Ephedra! Godt eller skidt?


TFKG
 Share

Recommended Posts

Hejsa...

I forbindelse med at jeg arbejder som firefighter på Thule Air Base, har jeg et stort udvalg af amerikanske kostprodukter, at vælge imellem i den lokale BX! Ting som vidst ikke er på hylderne i dk. Jeg har overvejet at prøve nogle kapsler indeholdende bla. naturligt Ephedra og koffein. Ideen skulle være at jeg i kombination med hård regelmæssig træning, vil se hvad de kapsler kan gøre for mig i forbindelse med at cutte et "lag". Jeg har læst en del på nettet om de virkninger og bivirkninger sådanne kapsler kan have, i forbindelse med øget matabolisme og det der følger med! Jeg er derfor godt inde i farmakologien omkring stoffet, men vil lige høre om der er nogen herinde der har erfaringer med lign. Gode som dårlige!

Mvh.

Thomas :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede dem (TP) en overgang, i cirka en måned, kombineret med mit sædvanlige løbe og styrkeprogram. Tabte en del fedt, vil skyde det til 3-5 kilo, uden at miste styrke, og følte en dæmpet appetit. Den lidt shaky følelse man har til at starte med forsvandt efter cirka en uge. Havde ingen abstinenser eller lignende problemer med at stoppe efter en måned.

Det er de fakta jeg kan levere. Du nævner at du er godt inde i kemien, så jeg vil undlade at komme med advarslerne. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede dem (TP) en overgang, i cirka en måned, kombineret med mit sædvanlige løbe og styrkeprogram. Tabte en del fedt, vil skyde det til 3-5 kilo, uden at miste styrke, og følte en dæmpet appetit. Den lidt shaky følelse man har til at starte med forsvandt efter cirka en uge. Havde ingen abstinenser eller lignende problemer med at stoppe efter en måned.

Det er de fakta jeg kan levere. Du nævner at du er godt inde i kemien, så jeg vil undlade at komme med advarslerne.  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Jep jeg er rimeligt med hvad det angår. Har dog fundet et lign. preperat uden Ephdra

grundet den lidt ambivalente holdning til sundhed og træning kontra en pille der er moderat skadelig. Tak for svaret anyways :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jep jeg er rimeligt med hvad det angår. Har dog fundet et lign. preperat uden Ephdra

grundet den lidt ambivalente holdning til sundhed og træning kontra en pille der er moderat skadelig. Tak for svaret anyways :4thumbup:

Problemet med de Ephedra frie version, er bare at de virker cirka lige så meget som et par kopper kaffe. Uden Ephedra er man som regel tilbage på Koffein og eventuelt Asperin, som har meget begrænset virkning uden deres tredje ven.

Så hvis jeg var dig, tror jeg jeg ville snuppe Ephedra versionen, eller spare mine penge og tage dig tid til at få godt styr på spisevanerne og træningen. Hvad jeg mener der er sundest, billigst og mest fornuftigt i det lange løb, kan du nok godt gætte.

Link to comment
Share on other sites

At du kan købe amerikanske produkter med ephedra tyder på at det enten er nogle gamle produkter de har på hylderne deroppe eftersom epehdra er forbudt i USA eller det bare er et produkt som indeholder et stof der har et ligende navn med ephedra, hvilket er det nyeste påfund for at få folk til at købe slankepiller!

Link to comment
Share on other sites

JEg troede faktisk at asperinen blev tilført, for at dæmme op for evt hovedpine, ved de "store" doser effedrin...  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

--------------------------------------------------------------------------------------

Effedrinen har en overeksponerende effekt på nervesystemet,hvilket kan føre til overbelasyning áf uheldig grad.Derfor er det valgt,at putte det på dopinglisten.

I forbondelse med Cardio-træning er det uansvarligt at bruge,men til stryketræning betyder det mindre da den indvortes temperatur ikke bliver så høj.

Hilsen Alex

Link to comment
Share on other sites

En brandmand pumpet op på efedring? Synes ikke det lyder klogt at entrere glohede brændene bygninger mht til dehydrering og overophedning af kroppen og dertil belaste kroppen med efedrin.

Bare en betragtning.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Nu mener jeg lige at folk må komme ind i kampen og glemme alle deres moraler og prædikener!

Jeg har i mit spørgsål jo lagt op til at jeg kender farmakologien omkring stoffet Ephedra, ikke havde og heller ikke har købt pillerne hvilket også er blevet begrundet i mit svar til den første tilbagemelding! Den Ephedra frie model må så stå sin prøve og derefter skal jeg gerne komme med et indlæg, om effekten af en sådan "placebo" pille.

Derefter er det mig meget vigtigt at understrege at den del om hvad jeg laver på mit arbejde er uvedkommende det konkrete spørgsmål!. Mit job vil aldrig blive påvirket af trænings indsatsen, da jeg ikke har til hensigt at indtage ulovlige stoffer. Jeg kan kun forestille hvordan en BBér eller fitness DM deltager aldrig vil kunne holde en optimal arb. indsats på et middel krævende arb. den sidste uge op til en konkurence, grundet det hårde cut.

Der må være en udbredt misforståelse af mit spørgsmål.

Ang. de indlæg om Epfedrin, er det totalt ved siden af, da dette stof jo er et koncentrat og en direkte udvinding af Epfedra. Stoffet Ephedrin er meget kraftigt og jo kendt som en af de farlige faktorer i slankepillen "Letigen". Vi snakker blodpropper og i ekstreme tilfælde hjertestop.

Stoffet er et udbredt anvendt lægemiddel som bliver brugt meget i anestesien i forbindelse med sympaticus stimula ved patienter med bradycardi(lav hjerte frekvens). Undertegnede har i forb. med jobbet i DK set den udemærkede og "genoplivende" effekt.

Hvordan det stof som er i en meget mere alvorlig kategori har sneget sig ind i debatten, ved jeg ikke? Der må være nogen der eksperimenterer før de spørger?

Da jeg selv har været i staterne og set hvad der står i den lokale matas derovre af anaboler etc., tvivler jeg stærkt på at det omtalte forbud af Ephedra, er så konsekvent som det påpeges at være! Verden er jo ikke sort og hvid!

Bla. derfor kan spørgsmål om vægt, højde, træningsindsats og generel holdning til fitness hos undertegnede, måske virke opklarende i forhold til de svar der er kommet.

Selvhøjtideligheden længe leve!!!

NÅ MEN UD OVER DET!

Tak for alle de forskellige svar og godt nytår her fra TAB :-)

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nu mener jeg lige at folk må komme ind i kampen og glemme alle deres moraler og prædikener!

Jeg har i mit spørgsål jo lagt op til at jeg kender farmakologien omkring stoffet Ephedra, ikke havde og heller ikke har købt pillerne hvilket også er blevet begrundet i mit svar til den første tilbagemelding! Den Ephedra frie model må så stå sin prøve og derefter skal jeg gerne komme med et indlæg, om effekten af en sådan "placebo" pille.

Derefter er det mig meget vigtigt at understrege at den del om hvad jeg laver på mit arbejde er uvedkommende det konkrete spørgsmål!. Mit job vil aldrig blive påvirket af trænings indsatsen, da jeg ikke har til hensigt at indtage ulovlige stoffer. Jeg kan kun forestille hvordan en BBér eller fitness DM deltager aldrig vil kunne holde en optimal arb. indsats på et middel krævende arb. den sidste uge op til en konkurence, grundet det hårde cut.

Der må være en udbredt misforståelse af mit spørgsmål.

Ang. de indlæg om Epfedrin, er det totalt ved siden af, da dette stof jo er et koncentrat og en direkte udvinding af Epfedra. Stoffet Ephedrin er meget kraftigt og jo kendt som en af de  farlige faktorer i slankepillen "Letigen". Vi snakker blodpropper og i ekstreme tilfælde hjertestop.

Stoffet er et udbredt anvendt lægemiddel som bliver brugt meget i anestesien i forbindelse med sympaticus stimula ved patienter med bradycardi(lav hjerte frekvens). Undertegnede har i forb. med jobbet i DK set den udemærkede og "genoplivende" effekt.

Hvordan det stof som er i en meget mere alvorlig kategori har sneget sig ind i debatten, ved jeg ikke? Der må være nogen der eksperimenterer før de spørger?

Da jeg selv har været i staterne og set hvad der står i den lokale matas derovre af anaboler etc., tvivler jeg stærkt på at det omtalte forbud af Ephedra, er så konsekvent som det påpeges at være! Verden er jo ikke sort og hvid!

Bla. derfor kan spørgsmål om vægt, højde, træningsindsats og generel holdning til fitness hos undertegnede, måske virke opklarende i forhold til de svar der er kommet.

Selvhøjtideligheden længe leve!!!

NÅ MEN UD OVER DET! 

Tak for alle de forskellige svar og godt nytår her fra TAB :-)

:4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Ephedra er på mange måder værre end ephedrin.

Ephedrin er langt mere selektivt og bør derfor have færre bivirkninger. Det skal dog nævnes at ephedra optages en anelse langsommere og det derfor måske føles mindre kraftig. Dog er jeg hvorken skræmt over ephedra eller ephedrin's bivirkningsprofil.

Begge produkter kræver dog omtanke ved brug og langt de fleste der kaster sig over dem burde kigge på deres kost istedet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share