Nogen elsker bare at snyde andre


Guest Slettet_07102015
 Share

Recommended Posts

Henning -> Jeg kan faktisk godt følge dig et godt stykke hen ad vejen.

Ingen tvivl om, at der er mange med overordentlig god viden her på MOL; men til gengæld kan man også blive for cocky og selvhævdende.

Hovmod står for fald! :4smartass:

Jeg synes også det system de viser (og specielt priserne) virker hen i vejret; men det er ikke ensbetydende med, at det ikke vil kunne ha en effekt.

Det er nemt at smide refferencer til forskellige forfattere og forskere på området, som har dokumenteret hvordan og hvorfor en bestemt type træning virker. Men findes der dokumentation for hvorfor fx. HIT ikke virker?

Og hvis der gør, hvorfor virker HIT så alligevel på nogle? (og nu ikke nogen steroide begrundelse - please :violin: )

Intet er så sort/hvidt som vi alle gerne ville ha træning og muskelvækst skulle være.

Det er da absolut ikke utænkeligt, at en skønne dag vil vi se på optimal træning i et helt andet perspektiv end vi gør idag.

Tilbage til kritikken.. Fint nok der bliver diskuteret hensigten og effektiviteten af den type program.

Men hvad får man ud af, at sende sviner mails til virksomheden? De lukker næppe af den grund..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mine primære indvendinger ville være prisen og træningsfrekvensen. Hvis det ikke var så svinedyrt og hvis de i stedet trænede 2 gange ugentligt, ville det faktisk i mine øjne vare et overordentligt godt koncept til den åbenlyse målgruppe.

Link to comment
Share on other sites

Mine primære indvendinger ville være prisen og træningsfrekvensen. Hvis det ikke var så svinedyrt og hvis de i stedet trænede 2 gange ugentligt, ville det faktisk i mine øjne vare et overordentligt godt koncept til den åbenlyse målgruppe.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er SATS du beskriver ikke?

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Henning -> Jeg kan faktisk godt følge dig et godt stykke hen ad vejen.

Ingen tvivl om, at der er mange med overordentlig god viden her på MOL; men til gengæld kan man også blive for cocky og selvhævdende.

Hovmod står for fald!  :4smartass:

Jeg synes også det system de viser (og specielt priserne) virker hen i vejret; men det er ikke ensbetydende med, at det ikke vil kunne ha en effekt.

Det er nemt at smide refferencer til forskellige forfattere og forskere på området, som har dokumenteret hvordan og hvorfor en bestemt type træning virker. Men findes der dokumentation for hvorfor fx. HIT ikke virker?

Og hvis der gør, hvorfor virker HIT så alligevel på nogle? (og nu ikke nogen steroide begrundelse - please :violin: )

Intet er så sort/hvidt som vi alle gerne ville ha træning og muskelvækst skulle være.

Det er da absolut ikke utænkeligt, at en skønne dag vil vi se på optimal træning i et helt andet perspektiv end vi gør idag.

Tilbage til kritikken.. Fint nok der bliver diskuteret hensigten og effektiviteten af den type program.

Men hvad får man ud af, at sende sviner mails til virksomheden? De lukker næppe af den grund..

<{POST_SNAPBACK}>

Du (og Henning) vælger så bare lige at overse at de rent faktisk lover folk at de kommer i TOPFORM med 20 minutters træning om ugen!!!! :blink:

Uanset hvordan du vender og drejer den, er og bliver dét altså en stor fed løgn. :mad:

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg vil skrive en bog, der hedder 'sådan taber du dig, ved at kun spise blå m&ms' og en der hedder ' kunsten at leve i selvfornægtelse og fantasi verden'

btw. M&Ms kurren indbefatter at de 5 dage om ugen, kun må spise 9 blå M&Ms for delt over hele dage, helst fordelt over tre gange.

Link to comment
Share on other sites

Du (og Henning) vælger så bare lige at overse at de rent faktisk lover folk at de kommer i TOPFORM med 20 minutters træning om ugen!!!!  :blink:

Uanset hvordan du vender og drejer den, er og bliver dét altså en stor fed løgn.  :mad:

<{POST_SNAPBACK}>

Næh.. Det vil jeg nu ikke sige jeg overser - og jeg er da absolut enig i, at det med al sandsynlighed ikke kan betragtes som det mest effektive system.

Men nu var det ikke lige det jeg gad beskæftige mig med i min post, da de første 20 andre allerede havde brugt uendelig mange posts på, at nedrakke systemet - endnu en ville blot være.. :sleeping:

Jeg hævder blot, at man ikke kan afvise, at træningen har en effekt - om det er den mest effektive kan så være stærkt tvivlsomt.

Jeg forstår bare ikke hvorfor der er så mange, der gider bruge så meget tid på, at rakke SATS, 1010, HIT osv. ned i én uendelighed - i stedet burde disse individer selv åbne deres eget center, og prædike Pavels og andres programmer og teorier. Det ville der komme mere ud af.

Uanset hvordan man vender og drejer den, så trro jeg ikke, at der er nogen der har trænet i SATS, med 1010 eller med et HIT program, som er i dårligere form, eller samme form for den sags skyld, som da de startede.

Disse programmer er temmelig sikkert ikke de mest effektive; men der er altså efterhånden kommet MOL'ere der er så højt på strå, at de nærmest hævder disse programmer slet ikke virker.

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Du (og Henning) vælger så bare lige at overse at de rent faktisk lover folk at de kommer i TOPFORM med 20 minutters træning om ugen!!!!  :blink:

Uanset hvordan du vender og drejer den, er og bliver dét altså en stor fed løgn.  :mad:

<{POST_SNAPBACK}>

Næh.. Det vil jeg nu ikke sige jeg overser - og jeg er da absolut enig i, at det med al sandsynlighed ikke kan betragtes som det mest effektive system.

Men nu var det ikke lige det jeg gad beskæftige mig med i min post, da de første 20 andre allerede havde brugt uendelig mange posts på, at nedrakke systemet - endnu en ville blot være.. :sleeping:

Jeg hævder blot, at man ikke kan afvise, at træningen har en effekt - om det er den mest effektive kan så være stærkt tvivlsomt.

Jeg forstår bare ikke hvorfor der er så mange, der gider bruge så meget tid på, at rakke SATS, 1010, HIT osv. ned i én uendelighed - i stedet burde disse individer selv åbne deres eget center, og prædike Pavels og andres programmer og teorier. Det ville der komme mere ud af.

Uanset hvordan man vender og drejer den, så trro jeg ikke, at der er nogen der har trænet i SATS, med 1010 eller med et HIT program, som er i dårligere form, eller samme form for den sags skyld, som da de startede.

Disse programmer er temmelig sikkert ikke de mest effektive; men der er altså efterhånden kommet MOL'ere der er så højt på strå, at de nærmest hævder disse programmer slet ikke virker.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er ét af problemerne ved at åbne sit eget center jo at man skal konkurrere med sådan noget som 1010... Desuden kan man vel godt kritisere 1010 uden selv at have et center, endsige have LYST til at åbne sit eget center?? :blink: Specielt hvis man har argumenterne i orden, og i det her tilfælde har vi jo argumenterne i orden. Jeg forstår ikke hvorfor du vil bringe sats ind i det her? Nu handler det jo om concept1010 og deres hjemmeside, hvor de lover TOPFORM på 20 minutter om ugen uden at svede. Det er desuden irrelevant om man kan måle en MIKROSKOPISK forbedring på en "couch potato" der prøver deres anbefalede program, for vedkommende bliver lovet topform. Det er dét, der er det "kriminelle" ved concept1010.

Faktisk synes jeg din argumentation her er at gå mere efter manden end bolden, da du jo er nødt til at anerkende det kritikerne siger faktisk er rigtigt. Det er din kritik af kritikerne i denne tråd der er usaglig, og dig der skyder med spredehagl ved at skyde folk en masse andre holdninger i skoene om andre træningsmetoder og centre som denne tråd ikke omhandler... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu er ét af problemerne ved at åbne sit eget center jo at man skal konkurrere med sådan noget som 1010... Desuden kan man vel godt kritisere 1010 uden selv at have et center, endsige have LYST til at åbne sit eget center?? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Selvfølgelig kan man det - specielt hvis man gerne vil "prale" lidt af sin viden åbenlyst på MOL :smile:

Jeg spørger bare: Hvad rykker det (kritikken) ?

Faktisk synes jeg din argumentation her er at gå mere efter manden end bolden, da du jo er nødt til at anerkende det kritikerne siger faktisk er rigtigt. Det er din kritik af kritikerne i denne tråd der er usaglig, og dig der skyder med spredehagl ved at skyde folk en masse andre holdninger i skoene om andre træningsmetoder og centre som denne tråd ikke omhandler... 

Og hvis du kigger på min tidligere post vil du se, at jeg heller ikke skjuler, at jeg går efter manden og ikke bolden :smile:

Jeg skriver netop, at jeg finder det nyttesløst og ganske selvproklamerende, at bruge så meget tid, så mange posts, så meget galde på at fortælle omverdenen, at man ligger inde med en viden der langt overgår HIT believers, Concept 1010 folk og SATS instruktører (læg mærke til, at SATS bliver nævnt flere gange i tråden før jeg bringer det på banen).

Min post er ikke udelukkende rettet mod denne tråd; men i lige så høj grad mod alle andre posts, hvor fx. SATS bliver rakket ned (som Henning også er inde på).

Jeg er fuldstændig ligeglad med, om Concept 1010 virker eller ikke virker, og om de lover fremragende resultater - det er der sgu så mange firmaer og produkter der gør. Og hvis man har et koncept man selv tror på, ville det jo være temmelig tåbeligt, ikke at reklamere det som værende bedste produkt på markedet :raisebrow:

Nå, men det er ikke fordi vi skal blive uenige om, at Concept 1010ligner noget fjol.

Jeg skulle bare lave lidt rav i gaden blandt all the haters! :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Egentligt burde man boykotte denne diskussion fordi den forlængst har bevæget sig udover almindelige og værdige normer for god diskussion. Dog kan jeg ikke lade være med at tænke på alle de fornuftige mennesker som går ind på linket som fører til denne side efter at have skrevet Concept1010 i søgefeltet på en søgemaskine, hvorefter de bliver mødt med en tilsværtning af konceptet.

Jeg dyrker selv Concept1010 og har gjort det nogle gange. Allerede efter en håndfuld gange mærkede jeg fremskridt som jeg ikke har oplevet før med vægttræningsudstyr (dog ikke professionelt i et center). Belastningen på kroppen er i de ca. 20 minutter så markant at jeg ganske enkelt aldrig har oplevet noget lignende. Kroppen bliver fuldstændigt gennemarbejdet når vægtene er kalibreret ordentligt og jeg fik faktisk et chok over hvor hårdt det er. Det er ikke fordi jeg er en gammel nisse. Jeg er i min bedste alder og relativt muskuløs.

Man kan stille spørgsmålstegn ved om de 20 minutter er realistisk men det skal ses i lyset af at vægten er maksimal og at den langsomme bevægelse frem og tilbage skaber en helt anden træningsform end normale eksplosive løft. Om min form har ændret sig markant endnu skal jeg ikke kunne sige da sneen forhindrer mig i at løbetræne. Dog er der ingen tvivl om at min muskelmasse er forøget markant når jeg næste gang tager løbeskoene på.

At konceptet er dyrt har jeg ingen forståelse for. Et års træning med personlig træner for 7500,- er da en rimelig pris og netop den personlige træner er absolut nødvendig. På den måde kan al energien fokuseres på træningen samt at presse sig selv det sidste stykke til hver træning.

Personligt kan jeg da godt se at konceptet ikke er noget for bodybuildere da disse tilhører en ekstrem kategori af udøvere der mere kan karakteriseres som en livsstil. Til alle andre er konceptet derimod særdeles relevant. God træning

Link to comment
Share on other sites

At konceptet er dyrt har jeg ingen forståelse for. Et års træning med personlig træner for 7500,- er da en rimelig pris og netop den personlige træner er absolut nødvendig. På den måde kan al energien fokuseres på træningen samt at presse sig selv det sidste stykke til hver træning.

Jeg giver 850,- for et år i et center, selv for fitnessdk til ca 350,- i måneden og personlig træner ender du 4200,- ... hvad er det du sætter det iforhold til, som gør at du finder prisen rimelig og ikke dyr ? :smile:

Derudover tror jeg gerne, at folk der møder op med store forhåbninger om at kunne nøjes med 20 min workout om ugen og alligevel få en fuldgod træning sammenlignet med de "almindelige" træningsprincipper, kan opleve en hvis placebo effekt. Lidt a la dem som køber sig fattig i kosttilskud og tvshop mirakler istedet for bare at træne.

Har du søgt på concept1010 her på sitet? i den her tråd synes jeg nok der bliver givet saglig svar på tiltale uden at det bliver opponeret af Jørgen Albrechtsen.....

Men selvfølgelig hvis du har det økonomiske overskud til det og synes det virker for dig, så fred være med det.

Link to comment
Share on other sites

Egentligt burde man boykotte denne diskussion fordi den forlængst har bevæget sig udover almindelige og værdige normer for god diskussion. Dog kan jeg ikke lade være med at tænke på alle de fornuftige mennesker som går ind på linket som fører til denne side efter at have skrevet Concept1010 i søgefeltet på en søgemaskine, hvorefter de bliver mødt med en tilsværtning af konceptet.

Jeg dyrker selv Concept1010 og har gjort det nogle gange. Allerede efter en håndfuld gange mærkede jeg fremskridt som jeg ikke har oplevet før med vægttræningsudstyr (dog ikke professionelt i et center). Belastningen på kroppen er i de ca. 20 minutter så markant at jeg ganske enkelt aldrig har oplevet noget lignende. Kroppen bliver fuldstændigt gennemarbejdet når vægtene er kalibreret ordentligt og jeg fik faktisk et chok over hvor hårdt det er. Det er ikke fordi jeg er en gammel nisse. Jeg er i min bedste alder og relativt muskuløs.

Man kan stille spørgsmålstegn ved om de 20 minutter er realistisk men det skal ses i lyset af at vægten er maksimal og at den langsomme bevægelse frem og tilbage skaber en helt anden træningsform end normale eksplosive løft. Om min form har ændret sig markant endnu skal jeg ikke kunne sige da sneen forhindrer mig i at løbetræne. Dog er der ingen tvivl om at min muskelmasse er forøget markant når jeg næste gang tager løbeskoene på.

At konceptet er dyrt har jeg ingen forståelse for. Et års træning med personlig træner for 7500,- er da en rimelig pris og netop den personlige træner er absolut nødvendig. På den måde kan al energien fokuseres på træningen samt at presse sig selv det sidste stykke til hver træning.

Personligt kan jeg da godt se at konceptet ikke er noget for bodybuildere da disse tilhører en ekstrem kategori af udøvere der mere kan karakteriseres som en livsstil. Til alle andre er konceptet derimod særdeles relevant. God træning

hvad går det her ud på?

For det første. Din muskelmasse vil IKKE gøre dig en bedre løber, med mindre du er svært alderdomssvækket.

For det andet. Den langsomme bevægelse gør det hårdt, ja, men ikke mere effektivt af den grund. Desuden er der rimelig overensstemmelse blandt fagfolk om at meget langsomme eller meget hurtige bevægelser med vægte generelt producerer dårligere resultater end træning med moderat hastighed. du kan læse om det her:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...l=pubmed_docsum

For det tredje. Med frivægte kan man optræne noget styrkebalance/core stabilitet, en kvalitet man ikke kan opnå med maskiner. Desuden findes der imho ikke rigtigt nogle særligt gode maskiner hvor posterior chain trænes fornuftigt. Ingen! Havde man adgang til instruktør hver gang man trænede, kunne man lære frivægtstræning særdeles sikkert og man kunne høste nogle fordele maskinerne ikke giver adgang til.

For det fjerde. JA opfinder deciderede løgne for at sælge sit produkt, f.eks. at det ikke kan betale sig at træne mere end han anbefaler, at cardio "ikke kan betale sig", hvis man laver modstandstræning. Disse råd er ikke bare forkerte, men grænsende til samfundsnedbrydende, på linje med vægtvogternes frarådning til at motionere.

Det er muligt at det er en god måde at bruge 20 minutter på, hvis man kun har 20 minutter om ugen, men at påstå at det i en mere overordnet sammenhæng er bedre end alternativerne er simpelthen løgn!

Jeg ser meget gerne et svar på det her....

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg ikke du skal regne med.

Det ovenstående indlæg virker på mig som en godt indpakket reklame, og er da også det eneste indlæg personen har skrevet.

Sådan virker det også på mig.

Noget andet som slår mig lidt;

Man behøver ikke gå i bad bagefter - ergo kommer man nok ikke til at svede. Men alligevel påstås der fra Copenhagen at belastningen er enorm, og det går i hele kroppen.

Dette kan jeg ikke se noget logik i.

I mit sølle fullbody program kommer jeg til at svede som et svin.

Link to comment
Share on other sites

hvad går det her ud på?

For det første. Din muskelmasse vil IKKE gøre dig en bedre løber, med mindre du er svært alderdomssvækket.

For det andet. Den langsomme bevægelse gør det hårdt, ja, men ikke mere effektivt af den grund. Desuden er der rimelig overensstemmelse blandt fagfolk om at meget langsomme eller meget hurtige bevægelser med vægte generelt producerer dårligere resultater end træning med moderat hastighed. du kan læse om det her:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...l=pubmed_docsum

For det tredje. Med frivægte kan man optræne noget styrkebalance/core stabilitet, en kvalitet man ikke kan opnå med maskiner. Desuden findes der imho ikke rigtigt nogle særligt gode maskiner hvor posterior chain trænes fornuftigt. Ingen! Havde man adgang til instruktør hver gang man trænede, kunne man lære frivægtstræning særdeles sikkert og man kunne høste nogle fordele maskinerne ikke giver adgang til.

For det fjerde. JA opfinder deciderede løgne for at sælge sit produkt, f.eks. at det ikke kan betale sig at træne mere end han anbefaler, at cardio "ikke kan betale sig", hvis man laver modstandstræning. Disse råd er ikke bare forkerte, men grænsende til samfundsnedbrydende, på linje med vægtvogternes frarådning til at motionere.

Det er muligt at det er en god måde at bruge 20 minutter på, hvis man kun har 20 minutter om ugen, men at påstå at det i en mere overordnet sammenhæng er bedre end alternativerne er simpelthen løgn!

Jeg ser meget gerne et svar på det her....

Jeg har forstået det sådan at man skal løfte vægten hurtigst/eksplosivst muligt, uden at man mister kontrollen, ved vægte over ens 8rm for at aktivere flest muskelfibre. Har jeg misforstået noget her?

Link to comment
Share on other sites

Pris: S.A.T.S er f.eks. ikke billigere men der findes sikkert både dyrere og billigere produkter.

Løb og muskler: Jeg har flere gange trænet løb samtidigt med styrketræning af benene og resultatet har altid været at jeg blev en bedre løber. Hvad det skyldes ved jeg ikke men det er altså et faktum som jeg kan observere og jeg er altså ikke alderdomssvækket.

Bevægelse: Der kan henvises til undersøgelser som taler for det ene eller det andet. Min observation siger mig at f.eks. brysttræning hos Concept1010 træner min brystmuskulatur bedre end bænkpres i frivægt. Samtidigt oplever jeg ikke smerte i skulder etc. som kan opstå hvis jeg træner med eksplosive løft.

Bad efter træning: Personligt kunne jeg godt trænge til et bad efter træning da jeg sveder en smule men altså ikke ekstremt. At badet ikke er nødvendigt skyldes måske at man under træningen bliver nedkølet af blæsere så det er lige før man får mellemørebetændelse.

Og nej dette er ikke en reklame. Jeg ser mig fuldt ud i stand til at vurdere træningen. Jeg har en videregående uddannelse og er i øvrigt ikke dårligt begavet. Med sund fornuft og kritisk sans skulle der ikke være nogen problemer med at komme frem til en nyttig vurdering af konceptet selvom man ikke er fitness ekspert. Dermed ikke sagt at der ikke kan findes andre koncepter som er på samme omgangshøjde men jeg tvivler stærkt på at de kan føre til samme resultater med det pågældende tidsforbrug.

Link to comment
Share on other sites

Dermed ikke sagt at der ikke kan findes andre koncepter som er på samme omgangshøjde men jeg tvivler stærkt på at de kan føre til samme resultater med det pågældende tidsforbrug.

Hvilke resultater taler du om?

Hvis det er dine egne vil jeg da gerne høre mere om hvad du har "opnået" mens du har trænet.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke resultater taler du om?

Hvis det er dine egne vil jeg da gerne høre mere om hvad du har "opnået" mens du har trænet.

Dit spørgsmål er typisk. Du ved udemærket godt at jeg ikke kan komme med en eller anden måling som viser en målbar fremgang. Fremgangen er selvfølgelig mere muskulatur og lad nu være med at gøre spørgsmålet om musklevækst mere kompliceret end det er. Det kan man observere og mærke på sin krop

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Du ved udemærket godt at jeg ikke kan komme med en eller anden måling som viser en målbar fremgang. Fremgangen er selvfølgelig mere muskulatur og lad nu være med at gøre spørgsmålet om musklevækst mere kompliceret end det er. Det kan man observere og mærke på sin krop

:blink:

Et simpelt målebånd som man smækker rundt om armen fortæller da f.eks om der er kommet mere kød på? :smile:

Edited by simoh
Link to comment
Share on other sites

min pointe med det med løb var at du kan ikke bruge effekten på dit løb til at vurdere om det er en effektiv træningsform.

Belastningstræning træner musklerne primært og kun i meget ringe omfang kredsløbet (som jo er den begrænsende faktor i aktiviteter som løb for raske unge mennesker). Den protokol, som er sat op med 1010 konceptet adskiller sig ikke på dette punkt. Al træning hjælper for noget og selvfølgelig vil det nok osse flytte lidt på din løbehastighed.

Igen, pointen er at hvis du mener at du kan evaluere effekten af din belastningstræning hos 1010 på, hvor godt du løber, så tillader jeg mig at stille mig tvivlende overfor dette udsagn:

Jeg ser mig fuldt ud i stand til at vurdere træningen. Jeg har en videregående uddannelse og er i øvrigt ikke dårligt begavet. Med sund fornuft og kritisk sans skulle der ikke være nogen problemer med at komme frem til en nyttig vurdering af konceptet selvom man ikke er fitness ekspert.

For der er ikke særligt meget fornuft i at vurdere belastningstræning effekt på sine evner som løber. Sorry, men sådan er det...

Din retorik og dine argumenter omkring træningen lugter i ubehagelig omgang af en omgang fæl JA hjernevask, hvorfor det får mig hurtigt op af stolen....

Link to comment
Share on other sites

:blink:

Et simpelt målebånd som man smækker rundt om armen fortæller da f.eks om der er kommet mere kød på? :smile:

Hvis du har behov for at måle din krop har du et problem. Det skulle gerne kunne mærkes om der er kommet mere "kød" på eller ej. Hvis man ikke kan det har man ingen bevidsthed omkring sin krop. I øvrigt tvivler jeg på om et målebånd er en fornuftigt fremgangsmåde da f.eks. vægttab kan påvirke målingen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share