Kan se i loggene at mange powerwalker...


Lasse T
 Share

Recommended Posts

.. og så finder jeg det ret snævertsynet at hævde der kun er fordele.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, saa undskylder jeg min formulering - det var bestemt ikke skrevet for at bringe sindene i kog :raisebrow: .

Jeg har dog stadig svaert ved og se, hvad de direkte ulemper skulle vaere.

Og du får absolut intet konditionsmæssigt ud af PW (hvis du gør står det ihvertfald SKIDT til  :tongue: )

<{POST_SNAPBACK}>

Faar man virkelig ikke noget konditionsmaessigt udaf, at powerwalke? Det synes jeg virker underligt :blink: . Hvis man gaar med lidt over 7 km/t, faar man saa ikke noget udaf det konditionsmaessigt?

<{POST_SNAPBACK}>

Der er ikke nogen sind i kog :smile: Men altså vi sammenligner med løb, ikke? Mener du virkelig seriøst at PW er løb overlegent i alle henseender? For ellers ér der jo ulemper.

Som sagt, hvis du får noget konditionsmæssigt ud af at PW, så er du nok ikke i den bedste form.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvis man samtidig styrketræner, er det nok smartere at power walke end at spise mindre...

Det udelukker jeg ikke, men hvorfor?

<{POST_SNAPBACK}>

Igennem maden får du andet end bare kalorier fx.vitaminer og mineraler.

Jeg ville også hellere spise et ekstra måltid (måske = 500 kcal), og så motionere det mere, end undgå maden og droppe cardioen.

<{POST_SNAPBACK}>

Spis en vitaminpille i stedet. Langt billigere. Desuden skal kroppen ikke bruge ressourcer på at tilpasse sig PW`en. Desuden er det et helt andet energisystem som bruges under PW (aeroeb) i forhold til styrketræning (anaerob). De to energisystemer "modvirker" (ihvertfald mig bekendt) hinanden, så spørgsmålet er om man ikke bare skulle satse på bare èt system?

Link to comment
Share on other sites

Spis en vitaminpille i stedet. Langt billigere. Desuden skal kroppen ikke bruge ressourcer på at tilpasse sig PW`en. Desuden er det et helt andet energisystem som bruges under PW (aeroeb) i forhold til styrketræning (anaerob). De to energisystemer "modvirker" (ihvertfald mig bekendt) hinanden, så spørgsmålet er om man ikke bare skulle satse på bare èt system?

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen, hvorfor skulle man satse på bare et system? Det kommer vel i høj grad an på hvem "man" er.

Desuden er jeg af det indtryk at det faktisk SPECIELT er BB'ere og fitness folk der benytter sig af PW. Jeg kunne forestille mig deres resultater taler for sig selv.

Jeg er i øvrigt af den opfattelse at alverdens vitaminpiller og kosttilskud IKKE kan erstatte RIGTIG mad... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Desuden er jeg af det indtryk at det faktisk SPECIELT er BB'ere og fitness folk der benytter sig af PW.
Ja, og det er netop det som jeg synes virker en smule mærkeligt. At PW er smart når man er en stor bodybuilder afviser jeg ikke, jeg savner bare en god forklaring. En forklaring som ihvertfald ikke har været opp at vende i denne tråd.
Jeg kunne forestille mig deres resultater taler for sig selv.
Nej, det gør de ikke.
Jeg er i øvrigt af den opfattelse at alverdens vitaminpiller og kosttilskud IKKE kan erstatte RIGTIG mad...

Er der nogen som har påstået det? (Nej, det er der ikke).

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i øvrigt af den opfattelse at alverdens vitaminpiller og kosttilskud IKKE kan erstatte RIGTIG mad...

Er der nogen som har påstået det? (Nej, det er der ikke).

<{POST_SNAPBACK}>

Jo det har du faktisk:

Igennem maden får du andet end bare kalorier fx.vitaminer og mineraler.

Jeg ville også hellere spise et ekstra måltid (måske = 500 kcal), og så motionere det mere, end undgå maden og droppe cardioen.

Dit svar:
Spis en vitaminpille i stedet.

Din udtalelse går på det specifikke tilfælde. Det gjorde min også. Jeg begynder faktisk at tro du VIL misforstå hvad man skriver... :poking:

Link to comment
Share on other sites

Nu er det sådan at løb trækker mere på kroppens ressourcer end powerwalk og deraf vil trække en længere restitution med sig. Fitness og bb'ere har som oftest meget tunge pas med vægte, og det vil derfor være noget dumt at en løbetur skulle nedsætte intensiteten i vægtræningen.

At der er mange fordele ved en løbetur er en helt anden side af sagen men det er under alle omstændigheder vigtigt at vide hvornår man skal bruge hvad.......

Link to comment
Share on other sites

Buc, hvorfor spiser de ikke bare mindre og dropper PW`en? Så kan de restituere endnu bedre og træne endnu hårdere.

<{POST_SNAPBACK}>

Så vidt jeg ved, så pw'er mange ikke mellem konkurrencer, men op til konkurrence er det nemmere at styre energi-niveauet med pw istedet for at sætte en for kraftig diæt op... Hvis det er mere detaljeret vil jeg foreslå at få kragen, englen eller pauli på banen med deres forklaringer...

Link to comment
Share on other sites

Men altså vi sammenligner med løb, ikke? Mener du virkelig seriøst at PW er løb overlegent i alle henseender? For ellers ér der jo ulemper.

Som sagt, hvis du får noget konditionsmæssigt ud af at PW, så er du nok ikke i den bedste form.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, jeg mener ikke, at pw er loeb overlegent i alle henseender - man braender mange flere kcal. ved loeb og traener ogsaa kredsloebet bedre.

MEN det er bare ikke altid loeb er det bedste valg. Jeg faar fx meget tunge ben og ondt i hoften dagen efter loeb, (maaske begyndende slidgigt :raisebrow: ) og det goer ikke ligefremt min styrketraening optimal :wink: . Tror at tunge ben/DOMS er hovedaarsagen til at mange vaelger en powerwalk istedet for en loebetur.

Link to comment
Share on other sites

Men altså vi sammenligner med løb, ikke? Mener du virkelig seriøst at PW er løb overlegent i alle henseender? For ellers ér der jo ulemper.

Som sagt, hvis du får noget konditionsmæssigt ud af at PW, så er du nok ikke i den bedste form.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, jeg mener ikke, at pw er loeb overlegent i alle henseender - man braender mange flere kcal. ved loeb og traener ogsaa kredsloebet bedre.

MEN det er bare ikke altid loeb er det bedste valg. Jeg faar fx meget tunge ben og ondt i hoften dagen efter loeb, (maaske begyndende slidgigt :raisebrow: ) og det goer ikke ligefremt min styrketraening optimal :wink: . Tror at tunge ben/DOMS er hovedaarsagen til at mange vaelger en powerwalk istedet for en loebetur.

<{POST_SNAPBACK}>

Helt enig. Vi har nok snakket lidt forbi hinanden (hvorfor sker det altid for mig? :blush: ).

Link to comment
Share on other sites

Powerwalk er da for gamle mennesker med slidgigt!!  :wink:  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Skal du minde mig om min alder???? Jeg går jo bare hjem fra arbejde... :rofl2:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh::laugh::laugh: Bare du husker dit gangstativ, old man!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

jeg har 2 grunde til mine gåture:

1: det øger min restitution.

2: det er med til at holde vægten stabil

når jeg er ude og gå foregår det med 1 par boxershorts, 2 par shorts, 3 par trænings bukser, 2 t-shirts, 2 langærmede, 1 træningsoverdel, 1 windbraker, 3 par sokker + hue og vanter. På den måde sørger man for at man bliver varmet godt op og man får bevæget sig og får gang i restitutions processerne. Skulle jeg vælge at løbe istedet, ville det være en meget dårligere deal. Hvis jeg løb, ville jeg presse min egen krop væsentligt mere, og som modsvar ville det ikke øge min restitution, men derimod gøre det endnu sværere for mig at restituere mig til næste træning. Desuden vil det give et decideret fald i min performance når jeg skulle vægttræne, hvilket mine gåture ikke gør, tværtimod. Vægtræning og løb er modsat rettede træningsformer, og dyrker man dem begge heftigt, får man svært ved at blive virkelig god til at løfte vægte, og man ville også få svært ved at blvie virkelig god til at løbe langt.

hvis målet bare var at tabe mig, ville jeg foretrække løb, men nu er det ikke foreneligt med min sportsgren, styrkeløft, så derfor vælger jeg gåturene fremfor løbeturene

Link to comment
Share on other sites

Og fordi når man er stor nok har man ikke brug for at kunne løbe :wink:

Seriøst så kan jeg altså ikke forstå hvorfor folk ikke kan se, at det ikke er særligt smart at løbe i længere tid med høj intensitet når man samtidig prøver på at få en så stor total som muligt.

Hvis man vil blive god til en ting, så må man altså også prioitere. Lidt svært at være sumobryder og isskøjtedanser på samtid :wink:

Link to comment
Share on other sites

Og fordi når man er stor nok har man ikke brug for at kunne løbe :wink:

Seriøst så kan jeg altså ikke forstå hvorfor folk ikke kan se, at det ikke er særligt smart at løbe i længere tid med høj intensitet når man samtidig prøver på at få en så stor total som muligt.

Hvis man vil blive god til en ting, så må man altså også prioitere. Lidt svært at være sumobryder og isskøjtedanser på samtid :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det tror jeg nu de fleste kan forstå, men der stod jo ikke noget om at denne tråd KUN var for BB'ere og styrkeløftere vel? Det er jo en forudsætning at man er enige om hvad/hvem man snakker om, og det var nok dét der var problemet i denne tråd. Man snakkede for uspecificeret om folk der styrketræner, generelt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mange af dem som bruger power walk til deres fortrukne cardio, inkluderet mig selv, er fordi at de vælger at lave deres cardio om morgenen inden morgenmad. Om morgenen efter en 8 timers søvn har kroppen næsten ingen kulhydrater i sine glykogen lagre. Det vil derfor betyde at hvis man laver lav intensitet, som power walk jo er, skal kroppen bruge noget brændstof, for at kunne udføre arbejdet som er power walk. Kulhydrater er kroppen første valg indefor brændstof, og idet at kroppen næsten, eller slet ikke har, vil kroppen derfor lede efter brændstof i fedt-depoterne.

Så hvis man er ude på at forbrænde fedt er power walk løsningen, og hvis det er kulhydraterne man ønkser at mindske kan man godt løbe en tur om eftermiddagen eller efter aftensmad.

Det er dog en ting til der er vigtig at huske. Når man laver power walk er dette anaerob træning som ikke kræver ilt og derfor ikke vil påvirke musklerne, hvorimod at løb er aerob træning og kræver ilt.

Konklusion: :smile:

PowerWalk: Forbrænde fedt, uden at påvirke musklerne, derved få optimalt ud af din træning

Løb: Hovedsageligt forbrænde kulhydrat, påvirker musklerne, og kan derved få en inflydelse på din træning

Big m

Edited by Saabye 3450
Link to comment
Share on other sites

.

Det er dog en ting til der er vigtig at huske. Når man laver power walk er dette anaerob træning som ikke kræver ilt og derfor ikke vil påvirke musklerne, hvorimod at løb er aerob træning og kræver ilt.

Konklusion:  :smile:

PowerWalk: Forbrænde fedt, uden at påvirke musklerne, derved få optimalt ud af din træning

Løb: Hovedsageligt forbrænde kulhydrat, påvirker musklerne, og kan derved få en inflydelse på din træning

Big m

<{POST_SNAPBACK}>

:blink::blink::blink:

Link to comment
Share on other sites

PW er løb langt underlegent som konditionstræning, på samme måde som effekten af vægttræning er yderst begrænset, hvis man kun bruger en stang uden skiver.

Desuden er der jo det mentale aspekt. Man føler sig med rette som lidt af pussy, når man går i stedet for at løbe. Helt det samme som at løfte en stang uden skiver.

Link to comment
Share on other sites

PW er løb langt underlegent som konditionstræning, på samme måde som effekten af vægttræning er yderst begrænset, hvis man kun bruger en stang uden skiver.

Desuden er der jo det mentale aspekt. Man føler sig med rette som lidt af pussy, når man går i stedet for at løbe. Helt det samme som at løfte en stang uden skiver.

<{POST_SNAPBACK}>

Første del af indlægget er okay, man skal jo lige overveje hvad man vil bruge PW til (læs Prehns indlæg).

Anden What a load of BS!!!

Link to comment
Share on other sites

Mange af dem som bruger power walk til deres fortrukne cardio, inkluderet mig selv, er fordi at de vælger at lave deres cardio om morgenen inden morgenmad. Om morgenen efter en 8 timers søvn har kroppen næsten ingen kulhydrater i sine glykogen lagre. Det vil derfor betyde at hvis man laver lav intensitet, som power walk jo er, skal kroppen bruge noget brændstof, for at kunne udføre arbejdet som er power walk. Kulhydrater er kroppen første valg indefor brændstof, og idet at kroppen næsten, eller slet ikke har, vil kroppen derfor lede efter brændstof i fedt-depoterne.

Så hvis man er ude på at forbrænde fedt er power walk løsningen, og hvis det er kulhydraterne man ønkser at mindske kan man godt løbe en tur om eftermiddagen eller efter aftensmad.

Det er dog en ting til der er vigtig at huske. Når man laver power walk er dette anaerob træning som ikke kræver ilt og derfor ikke vil påvirke musklerne, hvorimod at løb er aerob træning og kræver ilt.

Konklusion:  :smile:

PowerWalk: Forbrænde fedt, uden at påvirke musklerne, derved få optimalt ud af din træning

Løb: Hovedsageligt forbrænde kulhydrat, påvirker musklerne, og kan derved få en inflydelse på din træning

Big m

<{POST_SNAPBACK}>

Sikke dog en gang vrøvl

Link to comment
Share on other sites

Mange af dem som bruger power walk til deres fortrukne cardio, inkluderet mig selv, er fordi at de vælger at lave deres cardio om morgenen inden morgenmad. Om morgenen efter en 8 timers søvn har kroppen næsten ingen kulhydrater i sine glykogen lagre. Det vil derfor betyde at hvis man laver lav intensitet, som power walk jo er, skal kroppen bruge noget brændstof, for at kunne udføre arbejdet som er power walk. Kulhydrater er kroppen første valg indefor brændstof, og idet at kroppen næsten, eller slet ikke har, vil kroppen derfor lede efter brændstof i fedt-depoterne.

Så hvis man er ude på at forbrænde fedt er power walk løsningen, og hvis det er kulhydraterne man ønkser at mindske kan man godt løbe en tur om eftermiddagen eller efter aftensmad.

Det er dog en ting til der er vigtig at huske. Når man laver power walk er dette anaerob træning som ikke kræver ilt og derfor ikke vil påvirke musklerne, hvorimod at løb er aerob træning og kræver ilt.

Konklusion:  :smile:

PowerWalk: Forbrænde fedt, uden at påvirke musklerne, derved få optimalt ud af din træning

Løb: Hovedsageligt forbrænde kulhydrat, påvirker musklerne, og kan derved få en inflydelse på din træning

Big m

<{POST_SNAPBACK}>

Sikke dog en gang vrøvl

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen læs lidt idræt, så kan det være du bliver klogere... Hvad er der vrøvl i det, hvis du kan uddybe det tak?

big m

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share