pivklar i odense


Jeanette K
 Share

Recommended Posts

:4thumbup:

Ugen der gik

Træning, velvære og tanker;

Jeg er tilfreds med den træning jeg har kunne udføre denne uge. Jeg kan snilt mærke fremgang. Jeg skal snart mødes med ham der lagde min program og glæder mig til at få talt den igennem med ham og ikke mindst planlægge den næste mdr træning.

:cooldance:

Jeg har ved en lille hovede regning kunne se jeg ikke indtager nok protien. Så nu går den vilde jagt efter en velsmagende produkt som kan passe ind i min stramme budget.

Jeg kæmper med min store trang til sukkersager.. og var ud i går for at finde chrom piller.. For dyrt.. Min viljestyrke bliver nød til at klare min trang her.

Valgte så at købe fiskeolie tabletter som tilskud til det jeg ikek får spist mig til.

Enorm energi efter træning og ikke mindst glæde og overskud... Weiiiii

Skal træne mindst 3 x styrke og få mig PW så tit som muligt i løbet af den kommende uge.

Herhjemme i det private praktisk og tanker

Min søn fylder rigtig meget i mine tanker for tiden. Desværre fik han ikke tildelt en psykolg trods han er den der kæmpe mest med spøgelser fra vores fortid... Grr af så stram en kommune kan være!

Han er tit i konflikter, både hjemme og i skole hvilken klart sætter hans overskud på et minus.

Jeg hader følelsen af magtesløshed når jeg ikke kan løser et problem.. Her bliver jeg nød til at væbne mig med tålmodihed og brug tiden hos den familie teapuet mest omkring Magnus lige nu.

Jeg vil have en god håndfuld værktøjer så jeg kan hjælpe min guldklump til en glædere hverdag uden for mange kanflikter.

Min datter er TEENAGER!! Arrrggh

Højt musik hele tiden men den samme melodi som driver en til vandvid men hold kæft man ser sig selv fra da man var i samme alder :w00t:

Hun glædes meget over ikke skulel følges med sin bror i og hjem fra skole.. For han har fået bus kort og det går efter omstændighederne godt med hjælp af hans første mobil telefon så han kan få styrke og hjælp fra sin Moaaaaaar.

Ugens dosmus / mål og tanker

Når man har en sygdom som mig er man nødt til at sætte disse ting som mål for ellers har det en underlig tendes til aldrig blive gjort.

Det handler ikke om daglige ting og sager ( rengøring, mad, indkøb osv ) Det kører bare mere de ting som går udover det som kan virker uoverskueligt.. hvilken altid minder en om man er syg. Jeg var en pige som havde 30 bolde i luften af gangen uden at blinke med øjet. Altid fremadrettet og genial planlægger. Det er man ikke efter sådan en omgang.

Måske godt det samme tænker jeg sku stadig.

Glæder mig dog til en hvis rytme og overskud til at det ikke er nødvendigt med disse små mål hver dag / uge.

- Børnene skal klippes.. så bestille tid og få det det at ske!

- I byggemarket og hente hængsler til min datters persienne og få dem hængt op!

- Læse og finde udd som jeg kunne tænke mig at komme i gang med så det er klart til kursus. Damn det ville være en drøm at få mulighed for at læse!

Ugens udfordring til mig selv;

At finde en aften hvor børnene kan blive passet og jeg kan gå i biffen og se en voksen film. Det er over et år siden jeg har haft den frihed.

Så det bliver en der vil gøre ondt. Av

At bede om hjælp er min største problem når det er uselviske grunde.

Edited by Pivklar i Odense
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mht. proteiner:

TUN :smile: Ved godt det er pisse kedeligt men hvad med en frisk tun-salat?

1 dåse tun

½ løg (eller efter smag og behag)

salat/agurk/ærter (bare fyld, ikke en nødvendighed)

Dressing:

hvid balsamico eddike

en sjat olie

lidt vand

Smages til med Knoor aromat.

Jeg er enda så vild med den eddike at jeg sagtens kan spise tun kun med en sjat af den eddike og lidt eromat i. :smile: Ved ikke om det siger mere om mig end den eddike :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ellers..

man kan tit købe kalkun bryst i store mængder til en rimelig Kg pris.... smager godt hvis man laver det i en stegepose med hvidløg og lidt olivenolie. Og så er det, skåret i mindre stykker, godt til en madpakke eller andre former for "protein snack"

Link to comment
Share on other sites

Hej Pivklar...

Jaøøh...jeg skulle jo lave madpakker, hænge vasketøj op og alt muligt andet spændende :laugh: - men så faldt jeg over din log og ku' ikke slippe før jeg var igennem :smile:.

Vil bare sende et :1356: herfra - du er (som det også fremgår af siderne) til stor inspiration for mange og nu også for mig... Sidder og overvejer at lave sådan en uge-status som din - det er slet ikke nogen dum idé at give sig tid til at kigge lidt indad og fremad. :smile:

Jeg glæder mig til at følge din log fremover... :4thumbup:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej :smile:

Dropper også lige forbi!

Jeg har en masse opskrifter (henholdvis fedtfattige og sukkerfri) til den søde tand jeg kan sende dig hvis du er interesseret?

Og kudos til dig for det arbejde du lægger i din træning :4thumbup: Ved hvor svært og hårdt det kan være (har også selv noget sygdomslort at slås med).

(Min store dag er så idag, hvor jeg starter igen med intensiv træning....kan næsten ikke vente)

Link to comment
Share on other sites

:bigsmile:

Jamen så stod det på træning her til morgen efter en lang weekend uden :raisebrow:

På vej ud af dørn kom jeg i tanke om det var dagen på opfyldning af den program jeg fik lagt her da jeg startet hos CSS.

Jeg var tideligt på den så gik op på løbebåndet og lavede interval løb i 20 min og fik lavet alle mine squats..

Så kom Nicolia... træneren... :bigsmile:

Jeg gav ham et kort resume af hvilken øvelser jeg havde svært med og ikke mindst om hvordan jeg bare have det mega svært med lounges.. hvilken var bære ærligt for mig !!

Læres skal den :laugh:

Jeg gav vist for mange informationer på engang alt for hurtig .. så ned på hans kontor skulle vi.

Nu skulle han lave et nyt program... :4smartass:

Spændende og ja det bliver en for vildt udfordring at lære de nye øvelser og glæder mig til færre rep pr. sæt. :4thumbup:

Får den først næste gang jeg skal træne og skal nok poste den her i loggen.

:dry:

Vi fik også lige snakket om protiener og hvor meget jeg bør indtag... Så jeg fik mig lige min første protien shake efter træning i dag. og DAMN den smagte sku godt...Jordbær

:cooldance::cooldance:

Så gik vi lige rundt og fik prøvet de nye øvelser bla dips og millitery...

Ny tid skal bestilles til endnu en opfyldning om ca 6 uger.

Gav ham også min nick her . for han vil gerne holde øje med mig!?!?

Som han sagde...

Jeanette .. du løber før du har lært at kravle......

:dry::raisebrow::blush::blink:

Så nu skal jeg nok lige rette mig efter hans program.

Da vi var færdig med at prøve de nye øvelser som jeg sagtens kan fortælle var jeg bare Herre dårlig til!

Det er nu ok og cool nok...

Bedst sådan.... så bliver det nemlig en udfordring. :cooldance::cooldance:

Så kunne jeg komme igang med min endlige træning.

Det var op på løbebåndet og igang igen..

Løb lige programmet igennem med mave program og "pec dec" ( hedder den vist ) øvelser for hyggens skyld.

:tongue::wink::bigsmile:

Nu glæder jeg mig over de nye smerter jeg har og de skal nok blive værrer.. Glæder mig til Onsdag hvor jeg skal igennem min nye program.

:cooldance::cooldance::cooldance:

I centeret er der en del kvinder som er genganger og de er nu ret åben og snakker hyggeligt sammen med mig nu.

Det er nu rart

:smile::smile:

Ønsker jer alle en super dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Pivklar...

Jaøøh...jeg skulle jo lave madpakker, hænge vasketøj op og alt muligt andet spændende  :laugh: - men så faldt jeg over din log og ku' ikke slippe før jeg var igennem  :smile:.

Vil bare sende et :1356: herfra - du er (som det også fremgår af siderne) til stor inspiration for mange og nu også for mig... Sidder og overvejer at lave sådan en uge-status som din - det er slet ikke nogen dum idé at give sig tid til at kigge lidt indad og fremad.  :smile:

Jeg glæder mig til at følge din log fremover...  :4thumbup:

:smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Kuldeskær...

Jeg har faktisk været igang i din log en tid.. Den er lidt lang men rigtig fed at følge med i.

Du har opnået en masse på kort tid, fået lidt nedtur og kommet igang igen.

Sej tøs!

Det glæder mig du har fundet min log og ikke mindst synes om den.. Det er for vildt da!

At du ikke fik leget husmor i nat.... tjaaaa det skal du nok finde tid til på et andet givende tidspunkt. Der er som regle ingen fare for en anden kommer og tag det for en vel??

:dry:

Ugestatus er for mig en vigtig værktøj... for det synliggøre alt det man har tendens for at tag for givet.

Jeg synes at kunne glæde mig mere over mig selv og det jeg når ved at holde den ved lige.

:smile:

Du er hjertens velkommen her i loggen og jeg glæder mig til at få læst de sidste sider i din log..

Så skal jeg nok lægge en hilsen.

Jeg er meget beæret over du som ander har gidet at læse mine log igennem... Respekt fra mig!

I skal vide jeg værdsætter det højt at i bruger jeres tid på at læse, skrive og rådgive mig.

Total vildt i betragtning af jeg er så ny på siden og indefor motion.

Varme tanker til dig og dem du har kært.

Link to comment
Share on other sites

Hej  :smile:

Dropper også lige forbi!

Jeg har en masse opskrifter (henholdvis fedtfattige og sukkerfri) til den søde tand jeg kan sende dig hvis du er interesseret?

Og kudos til dig for det arbejde du lægger i din træning  :4thumbup:  Ved hvor svært og hårdt det kan være (har også selv noget sygdomslort at slås med). 

(Min store dag er så idag, hvor jeg starter igen med intensiv træning....kan næsten ikke vente)

<{POST_SNAPBACK}>

Hyggeligt at du lige kom forbi her :bigsmile: Dejligt at se andre kæmper sammen med mig med den søde tand.

:laugh:

Du må ikke tag det personligt men jeg kan ikke give min adresse ud af hensyn til min situation. Nettet er et vidunderligt sted og her er skønt men jeg må desværre være forsigtig af hensyn til mine børn.

Heller være lidt forsigtigt end dumdristigt.

Det var et ultra sødt tilbud at komme med og under andre omstændigheder vil jeg sku bare have givet min adresse.

Jeg takker for din kordus og nejer i retur...

Vi må give den gas hvis vi skal opnå noget ikke??

Ser ud som om du er ligeså vild med som jeg ihvertilfald.

:cooldance::cooldance:

Jeg har fundet ud af min gode nabo har mange gode opskrifter så skal bare tag mig tid til at se dem igennem og skrive dem ned.

:wink:

Ønsker dig en super dag... kig forbi igen.

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg læst din log igennem. Det er da godt nok nogle lange træningspas du har holdt dig.  :poking:  :laugh:

Nå, men nu har jeg så et forum hvor jeg kan holde øje med dig  :tongue:

Men tak for din rosende ord

(og tak til ptpoul, men du ved jo at jeg slet ikke er så flink og kompetent, det er kun noget kunderne tror  :devil: )

<{POST_SNAPBACK}>

:innocent::innocent::innocent:

Ja ja jeg har hørt efter dig i dag og skal nok tag ved lære... :blush:

Så den der pind... læg du den bare væk igen for du kan nemlig ramme mig i centeret..

Avs..........

:w00t:

Jeg er ikke itvil om du nu vil holde øje og det sku nok sundt nok for mig... Alle de andre her i loggen kan ikke så godt :nono::4whip::nonono: i real life som du nu har mulighed for!!

:bigsmile::laugh::dry:

De rosende ord er joh ment oprigtigt.. :bigsmile:

Vi ses i centeret!

Tak for i dag.

Link to comment
Share on other sites

Har du så fået prøvet squat med stang-ellers har du noget at glæde dig til-en hel dag hvor du er for øm til at rejse dig og hvis du endelig får det gjort sætter du dig helst ikke ned igen :devil:

De protein tips du har fået ser rigtig gode ud :4mewantfood:

God træning :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Har du så fået prøvet squat med stang-ellers har du noget at glæde dig til-en hel dag hvor du er for øm til at rejse dig og hvis du endelig får det gjort sætter du dig helst ikke ned igen :devil:

De protein tips du har fået ser rigtig gode ud :4mewantfood:

God træning :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Heeeeeey der :bigsmile:

Jeg har hele tiden lavet squat med stang det er dødløft jeg laver med håndvægte...

I dag fik jeg dog vist at der fandtes en lettere stang som jeg skal bruge til millitery så måske skulle jeg se om det skal ændes med centeret.

Lige nu skal jeg bare have styr på den nye program og få noget leeeee styrke for det har jeg bare ikke!!!

:sneaky2:

Min ryg er svag og min balance er skod....

Så jeg skal bare klø på og så skal det sku nok ændre sig.

:cooldance::cooldance:

Jeg har nogen mean doms igen her til aften.....

:4thumbup:

Så du har nok ret ... mht imorgen...

Det kan dog ikke nytte noget da jeg har en fyldt kalender imorgen så jeg må bare op og igang.

:blink:

Hvad med dig?

Fået trænet?

Doms?

Skal du dog ikke have en log Mester????

Og ja :4mewantfood: tips er gode... og protien shakes så skal det sku nok virke snart...

:cooldance:

Edited by Pivklar i Odense
Link to comment
Share on other sites

Lille løbetur idag, 5-6 km.

Klar til en ny (skøn, vanedannende, euforiskabende) 20reps session i morgen.

(du kan godt høre der skal overtalelse til ikk?)

Log??? Njaaahhh senere, måske, hvis jeg får tid, måske - helt sikkert måske. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ugens udfordring til mig selv;

At finde en aften hvor børnene kan blive passet og jeg kan gå i biffen og se en voksen film. Det er over et år siden jeg har haft den frihed.

Så det bliver en der vil gøre ondt. Av

At bede om hjælp er min største problem når det er uselviske grunde.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg bor i en super duper opgang med meget blandet mennesker i... men det har været meget vigtig for mig at lære dem at kende og ikke mindst de kendte os. Det giver en tryghed og fed stemning.

I en af de store lejligheder bor to skønne unge piger som er under udd. Jeg har vist fået en reserve mor plads hos dem, og de er min datters idoler.

De giver hende masser af positive opmærksomhed der er så vigtig for en teenager tøs :bigsmile:

Jeg spurgte dem så i dag om de kunne være friske på at pase børnene mens jeg gik i biffen og så en voksen film.

Og ved i hvad ....

De sagde sku JA..........

Weiiiiiiiiiiiii jeg skal i biffen og tør at overlade guldklumperne til dem...

Ser vildt stolt og glad ud..

:w00t::laugh::bigsmile::tongue:

Så nu skal jeg i biffen på onsdag.. men hvad for en film er mon værd at se...???

Jeg skal helst ikke falde i søvn joh!

Træning Onsdag har det med at rive mig rundt!

Link to comment
Share on other sites

Lille løbetur idag, 5-6 km.

Klar til en ny (skøn, vanedannende, euforiskabende) 20reps session i morgen.

(du kan godt høre der skal overtalelse til ikk?)

Log??? Njaaahhh senere, måske, hvis jeg får tid, måske - helt sikkert måske. :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen så må jeg væbne mig med en portion tålmodighed og takker fordi du kigger herinde med jævne mellemrum. Det tyder på du hygge dig da

:bigsmile:

Mon ikke du kan overtale dig selv til den træning... Ville være trist hvis jeg skulle til at kaste tudekiks efter dig ikke

*ser møj flabet ud*

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Pivklar :smile:

Det var da heldigt at chromen var for dyr, for det er ret virkningsløst :wink: Nåja, måske du ville få en placeboeffekt, men hvorfor bruge penge på det? Hvilken fiskeolie købte du? Det er ærgeligt hvis du fik fat i en dyr, for i Aldi kan man købe et glas med 120 kapsler til 18-19 kr,- De blev ovenikøbet testvindere i bladet "Tænk og test".

Har du set Pusher 2? Hvis ikke så kan jeg helt sikkert anbefale den :smile:

Link to comment
Share on other sites

:cooldance::cooldance:

1 Times PW

:tongue:

Jeg skal til et møde et sted jeg slet ikke kender.... :blink: Min plan var at finde en bus og så spørge mig frem til stedet.

Jeg har nu besluttet grundet det fede vejr og mine DOMS så tag jeg sku cyklen og tæsker afsted.

Det bliver ligesom en lille opdagelses rejse ..

:laugh::laugh:

Så kryds finger for forsat godt vejr og ikke mindst at jeg finder hjem igen..

:tongue:

Edited by Pivklar i Odense
Link to comment
Share on other sites

M.h.t. proteiner, så købte jeg 2 kg frosen kyllinge filet for 70 kr. i en supermarkedskæde, som jeg ved har en butik i Odense ude i retningen af kongres centeret.

Kyllingen er ikke dansk, men det skal jo bare steges godt. Jeg tøede det op i microen først, men jeg tror bare man kan komme dem direkte på panden.

De svandt lidt men var dejligt saftige (de fik ca. 10 minutter på hver side).

Jeg synes foreløbigt godt det kan anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft den mest vidunderligt dag på min MTB.

Jeg får smææææææk fordi jeg har cyklet 27km Det er nok min all time rekord på den på min æld gl MTB en enkelt dag.

:4thumbup: :4thumbup:

Vejret har som i alle har lagt mærke til været alt for smukt. Det var på denne tur det gik rigtig op for mig hvor jeg jeg er nået siden jeg kom til Fyn.

:blush:

Det er ikke så længe siden jeg stod ved min "Crossroad" og tog valget med alt hvad det måtte høre til.

Slettet er min fortid ikke men jeg har aldrig i mit liv stået så et vidunderligt sted, viden om at den vej jeg går ned af er helt ny, ren og ikke mindst fyldt med muligheder som jeg ikke har drømt om lå foran mig.

Dette er mit nye liv og jeg står med så megen forventning og glæde at det er svært at beskrive i ord!

0 Punktet!

Så der er kun en vej frem og det bliver nok den mest spændende rejse i mit liv.

På min cykle tur fandt jeg er strandkant hvor aller mine sanser var i høj gear. Dog havde jeg Hanne Boel ( ABACO ) i ørene.

Naturen var næsten uberørt, lidt vildt og råt uhmmmm duften og den kolde vind var så beroligende at tankerne fløj afsted.

Jeg havde lyst til at blive.......... nydelsen var total! Jeg valgte at gå langs strandkanten indtil jeg ikke kunne gå længere.

Jeg blev fyldt op med energier .....

Nu er jeg godt en sej reje men også en romantisk pivskid til tider....

Bære over med mig i denne stund..

Please.

Min cykle havde vist heller ikke den store lyst til at forlad dette sted så den smed kæden... Normalt ville jeg gå helt i selvsving over dette . (Grundet jeg aldrig har lappet en cykle eller sat en kæde på.. Det sku en mande opgave!!)

Dog var der vist ikke noget som skulle lægge lå på den følese jeg fik derude ..

Wupti så var kæden sat på og jeg havde olie over det hele.

En vandpyt og græs måtte gøre opgaven så godt det kunne.

:laugh::blush::bigsmile:

Turen måtte have sin ende jeg havde et mødelokale som skulle finde...

Den blevet fundet... En total god oplevelse af mødet...

Op på jernhesten og hjem af det gik..

Dog i meget høj tempo

Svedig, stønnende og med et kæmpe smil kom jeg hjem .... Nået også lige forbi bauhause og købe de beslag til min datters persinner..

Så er den opgave klar til at blive streget på listen.

:4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

En vidunderligt oplevelse .......

Edited by Pivklar i Odense
Link to comment
Share on other sites

Hejsa Pivklar :smile:

Det var da heldigt at chromen var for dyr, for det er ret virkningsløst :wink: Nåja, måske du ville få en placeboeffekt, men hvorfor bruge penge på det? Hvilken fiskeolie købte du? Det er ærgeligt hvis du fik fat i en dyr, for i Aldi kan man købe et glas med 120 kapsler til 18-19 kr,- De blev ovenikøbet testvindere i bladet "Tænk og test".

Har du set Pusher 2? Hvis ikke så kan jeg helt sikkert anbefale den :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hey der JokerX

Jeg købte ikke noget chrom .......... min vilje styrke må klare ærterne.

:bigsmile:

Jeg købt noget billigt fiskeolie i Bilka men være sikker på jeg går over til aldi næste gang.

Tusind tak for dine råd her...

Pusher 1 har jeg ikke set så tror jeg springer 2 over indtil den anden er set...

Jeg glæder mig bare så vildt til at kunne se en voksen film...

Weiiiiiiiiii

Tak for hjælpen der!!

Klem herfra

Link to comment
Share on other sites

M.h.t. proteiner, så købte jeg 2 kg frosen kyllinge filet for 70 kr. i en supermarkedskæde, som jeg ved har en butik i Odense ude i retningen af kongres centeret.

Kyllingen er ikke dansk, men det skal jo bare steges godt. Jeg tøede det op i microen først, men jeg tror bare man kan komme dem direkte på panden.

De svandt lidt men var dejligt saftige (de fik ca. 10 minutter på hver side).

Jeg synes foreløbigt godt det kan anbefales.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg går ud på tilbuds jagt i løbet af de næste dage og fylder fryseren op med protien fyld fjerkræ!!!

Så jeg kan bygge muskler!!!

:cooldance::cooldance::cooldance:

Edited by Pivklar i Odense
Link to comment
Share on other sites

Du kan nu sagtens se Pusher 2 uden at have set etteren :smile: Det er sådan set to uafhængige film.

Men det er måske lidt af en drengerøvs film :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Oki jeg vil så lige se hvad der går oppe i biffen på nettet. Måske skulle det være noget helt vildt sukkersødt..... ajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj jeg vil have fart på...... :laugh:

Jeg ville vildt gerne se den der hedder "Fockers" men den er ikke klar til visning endnu..

:raisebrow::sneaky2:

Men tak...

Måske er der andre her fra Mol i Odense der skal i biffen imorgen oppe ved stationen???

Så ses vi måske...

:smile:

biografen i odense

Blade eller Closer

????

Edited by Pivklar i Odense
Link to comment
Share on other sites

Pusher 2 er rigtigt god, men det er ikke en "feel god" film, tvært imod. Men den virker, og der spilles endda rigtigt godt!

Godt du har fået Smæk på din MTB... vejret var også til det, lyser har været fedt i dag!!.. og nogen smæk kan være af det gode :laugh::4whip::tongue::4whip:

Mht protein, så er proteinpulver efterhånden også ved at være så langt nede i pris mange steder at det er et helt prisfornuftigt alternertiv. Rigtig mad er naturligvis altid det bedste, men jeg er selv blevet helt afhængig af min post workout shake :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share