Tidligere brug af doping og styrkeløft


-- BRAVO --
 Share

Recommended Posts

Hvis det er henri høeg du mener, så tror jeg også han har en dom

<{POST_SNAPBACK}>

Jo han har en dom.

Formanden for vægtløftningsforbundet indsendte en klage til dopingkontrol udvalget den gang Olsen og Høeg løftede.. Det lykkedes ham at få hele udvalget fyret og de måtte hellere ikke komme uanmeldt. Hvorfor måtte de ik komme uanmeldt? Ja mon ik de havde noget i forbundet som de skulle skjule.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gad godt og få et link til disse artikler om at as giver en livslang fordel i styrkeløft. Hvis man har taget en del kan man godt regne med at når man holder efter at have taget 10 skridt frem, så kommer man 11 tilbage. En ting r at ens egenproduktion vil være svækket drastisk i måneder efter og være påvirket i årevis efter. Andet er en muligvis irreversebel aflejring af fedt i årene og skadede led og muskler efter års uren træning.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det ikke fordi, at jeg har noget problem med at squatfather stiller op til styrkeløft-stævner under dsf, men det er da et problem, når man har skrevet under på, at man ikke tager doping og det så viser sig, at man har gjort det alligevel.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har skrevet under på en erklæring, hvor jeg lover ikke at indtage dopingstoffer og giver ADD myndighed til at teste mig. Hvorfor er det et problem? Da jeg meldte mig ind i en klub under DSF/DIF havde jeg ikke indtaget forbudte stoffer i en årrække, og har skam heller ikke til hensigt at gøre dette igen. :wink:

At man hente en livslang fordel ved brug af AS, kan jeg jo ikke sige er 100 % sandt, da jeg aldrig selv har prøvet det, men kan kun støtte mig til de mange undersøgelser der er omkring emnet og erfaringer, som jeg har hørt fra folk. Squatfather har sikkert ikke den store gavn af at have taget AS den dag i dag, men nu handler det jo også om moral.
Jeg har på ingen måde moralske skrupler med fortidens synder. Såfremt jeg havde gavn af mit tidligere brug af AS ville jeg jo nok have nået min tidligere niveau igen relativt hurtigt. Men du mener måske, at jeg skulle holde mig langt væk fra alt organiseret idræt under DIF. Ville du have den samme holdning, såfremt jeg var begyndt at spille badminton istedet for at løfte, da jeg begyndte at motionere? :wink:
Det er og blive en kæmpe fordel at have benyttet AS - også selv om det er 10+ år siden...!! Du vil altid have lettere ved at komme op på dit tidligere nivau, end at komme op hvor du aldrig har været før - som der blive nævnt tidligere i tråden...

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan jo prøve, at lade være de næste 10 år og se om du kan holde niveauet. Jeg vil dog ikke afvise at, man kan opretholde en del af effekten, såfremt man træner uafbrudt i perioden. Men for mit eget vedkommende er det ikke tilfældet, jeg har dog haft et par længerevarende pauser fra træningen siden mit brug af forbudte stoffer. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gad godt og få et link til disse artikler om at as giver en livslang fordel i styrkeløft.      Hvis man har taget en del kan man godt regne med at når man holder efter at have taget 10 skridt frem, så kommer man 11 tilbage.  En ting r at ens egenproduktion vil være svækket drastisk i måneder efter og være påvirket i årevis efter. Andet er en muligvis irreversebel aflejring af fedt i årene og skadede led og muskler efter års uren træning.

<{POST_SNAPBACK}>

Egenproduktion svækket i årevis? Interessant. Referencer?

Aflejringer af fedt pga transient forhøjet triglycerider og kolesterol under kurene, hvad skulle det påvirke ens styrkeniveau?

Skadede led og muskler? Ikke hvis træningen doseres korrekt. Der er visse AS præparater der øger hhv elastin og Colagen syntesen. Produkter der virker antiinflamtoriske og produkter der øger progesteron under og efter kuren (progesteron gør sener "blødere" og nedsætter smerter.

Hvilke produkter er det du mener er skadelige? For der er enorm forskel på produkternes effekt.

Eller slynger du bare påstande ud uden at vide en hat om PCT, og de forskellige former for anabolika's virkning?

Mvh Poul

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender meget godt til virkningen af de forskellige præperater. Tænker specielt på stoffer som er afledt af dihydrotestosteron. De har en ret dårlig indvirkning på LDL, og langvarigt brug giver ledskader, da der bliver trukket væske fra bla disse områder.

Langvarigt brug af AS - er jeg ret sikker på at have læst giver nedsat produktion af gonadotropiner på meget lang sigt, ikke bare under og ugerne efter men også i måneder og år efter.

Nu siger du at mange fremmer bla collagensyntesen, men så vidt jeg ved sker der en konstant demineralisering og nedbrydning af skelletet som selvfølgelig genopbygges hos raske mennesker, men i en grad så skelletet er komplet udskiftet på 5 år. Så burde man ikke bære præg af en styrkning af filament 5 år tilbage?

Jeg ved dog ikke meget om disse påstande, men kunne stadig godt tænke mig og se artikler der udreder fænomenet "livslang fordel"

Link to comment
Share on other sites

de colleagenøse og keratinøse bindevæv, ja stort set alle sammen recycles faktisk osse rimeligt hurtigt (<5 år) via mekanismer som sandsynligvis er endnu mere tight reguleret end osteogenese. Iøvrigt mener jeg at have læst at recycle raten af knoglevæv er væsentligt hurtigere end 5 år i trænende. GH stimulerer i særlig høj grad syntesen af bindevæv, langt mere end nogle kendte androgener.

Jeg er af den holdning at den eventuelle fordel man måtte have vundet, drosler af med tiden og jeg tror ikke forskellen er målelig efter >5 år.... Men det er jo kun tro....

Jeg ville osse meget gerne se noget af den her omtalte dokumentation for at man skulle have en livslang fordel efter at have været dopet..... Hvem er den omtalte landstræner? Man kunne vel kontakte ham?

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Jeg er af den holdning at den eventuelle fordel man måtte have vundet, drosler af med tiden og jeg tror ikke forskellen er målelig efter >5 år.... Men det er jo kun tro....

Det kan jeg godt tilslutte mig. Jeg kan slet ikke forestille mig at man kan drage fordel af et AS forbrug som ligger 10 år tilbage. Jeg kunne helt sikkert også godt tænke mig at se noget dokumentation for den påstand.

Iøvrigt så tror jeg i høj grad også det kommer an på hvor mange års forbrug der har været tale om, og hvor højt et niveau man har været på. Der er jo stor forskel på om en person har taget moderate doser i 1 års tid, og egentlig aldrig har nået længere end han kunne have gjort clean, og så en person som har taget AS i op imod 10 år, og som er nået LANGT forbi det han kunne have nået clean. Jeg synes det er helt hul i hovedet at påstå at Squatfather kan drage fordel af at have leget lidt med AS for 10 år siden.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg er af den holdning at den eventuelle fordel man måtte have vundet, drosler af med tiden og jeg tror ikke forskellen er målelig efter >5 år.... Men det er jo kun tro....

Det kan jeg godt tilslutte mig. Jeg kan slet ikke forestille mig at man kan drage fordel af et AS forbrug som ligger 10 år tilbage. Jeg kunne helt sikkert også godt tænke mig at se noget dokumentation for den påstand.

Iøvrigt så tror jeg i høj grad også det kommer an på hvor mange års forbrug der har været tale om, og hvor højt et niveau man har været på. Der er jo stor forskel på om en person har taget moderate doser i 1 års tid, og egentlig aldrig har nået længere end han kunne have gjort clean, og så en person som har taget AS i op imod 10 år, og som er nået LANGT forbi det han kunne have nået clean. Jeg synes det er helt hul i hovedet at påstå at Squatfather kan drage fordel af at have leget lidt med AS for 10 år siden.

Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg synes nu ikke, at det er et godt signal at sende til nye løftere, at det er helt ok, at indtage doping i stor stil, bare man lover at lade vær, når man melder sig ind i en styrkeløftklub. Hvis squatfather kunne have nået det samme niveau clean, hvorfor skulle han så have taget noget???????????Squatfather taler så meget om sin egen høje moral, så må han også tage konsekvenserne af denne. Jeg er nu ikke sikker på, at Squatfather kunne have løftet det samme uden brug af AS, hvis han har taget det i et år, så har han altså haft mulighed for at stige betydeligt i vægt. Jeg kan ikke være modstander af doping i sporten på konkurrenceplan og så forsvare en styrkeløfter, der har taget doping.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu ikke, at det er et godt signal at sende til nye løftere, at det er helt ok, at indtage doping i stor stil, bare man lover at lade vær, når man melder sig ind i en styrkeløftklub.
Hvem pokker har sendt det signal ?? Skal man fordreje sandheden, for ikke at komme til at sende forkerte signaler ?? Det eneste jeg fisker efter er sandheden. Kan det virkelig passe at man har en livslang fordel ?? Eller er det en fordrejning af sandheden for at folk med konkurrenceaspirationer ikke skal stikke næsen i kagedåsen ?? Jeg har på INTET tidspunkt opfordret til noget som helst.
Hvis squatfather kunne have nået det samme niveau clean, hvorfor skulle han så have taget noget???????????

Fordi han på daværende tidspunkt ikke vidste bedre. Sådan er det jo desværre med mange som tager AS. De ved ikke hvad der reelt kan lade sig gøre uden.

Squatfather taler så meget om sin egen høje moral, så må han også tage konsekvenserne af denne
Nu er moral jo ikke noget man er født med. Det er noget man udvikler igennem hele livet. Og jeg kan da ikke se at der er noget problem i at mene at man har en høj moral nu, uden egentlig at have haft det for 10 år siden (siger dog ikke at det er tilfældet for squattie).
Jeg kan ikke være modstander af doping i sporten på konkurrenceplan og så forsvare en styrkeløfter, der har taget doping.

Nu er du liiiiige hellig nok synes jeg. Hvis dit synspunkt grunder på den antagelse at man har en livslang fordel, så skal du nok revurdere dit synspunkt indtil vi ved lidt mere om det. For så vidt jeg ved er det ikke et ubestrideligt faktum. Det er en påstand. Intet andet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også knytte en kommentar til Roberto's angreb på Squatfather.

Uanset om dopingen hjælper ham, kan jeg ikke se hvad du er ude efter. Manden har haft problemer med at lave guldkrav så han kan kvalificere sig til DM i styrkeløft, og så begynder du at tale om en livslang doping-effekt. De to ting hænger, i mine øjne, overhoved ikke sammen.

Jeg kunne forstå angrebet, hvis Squatfather lå i nærheden af nogle danske rekorder. Så ville du med rette kunne mistænkeliggøre det.

Vetö

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu ikke, at det er et godt signal at sende til nye løftere, at det er helt ok, at indtage doping i stor stil, bare man lover at lade vær, når man melder sig ind i en styrkeløftklub.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er der vel heller ingen der ligefrem anbefaler i denne tråd. Men du kunne jo prøve, at læse mit svar til dig tidligere i tråden. :wink:

Hvis squatfather kunne have nået det samme niveau clean, hvorfor skulle han så have taget noget???????????
Selvfølglig kunne jeg have nået det samme niveau clean, det havde blot taget lidt længere tid. På det tidspunkt, hvor jeg eksperimenterede en smule med AS havde jeg allerede trænet BB i en årrække og havde clean opnået ganske fornuftige resultater. Jeg havde øget min kropsvægt med omkring 30-35kg og kunne løfte 130kg i bænk og over 200kg i dødløft uden at have trænet målrettet efter styrke.
Squatfather taler så meget om sin egen høje moral, så må han også tage konsekvenserne af denne.[/

Hvor har jeg fremhævet min egen moral og hvilke konsekvenser er det jeg må tage? Jeg har blot været ærlig, da jeg engang blev spurgt om tidligere AS-brug i en gammel log. Mine moralske skrupler i denne sag er ikke-eksisterende, da jeg er 100% overbevist om, at det tidligere brug af forbudte stoffer på ingen måde er en fordel for mig den dag i dag. Med hensyn til konsekvenser, så har jeg tidligere i tråden spurgt dig, om du mener jeg så bør holde mig langt væk fra alt organiseret idræt resten af mine dage.

Jeg er nu ikke sikker på, at Squatfather kunne have løftet det samme uden brug af AS, hvis han har taget det i et år, så har han altså haft mulighed for at stige betydeligt i vægt. Jeg kan ikke være modstander af doping i sporten på konkurrenceplan og så forsvare en styrkeløfter, der har taget doping.

Det er jeg så ikke ikke i tvivl om, at jeg havde villet kunne. Hvem snakker om, at tager AS i et år? Jeg har kørt nogle få kure af 6-8 ugers varighed over en periode på 2-3 år. Du har da ret i, at jeg steg betydeligt i vægt, da jeg var på AS, men jeg kan så oplyse dig, at jeg i dag blot vejer 5-6kg mere, end da jeg første gang rørte det stads. Såfremt jeg havde trænet konstant og aldrig havde rørt forbudte stoffer er jeg rent faktisk overbevist om, at min kropsvægt i dag ville have været højere. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også knytte en kommentar til Roberto's angreb på Squatfather.

Uanset om dopingen hjælper ham, kan jeg ikke se hvad du er ude efter. Manden har haft problemer med at lave guldkrav så han kan kvalificere sig til DM i styrkeløft, og så begynder du at tale om en livslang doping-effekt. De to ting hænger, i mine øjne, overhoved ikke sammen.

Jeg kunne forstå angrebet, hvis Squatfather lå i nærheden af nogle danske rekorder. Så ville du med rette kunne mistænkeliggøre det.

Vetö

<{POST_SNAPBACK}>

Nu kan AS ikke klare det hele, men skal også have talent og vilje for at blive rigtig stærk af at indtage doping, men nu er guldkravet jo også noget, som ikke alle og en hver kan lave, men kan sagtens være dopet og ikke have lavet guldkrav.

Man kan sagtens have indtaget doping og have fået fordel heraf uden at være blandt de bedste i Danmark.

Link to comment
Share on other sites

Det er et interessant emne, omend vi mangler nogle videnskabelige referencer. :4smartass:

Jeg vil så vove den påstand(dog baseret på en smule evidens) at rent massemæssigt vil man stadig kunne drage fordel af det, sålænge man opretholder en fornuftig træningsmængde.

Vi har da en del gamle konkurrencebodybuildere i OBBC, som stadig holder en del mængde masse, selvom deres tid er forbi og fedtprocenten nok ikke er hvad den har været. :tongue:

Mængden, der blev brugt den gang, har nok en del at sige.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår simpelthen ikke det voldsomme angreb på squatfathers moral?

Jeg synes det er meget kendetegnende for den nærmest hysteriske stemning, der hersker i dopingdebatten. Dopingmisbrugere er vor tids hekse – dem vi fordømmer og ser ned på.

Men hvor er argumenterne?

Er det lovbruddet i sig selv, der gør en dårlig moral? Har de folk, der for bare et par få år siden købte glucosamin så også en dårlig moral? Er folk, der har fået en parkeringsbøde usle mennesker?

Nej, vel? Det må være lovbruddets karakter, der gør det – jo mere man har fået ud af at snyde jo værre er det! Og så peger moral-argumentet tilbage på det andet klassiske argumentet om snyd.

Og her er vi på usikker grund i den konkrete sag, for vi ved ikke om manden har fået noget ud af det. Sandsynligvis ikke…

AAS er ulovligt fordi det er sundhedsfarligt. AAS i de forkerte hænder kan medføre, at en masse unge mænd (og kvinder!) kommer galt af sted. Squatfather indså det heldigvis i tide og stoppede brugen af AAS. Og så er den altså ikke længere!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender meget godt til virkningen af de forskellige præperater. Tænker specielt på stoffer som er afledt af dihydrotestosteron. De har en ret dårlig indvirkning på LDL, og langvarigt brug giver ledskader, da der bliver trukket væske fra bla disse områder. 

Langvarigt brug af AS - er jeg ret  sikker på at have læst giver nedsat produktion af gonadotropiner på meget lang sigt, ikke bare under og ugerne efter men også i måneder og år efter.

Nu siger du at mange fremmer bla collagensyntesen, men så vidt jeg ved sker der en konstant demineralisering og nedbrydning af skelletet som selvfølgelig genopbygges hos raske mennesker, men i en grad så skelletet er komplet udskiftet på 5 år.    Så burde man ikke bære præg af en styrkning af filament 5 år tilbage?

Jeg ved dog ikke meget om disse påstande, men kunne stadig godt tænke mig og se artikler der udreder fænomenet "livslang fordel"

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg forholder mig blot til dit indlæg der står der intet om langvarige forløb, ejhellere om specifikke præparatvalg.

Faktum er at de uheldige virkninger du beskriver i høj grad er transiente og afhængige af præparatvalg.

Når der har været så mange winstroldomme i danmark hænger det sandsynligvis sammen med visse ikke præstationsrelaterede forhold (kan spores i kort tid efter, aromatiseres ikke i særligt høj grad, giver ikke voldsom vægtøgning (man binder ikke væske)).

AS er ikke bivirkningsfrit, men bivirkningerne er i høj grad afhængige af præparatvalg, dosis, varighed af brug, brugen af antiøstrogener etc..

Derfor var din oprindelige post så upræcis, at den var direkte fejlagtig.

I de amerikanske forbund hvor der ikke testes for AS, bruges der efter sigende typisk en konstant dosis test som suppleres op med præparater, der ofte dikteres af hvilken vægtklasse atleten befinder sig i. Mike Miller brigte f.eks. deca da han godt kunne lide bloat'et og er SHW. Ellers er dianabol, anavar og Halostin populært.

Mine påstande er naturligvis kun baseret på info fra diverse fora, samt hvad løfterne selv har beskrevet i interviews. Louis Simmons har f.eks. fortalt hvordan han konstant har været på AS i over 10 år! Han går aldrig af, skifter blot præparaterne. Hormonal replacement gone wild :blink:

ps: Mht Fabers og Skvatfaders lille fejde på ord, skal det nævnes at moralspørgsmålet først blev bragt på bane af Faber selv.

Det er reelt set spekulation om AS giver livslang fordel eller ej. Personligt set har jeg dog den højeste respekt for Mike Miller der aldrig ville konkurrere i et clean forbund da han mener AS giver livslang fordel.

På den måde er der ingen tvivl.

Nu er der også en enorm forskel på masse opbygget via AS som er tabt igen for 10 år siden, eller om AS bruges "korrekt" cyklisk, understøttet af konstant seriøs styrkeorienteret træning uden længere pauser.

Jeg gætter på at enderesultatet af de to forskellige scenarier er helt forskelligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share