Begynder Program med 1 stk. håndvægt.


BaZTard
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen :smile: (ny her forresten)

Har i nogle gode gode forslag til et begynder program, som kan laves derhjemme med kun 1 håndvægt(15kg) ?

Går efter masse til overkrop/arme.

Har læst nogle af artiklerne, men er stadig ikke helt klar over hvad der er bedst.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Hej alle sammen  :smile:  (ny her forresten)

Har i nogle gode gode forslag til et begynder program, som kan laves derhjemme med kun 1 håndvægt(15kg) ?

Går efter masse til overkrop/arme.

Har læst nogle af artiklerne, men er stadig ikke helt klar over hvad der er bedst.

På forhånd tak.

Link: Har du set dette?

Du bliver næsten nødt til at skaffe en håndvægt mere, langt de fleste dumbbell øvelser (håndvægts øvelser) gør brug af to håndvægte.

Link to comment
Share on other sites

15 på håndvægten må da være nok at starte ud med, eller er jeg helt forkert på den?

Selvfølgelig er det ikke optimalt, det kan jeg da godt regne ud....

Jeg har desværre heller ikke tid til at gå i center :/

Altså jeg cykler ca. 5km 5 gange om ugen, så benene får da lidt :)

Jeg har heller ikke plads til et bænkpres i min lille lejlighed.

Link: Har du set dette?

Du bliver næsten nødt til at skaffe en håndvægt mere, langt de fleste dumbbell øvelser (håndvægts øvelser) gør brug af to håndvægte.

Ja har set den, men håbede på der var nogle øvelser hvor en vægt var nok.

Edited by BaZTard
Link to comment
Share on other sites

Hej

Du kan f.eks. prøve Concentration Curls. Dumbell Trcieps Extensions, Trciceps Kickbacks, Side Lying Lateral Raises, One Arm Dumbell Rows. Og der er sikkert flere der kan udføres med 1 håndvægt. Øvelserne kan du finde i øvelsesbiblioteket på www.getbig.dk.

Jeg vil tro at 15 kg er nok for en begynder. I flere af ovenævnte øvelser, kan jeg ihvertfald ikke selv køre med 15 kg.

Du kan supplere med øvelser der i starten ikke kræver nogen belasting f.eks. pushups (Armbøjninger) og Triceps dips imellem nogle stole.

Link to comment
Share on other sites

du kan ikke forvente resultater med en vægt meld dig ind i et center og få styr på de stor barbell øvelser
Når han spørger om øvelser til håndvægt og siger, han ikke har tid til at gå i center, hvorfor svarer du så, at han skal melde sig ind i et center og øve med vægtstang?
Ja har set den, men håbede på der var nogle øvelser hvor en vægt var nok.
Som du kan se på de link, du har fået, er der sådan set masser af øvelser med kun en håndvægt, og mange at øvelserne med to vægte kan måske til nød udføres med kun en, men tror det bliver noget underligt noget.

Jeg forstår, at du gerne vil have øvelser med kun en håndvægt, men hvis du skal få noget der minder om seriøs hjemme træning, synes jeg to håndvægte er at betragte som et minimum. At kun have en håndvægt er lidt som at prøve at klippe med den her:

post-5751-1106082245_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

God fornøjelse med det. Du kan sagtens få en god træning med et par håndvægte på 15 kg, hvis du er utrænet kan de nok holde dig beskæftiget i flere måneder.

Du bliver ikke stor som Rühl, men du kan godt få resultater, der kan ses, og du vil i hvert fald blive stærkere, og forberede din krop på at træne i center. For hvis du bliver grebet af det, er det ikke et spørgsmål om at du ikke har tid, for så må en anden hobby bare vige, eller du må meddele din chef, at du vil gå på nedsat tid :wink:

Link to comment
Share on other sites

God fornøjelse med træningen.

Hvis du alligevel skal ned efter en håndvægt til så se om du ikke har råd til en chin-bar, de modeller man kan sætte fast i en dørkarm.

Alle former for chins er godt for ryg, bagskulder og biceps.

Almindelige armstrækninger er også gode, f.eks kan du supersette dem med tricepsøvelser som extensions eller kick-backs.

Hvis du cykler 5km 5gange om ugen er det ikke nok til dise ben.

Prøv f.eks. sissy-squats eller benbøjninger på et ben

Den Blå Avis har tit håndvægte til salg

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Køb for Guds skyld nogle håndvægte hvor du kan skifte skiverne. På den måde kan du indlægge en vægtprogression i din træning, hvilket er en meget vigtig faktor, og når du bliver stærkere køber du bare et par skiver til.

Man kan sagtens lave et fornuftigt og effektivt træningsprogram til hele kroppen udelukkende med 2 håndvægte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tillader mig at quote mig selv. Hvis du er typen der prioriterer arme meget højt kan du bare smide nogle flere armøvelser ind.

Okay.

Jeg ville lave

Bænkpres med håndvægte

One arm row

Squat eller ét-bens sqaut

Dødløft med håndvægte

Skulderpres/militærpres m. håndvægte (jeg ville nok foretrække at stå op under udførelsen)

Shrugs

Chin-ups

Og så noget maveværk og eventuelt også calf raises

Det vil jeg mene er et rigtig godt full-body program. Spørgsmålet er så om du har vægte nok :)

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share