Hvem er de bedste atleter?


jsc
 Share

Recommended Posts

  • Replies 310
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu snakker vi meget om kropkontrol, fysik og styrke så er der ikke meget tvivl hos mig - Udspringere - god fysik, kropskontrol og koordination især i de senere år efter eurosport er begyndt at vise cliffdiving er det blevet tydeligt formig hvor meget styrke også spiller ind her.

Den største af dem alle nogensinde er uden tvivl Greg Louganis!!!

louganis_greg.jpg

SPORTS ACHIEVEMENT :

1984 and 1988 Olympic double gold medalist for 3-meter springboard and 10-meter platform.

1976 Olympic silver medalist on 10-meter platform

Five-time world champion: springboard1982, 1986; platform 1978, 1982, 1986.

FINA World Cup gold medalist: springboard 1983, 1987; platform 1979, 1983.

Winner of 47 US national diving titles, more than anyone in US history.

Swept all three events-- 1-meter and 3-meter springboard and 10- meter platform at five of the eight US championships between 1985 and 1988.

First diver to break 700 points on platform ( and only one to do it at the Olympics): 710.91 at the 1984 Olympics and 717.41 at the 1986 Mission Bay Challange.

Swept Pan American Games gold medals in 1979, 1983, 1987, and US Olympic (National Sports) Festival titles in 1982, 1983, 1985, 1986, and 1987.

Only diver to record a perfect dive in both national and world competition (received a score of 10 from all seven judges).

Three-time NCAA champion.

I cliff diving er det Orlando Dugue der tager prisen han er samtidig den eneste der lever af det fuldtid.

pic1.jpg

Note: Basketball og wrestling er også helt i top på min liste...

Link to comment
Share on other sites

NFL uden tvivl.

De bedste atleter i USA vælger NFL hvis det er en mulighed.

<{POST_SNAPBACK}>

Enig med Niels og Poul m.fl.: NFL har nogle gode all-round atleteter, god fysik og behændig selvom det sommetider er nogle tunge drenge :smile: Jeg har set lidt til hvordan man træner på et af holdene. Det er ret imponerende at se så store mennesker øve kropsfinter og andre behændigheds drills.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne tilslutte mig Squatfathers næsegrus beundring af Karelin. Ud over være en exceptionel atlet er jeg også overbevist om at han må have været noget nær verdens stærkeste mand i hans velmagtsdage.

Om brydere generelt er blandt de bedste atleter i verden ved jeg ikke, men Karelin var fantastisk :bowdown:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne tilslutte mig Squatfathers næsegrus beundring af Karelin. Ud over være en exceptionel atlet er jeg også overbevist om at han må have været noget nær verdens stærkeste mand i hans velmagtsdage.

Om brydere generelt er blandt de bedste atleter i verden ved jeg ikke, men Karelin var fantastisk :bowdown:

<{POST_SNAPBACK}>

Arhh, sådan en lille prop fra Novo Sibirsk.

Var der iø ikke tale om Karelin skulle til NFL på et tidspunkt ? Mener at kunne huske at en kommentator talte om det ved hans sidste OL :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne tilslutte mig Squatfathers næsegrus beundring af Karelin. Ud over være en exceptionel atlet er jeg også overbevist om at han må have været noget nær verdens stærkeste mand i hans velmagtsdage.

Om brydere generelt er blandt de bedste atleter i verden ved jeg ikke, men Karelin var fantastisk :bowdown:

<{POST_SNAPBACK}>

Arhh, sådan en lille prop fra Novo Sibirsk.

Var der iø ikke tale om Karelin skulle til NFL på et tidspunkt ? Mener at kunne huske at en kommentator talte om det ved hans sidste OL :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Der har unægteligt kørt mange rygter om manden. Èt jeg har hørt var, at han, efter at have stoppet sin olympiske brydekarriere, skulle til amerikansk showbrydning som 'ze evil russian' og score kassen. Men det er vist blevet om snakken.

Jeg synes dog ikke det lyder særligt sandsynligt, at han skulle til NFL. Jeg mener...det kan da godt være han er supermand, men han har formentlig aldrig spillet amerikansk fodbold, så at han uden videre skulle begynde i NFL...not bloody likely :wink:

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

Er også med på NFL vognen.

Ikke blot skal de besidde råstyrke; men der skal også være (hvis vi taler en receiver eller RB) være atletisk formåen i hurtige og pludselige bevægelser (eksplosion), benkontrol og klister på hænderne. De skal være taktisk mindede (huske diverse plays), skal kunne forudse modstandernes move på brøkdel af et sekund, og som nævnt flere gange før være hurtige på benene.

Flere spillere har jo løbet track, bl.a. også ved OL og hører til de hurtigste i verden.

Desuden har nogle også haft valget mellem både NFL og Major League Baseball.

Og hvis vi ikke lige taler linemen, så er der godt nok også nogle flotte kroppe iblandt!

Link to comment
Share on other sites

Uden at blive international, kan jeg da huske de gamle "stjernetræf" og lign. programmer på tv3. Her var det da svært tit en håndboldspiller der løb med sejren ... synes også jeg kan huske fra en gammel gymnasie bio-bog at en optimal håndboldspiller ville have 50% røde og 50% hvide muskelfibre ... det siger vel også noget om alsidigheden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der har ikke været mange overraskelser i svarene i denne tråd :smile:

Og mit er også ret forudsigeligt: Kampatleter :cooldance:

Der er ikke sat nogen krav til valget, men jeg vil da gerne nævne et par grunde.

Stilarter som brydning/judo o.lign. stiller krav til stor funktionel styrke og en bundsolid kondition. Mange sportsgrene stiller også krav til alsidighed i fysikken, men sjældent er afregningen så kontant som i kampsport, hvis din fysik ikke er i orden..

Selvom underholdning ikke skal tages for sandhed (og slet ikke på TV3 :laugh: ), så var det heller ingen tilfældighed at det var en karatekæmper, en bryder og en thaiboxer som kæmpede i finalerne til "Gladiators" showet.. :cheer:

Btw: Karelins tab til amerikaneren skyldes ikke stor dygtighed fra amerikaneren.. Han holdt bare Karelin på afstand længe nok til at de skulle konkurrere om hvem der kunne holde fast længst. Og her tabte Karelin...

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes atletikfolk er fantastiske atleter...

Nu er jeg nok lidt farvet over at jeg selv laver atletik, men tænk på en mand som Joachim B. Olsen.

140 kg. 240 kg i bænk! 330 kg i dødløft og noget lignende det samme i squat. Og alligevel kan han bevæge sig med en hastighed, som nok ville få de fleste MOL'ere til at spærre øjnene op!

Jeg anerkender alle andre sportsfolk (undtagen håndboldspillere! :laugh: ) som værende fremragende atleter, og jeg mener ikke nødvendigvis at kuglestødere er de bedste, men jeg synes de er værd at nævne... At kunne gøre sig i stærkmandskonkurrencer og i kort sprint samtidig synes jeg er utroligt!

Link to comment
Share on other sites

Apropo håndboldspillere, så har jeg lige hørt lidt om det Danske Håndboldlandshold

Deres gennemsnits bænkpres var på 122,5kg hvor den stærkeste løftede 160kg

Deres gennemsnits squat var omkring 160kg hvor den stærkeste løftede 220kg. (Er dog ret overbevist om at de lange hyl IKKE går til noget der ligner godkendt dybde :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes atletikfolk er fantastiske atleter...

Nu er jeg nok lidt farvet over at jeg selv laver atletik, men tænk på en mand som Joachim B. Olsen.

140 kg. 240 kg i bænk! 330 kg i dødløft og noget lignende det samme i squat. Og alligevel kan han bevæge sig med en hastighed, som nok ville få de fleste MOL'ere til at spærre øjnene op!

Jeg anerkender alle andre sportsfolk (undtagen håndboldspillere! :laugh: ) som værende fremragende atleter, og jeg mener ikke nødvendigvis at kuglestødere er de bedste, men jeg synes de er værd at nævne... At kunne gøre sig i stærkmandskonkurrencer og i kort sprint samtidig synes jeg er utroligt!

<{POST_SNAPBACK}>

Shane Mosley (tidligere verdensmester i 67 og 70 kg i boksning) bænkpresser 180 og squatter 225 med en kropsvægt på 70. Når man så tænker på han skal holde sig NEDE på de 70, synes jeg faktisk det er mere imponerende. For ikke at sig vanvittigt. :smile:

edit: Dermed ikke sagt at jeg mener boksere er de bedste atleter. :blush:

Edited by pugilist
Link to comment
Share on other sites

Deres gennemsnits bænkpres var på 122,5kg hvor den stærkeste løftede 160kg

Deres gennemsnits squat var omkring 160kg hvor den stærkeste løftede 220kg. (Er dog ret overbevist om at de lange hyl IKKE går til noget der ligner godkendt dybde  )

Mange af de danske spillere er jo også fuldtidsproffer i klubber, hvor jeg faktisk tror man har styr på træningen og hvordan man får det bedste ud af spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Deres gennemsnits bænkpres var på 122,5kg hvor den stærkeste løftede 160kg

Deres gennemsnits squat var omkring 160kg hvor den stærkeste løftede 220kg. (Er dog ret overbevist om at de lange hyl IKKE går til noget der ligner godkendt dybde  )

Mange af de danske spillere er jo også fuldtidsproffer i klubber, hvor jeg faktisk tror man har styr på træningen og hvordan man får det bedste ud af spillerne.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan godt lide, at du skriver "tror man har styr på træningen". :laugh:

Du tilhører jo faktisk selv det lille mindretal af sportsfolk som bruger tiden i vægttræningslokalet til noget fornuftigt. Når man altså lige ser bort fra frøhoppene. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Apropo håndboldspillere, så har jeg lige hørt lidt om det Danske Håndboldlandshold

Deres gennemsnits bænkpres var på 122,5kg hvor den stærkeste løftede 160kg

Deres gennemsnits squat var omkring 160kg hvor den stærkeste løftede 220kg. (Er dog ret overbevist om at de lange hyl IKKE går til noget der ligner godkendt dybde :laugh: )

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg så også indslaget og bed mærke i de faktisk kaldte det "dybe benbøjninger"... Hvad det så mere nøjagtigt betyder er jo så svært at sige... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Kasper Nielsen fra herrelandsholdet bænker 160.
Ja, han ligner ihvertfald også en der kan tage omkring 160kg i bænkpres. Det virker absolut ikke urealistisk. Pæn patkas han har :smile:
Jeg så også indslaget og bed mærke i de faktisk kaldte det "dybe benbøjninger"... Hvad det så mere nøjagtigt betyder er jo så svært at sige... :)

Ja, det er svært at sige! De tjekker næppe dybde, men det må da alligevel have en god portion styrke når man kan gå næsten ned til parrelt og komme op igen med 220kg på nakken :devil:

Alt dette gjort sammen med alt håndboldtræningen og sikkert en kropsbygning med en højde på omkring de 190 eller derover :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share