Proteinshake til børn?


michael
 Share

Recommended Posts

Er der en aldersgrænse for proteindrik?

Sagen er at jeg har en dreng på 2 år, som er meget småtspisende. Jeg er principielt modstander af, at børn ikke har naturlige madvaner, men ...

Når nu sådan en lille fyr stort set ikke har spist hele dagen, så er det jo fristende for en bekymret forælder at lave en lille proteinshake (neutral valle + nesquik + vand eller mælk) til at slutte dagen af på.

Er det en god eller dårlig idé? Hvilke kvanta kan anbefales?

Han er trives og er fuld af energi, så der er sådan set ingen problemer.

P.S. Han er også vild med flax olie :)

Link to comment
Share on other sites

Har en veninde der blev stop fodret med nupo da hun var barn ( dog ikke 2 ) hun Hun har idag den meste fantastiske krop (uden træning) dog trænede hun som barn.... Aner ikke om det hjælper?

Jeg selv blev probbet med sojamælk :raisebrow: det endte med en lille tyk unge der var pænt gul i huden...

Ejjj hvorfor skriver jeg det her :laugh::laugh:

Nå men det var jo overhovedet ikke svar på dit spørgsmål.......? :gal:

Link to comment
Share on other sites

Er der en aldersgrænse for proteindrik?

Sagen er at jeg har en dreng på 2 år, som er meget småtspisende. Jeg er principielt modstander af, at børn ikke har naturlige madvaner, men ...

Når nu sådan en lille fyr stort set ikke har spist hele dagen, så er det jo fristende for en bekymret forælder at lave en lille proteinshake (neutral valle + nesquik + vand eller mælk) til at slutte dagen af på.

Er det en god eller dårlig idé? Hvilke kvanta kan anbefales?

Han er trives og er fuld af energi, så der er sådan set ingen problemer.

P.S. Han er også vild med flax olie :)

<{POST_SNAPBACK}>

Han får da vel også modermælkerstatning fra tid til anden? Det er da vel ikke mere unaturligt end proteinpulver? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Unclebully, med naturlige madvaner mener jeg 3 hovedmåltider + det løse, og primært fast føde fremfor shakes.

Pulveret er godt (og naturligt) nok. Det er Arlas WPC, som er uden tilsætningsstoffer. Det bruges vist også til babymad.

Henning Friis, han har aldrig fået modermælkserstatning, kun the real thing. Jeg kender iøvrigt ingen 2 årige på erstatning :)

Min intuition siger mig også en shake burde gavne mere end skade, så længe den ikke erstatter et måltid.

Nogen der ved noget om energi- og proteinbehov for sådan en størrelse?

Link to comment
Share on other sites

Henning Friis, han har aldrig fået modermælkserstatning, kun the real thing. Jeg kender iøvrigt ingen 2 årige på erstatning :)

<{POST_SNAPBACK}>

Doh! Havde lige overset det med alderen. :4slap:

Hvis du kombinerer det med noget sundt, som f.eks. frugtjuice, så tror jeg det vil være et udemærket supplement til de store måltider, bare med 5-10 gram gram pulver pr. potion.

Link to comment
Share on other sites

Hvis han trives og vokser normalt er der vel ingen grund til at supplere med noget? 2-årige har rimelig godt styr på deres behov; og jeg nægter at tro på at de er i stand til at sulte sig selv med vilje (min egen 2-årige er godtnok inde i en "NEJ-fase", så jeg vakler alligevel lidt).

Sigrid Riise siger: "Spiser de ikke den ene dag, så spiser de nok den næste" :4smartass:

Sindbad

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share