AK Thor


incognito
 Share

Recommended Posts

Hej, MOL'ere

Som nogle af jeg måske ved, træner Niske (mest kæbe, though (du kan ta' det)), Heffehurtig og jeg selv i AK Thor (danmarks ældste vægtløfterklub, TADAAAAA!). Det ligger i de røde barakker ved kløvermarken på amager, 13 minutters rask gang fra christianshavn station og 4-5 minutters gang fra Christmas møllers plads. Første gang jeg var der, troede jeg at jeg ved et uheld var kommet gennem en tidsmaskine til 60'erne eller 70'erne. Det er altså major oldschool....Der hænger et par af de gamle vægtløftere fra vægtløftningens storhedstid ud, navnlig Flemming Krebs (ham der omtales som "krebsen" i min log), som har været danmarks mester i VL rigtigt mange gange, men osse et par andre (rene og batman). Der er ingen form for krav om at man skal dyrke vægtløftning derude...

Nu er det sådan at det er fedest at træne sammen med andre, og det er allerfedest hvis de har cirka samme mål som en selv og er 5-10% stærkere, større eller mere cut end en selv. Det kan gøre utroligt meget for ens resultater at der er nogen råwere og nogen at konkurrere med. (for the book, jeg aner ikke hvad niskes prioriteter er men heffe og jeg selv vil være nogle stærke, beskidte monstre, der repper med dit max.)

Derfor: Kom for helvede ud og kig til os, det er et pissefedt sted.

Fede ting ved Thor

-der er stænger og kæks

-der er en fed stemning for at knække jern og æde meget mad

-man kan lære vægtløftning

-det er billigt (75 kr/måned)

-når man har været der et par måneder kan man få en nøgle, så man kan komme og gå 24-7.

-man kan få indflydelse på foreningen, da de fleste gamle bestyrelsesmedlemmer er på vej ud og dem der er der nu, er interesseret i at der sker noget. Samt at foreningen rent faktisk har penge på kistebunden til at gøre noget ved det.

-det lugter som et sted hvor man skal løfte jern. big time.

ufede ting

-der er nul patter (hvis man da er til sådan nogen :cooldance: )

-der lugter som et sted hvor der er blevet løftet meget jern

-nogle ville måske ikke være tilfredse med omklædningsfaciliteterne

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Ak thor - stærkere end din far¸ sødere end din mor.

Det ER et cool sted og som Incognito siger kun fem-ti minutters gang fra Cristianshavns station. Jeg begyndte selv dernede for halvandet år siden og det er suverænt det mest down to basics¸ ingen pis¸ hyggelige sted at træne. Forresten Incognito der fik mig på Mol.

Og så er det en klub. Modsat kommercielle steder har man som medlem rimeligt meget indflydelse på hvad der skal ske. Jeg går pt. og plager for at få en lægmaskine og ved at der i det nye år vil ske nogle indkøb og vi får gang i en maleweekend på et tidspunkt. Og så vil Incog og jeg have nogle Lou Ferrignoplakater op har vi bestemt :w00t: .

Han glemte vist også at skrive at der normalt er en gratis prøvetid på en måned eller to! Stik den :w00t:

Men ja - det kunne være lækkert med nogle flere folk der går op i hardcore styrke og power til at træne og dele erfaringer med. Om ikke andet kunne det da være skægt at tage ud og gæstetræne hos hinanden og gi' den noget gas.

Hermed en stor opfordring til alle powernørder derude. Lad os hooke op!

Fedt initiv Anders :wink:

Link to comment
Share on other sites

Øh, nu er jeg måske ikke den vildeste powernød, men jeg kunne da godt finde på at kigge derud! Bor godt nok på Vesterbro, men SÅ langt væk, er det jo ikke! Min nuværende gym er rigtig fed, men man skal desværre indordne sig under deres åbningstider! (Det tager 1 år før man kan få en nøgle!)

Link to comment
Share on other sites

Tjah, hvis man kunne få lov at melde sig ind på prøve en måneds tid kunne det da godt være. Egentlig gider jeg ikke køre så langt for at træne, men det med stemningen lyder da ikke dårligt.

<{POST_SNAPBACK}>

du behøves ikke engang melde dig ind for en måned... du kommer bare

Link to comment
Share on other sites

Lyder som et Cold sted fuld af stemning og historie, specielt når man selv går med en drøm om at blive styrke svin en dag.

Hvis jeg selv boet i nabolaget havde jeg været frisk, men jeg har en ven der måske godt vil i gang med at løfte jern, jeg skal bare lige hører at det koster 75 kr. pr md. for på AK Thors hjemme side står der 210 kr. pr md. for seniorer over 20 år.

Link to comment
Share on other sites

Tjah, hvis man kunne få lov at melde sig ind på prøve en måneds tid kunne det da godt være. Egentlig gider jeg ikke køre så langt for at træne, men det med stemningen lyder da ikke dårligt.

<{POST_SNAPBACK}>

du behøves ikke engang melde dig ind for en måned... du kommer bare

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, jeg er bundet til Equinox frem til slutningen af Januar, men jeg hiver da lige fat i dig når tiden nærmer sig. Så kunne det da være fedt nok at komme ud og se det an om ikke andet.

Link to comment
Share on other sites

Hvor gammel er klubben egentlig? Det er ikke til at finde ud af ret meget på forbundets hjemmeside. Den er mildt sagt mangelfuld :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Den er vist lige så gammel som klubben... :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Nå ja og så havde klubben 110 års jubilæum i år :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Har I nogle rigtig oldschool VL billeder tilbage fra klubbens ungdom?

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Tjah, hvis man kunne få lov at melde sig ind på prøve en måneds tid kunne det da godt være. Egentlig gider jeg ikke køre så langt for at træne, men det med stemningen lyder da ikke dårligt.

<{POST_SNAPBACK}>

du behøves ikke engang melde dig ind for en måned... du kommer bare

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, jeg er bundet til Equinox frem til slutningen af Januar, men jeg hiver da lige fat i dig når tiden nærmer sig. Så kunne det da være fedt nok at komme ud og se det an om ikke andet.

<{POST_SNAPBACK}>

du kan da bare komme... det koster jo ikke noget at komme og kigge i et par måneder...

Kunne ikke finde nogle åbningstider på hjemmesiden??

<{POST_SNAPBACK}>

Man får inspektøren til at lukke sig ind, hvis man ikke er der sammen med en der har en nøgle. I sommerhalvåret er han der fra middag til aften (20-21 stykker), men om vinteren ved jeg ikke hvornår han er der..... Det fungerer på princippet at man får sin egen nøgle, når man er blevet medlem....

Link to comment
Share on other sites

Kunne ikke finde nogle åbningstider på hjemmesiden??

<{POST_SNAPBACK}>

AK. Thor

er Danmarks ældste vægtløfter klub.

Klubben kan tilbyde træning i vægtløftning og deltagelse i div. mesterskaber.

Begyndertræning/intro hver tirsdag og torsdag kl. 17:00-19:00.

Medlemmerne i klubben arrangrer hyggeaften flere gange om året, hvor vi bla. går i byen og bowler, spiser god mad m.m.

Klubadresse:

Kløvermarksvej 50, 2300 København S

Træningstider:

Mandag: 16-19

Tirsdag: 16-20

Onsdag: 16-19

Torsdag: 16-20

Fredag: 16-18

Lørdag: 10-12

Søndag: 10-12

Kontingent:

Første 3 måneder er gratis.

75 kr. pr. måned for ungdom (9-16 år)

75 kr. pr. måned for juniorer (17-20 år)

210 kr. pr. måned for seniorer (20-99 år)

Kontaktperson:

Benny Østerbye

Tlf.: 4636 1133

Tilbage til kluboversigt

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

Jups, men den side er ikke blevet opdateret siden A.Jørgensen var statsminister.

Primært er vi glade for at der er nogen at træne sammen med, og kan man lide det noget upolerede og acceptere manglen på crome og maskiner, så kan du få alletiders work-out.

Kom forbi en mandag eller torsdag - mellem 15-17 - og sig hej. Hvis du vil, så kan du blive fejlrettet af Krebsen, der virkelig kan sit kram(og er overraskende ydmyg).

Søger du udfordringer, så lav nogle træningsaftaler med Krebsen, mød op og vis lidt entusiasme, og lidt efter kan du påregne at blive brændt fuldstændigt ned til jorden - bare spørg HeffeH... :tongue:

Vi er ikke særligt mange dernede, og stemningen er temmelig uformel - til tider er det rent værkstedshumor - men det er generelt bare et dejligt sted at træne, og nogle dejlige mennesker(lige pånær HeffeH. og Incog.) der er der.

Så smid et indlæg i enten min, HeffeH. eller Incogs log, og vi finder ud af det.

Niske

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share