Fedtforbrænding


Freden
 Share

Recommended Posts

Der er så mange, at man nærmest ikke gider beskrive dem alle. :)

Men det kommer an på, hvad du vil med træningen.

- er det for at brænde så meget energi af som muligt

- eller er det med henblik på formforbedring.

Vedrørende det første er svaret at du skal vælge den træningsintensitet, hvor forbrænding pr. tidsenhed gange tidsrummet for motionen er højest. Det er sådan set ikke så vigtigt, hvilken motionsform du vælger. Løb, cykling, spinning, roning osv. er alle gode - blot skal du udfører dem ved den højest mulige intensitet

Link to comment
Share on other sites

og så lige en ting jeg glemte at sige.

Dårligt navn for en tråd. :) altså "fedtforbrænding"

Hvis jeg skulle navngive tråden og bevare ideen i trådnavnet skulle det være "forbrænding med henblik på fedttab"

Når du skriver fedtforbrænding, så er der rimeligt mange MOL-medlemmer som ser rødt - inklusiv undertegnede. Hvorfor? Se andre tråde i dette forum.

Link to comment
Share on other sites

MEN jeg har endnu et spørgsmål, er det nok hvis jeg  træner cardio- med henblik i fedttab i 4 timer ugentligt!?

Og jeg har også hørt noget om at, motion om morgenen skulle være bedre end senere!?

Nogen der har et svar på det??

På forhånd tak!!

Link to comment
Share on other sites

Hvad er nok træning? Er noget nogensinde nok? Nej, jeg ville sige: Er det nok, set i forhold til de mål, du har sat dig? (og jeg kende ikke dine mål)

Men lidt simpel udregning (og med en lille usikkerhed) giver fire timers højintensiv motion følgende:

60 kj pr. min * 240 min = 14.400 kj pr. uge.

1 kg fedtvæv indeholder ca. 30.000 kj.

Hvis dit energiunderskud alene hentes gennem de fire timers motion, taber du dig altså lige under et halvt kg om ugen. Og et halvt kg's vægttab er "sundhedsmæssigt" bestemt ikke kritisabelt.

Om morgentræning er bedre end aftentræning. Tjaa, det er nok lidt svært videnskabeligt at redegøre for. Men jeg har læst flere tråde, hvor folk siger, det er deres erfaring, at morgentræning er mest effektivt for vægttab. Ideen skulle angiveligt være, at man "snyder" kroppen ved at booste dem om morgen til at levere et højere gennemsnitligt stofskifte i løbet af dagen. Om det holder, ved jeg ikke. Men prøv det, hvis du har lyst.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen og tak for svarene!!

Hmm ½ kg om ugen... lyder ikke af meget :(

Jeg har selv efaret gennem de sidste to uger at have tabt 3 kg...

Kan det skylders nogle urenheder i kroppen som "udrenses" i starten af perioden hvor slankekuren finder sted!?

Der skal dertil siges at jeg i denne periode kun har trænet 3 timers cardio...

Link to comment
Share on other sites

Tjaa, på nær den usikkerhed, at mennesker ikke er helt ens, så er min udregning med et halv kg om ugen rimelig præcis.

Så er de 3 kg - du omtaler - rent fedtvævs tab, så har du gennem diæt, skabt et ekstra energiunderskud på ca 60.000 kj på to uger = ca. 4.300 kj pr. dag (det er altså en noget streng diæt)

Okay, men lang mere sandsynligt er følgende:

- kroppen indeholder (ved energiindtag = energiforbrug) ca. 400-500 g glucogen (=kulhydrater), så du har sikkert brændt disse af først

- væsketab. Måske har du ikke drukket væske nok. I så tilfælde er det højst sandsynligt 1-2 kg af vægttabet blot er væske, desværre.

Link to comment
Share on other sites

Når du skriver fedtforbrænding, så er der rimeligt mange MOL-medlemmer som ser rødt - inklusiv undertegnede. Hvorfor? Se andre tråde i dette forum

Jeg giver dig helt ret. ;)

Men kemisk set, kan man nu godt kalde det for en forbrændig.

Jeg ved godt at det er småting, men jeg ville lige nævne det. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share