Frank Jørgensen


jfk
 Share

Recommended Posts

Har fundet dette inden på www.dif.dk

Licensløfter udelukket for livstid

18. januar 2005

Frank Jørgensen, der er medlem af Københavns Styrkeløft Klub under Dansk Styrkeløft Forbund og har licens, er efter en dopingkontrol ved træning i Københavns Styrkeløft Klub den 13. september 2004 på grundlag af analyseresultater fundet skyldig i at have indtaget forbudte stoffer, anabole steroider.

Da Frank Jørgensen tidligere er ikendt to års karantæne for misbrug af anabole steroider i 2001, er der tale om et gentagelsestilfælde.

Frank Jørgensen udelukkes fra al trænings- og konkurrencevirksomhed under Dan­marks Idræts-Forbund for bestandig fra 12. oktober 2004.

Ellers har der været gang i doping testene

http://www.dif.dk/index/nyheder-difnyt.htm...%201&kategori=7

Edited by jfk
Link to comment
Share on other sites

Har det ikke været oppe før i en tråd af Klaus Jensen?

Bortset fra det så så jeg ADD's opgørelse fra 2004 refereret i TV2 nyhederne (tror jeg det var) og der fremgik det at det som forventet var styrkeløft og vægtløftning hvor der var blevet taget flest positive prøver. Hvodan hænger det sammen?? Mig bekendt er det kun Frank der er blevet snuppet i SL. (Ved ikke med VL)

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Hvis du kikker på link i det første indlæg bliver du hurtig kloger

Jeg ved ikke med vægtløftning

Men i styrkeløft er det kun frank der har været licens løfter dan han endnu engang blev taget .

Ellers har det kun været motionister.

Har det ikke været oppe før i en tråd af Klaus Jensen?

Bortset fra det så så jeg ADD's opgørelse fra 2004 refereret i TV2 nyhederne (tror jeg det var) og der fremgik det at det som forventet var styrkeløft og vægtløftning hvor der var blevet taget flest positive prøver. Hvodan hænger det sammen?? Mig bekendt er det kun Frank der er blevet snuppet i SL. (Ved ikke med VL)

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

De bustede en VL for hash sidste år.

Niske

<{POST_SNAPBACK}>

Det var Henrik Nobel fra AK Gotha, mener jeg... sikke et fjols......

<{POST_SNAPBACK}>

jeg tvivler osse på at du ville sige det, hvis han stod ved siden af.... herregud, manden røg sig en lille rumcigar og missede DM. Er den ged så ikke barberet?

Link to comment
Share on other sites

De bustede en VL for hash sidste år.

Niske

<{POST_SNAPBACK}>

Det var Henrik Nobel fra AK Gotha, mener jeg... sikke et fjols......

<{POST_SNAPBACK}>

jeg tvivler osse på at du ville sige det, hvis han stod ved siden af.... herregud, manden røg sig en lille rumcigar og missede DM. Er den ged så ikke barberet?

<{POST_SNAPBACK}>

Præcis!

Lad os lige klappe ADD hesten inden vi pudser for meget glorie og starter tilsvininger..

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

helt enig, det er sgu ikek den store forbrydelse. det er jo ikek ligefrem fordi det er præstations fremmende hvem ved, måske havde han bare siddet og fået sig en øl på nemoland.

apropos....ved i om man er meget udsat, hvis man er i rum med nogle der ryger det?? her tænker jeg i forhold til doping tests

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Ærgeligt med alle de motionister  :mad:

Men det der er det værste er når Licensløftere sværter sporten til...

<{POST_SNAPBACK}>

Motionisterne burde bare ikke tælle med i statestiken. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Enig, de burde være clean og ad den vej ikke tælle med :4thumbup:

Det kunne faktisk være godt at vide, hvad der kan opnås clean,

og hvor meget forskel der er clean /ikke clean.

Man kunne så håbe, at der kun er få procent forskel,

og derved gøre det totalt uinteressant for alle motionister.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Ærgeligt med alle de motionister  :mad:

Men det der er det værste er når Licensløftere sværter sporten til...

<{POST_SNAPBACK}>

Motionisterne burde bare ikke tælle med i statestiken. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Enig, de burde være clean og ad den vej ikke tælle med :4thumbup:

Det kunne faktisk være godt at vide, hvad der kan opnås clean,

og hvor meget forskel der er clean /ikke clean.

Man kunne så håbe, at der kun er få procent forskel,

og derved gøre det totalt uinteressant for alle motionister.

Henning :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

Du kunne jo sammenligne eugene sandow og ronnie coleman :tongue:

Link to comment
Share on other sites

apropos....ved i om man er meget udsat, hvis man er i rum med nogle der ryger det?? her tænker jeg i forhold til doping tests

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: Jeg tror der skal en hel del til (men kender da steder med temmelig tyk "tåge")... Det sejeste er dog at man kan blive testet positiv for opiater, hvis man spiser for mange birkes :blink: .

Sindbad

Link to comment
Share on other sites

Syntes det er total iorden.. Syntes at første gang man blev knaldet med et præperat/stof der er på dopinglisten skulle hammeren falde. Så livstid karantæne end of story. Man har ødelagt det for sig selv derved kan man ikke stille op til konkurencer.

<{POST_SNAPBACK}>

WOW...

Gennemtænkt :blink:

Link to comment
Share on other sites

Syntes det er total iorden.. Syntes at første gang man blev knaldet med et præperat/stof der er på dopinglisten skulle hammeren falde. Så livstid karantæne end of story. Man har ødelagt det for sig selv derved kan man ikke stille op til konkurencer.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja specielt hvis man ryger det præsterations fremmende stof hash, så bliver man stærk

Jeg ryger altid inden jeg træner, så bænker jeg altid 50 kg mere :blink:

Link to comment
Share on other sites

Syntes det er total iorden.. Syntes at første gang man blev knaldet med et præperat/stof der er på dopinglisten skulle hammeren falde. Så livstid karantæne end of story. Man har ødelagt det for sig selv derved kan man ikke stille op til konkurencer.

<{POST_SNAPBACK}>

Der skal være plads til at kvaje sig i livet og der skal være sammenhæng i tingene. Bliver man taget for f.eks efedrin fordi man har brugt et forkert forkølelsesmidel, så får man en advarsel og en meget kort karantæne. Snuppes man med steorider, så hedder det 2 år - og det er alvorligt i en elitekarriere - husk man må heller ikke træne i klubber og centre der er tilsluttet dopingrelementet i de 2 år. Når man som Frank bliver snuppet 3 gange - så er det ikke en fejl og man har vist at man ikke vil lære og så er man ikke værdig til at stille op i nogen konkurence igen. Men at sende folk ud i mørket for et forhold - det er at skyde med for stor en kanon.

Link to comment
Share on other sites

Nej syntes ikke når det er i konkurence sammenhæng. Syntes det er fint med f.eks. en motionist der bare træner for at se godt ud. Der bliver taget med anaboler i kroppen. 2 års karentæne. S hvis det skete igen så bliver man banlyst fra det pågældende center. Men tror nu ikke det vil hjælpe i det store billede, fordi den pågælden oerson er ligeglad med det center ham finder bare et nyt hvor han kan træne videre med sin homon flydte krop. MIN personlige meing er man taget med anaboler i kroppen og man er licens løfter eller medlem af en styrkeløft klub så er det slut. Hash er jeg sgu ligeglad med om de ryger, dog har det den effekt at man restuerer bedre i løbet af dagen og natten, fordi man får længere bedre og dybere søvn. Så får man kæmpe fråderen på ved at stimulerer sin krop med THC. Det er min menin og jeg ved godt det ville ikke blive en realitet.

Link to comment
Share on other sites

=NOSA= : En mening som bl.a. Kipketer også har givet til kende ved flere lejligheder

Personligt synes jeg (lidt ligesom Arne) at man skal katagorisere doping-stofferne, i en "blød" og "hård"

Hvor ting som EPO, bloddoping, væksthomon m.fl. skulle høre til den "hårde" katagori.

Men her høre enigheden op :wink:

Hvis man bliver tage for disse stoffer er det ikke en fejl, men en velkalkuleret handling, som 1. gang burde blive straffet med livstids-udelukkelse for konkurrence idræt, jeg synes dog godt man måtte forsætte på motionsplan.

just my 50 cent

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share