har tabt 13 kg siden nytår


kudsk
 Share

Recommended Posts

Jeg har siden nytår tabt 13 kg udelukkende ved at droppe alt det sød og øl og kun spise til jeg var mæt. Jeg er 171 cm høj og vejer nu 72,5 kg - vil ikke tabe mig for hurtigt.

tror jeg den sidste måned har spist for få måltider om dagen - evt droppet frokost og måske kun fået æbler i løbet af dagen.

morgenmad - stor postion havregryn med mælk og sukker.

Aftensmad er pasta, spaghetti, hakket oksekød, tun , pitatabrød og salat og ligne .

Hvordan kommer jeg nu i gang med at leve på sund vis så jeg ikke begynder at tage på når jeg begynder at  spise normalt - hvor jeg må drikke en øl i weekenden og få en is ind i mellem med måde ?

er bange for at jeg har fået sænket mit stiofskifte pga kost forandringer ....gode råd modtages.

Har gået nogel ture på 5 og 10 og optil 15 km ellers ingen idræt

[email protected]

Link to comment
Share on other sites

Det ser godt nok lidt skidt ud hvis du kun er nede på to store måltider henholdsvis morgen og aften. Split måltiderne op så der er en 5-7 mindre måltider om dagen. Man behøver ikke spise til man får en mæthedsfornemmelse, det vigtigste er bare at man aldrig føler sult - så har kroppen hele tiden adgang til energi og forbrændingen sættes op. Modsat hvis man der går en hel dag uden mad - så skruer kroppen ned for forbrændingen og ydermere lider musklerne under energimanglen.

Som udgangspunkt skal man vel altid sørge for at spise "normalt" - man afgør bare selv hvad der er normalt for een selv. Hvis man har vænnet sig til små hyppige magre måltider er dette helt normalt for een og man gider ikke andet. Og selvfølgelig kan man få et par øl i weekenden og kage til familie-tam-tam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share