Nyt korsbånd


Boberg
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg blev den 29. november opereret, hvor jeg fik rekonstrureret det forreste korsbånd i mit knæ.

Er der nogen der har erfaringer med genoptræningsprocessen ?

Mit knæ er hævet rimelig meget op og er ca. 8 cm større i omkredsen end det raske. Dette bevirker sammen med det nye korsbånd at jeg kun kan bøje mit knæ 45-60 grader.

Er det nogen der har erfaringer med hvor lang tid der går før knæet kan børes mere ?

MVH KIM

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jeg fik rekonstrueret mit korsbånd d. 18 november, og jeg vil tro, at der gik knap 1 uge, før jeg kunne bøje benet i 90 grader. Efter 2 uger kunne jeg bøje 120 grader. Men lægen fortalte, at det er meget individuelt. Desuden mener jeg at kunne huske, at det også afhænger af, om du går/har gået med don joy - jeg gjorde det ikke.

Mht. hævelsen af knæet er der også stor variation. Mit var ikke specielt hævet og efter 1-2 uger var det kun lidt ekstra væske, der gjorde, at det så anderledes ud. Jeg synes, du skal kigge forbi "vivsens" log - hun har fået foretaget samme operation og har skrevet sin træning udførligt ned.

Mht. genoptræning vil jeg såmænd bare anbefale dig at følge de programmer, som du har fået af fyssen - uanset hvor kedeligt og eventuelt ondt det gør.

Du skal være velkommen til at stille spørgsmål

Mvh Peter

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

Ikke for at være en lyseslukker, så har jeg også fået lavet det, det tog 1år ca før jeg var nogenlunde kørende. Og jeg døjer stadig med manglende mobilitet.

Men hvis du bare kommer stille og roligt i gang så kan det godt gå. Jeg føler mig ikke synderlig begrænset længere. Men det kan godt tage noget tid at komme igang igen...

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share