Beholder til transport af kreatin?


Neros
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen,

Hvad transportere i jeres kreatin i, når i skal have det med til træning? Selv bruger jeg pt. en lille plastikpose, men jeg leder efter en eller anden lille plastikbeholder med låg, som er let at hælde fra.

Til min proteinshake har jeg fundet ud af at Cultura's plastdunke er helt perfekte. De er beregnet til madvare, tåler opvaskemaskinen og kan rumme 0.5 L - helt perfekt, hvis man bruge 0.4 L væske til sin shake, da det giver lidt rum i flasken, så det kan genrystes lige før indtagelse. :4thumbup:

Anyways.. nogle forslag?

Link to comment
Share on other sites

Det gør jeg skam også, men jeg er under den opfattelse at kreatinen ikke kan "opbevares" i længere tid i væske uden at ødelægge det. Jeg blander mine shakes dagen før, så jeg ikke skal stå og mixe med det om morgenen. Har jeg fået noget galt i halsen et eller andet sted i informationsjunglen? :blink:

Normalt hælder jeg mit kreatin i shaken umiddelbart før indtagelse efter min træning.

Link to comment
Share on other sites

kreatin BLIVER nedbrudt i væske. Præcist hvor hurtigt det går kan jeg ikke huske, men laver du det en hel dag før tror jeg godt du kan risikere at en del kreatin er nedbrudt når du skal bruge det.

Hvis du ikke kan undgå at blande dem dagen før vil jeg foreslå sådan en lille plastbeholder som man også bruger (brugte) til at opbevare filmruller i - eller bare en så lille plastikbeholder du kan finde.

Link to comment
Share on other sites

Hrm. Tror nu at jeg bliver ved med at transportere det med til træning - også fordi ellers skal jeg til at holde styr på hvilken en af mine shakes, der er kreatin i. Mit arbejde tillader ikke de store pauser, især ikke i julen, så nogle af mine mellemmåltider består af en shake og et stykke frugt, hvis jeg da kan nå det. :blush:

Desuden er der noget om snakken med at det ikke kan holde sig:

What is the best form of administration? Can I simply steer Creapure in my favorite sports drink? 

Yes, you can. Dissolve Creapure in liquids such as water, fruit juice or tea. 5 g can easily be dissolved in 500 mL of water at room temperature or in a cup (app. 200 ml) of hot tea. Please prepare beverages fresh and consume within the same day.

Og...
Is Creapure stable in water? 

Creatine is just stable for a limited time in aqueous solution due to a degradation into Creatinine. The speed of degradation is:

dependant on the pH (the lower the pH the faster the degradation)

dependant on the temperature (the higher the temperature the faster the degradation)

Kilde: http://www.creapure.com/bioactives/html/e/...reapure/faq.htm

Edited by Neros
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share