Pavels Bear program til BP træning.


michael
 Share

Recommended Posts

Jeg har siden 1/12-2004 benyttet Pavels Bear program til BP træning.

Bear-rutinen forklares kort her:

http://www.dragondoor.com/pavel_routines.html

Jeg har ikke brugt planlagte cykluser endnu, men bare følt mig frem. Jeg har ikke brugt støtteøvelser.

Resultat er indtil videre tilfredsstillende, idet jeg nu efter 14 sessioner er 1 kg under min all time 5RM PR.

Genopbygning er imidlertid let nok. Det er nu det store slag skal slås. Idéer fra erfarne bjørne bydes velkommen.

Jeg har læst Power To The People, men jeg synes ikke det er forklaret særlig godt.

90% sættet føles alt for let. Hvad gør det godt for?

80% sættene er også meget lette. Jeg holder 30s pause. 60s har jeg prøvet en gang. Jeg måtte igennem 19 sæt før det var slut. Er det normalt?

Sammenlignet med 5*5 rutinen, så er det her nærmest 1 sæt + nedvarmning.

Lad mig høre Pavel eksperternes mening.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har siden 1/12-2004 benyttet Pavels Bear program til BP træning.

Bear-rutinen forklares kort her:

http://www.dragondoor.com/pavel_routines.html

Jeg har ikke brugt planlagte cykluser endnu, men bare følt mig frem. Jeg har ikke brugt støtteøvelser.

Resultat er indtil videre tilfredsstillende, idet jeg nu efter 14 sessioner er 1 kg under min all time 5RM PR.

Genopbygning er imidlertid let nok. Det er nu det store slag skal slås. Idéer fra erfarne bjørne bydes velkommen.

Jeg har læst Power To The People, men jeg synes ikke det er forklaret særlig godt.

90% sættet føles alt for let. Hvad gør det godt for?

80% sættene er også meget lette. Jeg holder 30s pause. 60s har jeg prøvet en gang. Jeg måtte igennem 19 sæt før det var slut. Er det normalt?

Sammenlignet med 5*5 rutinen, så er det her nærmest 1 sæt + nedvarmning. 

Lad mig høre Pavel eksperternes mening.

<{POST_SNAPBACK}>

Mener at Pavels forklaring på sættet med 90% er at den eneste årsag er at det giver extra workload og det er vel også årsagen til alle de sæt med 80% i bear, første sæt er vigtigst pga det er det tunge, det er her styrken øges og resten er bare for at få en høj volumen og grunden til de mindre % er at man på den måde kan holde de korte pauser, så man kan få færdigjort sin træning..

Kigger i min PTP bog i morgen og ser om jeg kan finde en bedre forklaring..

Ang hvor mange 80% sæt og hvor korte pauser du holder syntes jeg bare du skal justere det så du kommer til at lave det antal sæt du ønsker og så ændrer pauserne ned hvis du ellers kan lave for mange

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share