Smærte omkring kraveben i dip


Bandit^
 Share

Recommended Posts

Jeg er lige begyndt at køre 5x5 og i samme ombæring er jeg begyndt at få ondt omkring kravebenet ved dip i stativ. Jeg vejer selv 66 kg og har dip belte på med ca 15 kg i, har ikke problemer med at løfte vægten, kunne godt smide flere kg på. Men har ikke løst pga. smærten omkring kravebenene. Smærter er der ikke mens jeg dipper, men kommer først når jeg har taget 5 og slipper spændingen i muskler, og efter ca 30 sec er den væk igen. Jeg dipper som noget af det sidste og træner full body.

Har trænet i over et år efterhånden 3 gange ugelig , så det er ikke piv, det er virkelig en smærte der gør ondt.

Hvad mener i er det overtræning af skulder/bryst området eller noget jeg skal jeg se bort fra og bare træne vidre ?

Link to comment
Share on other sites

......eller noget jeg skal jeg se bort fra og bare træne vidre ?

Du må aldrig overhøre din krops signaler. Er der noget der gør ondt, bør man som hovedregel stoppe med det indtil man med sikkerhed ved, hvad det skyldes. Skader er bare så træls. Ofte betyder det nemlig nul træning i ugevis.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share