Nybegynder (program/øvelser)


tkc88
 Share

Recommended Posts

Hey alle MOL'er..

er nybegynder til BB, vil gerne have noget mere masse (fullbody).

har ikke mulighed for at gå i motionscenter.. vil gerne træne på værelset. ikke så meget plads.. går nok..

Eftersøger nogle rigtig gode øvelser som kan udføres der hjemme..

har en skade i begge håndled.

er i gang med genoptræning. :cooldance:

så bare nogle øvelser/program til hele kroppen undtagen hvor håndleddet er inkluderet.

Link to comment
Share on other sites

God dag tkc88

Såvidt jeg kan forstå har du en vægtstang, men ikke særlig mange vægtskiver. Hvis det er korrekt forstået, så skal du jo nok ud og investere i nogle flere, hvis ikke du stadig kan nå at ønske dig nogle til jul. For at få noget som helst ud af vægttræning er det vigtigt at du kan træne tilpas tungt.

Du skal være velkommen til at kigge i min log efter inspiration - jeg træner selv hjemme.

Det eneste udstyr jeg har er:

1 stk vægtstang

2 stk håndvægte

1 stk ribbe

en røvfuld skiver (160-170 kg vil jeg tro)

Link to comment
Share on other sites

Det er relativt uinteressant hvad din 1RM i squat er. Hvis du kun har en stang med 22 kg er der ikke ret meget formål i at træne squat. Når du når op på 15+ i rep. pr. sæt, er der ikke meget formål med øvelsen.

Jeg synes at du skal overveje HVAD du vil med din træning, lægge et program og så gøre det nødvendige: Enten opsøge et center eller indkøbe de nødvendige remedier. Prøv evt. at søge her på sitet under styrketræning og du finder bl.a. denne artikel: garagegym.

Desuden er der i foraet "træningsprogrammer" et hav af muligheder og eksempler.

Link to comment
Share on other sites

Okey Rommel.. kan jeg godt se..

var det ikke bare en mulighed at samle på "styrke" istedet for "masse"?

<{POST_SNAPBACK}>

Uanset om du træner for styrke eller masse, skal du på et tidspunkt køre tungt. Der er indlagt progression (stigende vægt) i stort set alle programmer.

Prøv lige at læse din egen signatur :nissetunge:

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

Hmmm. Rønne..

er jo trods alt kun 16 år.. tror jeg vil starte med 20*3reps.

så får jeg da trods alt noget ud af det. +undgår strækmærker :4thumbup:  :nissegrin:

<{POST_SNAPBACK}>

Din alder er uden den store betydning. Jeg er 43 og jeg kender flere på din alder, der løfter mere end jeg gør så det er ikke et emne som sådan.

Jeg går ud fra at du mener 3 sæt á 20 rep og ikke omvendt. Hvad den slags skal gøre godt for kan jeg ikke gennemskue, men du vil i de første par måneder af din træning sandsynligsvis opleve fremgang uanset hvad og hvordan du træner. Idéen her er blot, at vi altid forsøger at optimere vores træning ud fra hvad vi ønsker at opnå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share