Mangler energi


andreas1857
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har fået at vide at TP(Therma power) skulle give enormt energi, og tænkte om jeg måske kunne bruge dette i min træning.?

Men har så fået oplyst at det er ulovligt, så vil jeg da ikke bruge det. Hvorfor er det produkt ulovligt, nogen der ved det? Har læst at der er kommet en ny version af produktet der ikke var ulovlig...???

Spørgsmål lyder, vil jeg miste muskelmasse hvis jeg gik hen og brugte et sådan produkt.?

Jeg går død til træning, selvom jeg er på protein og mad kur. Jeg får de mængder min krop har behov for men alligevel måske ikke.??

Nogen der har forslag til hvordan jeg opnår min energi igen..

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har fået at vide at TP(Therma power) skulle give enormt energi, og tænkte om jeg måske kunne bruge dette i min træning.?

Men har så fået oplyst at det er ulovligt, så vil jeg da ikke bruge det. Hvorfor er det produkt ulovligt, nogen der ved det? Har læst at der er kommet en ny version af produktet der ikke var ulovlig...???

Den energi du måtte få af TP, er altså IKKE den type energi du har brug for til træning - det skal du få igennem din kost, og hvile.

Link to comment
Share on other sites

Der kan være mange grunde til at du føler dig brugt. Prøv at skrive en normal uge op.

Når jeg skriver en "normal" så tænker jeg på hvor meget søvn du får, antal træningspas, arbejde, kost (kalorier), går du i byen osv...

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Får det søvn jeg altid har fået.

Står op kl 02:45 på arbejde og er hjemme igen kl 12:00. Mit arbejde er fysisk hårdt, arbejder på en terminal, og løfter mange pakker, tømmer containere osv.

Træner ved 15´tiden i 1½ - 2 timer. Tæner 5-6 gange om ugen.

Indtager ca. 3000 kalorier fordelt på 5-6 måltider.

Nej, jeg går sjældent i byen.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke type program kører du ?

<{POST_SNAPBACK}>

Kører ikke noget specielt program. Skifter øvelser for hver gang, og kører dem omvendt. Træner 3 dags split, og har altid gjort dette.

1 dag: bryst-triceps - mave

2 dag: ben-biceps - mave

3 dag: ryg-skulder - mave

4 dag: triceps-bryst - mave

5 dag: biceps-ben - mave

6 dag: skulder-ryg - mave

Nogle gange bytte jeg om, så jeg køre ryg sammen med biceps, og ben sammen med skulder.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke.??

hvorfor kører du så ikke også bryst hver gang ? og biceps osv.

<{POST_SNAPBACK}>

Øhhh...jaa fordi de andre muskler går jeg mere op i, så maven kommer bare når jeg har lyst. dvs ca 3 gange om ugen eller mere. Kommer helt an på om jeg er øm eller ej.

Ville ikke kunne træne bryst eller biceps hver dag, det er man jo slet ikke klar til.

Desuden vil det jo smadre min 3 dags split hvis jeg gjorde.

Kig lidt i Arnold bog, der vil du se nogle gode trænings programmer.

Link to comment
Share on other sites

Mig?? er slet ikke med nu...

Ikke dig, men -Anders- som tilsyneladende har lyst til at tryne dig fremfor at hjælpe dig, det siger nok lidt mere om ham, end om dig kan du trøste dig med :wink:

Grunden til at han sidder og stiller de der spørgsmål er jo fordi at vi siger at mavemuskulaturen er som alle andre muskler, og derfor gælder desamme regler for denne gruppe som alle andre, at denne også skal have hvile.

Hvorfor man så anbefaler at du som med alle andre grupper minimum har een hviledag imellem hvert pas på denne gruppe - og principielt også trænes udfra de samme principper (forholdsvis lav-rep og evt. med belastning).

Omvendt kan man jo så sige, det virker jo ret fint på dig kan man jo se - så hvis du har det fint med den måde træningen foregår på idag - så er der vel næppe nogen grund til at stoppe en succes - men tanken er at du ville kunne få samme/bedre resultater ved at dele din mavetræning op.

Men hvem ved ? måske introducerer du lige en tand ekstra hypertrofi med den ekstra træning kontra hvis du kun kørte træningen hver anden gang - men hvis man kigger på forbrug af tid kontra resultater, vil hver anden dag nok være den man skulle vælge.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Jo jo, klart nok. Kan godt se hvor han ville hen med det.

Men sådan er der jo så meget. Kender det vel selv, hvis man en dag er noget til bryst træning og kan mærke man er meget øm, så træner man let eller springer denne dag over. Man kan jo selv mærke på kroppen hvornår den skal hvile eller ej.

Sådan har jeg det bare med maven, hvis den er frisk på 3 dage i træk så køre jeg det.!!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke skrive "svaret" med det samme istedet for et ledende spørgsmål, hvor du bare venter på han "dumper i"??
svaret ? jeg ville jo bare høre om der var nogen rationel begrundelse for mandens træningsvalg. Der var slet ikke ment noget ondt med det :raisebrow:
Ikke dig, men -Anders- som tilsyneladende har lyst til at tryne dig fremfor at hjælpe dig, det siger nok lidt mere om ham, end om dig kan du trøste dig med

jeg er ikke ude på at tryne nogen, der ikke selv beder om det.

Du ved, ligesom du gjorde the last time I stick it in you :icecream::icecream::icecream::icecream::icecream::icecream::icecream::icecream::icecream:

Link to comment
Share on other sites

svaret ? jeg ville jo bare høre om der var nogen rationel begrundelse for mandens træningsvalg. Der var slet ikke ment noget ondt med det 

Ok, det virkede bare sådan når du sådan spurgte til det og bagefter hvorfor han ikke trænede de andre muskelgrupper hver dag.

Men siden du sådan er forbavset; er du da af den overbevisning at det kan forsvares at træne samme muskelgruppe to dage i træk - og hvad bygger du din formodning på ? det vil være interresant at høre.

Det kan også være du slet ikke ved noget om det - og så er det selvfølgelig også fair nok, men det er da spændende hvis du har noget nyt at bidrage med (i doubt it though) ?

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Det kan også være du slet ikke ved noget om det

Du mener hvis man f.eks ønsker at forbedre sin styrke-udholdenhed vha eksempelvis Pavel Tsatsouline's "Grease The Groove" fremgangsmåde ?

Det er noget med, at man kører en masse lette sæt ofte 2 dage i træk og holder sig fra failure træning?

Eller træning for max styrke, hvor man i en kort periode kører samme øvelse hver dag, og selvfølgelig sørger for at cycle intensiteten, så man kan kontrollere overreachingen (som er målet). Dette kaldes også concentrated loading. Du kan jo slå det op.

Du har ret, det ved jeg ikke noget om.

Link to comment
Share on other sites

:4smartass::wink:

Nu tror jeg ikke at Andreas kører et Pavel inspireret program (det er selvfølgelig alene min tolkning af hans posts), og da det er postet i maksimal muskelvækst så formoder jeg spørgsmålet går på muskelvækst og ikke styrke.

Men om ikke andet er det da rart at du bidrager til debattten :4thumbup:

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

:laugh: kan i to drenge ikke lige rase af, og bagefter returnere til debatten.

Jeg har stadig meget svært ved at se hvor Anders, set i relation til emnet - det er meget fint at nævne Pavel men hvor er sammenhængen ?

Mener Anders på den basis, at det er anbefalesesværdigt at træne alle muskelgrupperne hver dag ?

bemærk vi taler om maksimal muskelvækst her (navnet på forummet).

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

:4smartass:  :wink:

Nu tror jeg ikke at Andreas kører et Pavel inspireret program (det er selvfølgelig alene min tolkning af hans posts), og da det er postet i maksimal muskelvækst så formoder jeg spørgsmålet går på muskelvækst og ikke styrke.

Men om ikke andet er det da rart at du bidrager til debattten  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Der kan sagtens argumenteres for at træne samme muskelgruppe flere dage i træk med henblik på hypertrofi.

Haycock taler for at træning i restitutionsperioden ikke skulle hæmme proteinsyntesen.

Zaitzorsky omtaler fitness/fatigue modellen som en potentiel afløser for den traditionelle model for superkompensation.

Concentrated loading perioder hvor man bevidst inducerer overreaching efterfulgt af deload fungere fremragende både ifht masseforøgelse og styrke forøgelse.

Dette er direkte baseret på fitness/fatigue modellen, og på viden om at især mere avancerede atleter kan have god gavn af at træne inden de er fuldt restituerede efterfulgt af en længere restitutions periode end normalt. Denne form resulterer i et lettere forsinket men forhøjet peak ifht en mere traditionel model.

Om massen øges mere effektivt på denne måde lige som styrke er så vidt jeg ved ikke undersøgt. Men det kan ikke afvises.

Det er dog vigtigt at pointere at muskelømhed alene ikke kan bruges til at vurdere hvornår den enkelte muskel er klar til at blive trænet igen.

At den enkelte muskel er klar til at træne igen betyder ikke at hele systemet er det. Dette er den primære grund til at man vælger at holde 100% træningsfri regelmæssigt.

Hvis man træner med høj volumen/intensitet er det de færreste der kan holde til 6træningsdage i træk. Musklerne skal nok blive klar, men systemet er en helt anden sag.

Arnold med hans mutant gener og regelmæssige steroide brug er ikke den bedste kilde til træningsråd. Det er de færreste der vil få optimale resultater af den volumen og den intensitet arnold praktiserede.

Det smarteste for dig ville være enten at lægge hvile uger/let træning ind periodisk eller omstrukturere din træning.

Mvh Poul

Link to comment
Share on other sites

Mener Anders på den basis, at det er anbefalesesværdigt at træne alle muskelgrupperne hver dag ?
læs mit indlæg, samt ptpouls indlæg en gang til.
bemærk vi taler om maksimal muskelvækst her (navnet på forummet).

nu er det vel tilladt at træne for både muskelvækst og styrke på én gang, eller hvordan?

PS. jeg ser frem til at se dig gøre endnu et spædt forsøg på at pølsesnakke dig ud af det hjørne, du selv har placeret dig i. Det siger min erfaring mig i hvert fald. Det er jo hvad der er sket alle de andre gange, du blev spanket i måsen af din læremester? :4smartass::laugh:

Link to comment
Share on other sites

PTPoul:

Der kan sagtens argumenteres for at træne samme muskelgruppe flere dage i træk med henblik på hypertrofi.

Haycock taler for at træning i restitutionsperioden ikke skulle hæmme proteinsyntesen.

Zaitzorsky omtaler fitness/fatigue modellen som en potentiel afløser for den traditionelle model for superkompensation.

Concentrated loading perioder hvor man bevidst inducerer overreaching efterfulgt af deload fungere fremragende både ifht masseforøgelse og styrke forøgelse.

Concentrated loading er i min verden en kontrolleret fase i et træningsforløb (og oftest i styrkeøjemed, men har set at der findes hypertrofiversioner af det), Andreas skriver at han altid har trænet på denne måde (mave hver dag 6 gange om ugen +/-) - det lyder i mine ører ikke som kontrolleret overreaching.

Det er klart at der kan argumenteres for concentrated overloading - Haycock kan også argumenteres for at køre 15 rep med submaksimale vægte i HST, men i begge tilfælde mener jeg ikke de kan stå alene. Submaksimale vægte indgår i et forløb, detsamme gør overreaching hvor en pause/afbræk kræves, da det ellers ikke har en positiv effekt.

Jeg har selv brugt princippet på problemgrupper, men det er noget jeg kører i små begrænsede perioder ikke meget mere end 14 dage, jeg mener det er ret vigtigt at holde pausen for øje.

Men det der jeg mener er interresant er tiden imellem imellem en periode med overkill træning og hvornår der superkompenseres - og hvor de bedste resultater opnåes ?

Kunne du komme med et eksempel på overreaching i mavetræning - træningsfrekvens samt den efterfølgende deload ?

PTpoul:

At den enkelte muskel er klar til at træne igen betyder ikke at hele systemet er det. Dette er den primære grund til at man vælger at holde 100% træningsfri regelmæssigt.

Igen er det interresant at få sat lidt tider på, udfra et styrkesynspunkt kan jeg sagtens se ideen - udfra et massesynspunkt er det interresant hvis man kan skaber bedre resultater ved at overreache efterfulgt af deload, end et ordinært forløb med træning og pause ?

Fordi så kan det jo være vi skal til at rykke lidt rundt på hvordan vi træner - så kunne man forestille sig at man kører fullbody ma/tir/ons - efterfulgt af 4 dages hvile.

Spørgsmålet er så, kan man overhovedet overreache på så kort tid - og kan man superkompensere på tilsvarende tid ? og er det i sidste ende smartest ?

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share