ben og hælspark med det andet.

Ellers er det som de gerne vil se, er en meget eksplosiv udførsel af styrkeøvelserne.

Er du virkelig slet ikke nervøs for de skriftlige prøver?? :smile:

Go fornøjelse :bigsmile:

Pelle

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyder vildt det med armen i den ene retning, og den anden i en anden retning samtidig med der bliver lavet knæløft og hælspark!!Hvor mange kunne det på dit hold og kunne du?

Hvad hvis man ikke kan det?men gennemfører alle andre øvelser!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ud fra hvad jeg hører her er det med at få noget holdtræning bestemt ikke en dårlig ide, det giver jo netop noget koordination på det område. Men jeg synes også den med hælespark lyder weird, kan ikke lige se det for mig.

Eksplosivitet i styrkeøvelser? Hvordan menes det. I bænkpres skriver de man skal lave 10 reps med 50kg. - Giver det bonuspoint hvis man tager 100reps, eller skal man mere gå efter at skyde stangen gennem loftet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this