Procenttabel


kallemohr
 Share

Recommended Posts

Prøv lige at moderere dit sprog. Du kunne jo prøve at specificere hvad du mener. Jeg aner heller ikke om hvilken procenttabel du snakker om.

Desuden synes jeg Klaus´s indlæg var meget humoristisk :) Ingen grund til at gå amok og kalde folk for navne.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ok! Undskyld at min voldsomme temerament tog over!

Det jeg mener er: en tabel man bruger når man træner så og så mange % ud fra max. (altså det man kan klare max 1 rep.) hvis man f.eks klarer 1o7,5 i bænkpress, så, istedet for at bruge regnemaskine, har man en tabel, hvor man kan se, at netop 85% av 107,5 kg er 91,375 kg. Og så videre...

Link to comment
Share on other sites

Sådan en tabel kan du da lynhurtigt lave i et excel dokument. Det er bare at lave et 1RM felt, og så lave en række procentsatsfelter, hvor man eventuelt kunne lade springet være 2,5 % af gangen. Så er det bare at taste sin nuværende 1RM ind, og så regner dokumentet ud hvad ....82,5-85-87,5-90 %....osv. er af din 1RM. Du skal selvfølgelig lave en formel i alle procent felterne, som henviser til 1RM feltet (f.eks D2*82,5/100). No probs.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

hi hi hi... du aner ikke hvor mange gange jeg har været ved at dø af grin hver gang jeg tænkte tilbage på det indlæg!!  Lige min humor...  :D   (åh, min stakkels mave)

Du er godt klar over at det måske er "the missing link to training science" du har fundet der, klaus... way to go  :thumb:

kollemorh=> lighten up, my "friend"  :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 7 months later...
  • 10 months later...
  • 5 months later...
  • 11 months later...
  • 1 year later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share