pivklar i odense


Jeanette K
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hmm tja det kan godt være det ikke er verdens fedeste titel. Men hvad med et job som receptionist?

Hvis man kommer ind et større sted kan jobbet altså indeholde mange ting. Intern post, forsendelser, kursus forberedelse, assistance til kantinen osv.

Jeg tror ikke det nødvendigvis behøver være kedeligt. Plus at arbejdstiderne er "normale"

<{POST_SNAPBACK}>

Først velkommen i min log :bigsmile:

Det var et rigtig godt bud og jeg vil undersøge det på kursus imorgen da dagsorden i dag er sat ret hårdt op hvis jeg har forstået det korrekt.

Men tusind tak for buddet!

:cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Først velkommen i min log 

Det var et rigtig godt bud og jeg vil undersøge det på kursus imorgen da dagsorden i dag er sat ret hårdt op hvis jeg har forstået det korrekt.

Men tusind tak for buddet!

Tak tak.

Jeg kan ikke helt finde ud af (via din log) hvad der er der har gjort at du har været langtids sygemeldt. Men du nævner stress flere steder.

Jeg har selv x antal kollager der har måtte "gå ned" med dette. Jeg læste igår en rigtig god artikel omkring stress. Hvis det er "dit problem" så kan jeg eventuelt scanne den til dig måske.

Jeg synes ihvertfald selv den var god.

Jeg vil dog sige at jobbet som receptionist nok ihvertfald hos større firmaer kan være stressende.

Nu er aldren godt nok ikke lige i Partner links gruppe men se feks

Det tror jeg kan være et sjovt job. De laver Events for andre firmaer, hvor der skal deles ting ud, eller præsenteres en vare. Jeg vil tro at din alder er uden betydning, hvis du ellers er en pæn pige. Hvilket jeg af alt snakken kan forstå du er.

Der findes mange lign firmaer.

Nå jeg snakker. Over and out

Link to comment
Share on other sites

Først velkommen i min log 

Det var et rigtig godt bud og jeg vil undersøge det på kursus imorgen da dagsorden i dag er sat ret hårdt op hvis jeg har forstået det korrekt.

Men tusind tak for buddet!

Tak tak.

Jeg kan ikke helt finde ud af (via din log) hvad der er der har gjort at du har været langtids sygemeldt. Men du nævner stress flere steder.

Jeg har selv x antal kollager der har måtte "gå ned" med dette. Jeg læste igår en rigtig god artikel omkring stress. Hvis det er "dit problem" så kan jeg eventuelt scanne den til dig måske.

Jeg synes ihvertfald selv den var god.

Jeg vil dog sige at jobbet som receptionist nok ihvertfald hos større firmaer kan være stressende.

Nu er aldren godt nok ikke lige i Partner links gruppe men se feks

Det tror jeg kan være et sjovt job. De laver Events for andre firmaer, hvor der skal deles ting ud, eller præsenteres en vare. Jeg vil tro at din alder er uden betydning, hvis du ellers er en pæn pige. Hvilket jeg af alt snakken kan forstå du er.

Der findes mange lign firmaer.

Nå jeg snakker. Over and out

<{POST_SNAPBACK}>

Hej igen :bigsmile:

Min log er også eventyrligt lang når man tænker over hvor kort tid jeg har været på Mol. Så du har min fulde forståelse for du ikke har læst dig igennem det hele.

:4thumbup:

Det ville tag en krig og nok et par kander kaffe kunne jeg snilt forstille mig.

Jeg var udsat på stress pga en eks mand som forfulgte mig det kulminet med mine børn tilsidst fortalte mig nogen ret grusomme ting der havde forgået under deres weekend ophold hos ham.

Dette tog jeg konsekvensen af og tog på flugt... levede under jorden og har genetableret os et nyt sted på Fyn.

Vi nået aldrig at få sagt farvel til vores nærmeste og kan af sikkerheds grunde ikke tag tilbage.

Sådan kort meget kort fortalt.

Jeg ville være meget glad for at læse den artikkel hvis du har tid og mulighed for at scanne den altså.

:cooldance:

Det har som du nok kan regne ud min store interesse da jeg stadig har en depertion som jeg får medicin for dog.

Jeg vil lige se på de muligheder du har nævnt. Synes det er for fedt du kommer med disse bud.

Jeg skal have arbejdet med mig selv omkring stress og finde værktøjerne til jeg i fremtiden ikke ender som en kogt frø men lærer at sige fra i tide.

:laugh::w00t:

Tusind tak for din varme og venlighed det værdsættes højt her.

god aften til dig.

Link to comment
Share on other sites

Opdate på kursus;

I dag blev vi undervist af en psykolog som skulle ligesom give os forklaring på hvilken mekanismer var årsag til vil blev syge.

Min interesse ligger klar i alt hvad der omhandler at have en depression og hvordan man kommer vidre...

:4thumbup: :cooldance:

Men det gik op for mig i går at mange mennesker med smerte i lange perioder havde faktisk samme symtomer og det kom der så gode forklaringer på i løbet af dagen.

Mange af os forsøger at lever op til nogen normer som er sat af ja... hvem har sat disse normer?

Det der sker når man er langtidsyg er så man i mange tilfælde skamme sig over ikke at kunne leve op til normerne, til hvad man kunne før man blev syg og til hvad andre kan. Eller i det mindste ser ud til at kan.

Virkligheden er en hel anden historie for de fleste mennesker i dag er stresset i høj grad men det er da en værdi i, i vores samfund???

En kalender skal helst være total booket job mæssigt, privat og ikke mindst ens børn skal også helst gå til dit dut og dat.

Man skal eje alt det nyeste og have en job på 37 timer som faktisk er normiret til ca 50 timer.

Effektivet kalder vi det!!

Hmm

:sneaky2:

Men økonomien skal hænge sammen, alle omkring os skal se ud til at være lykkelige og have styr på det hele men bag de flestes døre kan mange nikke genkende til mine ord her i loggen.

- Nægte at lytte til kroppens signaler med advarseler!

- Ømhed og nej nej ikke DOMS men mere mioser og små skavanker hele tiden

- Uro i kroppen

- For høj blodtryk

- evig træthed og dog ikke kunne falde i søvn om natten?

- Tanke mylder

Vi er pligtopfyldende, perfektionister vi skal nå en masse og heller tag en smertestillende pille istedet for at tag den lidt med ro og lad kroppen slappe af.

Vores liv er vores identitet ......

Er det sandt?

Jeg troede vores personlighed var vores identitet?????

Så vi overhører smerten / psysike signaler og kroppen kvittere med skader, udmattelse elelr depression!

Hvor smart er vi så?

:blink:

Når vi stresser så nedbryder vi vores styrke!?!? Dette skyldes ringe bloodforsyninger.

Muskler trækker sig sammen af stress som vil svare lidt til vi flekser alle vores muskler i en uendlighed.

Udmattende tanke ik?

Mioser opstår...

Der er aldrig hvile tid for muskler under stress.

Så igen her er det ultra vigtig at lære at lytte til kroppens signaler sagde denne psykolog.

Uanede har jeg trænet siden Januar om formiddagen ( Fakstisk der jeg er mest udhvilet ) Hvor jeg senere på dagen har oplevet stress er mine trænings pas været effektive men bestemt ikke det samme glæde når jeg skulle afsted som da jeg trænet om formiddagen.

Det skal jeg nok lave om på nu jeg ved bedre...

En lille pause efter skole et roligt sted og så afsted til træning.

:cooldance::cooldance:

:bigsmile:

En bemærkning jeg bed meget mærke til var;

Være glad, være tilfreds uanset hvordan din træning går Jeanette. Så vil du opnår bedre resultatet for glæden erstattes af tankemylder som blot stresser dine muskler.

Hmm......

Mon ikke mange her på Mol kunne have glæde af disse ord.

:4thumbup:

Være tilfreds også på de dage det ikke lige kører ligeså godt som de der går med mange PR.

Hun anbefaler 20 min afspænding hver eneste dag.

Dette vil bevirke at man mærke efter i sin krop og at kroppen heler sig selv i ro.

Mange lider af små forkøleser, ondt i halsen og dårlig mave herinde . suuuuuuuk har jeg tænkt... Hvordan kan alle disse sunde mennesker blive ved med at blive ramt???

Hun forklaret at det så var fordi at kroppen binder væske i stress og det bivirker at man hele tiden får ubalance i systemet.

Afspænding dagligt ville afhjælpe meget med dette for det handler om at være tilstede med sin krop / ens temple.

Jeg har fået taget masse af noter i dag og vil bruge en del tid på at reflekter over det i weekenden.

Jeg må finde værktøjerne til at ikke at ende i denen situation endnu egang.

:raisebrow:

:cooldance::cooldance:

Resten af dagen er gået med rå hygge, lange telefon samtaler og en god bog om Dali Lama.

Det blev også til en times PW

Imorgen glæder jeg mig til at komme i centeret og giv den gas igen. Særligt med de DOMS jeg har lidt af hele dagen

:laugh::laugh:

Tro måske jeg skal lege med mine mavemuskler igen

Fnis....

:blush:

Jeg havde glædet mig rigtig meget til denne kommende weekend da men ser ud til at min gæst ikke får mulighed for at komme forbi anyways

:confused: :confused:

Så nu piver pivdyret og kigger på de mange bløde tudekiks der ligger og flyder i mit hjem!!!

:w00t:

Virker nix vel??

Meeeeeeeeeeeeeen fuck jeg trængte til at dele min seng med denne mand!

:firebounce: :huh2: :crybaby:

Edited by Pivklar i Odense
Link to comment
Share on other sites

Det er sjovt! Der er en kvinde, som du minder mig rigtig meget om (Hun er nævnt i min log). Hun havde altid mange jern i ilden, og 2 elskere, selvom hun længtes mest af alt efter den eneste ene.

Jeg var dengang meget imponeret over, at hun virkede så kvik og nærværende og tilstede i nuet.

Først gang jeg læste et indlæg, du havde skrevet, gik det op for mig, (samtidig med at jeg syntes, jeg genkendte noget), at måske er en, der virker kvik og opmærksom aldrig til stede i nuet. Måske er det en forudsætning for reelt nærvær, at man hviler i sig selv, og måske kan man kun hvile i sig selv, hvis man har lært at tage sig god tid?

En af de bøger, jeg holder mest af "Det ægte folk" af Marlo Morgan satte lignende tanker i gang i mig, men jeg er alligevel imponeret, når jeg støder på mennesker, som dig.

Link to comment
Share on other sites

Det er sjovt! Der er en kvinde, som du minder mig rigtig meget om (Hun er nævnt i min log). Hun havde altid mange jern i ilden, og 2 elskere, selvom hun længtes mest af alt efter den eneste ene.

Jeg var dengang meget imponeret over, at hun virkede så kvik og nærværende og tilstede i nuet.

Først gang jeg læste et indlæg, du havde skrevet, gik det op for mig, (samtidig med at jeg syntes, jeg genkendte noget), at måske er en, der virker kvik og opmærksom aldrig til stede i nuet. Måske er det en forudsætning for reelt nærvær, at man hviler i sig selv, og måske kan man kun hvile i sig selv, hvis man har lært at tage sig god tid?

En af de bøger, jeg holder mest af "Det ægte folk" af Marlo Morgan satte lignende tanker i gang i mig, men jeg er alligevel imponeret, når jeg støder på mennesker, som dig.

<{POST_SNAPBACK}>

At være tilstede og leve i nuet er en af de sværeste opgaver i livet tro jeg. Jeg arbejder hårdt på at lære det og håber inderligt det vil lykkes mig. Om ikke andet så har det været en dejlig fornøjelse at forsøg mig.

Krav, forventninger, ønsker, frygt og ikke mindst savn er faktorer som har gjort det svært for mig at leve i nuet.

Mange bolde i luften og alt for mange tanker var ti sål jeg ikke bare nød det som var lige i øjeblikket.

Gøre brug af mine sanser i øjeblikket har pt min opmærksomhed. Forsøger at lad tanker være der men ikke handle på dem.

Hvis du forstår hvad jeg mener.

Hvad der angår kærlighed og sex tror jeg uden problemer jeg forstår din veninde. Jeg har så meget plads i mit liv til at modtage varme, kærlighed, omsorg... Jeg kan give ligeså meget igen.

Problemet synes at være så lille men det er nu ikke så let at finde den person man passer godt med, hvor glæden skabes, forståelse findes, støtten er altid tilstede, omgivet af varme følelser uanset om man er tæt på hinanden eller 400 km væk.

En som man ser i øjene og går lige ind i deres sjæl, med tillid og respekt.

Et varmt kram af en man deler alt dette med er ret unikt og derfor altid vil være et savn.

Sex er med den rette partner både sjæligt, smukt, udfordrende, spændende og udviklende.

Sexvenner / lovers er noget helt helt andet.

Jeg kender ikke bogen du omtalen men ved lejlighed vil jeg se om jeg kan låne den og få den læst.

Tak fordi du er en del af min log det er en fornøjelse at læse dine ord.

Sov dejligt i nat

Link to comment
Share on other sites

Det skal lige siges at meget hård fysisk træning faktisk hæmmer immunforsvaret i perioden lige efter.. Hvis man kombinerer det med at gå et sted hvor man går i bad med 100 andre, har man en anden forklaring på hvorfor man godt kan blive småsyg selvom man træner hårdt og spiser sundt :4thumbup:

Spændende kommentarer du kommer med. Jeg kan selv kende nogen af tingene nu hvor jeg selv arbejder fuld tid + ekstra arbejde. Her er træningen meget central, da det er mit eget sted..min verden. Hvor alle andre ting driver i baggrunden.

tror en af de største stress ting i verden er for meget TV ... det kan godt være man føler man slapper af, men efter en aften hvor man har været i coma foran kassen kan jeg godt selv føle en sær rastløshed...fodi man nok har slappet af i kroppen, men ikke har haft megen plads til at hjernen kan falde på plads. (med mindre det er Buffy, der naturligvis er klinisk afslappende og ren terapi :blush::blush: )

Endelig kan jeg sige at den bedste kur jeg kender mod stress er os drenges årlige Oktoberfest tur. En blanding af Birthe Kjær fællessang og Carl mar Møller leg!

Link to comment
Share on other sites

Omkring Blackmores indlæg: Jeg plejer at bruge Echinaforce jævnligt (næsten hver dag), det styrker immunforsvaret (ekstrakt af rød solhat). Jeg er blevet gjort opmærksom på, at et firma, som fører sig frem på noget med striber, har en meget billigere udgave af Echinaforce.

En anden ting i forhold til Blackmores indlæg: Jeg er selv meget imod regeringen, selvom jeg var medlem af Venstres Ungdom som ung, så jeg har holdt mig langt fra valgudsendelserne i år.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Til Piv: Mange tak for dine søde ord. Jeg bliver helt forlegen, men det er også dejligt at høre (læse), jeg duer bare ikke selv til sådan noget. Jeg er mere til bidende sarkasme som udtryksform. Men hvem ved, måske kan din form smitte af efterhånden.

Link to comment
Share on other sites

Stor tak til MOD for de handler så effektivt her mens jeg er i skole.

Jeg kan ikke ændre nogens meninger om mig, ej heller hadske, bitter eller jaloux mennesker.

Brunettens behov for dette kan og vil jeg aldrig komme til at forstå og det er OK... Der er trods alt meget vigtige ting i denne verden og mere positive ting jeg heller vil forholde mig til.

Jeg vil heller ikke forhold mig til det da det er en forgævs kamp.

Jer der læser og vælger at tro eller dømme mig efter Brunettes ord som jeg ikke har læst og frabedt mig at få at vide kan jeg heller ikke stille noget op med.

Det er med sikkerhed meget negativt og det har jeg ikke brug for i mit liv!

Igennem dette år har jeg lært kun at kæmpe og bekæmpe for jeg jeg har nært og kært ikke mod ligegyldigheder.

Derfor er brunetten på ignor...

Det er hun forsat... og vil forblive.

Jeg kan altså ikke læse hvad hun skriver hjulpet af denne fantatisk opsætning på siden.

:cooldance::cooldance:

Cool feature!

:sneaky2:

Man kan ikke ændre andre mennesker... man skal enten undgå dem eller nyde dem.

Undskylder dog at jer der besøger mig log skal se på sådan noget bøvl. Håber for jeres skyld at hun vælger at finde noget andet at forbruge sin tid på.

Det er ude af mine hænder og ude af mit sind...

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg dagens træning.... :4thumbup:

15 min løb og PW

Squat

2x15kg x 5 x 8

Bænkpres.... :blush:stadig kun med stagen

4 x 10

Millitery

2x5kg x 5 x 8

Mave crunch

35kg x 10 x 3

Dragon flags

8 x 2 .......det gik ikke så smukt som i forgårs de er godt ømme :bigsmile:

Mave øvelser på bold

15 x 3

20 min PW

Så fik jeg min program afleveret i dag.... Det tog godt nok lidt lang tid!?!

Link to comment
Share on other sites

10 Feb 2005 nye program

Mandag;

Bænk press ? kg x 5 x 8

Squat 2 x 10kg x 12 x 4

Dips 50 kg x 10 x 4

Skrå brystpres 2 x 8 x 10 x 4

Mave crunch

Mave øvelser på bold

Onsdag;

Dødløft 2*5 kg x 10 x 4

Knæ og håndstøttende roning 9kg x 10 x 5

Kropshævninger 4 x 10 ( 60 ned af gående)

Ryg bænk Holde 10 kg x 10 x 4

Fredag;

Squat ? = kg x 8 x 5

Bænk press 10 x 4

Millitery ? = kg x 8 x 5

Maveøvelser

Hertil må jeg gerne tag nogen isolations øvelser hvis jeg skulle kede mig :cooldance: Blot skrive dem i min log til skue for træner og Blackmoore.

Edited by Pivklar i Odense
Link to comment
Share on other sites

10 Feb 2005 nye program

Mandag;

Bænk press

Squat

Dips

Skrå brystpres

Mave crunch

Mave øvelser på bold

Onsdag;

Dødløft

Knæ og håndstøttende roning

Kropshævninger

Ryg bænk

Fredag;

Squat

Bænk press

Bænk press

Millitery

Maveøvelser

Hertil må jeg gerne tag nogen isolations øvelser hvis jeg skulle kede mig  :cooldance: Blot skrive dem i min log til skue for træner og Blackmoore.

<{POST_SNAPBACK}>

Sådan! Nu begynder det sgu at ligne noget :4thumbup:

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

10 Feb 2005 nye program

Mandag;

Bænk press

Squat

Dips

Skrå brystpres

Mave crunch

Mave øvelser på bold

Onsdag;

Dødløft

Knæ og håndstøttende roning

Kropshævninger

Ryg bænk

Fredag;

Squat

Bænk press

Bænk press

Millitery

Maveøvelser

Hertil må jeg gerne tag nogen isolations øvelser hvis jeg skulle kede mig  :cooldance: Blot skrive dem i min log til skue for træner og Blackmoore.

<{POST_SNAPBACK}>

Sådan! Nu begynder det sgu at ligne noget :4thumbup:

Hr. Kirchebrandt

<{POST_SNAPBACK}>

:bowdown::bowdown:

Glæder mig du bliver tilfreds da

:cooldance:

:blush: små skridt i den rigtig retning....

Link to comment
Share on other sites

10 Feb 2005 nye program

Mandag;

Bænk press

Squat

Dips

Skrå brystpres

Mave crunch

Mave øvelser på bold

Onsdag;

Dødløft

Knæ og håndstøttende roning

Kropshævninger

Ryg bænk

Fredag;

Squat

Bænk press

Bænk press

Millitery

Maveøvelser

Hertil må jeg gerne tag nogen isolations øvelser hvis jeg skulle kede mig  :cooldance: Blot skrive dem i min log til skue for træner og Blackmoore.

<{POST_SNAPBACK}>

Heyyy, nu har jeg ikke fået læst hele din log, men jeg kan se din træning bare er i orden med gode frivægts bacis øvelser. Det har jeg bare TOTALT RESPECT for.

:bowdown:

Link to comment
Share on other sites

Heeeeeey Gadedrengen :bigsmile:

Velkommen i min log... Jamen du har min fulde forståelse for ikke at have læst det hele... Siden den 5 Januar da jeg startet min log har der været hæftig aktivitet herinde.

:blush:

7391 besøg og 348 indlæg og det er så 14 sider?????

Helt vildt!!

Men det er fantastisk hyggeligt og meget lærrrigt

Håber du kigger ind igen trods der pt er lidt fnidder til tider.

Min trænings program er helt ny den gl kan du se på side 1.. Jeg er ret vild med den nye program særligt når den kryddes med de gl ACDC musik i min nye MP3 afspiller.

It works!

:cooldance::cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share