virker det???!


hatskan
 Share

Recommended Posts

hej.... jg er en dreng på 14, som er begyndt at styrketræne, men jg syntes ikke rigtig jeg får synlige resultater, men kun øget styrke.... (jeg går efter forøget muskel-volumen) som det hedder..... der er nogle i klassen der overhoved ikke træner, men alligevel har du større muskler end mig..... det går mig på....

dette er min træningsplan jg har fuldt i 4 uger:

mandag: løb -ca 5 km

tirsdag: styrketræning hjemme ½ time

onsdag: gymnastik på skolen

torsdag: løb -ca 5 km

fredag: badminton 1 time

weekend: intens styrketræning 1-2 timer i fitnesscenter / og pause (restituering) de andre dage....

HVAD GØR JEG FORKERT? eller hvad kan jeg gøre om? forstår det ikke.... :blink:

Link to comment
Share on other sites

nej men det MÅ da kunne ses......? ellers syntes jeg at det er forgæves

<{POST_SNAPBACK}>

Du vil ikke kunne se noget på 4 uger med kun vægttræning i weekenden... det er langt fra nok!

Den cardio du laver i løbet af ugen er jo heller ikke noget du bliver stor af --> tvætimod!!

Som Rommel skriver ... spis godt igennem og få trænet noget oftere med vægte!

Kontakt evt. en instruktør i dit fitnesscenter og få dem til at lave en træningsplan eller tjek nogle af MOL's mange log-bøger for hvordan andre træner for at øge deres muskelvolumen :smile:

Link to comment
Share on other sites

hvad mener du med tvært imod?? hvad skulle jeg helt præcist gøre? ville være rart at vide at jeg gør det rigtigt.... :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

For at bygge muskler skal man være i energioverskud. Ved løb og lignene aktiviteter bruger du energi uden at stimulere nogen muskelvækst. Så på den måde er det "spildt". At det så er sundt er en anden snak.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke både brænde fedt OG bygge muskler samtidig. Så enten eller. Jeg regner med at du har mest brug for at bygge muskler så hold løberiet på et minimum.

Træn hele kroppen mandag, onsdag og fredag og spis en MASSE rigtig mad med rigelige mængder protein.

Eksempel på program:

Squat/Benpres

Bænkpres

Dødløft

Militarypres

Frontsquat

Rows

Mave

læg

Alt med 2 set a 10 gentagelser. Start med meget lav vægt og øg langsomt fx 2,5 kg hver anden gang. Find nogle gode folk der kan vise dig øvelserne.

Find dem her: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

men ser det ikke mærkeligt ud.... hvis man har store muskler, og stadig fedt der dækker dem? så er det da os forgæves? vil meget gerne nå at få flottere mavemuskler til sommer..... :cooldance:   

hvordan kan jeg få lavet det optimalt?  :please:

<{POST_SNAPBACK}>

Du KAN ikke gøre begge dele samtidig! :poking:

Koncentrer dig om at bygge muskler i et ordenligt energioverskud er mit råd. Se på diverse vægtløftere i de lidt mindre vægtklasser. De har med garenti ikke tænkt nærmere over deres fedt %, men til gængæld lavet en masse tungt arbejde med frie vægte.

Edit: Jeg har aldrig skænket min fedt % en tanke og du kan jo se om du synes jeg ser mærkelig ud. :tongue:

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

men ser det ikke mærkeligt ud.... hvis man har store muskler, og stadig fedt der dækker dem? så er det da os forgæves? vil meget gerne nå at få flottere mavemuskler til sommer..... :cooldance:   

hvordan kan jeg få lavet det optimalt?  :please:

<{POST_SNAPBACK}>

Hold så op med det klynkeri, hatskan. Du har fået besked på at æde og squatte, så bare kom igang.

ÆD! :devil:

SQUAT! :devil:

Og skriv igen om 3 måneder og klag, hvis du er kommet til at se "mærkelig" ud. Det kunne jo også være du faktisk havde taget nogen fornuftige kg på...

Link to comment
Share on other sites

Der er jo en chance for at de titter lidt frem når de bliver større. Men slå det ud af hovedet indtil du har fået noget kvalitetsmasse.

Hvordan har du trænet din mave før? Jeg gætter på mange gentagelser og ingen belastning, hvilket ikke giver nogen muskelvækst.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Seriøst. Brug et godt stykke tid på at sætte dig ind i de basale fakta omkring styrketræning og kost på f.eks. getbig, mol's forside og t-nation. Derefter kan du stille spørgsmål hvis der er noget du er i tvivl om.

Edited by humseper
Link to comment
Share on other sites

"Hvordan har du trænet din mave før? Jeg gætter på mange gentagelser og ingen belastning, hvilket ikke giver nogen muskelvækst."

SVAR:

på en speciel vinklet bænk..... 30 gentagelser - 20 gentagelser - 20 gentagelser.....

har desværre kun mulighed for at komme i fitnesscenter 1 gang om ugen, da jeg kun er 14....... :confused:

derfor ville det være ideelt hvis jeg kunne løbetræne i stedet.....

Edited by hatskan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share