Pepsi Max


Lunk
 Share

Recommended Posts

Der er som sagt ingen kalorier i. Men vær opmærksom på hvor meget sødemiddel du får igennem dagen. Meget sødemiddel vil sænke dit blodsukker og du vil derfor få lyst til noget rigtig sukker, kage eller lignende. Og jeg kan kun sige af bitter erfaring at trangen er meget svær at undertrykke.

Camilla

Link to comment
Share on other sites

Kan det medføre at man ikk taber sig? altså. Feder det evt. i længden? jeg er nogle dage op på en 3-4 stykker.

Lad være med at tænke på om det er usundt for tænder mave etc.

Bare om det feder eller evt. forhindre at tabe sig???

<{POST_SNAPBACK}>

Med hensyn til vægttab kan du roligt drikke dine pepsi max.

Link to comment
Share on other sites

Meget sødemiddel vil sænke dit blodsukker og du vil derfor få lyst til noget rigtig sukker, kage eller lignende.

Jeg har drukket rigtig meget pepsi max, og andre lightsodavand, men jeg har nu aldrig oplevet at det skulle give større lyst til sukker. Jeg synes tværtimod godt at lightsodavand kan hjælpe lidt på ens sukkertrang :smile:

-Alva

Edited by Alva
Link to comment
Share on other sites

Der er som sagt ingen kalorier i. Men vær opmærksom på hvor meget sødemiddel du får igennem dagen. Meget sødemiddel vil sænke dit blodsukker og du vil derfor få lyst til noget rigtig sukker, kage eller lignende. Og jeg kan kun sige af bitter erfaring at trangen er meget svær at undertrykke.

Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

Det er blevet undersøgt mange gange og Aspartan har INGEN virkning på blodsukkeret

Link to comment
Share on other sites

Meget sødemiddel vil sænke dit blodsukker og du vil derfor få lyst til noget rigtig sukker, kage eller lignende.

Jeg har drukket rigtig meget pepsi max, og andre lightsodavand, men jeg har nu aldrig oplevet at det skulle give større lyst til sukker. Jeg synes tværtimod godt at lightsodavand kan hjælpe lidt på ens sukkertrang :smile:

-Alva

<{POST_SNAPBACK}>

Me too.... :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Diætisten på mit slankehold kalder light sodavand for metadon-slik - altså på den gode måde, hvor man får styret sin psykiske sukkertrang, når man efter 3 dages sukkerforsagelse har styret den fysiske.

Så jeg tilslutter mig koret om du bare skal drikke din pepsi max (du kan dog også prøve det der VAND en gang i mellem, det skulle være så sundt).

husfyssen :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Hejsa.

jeg er ny på siden, netop pga. dette indlæg :) Jeg er nemlig begyndt at træne 3 dage om ugen 1½-2 timer pr. gang. Og jeg har nemlig også den tendens at drikke Pepsi max. Derfor googlede jeg mig frem til dette forum :) og fandt til min MEGET store tilfredsstillelse ud af at de ikke feder :)

Jeg kan nemt slutte mig til jer andre der siger at det tvært imod nedsætter lysten til andre søde ting.. Det er egentlig det eneste "Søde" jeg får dagligt.. Derfor er jeg meget glad for at høre at det nu ikke så slemt :)

Mvh Morten.

Link to comment
Share on other sites

:cola:

Er der ikke noget om at det ikke er aspartam men acesulfatkalium som giver blodsukkret et drop, så du får super lyst til noget sødt.

Personligt tror jeg på, hvis du er klar over at du måske(/måske ikke) får lyst til noget sødt, så sørger du for at have en gulerod i nærheden, så du får stillet din trang med noget fornuftigt.

Personlig oplever en suæt efter jeg har drukket noget light, hvilket jeg faktisk gør lige netop i dette øjeblik fredag aften. Derfor har jeg lignet en skrællet gulerod og en agurk op til det tidspunkt hvor jeg får lyst til at sætte tænderne i noget..

Men helt sikkert er det vist at lightsodavand næsten er lige så KJ-fattigt som postevand.

Træningshjernen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share