Alternativ til Maxim?


srednA
 Share

Recommended Posts

Jeg har på fornemmelsen at jeg bruge for mange penge på proteinpulver, så jeg håber nogen kan hjælpe mig med alternativer.

Jeg bruger for øjeblikket 85+ protein pulveret fra Maxim, men har været inde og kigge på Danlabs hjemmeside og umiddelbart ser det billigere ud, men jeg har svært ved at afkode fagsproget. Er der nogen, som kan fortælle hvilket af deres pulver, der er tættest på det jeg bruger nu, evt. hvad der er bedre? Jeg bruger kun pulveret lige efter træning, som lige nu er styrketræning hver anden dag og "hård" cykling de andre dage.

Hvad med deres kreatin? Hvordan er kvaliteten ift Maxims?

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret.

Hvis der er nogen, som kender lidt til de forskellige pulvere hos danlab, vil jeg gene høre om dem.

Jeg så lige nærmere på det de kalder "superior Whey Isolate". Er det rigtigt hvis jeg antager at kvaliteten ligge et sted imellem Promax "protein plus 85" og "designer whey protein", men man bare selv skal tilsætte kulhydrater og smag? En banan og minimælk skulle vel kunne gøre tricket?

Link to comment
Share on other sites

Var lige inde og kigge på Maxims hjemmeside, protein 85+ indeholder mel, æg & mælke protein, det vil jeg umidelbart mene er det absolut ringeste protein pulver jeg er støt på!!!!!!, tror faktisk den med MEL, er en trykfejl, Designer protein er meget opreklameret, så skift du bare til Dan lab, der får du væsentlig mere valuta for pengene.............

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Arghhh. Det er forbudt at forvirre mig ;)

Er den type protein som Superior Whey Isolate ikke af bedre kvalitet (bliver hurtigere optaget) end proteinet i deres andet  pulver ? I forhold til andet pulver hos Danlab og Maxim er det så ikke et godt køb?

Eller lad mig spøge på en anden måde: Hvad er forskellen på de forskellige Weight Gainers og proteiner hos Danlab?

Glutaminen virker

Hvad er glutamin i fohold til gainer og proteinpulver? Jeg troede at glutamin var en af aminosyerne (som derfor indgik i de to typer produkter)?

Jeg håber ikke at jeg gør mig helt til idiot med spørgsmålene, men det noget mere uoverskueligt i forhold til maxims produkter, hvor man bliver holdt mere i hånden med (forkerte?) oplysninger i hovede og numse.

Link to comment
Share on other sites

Du kan sagtens bruge danlabs valleprotein .... det er ikke det produkt med højest proteinindhold jeg er støt på men er alligevel ganske udemærket...og helt sikkert lige så godt som de produkter Maxim sælger af samme type og helt sikkert bedre end 85+.....   jeg har benyttet både deres valle(whey) og kreatin og har intet at udsætte på disse produkter

Link to comment
Share on other sites

Ok, siden Maggie alias Alun Bigart fra Maxim, ikke har "gidet" dementere at protein 85+ indeholder protein fra MEL, vil jeg hermed opfordre til at man køber en pose mel fra nærmeste supermarked, og blander det med et forhåndenværende cacaoprodukt...............

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg kan oplyse, at en gammel chef til mig (han var chef på et fitnessmagasin) oplyste, at Maxim's produkter indeholdt affaldsstoffer, og var noget nær det dårligste man kunne få.

Findes der ikke nogle mere officille tests/undersøgelser af proteinpulvre og andre kosttilskud, så man kunne be-eller afkræfte den slags udtalelser.....?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Alun fra Maxim har tidligere under eget navn og med angivelse af tilhørsforhold forsvaret sine produkter, hvilket naturligvis er acceptabelt. Maggie er en anden person, men har dog også tilknytning til Maxim. Alun har direkte til mig undskyldt for at Maggie forsvarede Maximprodukter uden at angive tilhørsforhold.

Til gengæld har "Carina" endnu ikke meldt ud omkring sit tilhørsforhold til Danlab, men ingen tvivl om at hun er begejstret for netop dette mærke.

I mine øjne er det lige useriøst nok at referere til hvad "nogen" har sagt om et pulver. Lad os prøve at holde os til facts og/eller personlige erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det var egentlig også derfor jeg formulerede mig som jeg gjorde, og efterlyste nogle undersøgelser og sammenligninger. Rygter er der som regel masser af, og jeg synes selv det er en jungle. Jeg har mest været til Performance-pulvrene - men egentlig kun fordi det var dem jeg blev introduceret til først. Men en faktuel undersøgelse af de forskellige pulvre på markedet ville være kanon

Link to comment
Share on other sites

*fnys* Jeg svarer gerne for mig selv...mit tilhørsforhold til Danlab er at jeg har brugt produktet i 2 år i min fitness træning pga. min model karriere, jeg fik det anvist af en kendt sportsudøver som selv brugte det i hans træning, også har jeg  desuden spurgt Danlab´s chef Morten Nielsen, omkring kosttilskudsvirkning på mennesket, da jeg er syge.pl.stud og skriver speciale om kost og ernæring, og på den måde har jeg fået den hjælp fra ham, som jeg skulle bruge i mine opgaver, det er alt hvad jeg har med Danlab at gøre..jeg er ingen allierede til nogen og slet ikke Danlab og ellers siger jeg ikke for eller imod noget jeg ikke ved noget om (*GG* udover jeg syntes Alun fra Maxim er en arrogant skid og jeg har tidligere brugt deres produkter!!! men det er en personlig holdning), men ellers melder jeg bare ud med mine erfaringere og det er vel derfor vi sidder her......

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

I så fald Carina, beder jeg dig modtage en oprigtig undskyldning fra min side på grund af mine uberettigede insinuationer. Sammen med admin-rollen følger der desværre vist et touch af paranoia.

Beklager.

Morten Z

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share