Fedtforbrænding på en mini-stepper


Guest mbyms
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Hvad er jeres bud; kan man få pulsen højt nok op til at ligge i den såkaldte fedtforbrændingszone på en mini-stepper?

Jeg har fået en foræret - og spekulerer på om den er tiden værd...?

Link to comment
Share on other sites

En ting er sikkert. Man bør aldrig gå efter at ligge i den såkaldte fedtforbrændningszone. Man bør i stedet for  bare drøne derud af med alt hvad den kan klare.

Argumentationen finder du her!

Der findes sikkert andre motionsformer som  er mere energikrævende end en ministepper. På den anden side så er det et godt supplement hvis ikke man gider at tage i centeret for bruge deres kredsløbsmaterial, eller hvis vejret udenfor ikke lige egner sig til en løbetur.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det var nu også derfor jeg skrev "såkaldte" fedtforbrændningszone......men hvad tror du - kommer man op i det de kalder fedtforbrændingszone?

Link to comment
Share on other sites

Det giver ikke mening at tale om nogen fedforbrændingszone!!! :exclamation:

Læs venligst de gode artikler om dette på Motiononlines hovedside, samt de mange diskussioner her i dette forum.

Ministepperen kan måske godt bruges - når den nu oven

i købet er gratis - det gælder om at arbejde så hårdt du overhovedt kan i den tid du har afsat, men det er som sagt allerede beskrevet flere gange her i forumet.

Link to comment
Share on other sites

Xax er en hurtig mand på tasterne!

Please: Gør os en tjeneste, lad være at bruge det der ord "fedforbrændingszone" - vi kan ikke tåle at høre det mere. Vi får grimme tanker om at gøre alt muligt ved Claus Styk og andre sikkert udemærkede mennesker. :hehe:

Det er svært at sige hvad du kan få din puls op på. Mål de maxpuls og mål hvor højt du kan komme op på stepperen. Du skal ikke være bange for at arbejde ved høje intensiteter. Jeg har selv en maxpuls på 190 og går efter at træne med mellem 165 og 180 i alt arbejde jeg laver.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Okej - så er der både lyttet og læst. Det bringer et andet spørgsmål frem; jeg har nemlig ikke set nogle af jer på siderne tale om HIIT (high intensity interval training). Jeg fandt det for et par år siden på et af de udenlandske muskel-magasiners hjemmeside.

Kort sagt er det et træningsprogram til brug enten i naturen, eller på centrets cardio-maskiner. Man starter med tre gange om ugen, at træne med en cyklus på 4 minutter - den består så af 30 sekunder på 90% af maxniveau, derefter 30sek på 50% af maxniveau. De første to gange således, derefter øger cyklus med et minut for hver tredje gang. Uge nummer 8 er man nået op på en 15 minutters cyklus som består af disse tredvie sekunders intervaller.

Jeg har aldrig prøvet det - var nok mere til fedtforbrændingsteorien -men at dømme efter motion-online - så må det program jo være ret optimalt for både kondi og for fedtforbrænding? Hvad siger i??

Link to comment
Share on other sites

30/30 intervaller kan da være udemærkede, f.eks. på en motionscykel. Det er stenhårdt, bl.a. fordi det uværligt bliver delvist anaerobt arbejde. Ingen mystik i det. læs f.eks. den udemærkede artikel her: www.motion-online/kondicykel.htm her er 39/30 en af de udemærkede programmer. Programmerne kan vist udemærket overføres til en stepmaskine, løbebånd, romaskine osv.

Korte hårde intervalprogrammer er yderst effektive til hurtig formfremgang og også i forbindelse med vægttab.

--> Xax, du må ikke give mig fantasier. Hvis du invitere hr. Stykker til MOL-træf som særlig gæst til en gang dødløftstræning, (med inspiration fra artiklen om at blive stærk som en stillasarbejder - træning med "sandsæk" ved du nok), er det lige før jeg kommer og deltager... :jester:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må selvfølgelig lige komme med en kommentar.

Når vi ikke taler om intervaltræning i dette forum er det - som Arne så rigtigt bemærker - fordi intervaltræningens styrke ligger i formforbedring og ikke decideret i stort energiforbrug samlet set.

Men kan man lide intervaltræning som "træningsintensitet", skal man da ikke være bleg for at bruge den. Et vigtigt element i enhver motionsaktivitet til såvel formforbedringsmål som vægttabsmål er selvfølgelig, at man vælger den træningsform (og dermed ofte indirekte træningsintensiteten heri) som man føler størst glæde ved.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share