Massør uddannelsen?


CK_fitness
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Jeg skal lige høre om der er et par stykke herinde der har forstand på de forskellige massør uddannelser og hvilke muligheder de giver.

Jeg har selvfølgelig haft kontakt til en masse skoler, og de mener selvfølgelig at deres massør uddannelse er den bedste og giver de bedste muligheder.

Jeg har dog ikke helt styr på de forskellige uddannelser indenfor denne branche.

- Hvad er forskellen mellem Fysiurgisk massage, Idræts massage og massage.

Jeg ved ihvert fald at uddannelses længden og prisen varrierer en del.

- Hvilken af ovennævnte uddanneler giver størst kompetance og muligheder?

- Hvilken giver størst mulighed for arbejde?

- Kender I nogle skoler ( i kbh) som har et godt ry og evt. skoler man skal holde sig fra?

- Evt. andet jeg skal være opmærksom på?

På forånd tusinde tak for Jeres hjælp.

CK

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg er også selv uddannet massør, jeg tog min uddannelse i Næstved, det var ok, men ikke noget helt vildt.

Du skal først tænke over hvad du godt kunne tænke dig med din massage. Er det helbredende som shiatsu og akupressur, er det sportsmassage (fysiurgisk, det er det samme). Hvad er formålet?

Skal det være en supplering at lyst, eller skal du være selvstændig?

Det du skal være ekstra opmærksom på er om uddannelsen lever op til RAB kravene, ellers skal du også betale moms.

Det aller mest vigtige du skal undersøge inden du vælger skole, er om skolen er godkendt at branceorganisationen (brancheforeningen for fysiurgisk massage www.ldm1992.dk)

Ellers god fornøjelse, det er spændende.

/Emil Schjerbeck

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share