Blackmoores log- del 2


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Aftenens 10 min pushup challenge:

245 reps..

AAAAV! den sved. de sidste 20 var ren syrebad!!!

men 11 reps mere end sidste gang, så..det er fedt!!!

Dauuum du er hård Blackmoore.... :bowdown: :bowdown: Det er dælme godt kæmpet, og jeg kan regne ud, at der virkelig blev kæmpet de sidste 11 hjem. Virkelig flot!! En ægte Viking!!

&.. en viking der kan digte... :flowers: Jeg er benovet :blush:(det hedder benovet ik´? )

:ninja: krammere, Tania

Link to comment
Share on other sites

Aftenens 10 min pushup challenge:

245 reps..

AAAAV! den sved. de sidste 20 var ren syrebad!!!

men 11 reps mere end sidste gang, så..det er fedt!!!

Damn! 245 er freaky :superman: ... Det kunne jeg passende skrive ind som et af mine (meget) langsigtede træningsmål :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er huleme mange pushups :blink:

Patværket gør også ualmindeligt "godt" ondt i dag!

Tror jeg bliver nødt til at teste mig selv en dag - det kan kun ende pinligt :laugh:

Naaa, med dit leeeee beskidte pattøj kan du sikkert hamre for vildt aw :4thumbup:

Vægten skal du da nok få ned med den start - god stil! :4thumbup:

Tak :bigsmile: Jeg glæder mig i hvert tilfælde til at blive lidt mindre "havpattedyragtig" :blush:

Det er dælme godt kæmpet, og jeg kan regne ud, at der virkelig blev kæmpet de sidste 11 hjem. Virkelig flot!! En ægte Viking!!

Tak fightergirl :blush: Jeps..det gjorde avs til sidst..men det er der det også er sjovt! Den slags skal gøre lidt avs!

Damn! 245 er freaky :superman: ... Det kunne jeg passende skrive ind som et af mine (meget) langsigtede træningsmål :tongue:

Tind.. Just do it! Med din rå bænk for tiden er der da gemt masser at leeehed i dine pecs og triceps!!!! :devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Hej kammerat Blackmoore!

Jeg er begyndt at spise rodfrugter i massevis. Dog holder jeg mig indtil videre til kartofler og rødbeder (uhmmm). Og så kom jeg til at tænke på, at du vist nok er en rodfrugts ekspert. :bigsmile:

Så kan du ikke give en stakkels rookie et par fif omkring denne dejlige spise

Hvad skal jeg spise udover rødbeder og kartofler?

Hvordan tilbereder du dem - indtil videre har jeg bare hakket rødbederne og kartoflerne i skiver og smidt dem i ovnen i et ildfast fad.

Putter du nogle bestemte krydderier på?

Venlig hilsen Kasper

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Master C

Rodfrugtmos er rigtigt lækkert. Kog dem med bullion, giv dem en tur med blenderen til det er jævnt og lækkert.

Er man lidt mere en gris, så drysser man lidt reven cheasy ost over et fad med rodfrugtmos og giver det 10 min i ovnen.. aaaaah :bigsmile:

(Mon ikke også din sønnike vil ekske det)

Rødbeder... rødbedesuppe er utroligt lækkert, serveret med f.eks creme fraiche.

Gulerødder kan man jo lave på en milliard måder, jeg bruger dem i brød, revet i alle mulige retter, eller bare rå. Gulerødder og løg er nok en af de mest vigtige basisfødevarer i mit køkken. Man kan lave en lækker fedtfri sovs ved at koge 2 fed hvidløg med en golerod og en kartoffel til det hele er mørt, så blende sammen med lidt mælk og så jævne.

Selleri.. det er en smagssag, men i tern stegt på panden kan de være rigtigt hapser.

Råstegte kartofler på pande er også en lækker ret, både med revne kartofler og med finthakkede tern. Smager ekstra godt hvis man virkelig skruer op for chili'en og pepperen.

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Tusind tak Comrade Rodfrugt. Det er godt nok nogle lækre sager du disker op med der. Helt sikkert noget som skal prøves.

Den der "rodfrugtmos", hvilke rodfrugter putter du i den?

PS: Du ved den historieuge om 2 verdenskrig. Den bliver desværre ikke til noget alligevel, det er netop blevet besluttet, derfor svarer jeg først på det nu. ØV

Men hvis du stadig er til at lokke så kommer der HELT SIKKERT noget lignende på et andet tidspunkt, det er jo ikke ligefrem et emne, man springer helt over i folkeskolen. Hvis og så frem du stadig skulle have lyst til den tid, skal jeg nok give besked i rigtig god tid (jeg ved hvor meget man pludselig skal nå og har om ørerne med et lille barn) og selvfølgelig betaler skolen for benzin og nok noget rødvin eller den slags som gave. :smile:

PPS: hvordan går det med sønnike. Har han taget nogle udviklingstrin, løfte nakken, rulle, kravle?

Sover han? (Please sig han sover, det kan altså blive super hårdt i længden, når de ikke sover ordentligt i månedsvis)

Er han sød? (selvfølgelig er han det, men hvad gør han af søde ting?)

Emil er super dejlig for tiden. Han leger utrolig godt selv, vi behøver ikke at være der hele tiden, hvilket er dejligt både for ham og os. For os fordi det giver et pusterum og for ham fordi han bliver mere rolig og tryg ved selv at udforske verden. Han sover super super godt - fra 7 til 6.30 næsten uden at vågne - kun få minutter hver nat. Han spiser og er glad, sød og omgængelig...

Han er bare en lille nusertrold, som kommer rendende og kilder og driller og råber "barr min barr" (far), når han ser mig... hehhe :smile:

Link to comment
Share on other sites

Den der "rodfrugtmos", hvilke rodfrugter putter du i den?

Hvad jeg nu har :cool::cool:

men det er rigtigt godt med f.eks kartofler og gulerødder... og smid så f.eks en håndfuld ærter i for farvens skyld.

Mht WW2..any time ..bare sig til.

Bettemanden arbejder meget nu her med at bruge sine hænder! Han er begyndt at gribe fat i ting og syntes det er vældigt sjovt.

Han kan holde nakken løftet temmelig længe efterhånden, når han ligger på hans store mave.

Søvn... han er brystbarn, så hans over ikke igennem, men han bliver bedre og bedre til at sove i sin egen seng..vi er lige gået i gang med "Godnat og sov godt" programmet.

Link to comment
Share on other sites

Hvad skal jeg spise udover rødbeder og kartofler?

Hvordan tilbereder du dem - indtil videre har jeg bare hakket rødbederne og kartoflerne i skiver og smidt dem i ovnen i et ildfast fad.

Putter du nogle bestemte krydderier på?

Hvis jeg lige må blande mig, så skal du/I have opskriften på 'Hippie-pommes frites':

Snit lige dele pastinak, knoldselleri og gulerødder i pommes frites-stave. Skær en tilsvarende mængde løg i både.

Bland det hele sammen i et fad og smid det i ovnen ved 200 grader i 30 min (rør lidt rundt i det halvvejs).

Krydr det med frisk timian, salt og peber eller Pommes Frites-krydderi fra Santa Maria (det er en vinder! :smile:)

Server det med al slags kød. Det er den fantastisk vinterret. :4mewantfood:

Blackmoore: lækker 10 min Pushup Challenge du fik fyret af den anden dag. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Los.. altid godt med flere opskrifter i Onkel Blackmoores rodfrugthjørne... :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Lavede selv gulerødder i skiver og finthakket sellleri stegt hårdt på panden med soya til mine kyllingebryster her til aften..sammen med en salat af broccoli, babymajs og ærter var det...lækkert!!!

dagens træning:

10 min chinup challenge:

53 rep :devil:

... 4 bedre end sidste gang..og der er helt klart mere i mig end det!!!!

Pullups, widegrip

5s*3r

så var lats ristede øg døde... sweet.

Ian king one leg squat:

6r , 2s*10r

One leg legpresses

10r med 75kg

10r med 80kg

One leg standing legcurls

2s*10r med 18 kg

en-bens øvelser rister mig meget mere end f.eks frontsquat eller zercer squat...

en bens øvelser er derfor vigtigt at have med :devil:

Pre stretched crunches:

2s *15r

Hæderlig omgang...

fik instrueret den smukke halvdel i military press..tror hun har DOMS i armene i morgen :devil::devil:

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

I går stod den på en god gang powerwalk med barnevognen..

og, da jeg så at det ville blive en rigtig dejlig kold aften tænkte jeg.."well, den her vinter varer jo nok ikke evigt, så det er nu eller aldrig" så jeg pakkede min sovepose og mit grej ned og smuttede ud i skoven, ud til shelteren og hyggede mig med et bål og en iskold flot nat..

Vågnede kl 6 med frost på soveposen.. Lækker tur!!!

I dag. Styrketræning:

A1 Hypers:

15,20,20

A2: DB iron cross:

15 r med 4 kg, 12 r med 6 kg, 8 r med 8 kg

A3: Pre stretched crunches:

15,15,20

A4: Broomstick twists:

30,30,30

A5: Diagonal løft:

15,15,15

A6: Feet elevated pushups:

20,20,30

B1:Zercer Squat:

5r med 60kg

8r med 60kg

5r med 80 kg

6r med 80kg

God power, igen, i denne øvelse!

C1: seated Leg curls:

10r med stacken

2s*12r med stacken

C2: leg extensions:

3s*10r med stacken

tunge idag

D1: Seated Cable rows:

20r med 55 kg

15r med 65 kg

15r med 80kg

12r med 90kg

Rigtigt godt groove :bigsmile:

D2: High incline DB presses:

15r med 22,5kg

2s*12r med 30 kg

Rigtig dårlig power her :dry:

E1: Rear delt machine

12r med 8 blokke

12r med 10 blokke

E2: Pec dec:

12r med stacken

15r med stacken

Cardio:

20 min på løbebåndet for fuld skrald. Jeg var døende til sidst.Incline er HÅRD! :crazy::crazy::crazy:

Displayet sagde 382 Kcal.

har resten af dagen siddet og nydt at lege med bettemanden... og se Angel sæson 1 på DVD :blush::blush:

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

I går stod den på en god gang powerwalk med barnevognen..

og, da jeg så at det ville blive en rigtig dejlig kold aften tænkte jeg.."well, den her vinter varer jo nok ikke evigt, så det er nu eller aldrig" så jeg pakkede min sovepose og mit grej ned og smuttede ud i skoven, ud til shelteren og hyggede mig med et bål og en iskold flot nat..

Vågnede kl 6 med frost på soveposen.. Lækker tur!!!

:4thumbup:

Det var nemli skidekoldt i går og en rigtig flot (næsten) fuldmåne. Jeg var ude at lufte hunden ved 2-tiden og nød den klare himmel, som kun frostvejr kan frembringe.

Link to comment
Share on other sites

Aftentræning.

Havde vejning + fedtprocentmålinger her fra 7 til 8 for Nordjyske, og derefter over i Vesterø til hulen.

jeg var helt alene, så jeg kunne tænde godt for musikken.

Løbebånd: 10 min: 182 kcal.

Jeg skal måske lige forklare lidt om hvordan jeg noterer min træning. Når jeg f.eks skriver A1, A2 og A3 betyder det at disse 3 øvelser bliver supersættet. Mellem supersæt holder jeg en kort pause, 1-2 min.

A1: Hypers:

15,20,20

A2: saxon sidebends

15r med 4kg, 10r med 6 kg, 6r med 8 kg

A3: pre stretched crunches:

15,15,20

B1: Zercer squat:

10r med 60kg, 2s*8r med 80kg

Mand, den var god, brutal og tung idag. Og bedre end meget længe!!!

B2: Seated leg curls:

10r med stacken

2s*12r med stacken

B3: IT band stretch:

15sek, 20sek, 25 sek

C1: Ian king one leg squats.-.. idag med vægt på:

5r med 2 *5 kg, 2s*5r med 2 *10 kg

stadig mest en balanceøvelse, har flest balanceproblemer med venstre ankel, men det var også den jeg vred frygteligt af led ved et fald i norge for 4 år siden... Men med vægte på og en laaaangsom negativ tager den også godt ved i quads

C2: Leg extensions:

3s*10r med stacken

aaav..brændte i dag :devil:

D1: Pushups:

30,30,30

Incline DB flies

2s*12r med 15kg, 8r med 17,5kg

kørt så det kun var den "yderste" halvdel af bevægelsen, der hvor der er størst stræk på, som jeg reppede i..vildt stræk og pump!!!

E1: Seated cable rows:

15r med 80kg

12r med 90kg

E2: Scap pushups

2s*20r

F1: yates rows

10r med 80kg, 12r med 80kg

HELT udsolgte lats til sidst

F2: Machine pulldowns:

2s*10r med stacken

G1: One arm triceps extensions:

12r med 15kg

10r med 17,5kg

G2: Alt DB curls:

10r med 20kg

5r med 25kg

Løbebånd:

10 minutter, 177 Kcal

God omgang, især når man tænker på jeg ligger omkring 3000 kcal om dagen nu her.. Men energien var god idag. :smile:

dagens indtag siger: 262 gram Prots, 316 g Carbs og 75 gram fedt. Jeg skal have fat i noget Udo's igen, så jeg kan få det sunde fedt lidt mere op, ca 1/3 af fedtet kommer fra Olivenolie og fiskeolie nu her :dry:

Musikken betyder også meget for det. Slayers "Skeletons of society" er det ONDE pumper nummer.

Og så må jeg lige anbefale Bruce Dickensons vokalpræsentation på "Tears of the Dragon"..Sådan skal det gøres. :devil:

Så hjem og vælte en shake i kæften..og nu er jeg træt efter en lang dag med babyskiftninger, arbejde, madlavning, mere arbejde og træning.

Men, jeg var lige inde en ekstra gang og se på bettemanden der lå og sov. Selvom jeg kun kender ham fra det han har skrevet på MOL, har det tab som Iver har lidt roteret rundt i mit hoved hele dagen. Man ser godtnok lige en ekstra gang på sin egen bettemand efter det.. puha! :unhappy::unhappy:

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Aftenleg:

Pushups:

10,30,40,30,30,30

Manglede totalt drive i patværket :dry:

Ian King one leg squats:

5,10,15,15,10

sad meget bedre end før idag

Pilates-one hundreds

2 sæt

Pilates- Roll like a ball:

10r, 12r

Pilates- breast stroke prep

2s*10r

Diagonal løft:

15r, 20r

Prone bridges:

30 sek, 45 sek

Warrior Lounges

15sek, 25 sek

3d Skulder med 4 kg håndvægt

2s*15r

Band lateral raises

3s*12r

Scap pushups:

15,20

Ikke tungt, men nok til at give lidt sved på panden..

Ingen træning med vægte før tirsdag, vi tager sydpå for at få bettemanden døbt i Frederetcia her i weekenden..

Link to comment
Share on other sites

Der ser ud til at du sagtens kan få tid til træning samtidig med, at du har lillefyren og et hårdt arbejde. :4thumbup: Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan du har fået tidsskemaet til at falde på plads for jeg går og gruer lidt for, at jeg ikke har tid nok, når det bliver min tur.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share