"Dunk" i brystkassen


Niels Weldingh
 Share

Recommended Posts

Jeg har i de sidste par dage haft en underlig følelse.

Det er lige som om mit hjerte hopper sammen med det meste af brystkassen.

Det kommer ikke reglmæssigt, hvis jeg venter på det er det lige som om det udebliver..

Nogen der har en ide til hvad det kan være?

Det begyndte nytårsaftensdag, og har ikke ændret sig særligt meget siden, hvis jeg skulle sige hvor mange gange det skete om dagen var det sikkert en 30gange mens jeg er vågen.

Edited by Niels Weldingh
Link to comment
Share on other sites

Det kunne godt lyde som ekstraslag. Det lyder dog lidt voldsomt at hele brystkassen hopper ?? Men det er måske ikke det du mener. Alle mennesker får ekstraslag eller ekstrasystoler som de også hedder. Det er kun i meget sjældne tilfælde at de opstår i forbindelse med anden hjertesygdom. At du har 30 om dagen er vist ingenting i forhold til det man har registreret hos raske mennesker. Mener man kan have adskellige 100 uden at det betegnes som en decideret rytmeforstyrrelse.

Ofte skyldes ekstraslagene et for tidligt udløst hjerteslag. Hjertet får signal til at trække sig sammen før kammeret er helt fyldt med blod. Dette betyder at der kommer en pause før næste slag, som kommer med forøget styrke. Det er det som kan mærkes som et dunk i brystet.

Selvom det med 99 % sikkerhed er ganske almindelige og harmløse ekstraslag, så er det altid en god ide at slå et smut forbi lægen og få lavet et EKG og få en snak om symptomerne.

Det er også muligt at jeg har misforstået dit spørgsmål, og i så fald bedes du se bort fra ovenstående :wink:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share