Hvilepuls


Jenne
 Share

Recommended Posts

Ja, så var man lieg forbi gentofte sygehus da nogle læger var blevet lidt bekymret for min hvliepuls som nu ligger på 33.

det er ikke meget, men hjertet slår meget fint og rytmisk, og det er jo det vigtigste.

man kan vist roligt sige at hvis dette holder, så lever jeg vel til jeg er 130 år og er der lige noget sjovt i det ?

livet er jo andet end at holde sig i live..

camilla

<{POST_SNAPBACK}>

Ej hvor cool - lægerne på Gentofte følger også med i MOL? :laugh:

Nej det er da bare lækkert at dit pumpeværk har kapaciteten til at klare sig med et minimum af mekanisk slid. Omend det måske går hen og bliver en kende kedeligt at være på MOL i 130 års alderen, når alle vi andre har taget billetten :wink: ..

Og ja, så er det selvfølgelig alt afgørende om du er typen der sidder med hænderne i skødet og får ingenting ud af dit liv, eller om du reelt formår at omsætte din gudsbenådede grundform til reelt indhold i livet.... Jungletrommerne melder nu om, at du ikke har problemer med at få fyldt din kalender ud, så dét er vist heller ikke en reel bekymring :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nej, man forstår vel at aktivere sig selv.. man skal jo holde både kampvægten, men også den gode form.

Og tro mig når jeg her klokken 14.00 har fri så skal den have en over nakken med løberiet. Havde tænkt mig ti km. løb med efterfølgende 15 km. cykling ved en puls i mellemzonen..

Camilla

Link to comment
Share on other sites

Alder. 28

Sport : Alt muligt blandet , dog mest løb, svømning og MTB

Hvilepuls: 31 

Maxpuls: 196

<{POST_SNAPBACK}>

---------------------------------------------------------------------------------

Hejsa!

Det var skræmmende at konstatere at min hvilepuls var på 29 slag.per min.

Jens

Link to comment
Share on other sites

Fra naturens hånd har jeg en lav hvilepuls den, uden træning, ligger på niveau med creoles og jens22.

Det der så gør det "sjovt" er at jeg ved hjælp af træning kan sænke den yderligere.

Alder : 37

Vægt: 86,5

højde: 180

hvilepuls: 28, har dog målt den til 26 et par gange

sport: styrketræning, cykling og spinning i vinterhalvåret, roning og lidt løb

max. puls: 196

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg læst mange af indlæggene her, og jeg synes godt nok jeg skiller mig ud med min hvilepuls. Jeg har en hvilepuls på ca. 65. Det er kun ca. fordi jeg ikke ved om jeg har målt den rigtigt. Jeg har sovet med en pulsmåler og set, hvad den viser lige når jeg slår øjnene op om morgenen. Jeg har spinnet i tre år, og betragter ikke mig selv som i dårlig form. Jeg ved godt, at puls er individuelt, men jeg synes godt nok der er stor forskel. Har fået at vide, at det ikke er direkte "unormalt" med en hvilepuls på 65, men jeg er da alligevel nysgerrig, hvorfor den kan ligge så meget højere end flertallet herinde. Det har vel noget at gøre med konditionen, men som sagt så anser jeg mig ikke for at være i dårlig form. Jeg ved ikke noget om mit kondital. Har en makspuls på 199 og er 23 år gammel. Er der nogen, som har nogle bud på dette?

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg læst mange af indlæggene her, og jeg synes godt nok jeg skiller mig ud med min hvilepuls. Jeg har en hvilepuls på ca. 65. Det er kun ca. fordi jeg ikke ved om jeg har målt den rigtigt. Jeg har sovet med en pulsmåler og set, hvad den viser lige når jeg slår øjnene op om morgenen. Jeg har spinnet i tre år, og betragter ikke mig selv som i dårlig form. Jeg ved godt, at puls er individuelt, men jeg synes godt nok der er stor forskel. Har fået at vide, at det ikke er direkte "unormalt" med en hvilepuls på 65, men jeg er da alligevel nysgerrig, hvorfor den kan ligge så meget højere end flertallet herinde. Det har vel noget at gøre med konditionen, men som sagt så anser jeg mig ikke for at være i dårlig form. Jeg ved ikke noget om mit kondital. Har en makspuls på 199 og er 23 år gammel. Er der nogen, som har nogle bud på dette?

<{POST_SNAPBACK}>

Pulsen stiger som regel lige inden man vågner. Men hvis du kunne låne en pulsmåler som gemte dine data, kan du jo se hvordan den har ligget henover natten. Ellers tag din pulsmåler på og lig dig ind på sofaen om aftenen når du slapper af. Efter 20-30 mins kan du så aflæse din puls og så har du en god indikation om hvad den er.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg læst mange af indlæggene her, og jeg synes godt nok jeg skiller mig ud med min hvilepuls. Jeg har en hvilepuls på ca. 65. Det er kun ca. fordi jeg ikke ved om jeg har målt den rigtigt. Jeg har sovet med en pulsmåler og set, hvad den viser lige når jeg slår øjnene op om morgenen. Jeg har spinnet i tre år, og betragter ikke mig selv som i dårlig form. Jeg ved godt, at puls er individuelt, men jeg synes godt nok der er stor forskel. Har fået at vide, at det ikke er direkte "unormalt" med en hvilepuls på 65, men jeg er da alligevel nysgerrig, hvorfor den kan ligge så meget højere end flertallet herinde. Det har vel noget at gøre med konditionen, men som sagt så anser jeg mig ikke for at være i dårlig form. Jeg ved ikke noget om mit kondital. Har en makspuls på 199 og er 23 år gammel. Er der nogen, som har nogle bud på dette?

<{POST_SNAPBACK}>

Der er også det at sige til den her tråd, at kun de der fornemmer at deres hvilepuls er forholdsvis attraktiv, nævner den højt. De andre konstaterer bare at deres hvilepuls er højere, og ruller så videre til næste tråd for at skrive noget interessant dér.

De hvilepuls-målinger du læser i den her tråd er ikke repræsentative hverken for folk generelt eller for cardio-motionister.

Det er nok en udmærket tommelfingerregel at sige at en hvilepuls på 50 +/- 15 er normalt for veltrænede unge i alderen 20-35 år. Alt indenfor dét er indiskutabelt normalt. Din pulsmåling om morgenen på 65 er på ingen måde afvigende fra dét at du er veltrænet og ung.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nej, det siger jo ikke noget generelt.

Min er nu på 32 målt i sidste uge via EKG. Dog om eftermiddagen efter ca. ti timers cykling.

Men når jeg vågner om morgenen ligger den på 28-29.

Det er rigtigt som creole siger at det faktisk ikke altid er nogen fordel. jeg har f.eks fået fortalt at jeg ikke må træne så meget da jeg bruger mange timer på at vedligholde formen..Som da bestemt er rimelig. jeg kunne så vælge at presse mig til det yderste i en kortere periode, men det hænger bare ikke sammen med programmet som jeg kører..

Men, at jeg ikke må træne så meget, den var lige lidt svær at sluge, for når man er afhængig af endorfinerne og elsker det som bare pokker, hvad gør en klog kone så. Slevfølgelig kan jeg i en periode nedsætte mængden, men hvad så dedrefter...Jo, fanden i voldsk er jeg og stæig, så tro mig om jeg ikke skulle indhente det forsømte og hvor klog er man så ?

Tja, hvad siger i ? :blush:

Link to comment
Share on other sites

Nej, det siger jo ikke noget generelt.

Min er nu på 32 målt i sidste uge via EKG. Dog om eftermiddagen efter ca. ti timers cykling.

Men når jeg vågner om morgenen ligger den på 28-29.

Det er rigtigt som creole siger at det faktisk ikke altid er nogen fordel. jeg har f.eks fået fortalt at jeg ikke må træne så meget da jeg bruger mange timer på at vedligholde formen..Som da bestemt er rimelig. jeg kunne så vælge at presse mig til det yderste i en kortere periode, men det hænger bare ikke sammen med programmet som jeg kører..

Men, at jeg ikke må træne så meget, den var lige lidt svær at sluge, for når man er afhængig af endorfinerne og elsker det som bare pokker, hvad gør en klog kone så. Slevfølgelig kan jeg i en periode nedsætte mængden, men hvad så dedrefter...Jo, fanden i voldsk er jeg og stæig, så tro mig om jeg ikke skulle indhente det forsømte og hvor klog er man så ?

Tja, hvad siger i ? :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

TI TIMERS cykling??? Goddamn du er en hård nisse.. og du må ha' stået meget tidligt op :cooldance:

Hvis du virkelig har trænet så meget i løbet af den dag, ville jeg da mene at din hvilepuls burde være misvisende - endda i den forstand at dit hjerte burde slå hurtigere end normalt i "hviletilstand", da du burde være i gang med at restituere (og dermed pumpe mere blod rundt i kredsløbet end normalt).

Sidst, jeg var på Mallorca og træne, steg min hvilepuls fra 37 på førstedagen, til 76 på 4. dagen - hvor jeg virkelig var presset med influenzasymptomer osv...

Men damn, godt gået, girl! :4thumbup:

I øvrigt studser jeg over at lægerne anbefaler dig at træne mindre fordi du bruger for meget tid på, bare at vedligeholde din form? Hvad kan de have af problemer med dét?

Det lyder i øvrigt spændende med det program du kører. Hvem planlægger du det sammen med? Må vi se det?? Og hvad er målsætningen med programmet??

Ja, jeg blev sgu lige nysgerrig dér :blush:

Link to comment
Share on other sites

jamen Creole, jeg planlægger da selv.. Jeg kører det også selv, da jeg ikke rigtig kan finde nogen som gider deltage eller bruge tiden. Jeg har jo den fordel at med mine skiftende arbejdstider så træner jeg jo meget forskelligt. Hvis jeg skulle have en makker ville det blive svært.

Og der er flere der har spurgt om jeg ikke laver en Blog, men jeg syntes ikke at det er nogen god ide. Jeg tror at det ville give anledning til mange kommentarer. Jeg skriver dog selv ned hver dag hvad jeg træner og ikke mindst hvad jeg indtager for det betyder jo en del når man skal holde kampvægten på 44 kg. Man sjkal jo ikke presse citronen mere end højst nødvendigt..

Camilla

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share