Stærkere i chins


Pige spejderen
 Share

Recommended Posts

Det kan jeg ikke umiddelbart se noget formål med. Noget af idéen med styrketræning er at først træner man hårdt og så hviler man sig. Hvis du belaster en muskelgruppe hårdt over hele dagen retituere den aldrig.

Så chin's mens du er i centeret. Øvelse gør mester så det skal nok komme i løbet af en måned eller to.

Link to comment
Share on other sites

Hey, jeg er ikke særligt stærk i øvelsen chinups og det vil jeg lave om på.

Ville høre om det så er en god ide at springe øvelsen over til træning og køre en 10 sæt fordelt på resten af dagen hjemme?

På forhånd tak.

<{POST_SNAPBACK}>

Det tror jeg til gengæld godt du kan hvis du altså sørger for at holde nogen dages pause når du ka mærke du har overreached.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke kan løfte dig selv, så få evt. en makker til at støtte dine ben ved chinups. Bøj benene så fødderne er i 90 graders højde og kryds dem.

Nok kan det vel betegnes til at få hjælp, men den er stadig hammer effektiv i forhold til pulldown f.eks.

Edited by Jannick
Link to comment
Share on other sites

Grease the groove princippet som Pavel Tsatsouline er stor fortaler for går netop ud på at man laver en øvelse meget ofte, men ikke i nærheden af failure (man tager måske halvt så mange som man kunne).

Så hvis dit primære ønske er at blive stærk i chins tror jeg det er en mindst lige så god metode som den sædvanlige med at træne 3x10 eller lignende i centret.

Link to comment
Share on other sites

Hey, jeg er ikke særligt stærk i øvelsen chinups og det vil jeg lave om på.

Ville høre om det så er en god ide at springe øvelsen over til træning og køre en 10 sæt fordelt på resten af dagen hjemme?

Hvad mener du med 'stærk i øvelsen chinups'?

Betyder du at du gerne vil kunne tage flere, eller at du gerne vil kunne hænge mere vægt i bæltet/tasken/whatever?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft, og har stadig, problemer med at tage et fornuftigt antal chin-ups.

Så læste jeg om en noget egenartet træningsmetode, som jeg så prøvede, og den har virket virkeligt godt.

Det strækker sig over 10 træningspas af ryggen. Hvad enten du kører 2 eller 3 split. Og du laver så chin-ups'ne som den første øvelse.

1. træningspas: 10 sæt x 1 rep

2. træningspas: 10 sæt x 2 rep

3. træningspas: 10 sæt x 3 rep

4. træningspas: 10 sæt x 4 rep

5. træningspas: 10 sæt x 5 rep

6. træningspas: 10 sæt x 6 rep

7. træningspas: 10 sæt x 7 rep

8. træningspas: 10 sæt x 8 rep

9. træningspas: 10 sæt x 9 rep

10. træningspas: 10 sæt x 10 rep

Det lyder sygt, og det syntes jeg også lige da jeg læste det...

Men på 2½måned har det rykket min maks fra 6-8chin-ups til 12+ og det syntes jeg egentlig er meget godt. Samtidigt har det også givet synlig bredde på ryggen :raisebrow: og det er jo HELT perfekt :cooldance:

Jakkedrengen

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gerne vil blive bedre til chin-ups, så gør det så ofte som muligt.

That's it!

Men hold dig fra failure. Dvs at du ikke skal køre dig helt flad.

Jeg har haft god erfaring med at køre nogle lette chin-ups fordelt ud over hele dagen.

Lyder godt, jeg vil gøre det samme som ham der har skrevet en side artikel til Parvels. Tre sæt morgen, middag og aften hver dag, mit maks ligger på 6-7 rep så vil køre en 3-4 rep pr sæt.
1. træningspas: 10 sæt x 1 rep

2. træningspas: 10 sæt x 2 rep

3. træningspas: 10 sæt x 3 rep

4. træningspas: 10 sæt x 4 rep

5. træningspas: 10 sæt x 5 rep

6. træningspas: 10 sæt x 6 rep

7. træningspas: 10 sæt x 7 rep

8. træningspas: 10 sæt x 8 rep

9. træningspas: 10 sæt x 9 rep

10. træningspas: 10 sæt x 10 rep

Lyder interesant, men da jeg endnu ikke kan tage 10 rep og ingen træningsmakker har vil jeg vælge at prøve det når kan lave flere.

Takker for svarende :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

1. træningspas: 10 sæt x 1 rep

2. træningspas: 10 sæt x 2 rep

3. træningspas: 10 sæt x 3 rep

4. træningspas: 10 sæt x 4 rep

5. træningspas: 10 sæt x 5 rep

6. træningspas: 10 sæt x 6 rep

7. træningspas: 10 sæt x 7 rep

8. træningspas: 10 sæt x 8 rep

9. træningspas: 10 sæt x 9 rep

10. træningspas: 10 sæt x 10 rep

Lyder interesant, men da jeg endnu ikke kan tage 10 rep og ingen træningsmakker har vil jeg vælge at prøve det når kan lave flere.

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor mange du kan tage.. Men i de perioder tidligere, hvor jeg har prøvet GTG, var det ikke med ret stor succes. Det kan nok også ligge i at jeg kun kunne tage en 3-5 gentagelser, så der var ikke ret langt til failure.. Jeg kørte dem dog heller ikke spredt over alle dage, men blot de 3-4 dage jeg var nede i centret..

Du kunne også prøve density-træning..

Hvis du nu har planen om at kunne tage 12 gentagelser - for at lave et mål. Så siger du 2x12= 24 reps.

Dem deler du så op på 12 sæt af 2 reps som skal klares på 12 minutter.

Når dette er en leg, kører du 8 sæt af 3reps på 8 minutter. Er dette let kører du 6 sæt af 4 reps på seks minutter. osv indtil at du kan tage 3 sæt af otte reps på 3 minutter.. test så igen! Den skulle være ganske effektiv. har dog aldrig selv fået den testet ordentlig.. dovenskaben længe leve :blush:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share