Én-arms armbøjninger

CA8

Hej :smile:

Når jeg forsøger at lave én-arms armbøjninger knækker min albue nærmest sammen, tror jeg sætter hånden helt forkert, så ville høre om en eller anden kendte en side der beskriver øvelsen, helst med en dejlig masse billeder :wink:

Har allerede set på http://www.bodybuilding.com/fun/mahler57.htm, men syntes billederne er dårlige.

Edited by Birch

Jeg vil klart anbefale dig at købe The Naked Warrior ... Der bliver de meget grundigt gennemgået. Du kan bestille den her: dragondoor.com

Ellers så tjek min log... der har jeg skrevet nogel tips fra Steve Maxwell omkring one arm pushups. Fed øvelse i øvrigt! :devil:

Edited by DBM

Jeg vil klart anbefale dig at købe The Naked Warrior ... Der bliver de meget grundigt gennemgået. Du kan bestille den her: dragondoor.com

Ellers så tjek min log... der har jeg skrevet nogel tips fra Steve Maxwell omkring one arm pushups. Fed øvelse i øvrigt!  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan ikke finde i din log, og kan desværre ikke købe ebogen. Fandt dog et billede, der illustrerer det meget godt: 525020.1101259998312.1armpush-up.jpg

Jamen, så skal jeg da finde det for dig :smile:

The one arm push-up is my favorite upper body exercise. I find that when people experience shoulder pain it is almost always a result of 'flaring' the elbow out to the side. The elbow position for one arm push-ups is tucked tightly to the side with the shoulder over the fingers. Having the working hand to far in front is also causes problems. At the bottom position, the pec should almost touch the thumb. Corkscrewing the hand and trying to externally rotate the hand during the movement helps protect the shoulder as well. Make sure you balance the muscles of the shoulder girdle by working the posterior muscles with body weight row or pull-ups with the throat touching the bar at the top.

Steve Maxwell

Imagine that you are doing a one arm push-up with the right arm. Starting at the top, the hand is centered under the right shoulder and the top of the shoulder should be directly in line with the fingertips. The feet are wide spread with the weight of the body evenly distributed between the toes and the right hand. A breath is taken into the lower abdomen through the nose and tension is created by engaging the abs, gripping the floor and locking the thighs. Decend while holding the breath and keeping this tension. As you lower, the head turns away from the working hand, the elbow tucks tightly to the rib cage, the lats are flexed the upper arm bone externally rotates and the non-working hand grabs the thigh.

At the bottom as you begin to accend, the hand is ground into the floor by trying to turn an immaginary valve. This 'corkscrewing' action of attempting to turn or externally rotate the hand stimulates a very strong tricep, shoulder, pectoral reflex. All of the weight is on the outside heel of the hand on the little finger side. The hand doesn't actually move, but the heel of the hand is ground into the floor while the elbow rotates in against the ribs. It mimmicks a screwing action. From the bottom air is releasd from the lungs by making a hissing sound with the tongue held tightly against the back of the front teeth. The air release is slow and steady until you reach the top. This restricted air flow keeps the tension in the core. At no time should you feel pressure in the head or feel dizzy. Using these techniques that Pavel showed me, I have worked up to three one arm push ups while wearing a 40 lb. vest 52 years of age.

Steve Maxwell

Jamen, så skal jeg da finde det for dig  :smile:
The one arm push-up is my favorite upper body exercise. I find that when people experience shoulder pain it is almost always a result of 'flaring' the elbow out to the side. The elbow position for one arm push-ups is tucked tightly to the side with the shoulder over the fingers. Having the working hand to far in front is also causes problems. At the bottom position, the pec should almost touch the thumb. Corkscrewing the hand and trying to externally rotate the hand during the movement helps protect the shoulder as well. Make sure you balance the muscles of the shoulder girdle by working the posterior muscles with body weight row or pull-ups with the throat touching the bar at the top.

Steve Maxwell

Imagine that you are doing a one arm push-up with the right arm. Starting at the top, the hand is centered under the right shoulder and the top of the shoulder should be directly in line with the fingertips. The feet are wide spread with the weight of the body evenly distributed between the toes and the right hand. A breath is taken into the lower abdomen through the nose and tension is created by engaging the abs, gripping the floor and locking the thighs. Decend while holding the breath and keeping this tension. As you lower, the head turns away from the working hand, the elbow tucks tightly to the rib cage, the lats are flexed the upper arm bone externally rotates and the non-working hand grabs the thigh.

At the bottom as you begin to accend, the hand is ground into the floor by trying to turn an immaginary valve. This 'corkscrewing' action of attempting to turn or externally rotate the hand stimulates a very strong tricep, shoulder, pectoral reflex. All of the weight is on the outside heel of the hand on the little finger side. The hand doesn't actually move, but the heel of the hand is ground into the floor while the elbow rotates in against the ribs. It mimmicks a screwing action. From the bottom air is releasd from the lungs by making a hissing sound with the tongue held tightly against the back of the front teeth. The air release is slow and steady until you reach the top. This restricted air flow keeps the tension in the core. At no time should you feel pressure in the head or feel dizzy. Using these techniques that Pavel showed me, I have worked up to three one arm push ups while wearing a 40 lb. vest 52 years of age.

Steve Maxwell

<{POST_SNAPBACK}>

Tak :smile: Kan da også tage hele 2 nu, selvom teknikken halter en HEL del - men øvelse gør mester.

der er nu lidt "snyd" indblandet ser der ud som. Det ligner der er en snor ved hans højre skulder. mon ikke den hjælper ham med at komme op ? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, den ser ik ud til at være helt perfekt udført... det er vel heller ik meningen man skal ligge stille på gulvet et ½ sek. Så mister man jo spændningen...

Så vidt jeg ved er det bedst at hold sig oppe, så man kun lige nøjagtig rør jorden, men ikke støtter med brystet derpå..

der er nu lidt "snyd" indblandet ser der ud som. Det ligner der er en snor ved hans højre skulder. mon ikke den hjælper ham med at komme op ? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Aghr rolig nu, han tager tre :nissetunge:

Kan ikke finde i din log, og kan desværre ikke købe ebogen. Fandt dog et billede, der illustrerer det meget godt:

http://www.dragondoor.com/b28.html

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det ser ellers ud til at være god stil,

men det ser ud til at der er en snor over højre skulder.

1arm006.jpg

Ikke så tydelig her, som på videoklippet.

Hvorfor virker almindelig printscreen eller screencapture

ikke på videoklip ?

1arm2.jpg

Jeg har hånden under skulderen, når jeg laver dem.

Begyndte med hånden på kanten af køkkenbordet,

og fødderne nede, inden jeg lærte det på gulvet.

Henning :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det ser ellers ud til at være god stil,

men det ser ud til at der er en snor over højre skulder.

1arm006.jpg

Ikke så tydelig her, som på videoklippet.

Hvorfor virker almindelig printscreen eller screencapture

ikke på videoklip ?

1arm2.jpg

Jeg har hånden under skulderen, når jeg laver dem.

Begyndte med hånden på kanten af køkkenbordet,

og fødderne nede, inden jeg lærte det på gulvet.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, så du mener altså jeg skal prøve at holde fast ved noget, med den anden hånd, for at lære at holde balancen?

Du kan tjekke Kenneth Jay lave lidt forskellige slags på hans hjemmeside: strengthrevolutions.com

Flere tips fra Steve Maxwell:

Try using your non-working hand to balance and add a bit of support. Get into the basic one arm pushup position, feet spread, working arm centered under the shoulder with tight abs and glutes. Extend the free arm straight out to the side with your weight partially displaced on the on the finger tips. The free arm can help you balance and provide a little help in the pushup. You should now be able to do a couple of straight arm assisted one arm pushups. As you get stronger, decrease the assistance of the free arm by using the two middle fingers only. Then progress to using the thumb only and finally the index finger. When you can do 3 reps with the index finger, you will be able to do a one arm pushup.I have taught many people to do one arm pushups this way. I used to use a ball for arm assitance, but I like the finger tip technique more. It's simpler. This system works better than anything I've tried including bungee cords.

Steve Maxwell

Edited by DBM

• 2 weeks later...
Hej :smile:

Når jeg forsøger at lave én-arms armbøjninger knækker min albue nærmest sammen, tror jeg sætter hånden helt forkert, så ville høre om en eller anden kendte en side der beskriver øvelsen, helst med en dejlig masse billeder :wink:

Har allerede set på http://www.bodybuilding.com/fun/mahler57.htm, men syntes billederne er dårlige.

<{POST_SNAPBACK}>

Er du sikker på at det er teknikken den er gal med og ikke styrken?

Jeg synes teknikken falder ret naturligt, for kroppen kan jo selv mærke hvordan den positionerer sig bedst. Hvad vejer du, hvor høj er du og hvad kan du bænke?

Da jeg første gang prøvede at lave en-arms kunne jeg tage en halv og droppede så den leg. Efter at ha trænet mere bænkpres prøvede jeg for sjov igen og kunne tage 5-6 stykker i rap - det er nu oppe på 12-13 stykker :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm - vejer 71kg, 180 cm og bænker 70-72kg (6 reps).

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, så burde du ikke være langt fra at kunne lave 1-arms...

Du kunne evt. køre noget bænkpres med dumbbells og se om det giver et skub i den rigtige retning.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, det vil jeg så prøve :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, så burde du ikke være langt fra at kunne lave 1-arms...

Du kunne evt. køre noget bænkpres med dumbbells og se om det giver et skub i den rigtige retning.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jeg så uenig i. Hvis du vil være bedre til one-arm pushups så lav..... one-arm pushups! :wink:

Det er jeg så uenig i. Hvis du vil være bedre til one-arm pushups så lav..... one-arm pushups!  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er det bare sådan at han kun lige er på vippen til at lave nogle 1-arms og så hjælper det jo ikke noget at sige: "Lav bare en masse 1-arms" :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: Ha ha, sjovt!

Nej, men så findes der en masse variationer, som kan hjælpe en godt på vej. En mulighed var at lave den på en kasse, bænk whatever?? Eller med den anden arm på en kettlebell...

Edit: Læs NW og forstå!

Edited by DBM

Det er jeg så uenig i. Hvis du vil være bedre til one-arm pushups så lav..... one-arm pushups!  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er det bare sådan at han kun lige er på vippen til at lave nogle 1-arms og så hjælper det jo ikke noget at sige: "Lav bare en masse 1-arms" :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, men så findes der en masse variationer, som kan hjælpe en godt på vej. En mulighed var at lave den på en kasse, bænk whatever?? Eller med den anden arm på en kettlebell...

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, kører allerede lidt 1-arms med hånden på en kasse imens - det hjælper.

Jeg har længe lavet 1 arms armstrækninger lodret mod væggen i stedet for på gulvet.

Jeg stod på gulvet ca 1 meter ude fra væggen og satte hånden mod væggen og så skubbede jeg eksplosivt fra.

Senere gjorde jeg det tungere ved at sætte hånden på kanten af køkkenbordet.

Så på en stol, og til sidst helt ned på gulvet.

Den frie hånd hjalp ikke til, men var på ryggen eller ned langs siden.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, kører allerede lidt 1-arms med hånden på en kasse imens - det hjælper.

<{POST_SNAPBACK}>

Det vil da helt klart også hjælpe mere end at lave alt muligt andet med håndvægt, en arms kræver voldsom god teknik i selve øvelsen og den får man ikk fra andre øvelser.. Jeg kender folk med et super bænk pres der ikk kan lave en eneste og folk med et dårligt pres der kan lave flere, så øvelse, øvelse og øvelse...