Hvilepuls


Jenne
 Share

Recommended Posts

Jeg følger personligt IKKE min hvilepuls - jeg kan simpelthen ikke se hvad jeg kan bruge den til!?
Jeg følger min, og mener at den kan bruges til

at konstatere om man er svækket af vira eller bakterier,

eller om man er overtrænet.

I de tilfælde kan den være steget mere end 4 slag.

Endelig tror jeg også at den vil falde, hvis jeg kommer i bedre form.

Så den indgår i mine data sammen med vægt og blodtryk.

Og spejlbilledet, selvfølgelig :smile:

Henning :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

Henning, jeg har aldrig i mit liv mødt en mand, der er SÅ glad for sig selv....På nær dit idol ULLE :w00t: Skal du ikke snart ha sat flere billeder ind af sandal kongen :4smartass: Er i brødre?

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Så vil jeg da også være med

Alder 27

vægt 48

højde 1.57

hvilepuls 45

fedtprocent 13 (i januar, tror muligvis jeg har taget lidt på)

Træning: styrke 3 dage om ugen (har kun trænet et par måneder),

løber 3-4 dage om ugen, rider et par gange, alt efter vejret. Træner mod en halvmarathon i maj.

Hvordan måler man bedst sin maxpuls??

Mvh

CAmilla

Link to comment
Share on other sites

Henning, jeg har aldrig i mit liv mødt en mand, der er SÅ glad for sig selv....På nær dit idol ULLE  :w00t: Skal du ikke snart ha sat flere billeder  ind af sandal kongen :4smartass:  Er i brødre?
Vi er ikke brødre, med mindre han kommer med i DIFD,

så er vi loge-brødre. :4mewantfood: :beerchug:

Iøvrigt flere billeder af ham sammen med flere her

og her.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Henning, jeg har aldrig i mit liv mødt en mand, der er SÅ glad for sig selv....På nær dit idol ULLE  :w00t: Skal du ikke snart ha sat flere billeder  ind af sandal kongen :4smartass:  Er i brødre?
Vi er ikke brødre, med mindre han kommer med i DIFD,

så er vi loge-brødre. :4mewantfood: :beerchug:

Iøvrigt flere billeder af ham sammen med flere her

og her.

Henning :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

Neeeeej det var skam ikke derfor, jeg sagde sådan haha Arghhh ikke flere :poking::blink::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg følger personligt IKKE min hvilepuls - jeg kan simpelthen ikke se hvad jeg kan bruge den til!?

Som Creole er inde på så er der mange faktorer som påvirker den. Jeg mener generelt at pulsdata er overvurderet - og det gælder også til at bestemme intensitet under træning.

Pulsdata KAN bruges til noget, men jeg mener bare at alt for mange (i hvert fald cykelryttere) ser det som et endegyldigt tal til bestemmelse af intensitet - hvilket BESTEMT ikke er tilfældet.

<{POST_SNAPBACK}>

Fuldstændigt enig i dit synspunkt. For cykelryttere er det altafgørende at kunne "æde sig selv" i situationer hvor man er ved at ryge af feltet, eller hvor man skal nå med op i det afgørende udbrud, selv om man i virkeligheden allerede er lagt oppe i "det røde felt".. Dér giver det sgu ikke megen mening at fokusere på hvilepulsen som den afgørende faktor. Ofte sker det nok at ham med bedst næse for at rykke med de 5 vigtige gange i løbet af et cykelløb, vinder klart over ham der sidder med den bedste kondition.

For en langdistancetriatlet er det langt mindre væsentligt - dér sidder vi alene på cyklerne i op til 5½ timer og kører enkeltstart, og så er det ham der er cool - ham, der netop ikke lader sig rive med af en forbipasserende modstander. For hvis du har flere kræfter end ham, så indhenter du ham på marathon'en. Ellers er det bare tough luck under alle omstændigheder (for så ryger du ud af løbet om 1½ time). Det er altså afgørende at optimere sit energiforbrug - og netop til dét, er det et rigtigt godt værktøj at kende i første omgang sin anaerobe tærskel. Dernæst den optimale forbrændingspuls - altså; dér hvor man forbrænder netop den kombination af fedt og kulhydrater, éns enzymsammensætning er optimeret til (typisk et sted i nærheden af éns fedtforbrændingstærskel). Disse grænser kan være noget flydende - men fælles for dem er det, at pulsen er en udmærket indikator. Derfor kan hvilepulsen være udmærket som udgangspunkt for træningsplanlægningen.

Der er altså en hel masse psykologi og stresshåndtering i dét at være en succesfuld cykelrytter. Når det så er sagt, er det selvfølgelig alt andet lige også vigtigt at optimere sin aerobe og anaerobe kapacitet når man er cykelrytter - efter min (og Team CSC's) mening i hvert fald :-).

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Hej!!

Det er da dejligt dig og Fast legs kan blive enige!! I har utvivlsomt ret, men det er nok de færreste, der befinder sig på jeres niveau..., men psykologi og taktik har meget at sige, men nok noget mindre i cykling end triathlon, da man skal maksimere sit resultat i sin favorit disciplin, hvor den der er hurtigst over den givne distance trods alt vinder i begge discipliner!

men om lige andet er pulsen vejen frem, når du vil træne aerob træning!! Hvordan vil du ellers have en brugbar måling på relative og absolut intensitet, hvis du ikke lige har en kilometer tæller! hvad der heller ikke er en optimal indikator, da terrænet, vind med videre kan varierer!

Ens anaerobe og aerobe tærskel ændres med træningen, og hvis du ikke er i stand til at måle den præcist ofte, hvad langt de færreste er.... - er det nok ikke noget godt mål for den almene befolkning... Jeg vil træne kondition og udholdenhed efter pulsen til enhver tid, hvad langt størstedelen af danske elite atleter i dansk idræt desuden også gør!!

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Jeg følger personligt IKKE min hvilepuls - jeg kan simpelthen ikke se hvad jeg kan bruge den til!?

Som Creole er inde på så er der mange faktorer som påvirker den. Jeg mener generelt at pulsdata er overvurderet - og det gælder også til at bestemme intensitet under træning.

Pulsdata KAN bruges til noget, men jeg mener bare at alt for mange (i hvert fald cykelryttere) ser det som et endegyldigt tal til bestemmelse af intensitet - hvilket BESTEMT ikke er tilfældet.

<{POST_SNAPBACK}>

Fuldstændigt enig i dit synspunkt. For cykelryttere er det altafgørende at kunne "æde sig selv" i situationer hvor man er ved at ryge af feltet, eller hvor man skal nå med op i det afgørende udbrud, selv om man i virkeligheden allerede er lagt oppe i "det røde felt".. Dér giver det sgu ikke megen mening at fokusere på hvilepulsen som den afgørende faktor. Ofte sker det nok at ham med bedst næse for at rykke med de 5 vigtige gange i løbet af et cykelløb, vinder klart over ham der sidder med den bedste kondition.

For en langdistancetriatlet er det langt mindre væsentligt - dér sidder vi alene på cyklerne i op til 5½ timer og kører enkeltstart, og så er det ham der er cool - ham, der netop ikke lader sig rive med af en forbipasserende modstander. For hvis du har flere kræfter end ham, så indhenter du ham på marathon'en. Ellers er det bare tough luck under alle omstændigheder (for så ryger du ud af løbet om 1½ time). Det er altså afgørende at optimere sit energiforbrug - og netop til dét, er det et rigtigt godt værktøj at kende i første omgang sin anaerobe tærskel. Dernæst den optimale forbrændingspuls - altså; dér hvor man forbrænder netop den kombination af fedt og kulhydrater, éns enzymsammensætning er optimeret til (typisk et sted i nærheden af éns fedtforbrændingstærskel). Disse grænser kan være noget flydende - men fælles for dem er det, at pulsen er en udmærket indikator. Derfor kan hvilepulsen være udmærket som udgangspunkt for træningsplanlægningen.

Der er altså en hel masse psykologi og stresshåndtering i dét at være en succesfuld cykelrytter. Når det så er sagt, er det selvfølgelig alt andet lige også vigtigt at optimere sin aerobe og anaerobe kapacitet når man er cykelrytter - efter min (og Team CSC's) mening i hvert fald :-).

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Hej!!

Det er da dejligt dig og Fast legs kan blive enige!! I har utvivlsomt ret, men det er nok de færreste, der befinder sig på jeres niveau..., men psykologi og taktik har meget at sige, men nok noget mindre i cykling end triathlon, da man skal maksimere sit resultat i sin favorit disciplin, hvor den der er hurtigst over den givne distance trods alt vinder i begge discipliner!

men om lige andet er pulsen vejen frem, når du vil træne aerob træning!! Hvordan vil du ellers have en brugbar måling på relative og absolut intensitet, hvis du ikke lige har en kilometer tæller! hvad der heller ikke er en optimal indikator, da terrænet, vind med videre kan varierer!

Ens anaerobe og aerobe tærskel ændres med træningen, og hvis du ikke er i stand til at måle den præcist ofte, hvad langt de færreste er.... - er det nok ikke noget godt mål for den almene befolkning... Jeg vil træne kondition og udholdenhed efter pulsen til enhver tid, hvad langt størstedelen af danske elite atleter i dansk idræt desuden også gør!!

Mvh. Jac

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Jac,

Det er da dejligt at du er enig med mig i at pulsen er vejen frem, og at du fortsat vil gøre ligesom mig og træne kondition og udholdenhed efter pulsen :smile:

Måske tager jeg fejl, men dit sidste afsnit er formuleret i en form så jeg næsten får tanken, at du tror at jeg taler for noget andet end at træne efter pulsen. Det gør jeg ikke. Er der noget, én af os har misforstået?

Mvh Mads/Creole

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner syregrænsetræning efter wattbelastning/RPE (rating of perceived exertion - dvs. sin egen gode dømmekraft :-)) og ser lidt på hvordan min puls har ligget når jeg kommer hjem igen - det virker meget bedre for mig end at træne efter pulsen (bedre fremgang!). Problemet er at jeg typisk laver min træning i blokke på en 2/3 dage - og pulsen opfører sig derefter. Dvs. at den på førstedagen typisk er lidt høj, på andendagen normal, og tredjedagen normal eller lidt lavere end normalt. Så skulle man tro at jeg kan se ud fra min puls om jeg har en god eller dårlig dag - men ØV BØV - jeg har indtil videre ikke rigtigt kunne finde et system i det - JEG kan dog typisk træde flest watt på 2. dagen.

Ser jeg bort fra pulsen og bare bruger RPE har jeg en meget bedre ide om jeg er frisk eller ej. Min pointe er bare at puls kan være en mærkelig størrelse som bliver påvirket af en række faktorer som oftest kan være at skille fra hinanden. Skulle jeg vælge min egen sunde dømmekraft og erfaring eller et pulsur - ville jeg smide pulsuret lang væk :bigsmile:

Hvordan skal man så bruge det? Jeg holder mine pulsdata op mod wattmålinger og RPE. Dvs. hvis min puls har været ualmindeligt lav - og jeg er træt og ikke kan træde den ønskede belastning ser jeg det som et tegn til nogle hviledage.

Hvis pulsen er høj og jeg er dårligt kørende er der et eller andet HELT galt (er sket meget sjældent) det kan være dehydrering eller sygdom.

Er jeg godt kørende og pulsen er høj - er det typisk et tegn på at jeg er nedtrappet og klar - er den meget høj bliver jeg straks lidt bange for om jeg har holdt for meget fri (så vil formen typisk hurtigt gå den HELT forkerte vej)

Er der super POWER i benene og pulsen er lav - så er der DIAMANTER i benene og jeg er klar til at give seriøst baghjul til konkurrenterne.

Noget helt andet er hvor hurtigt pulsen reagerer på pludselige ryk - hvis den er super hurtigt oppe (og nede igen) er det RIGTIGT godt! Hvis den er lidt langsom til at stige kan formen stadig godt være god - det er bare et tegn på at træningsbelastningen har været høj. Er den hurtigt oppe, men langsom til at falde igen er man i TOTAL dårlig form :smile:

For mig vil antrit/spurttræning i foråret typisk give problemer med en puls som bliver for længe oppe efter antrittene - det ændrer sig når efter nogle få træningspas - det fortæller mig derfor hvornår jeg er klar (men det kan jeg nu også sagtens mærke uden pulsuret - så her er det igen ikke så nyttigt).

Link to comment
Share on other sites

- og for mit vedkommende er det væsentlige ikke antrittene. Det er stabiliteten. Det betyder at jeg - i og med at jeg eftersætter en anden målsætning end FastLegs - også anvender pulsuret på en lidt anden måde som indikator for min træning.

Ligesom FastLegs tager jeg først og fremmest udgangspunkt i, hvordan jeg føler mig på dagen - altså; om jeg er godt kørende osv. Jeg "mærker mig selv" under den indledende gang restitutionscykling (her tager jeg udgangspunkt i et typisk cykelpas med 1 times lav- og mellemintensitet, ½ times fuld fart og 1 times lav- og mellemintensitet). Det danner udgangspunkt for mit træningspas. Derefter måler jeg det i starten af træningspasset op imod hvad min puls viser, og konstaterer på den måde, hvad jeg må formode, nogenlunde svarer til denne dags restitutionspuls. Det danner så igen udgangspunkt for, hvordan jeg kontrollerer mig selv resten af dagen.

Jeg har brug for mine pulsmålinger - ikke mindst til efterfølgende analyse af, hvor jeg havde krise, hvor jeg følte at jeg gav den ekstra gas og så videre, men også for at kontrollere, om jeg - når jeg selv følte at jeg gjorde det - nu også var i stand til at fastholde min koncentration gennem de forholdsvis lange, ret monotone strækninger i samme pulszoner.

I teorien skulle man nok kunne finde en ret nøjagtig puls at gå efter, men faktorer som vejr, min påklædning, min hydrering, luftfugtigheden osv. er for komplicerede at regne på, så derfor er pulsen altså blot en "second opinion" i forhold til min indre stemme. Jeg har oplevet at min puls har svinget +/- 15 slag, afhængig af ydre faktorer, så jeg kan hurtigt gå galt i byen hvis jeg blindt stoler på mine officielle pulszoner.

Link to comment
Share on other sites

- og for mit vedkommende er det væsentlige ikke antrittene. Det er stabiliteten. Det betyder at jeg - i og med at jeg eftersætter en anden målsætning end FastLegs - også anvender pulsuret på en lidt anden måde som indikator for min træning.

Ligesom FastLegs tager jeg først og fremmest udgangspunkt i, hvordan jeg føler mig på dagen - altså; om jeg er godt kørende osv. Jeg "mærker mig selv" under den indledende gang restitutionscykling (her tager jeg udgangspunkt i et typisk cykelpas med 1 times lav- og mellemintensitet, ½ times fuld fart og 1 times lav- og mellemintensitet). Det danner udgangspunkt for mit træningspas. Derefter måler jeg det i starten af træningspasset op imod hvad min puls viser, og konstaterer på den måde, hvad jeg må formode, nogenlunde svarer til denne dags restitutionspuls. Det danner så igen udgangspunkt for, hvordan jeg kontrollerer mig selv resten af dagen.

Jeg har brug for mine pulsmålinger - ikke mindst til efterfølgende analyse af, hvor jeg havde krise, hvor jeg følte at jeg gav den ekstra gas og så videre, men også for at kontrollere, om jeg - når jeg selv følte at jeg gjorde det - nu også var i stand til at fastholde min koncentration gennem de forholdsvis lange, ret monotone strækninger i samme pulszoner.

I teorien skulle man nok kunne finde en ret nøjagtig puls at gå efter, men faktorer som vejr, min påklædning, min hydrering, luftfugtigheden osv. er for komplicerede at regne på, så derfor er pulsen altså blot en "second opinion" i forhold til min indre stemme. Jeg har oplevet at min puls har svinget +/- 15 slag, afhængig af ydre faktorer, så jeg kan hurtigt gå galt i byen hvis jeg blindt stoler på mine officielle pulszoner.

<{POST_SNAPBACK}>

Creole min ven, det var den log vi kom fra :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

- og for mit vedkommende er det væsentlige ikke antrittene. Det er stabiliteten. Det betyder at jeg - i og med at jeg eftersætter en anden målsætning end FastLegs - også anvender pulsuret på en lidt anden måde som indikator for min træning.

Ligesom FastLegs tager jeg først og fremmest udgangspunkt i, hvordan jeg føler mig på dagen - altså; om jeg er godt kørende osv. Jeg "mærker mig selv" under den indledende gang restitutionscykling (her tager jeg udgangspunkt i et typisk cykelpas med 1 times lav- og mellemintensitet, ½ times fuld fart og 1 times lav- og mellemintensitet). Det danner udgangspunkt for mit træningspas. Derefter måler jeg det i starten af træningspasset op imod hvad min puls viser, og konstaterer på den måde, hvad jeg må formode, nogenlunde svarer til denne dags restitutionspuls. Det danner så igen udgangspunkt for, hvordan jeg kontrollerer mig selv resten af dagen.

Jeg har brug for mine pulsmålinger - ikke mindst til efterfølgende analyse af, hvor jeg havde krise, hvor jeg følte at jeg gav den ekstra gas og så videre, men også for at kontrollere, om jeg - når jeg selv følte at jeg gjorde det - nu også var i stand til at fastholde min koncentration gennem de forholdsvis lange, ret monotone strækninger i samme pulszoner.

I teorien skulle man nok kunne finde en ret nøjagtig puls at gå efter, men faktorer som vejr, min påklædning, min hydrering, luftfugtigheden osv. er for komplicerede at regne på, så derfor er pulsen altså blot en "second opinion" i forhold til min indre stemme. Jeg har oplevet at min puls har svinget +/- 15 slag, afhængig af ydre faktorer, så jeg kan hurtigt gå galt i byen hvis jeg blindt stoler på mine officielle pulszoner.

<{POST_SNAPBACK}>

Creole min ven, det var den log vi kom fra :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Åh.. alle disse forpligtelser... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja, så fik jeg lige tid til at opdatere mine værdier fra tidligere. De er helt friske fra igår, da jeg lige fik et tjeck up på sygehuset..

Hvilepuls 35

Fedtprocent 12.

Jeg fik målt at der kun ca. er tre kilo ren fedt på hele min krop ! er der nogen af jer andre der har prøvet at få jeres målt?

Nå, men vægten siger 46.

Løbetræningen er intensiveret siden sidst. Jeg løber godt fem km. om dagen plus en times anden cardio (cross, step, cykling).

Styrketræner stadig hver anden dag.

Link to comment
Share on other sites

Ja, så fik jeg lige tid til at opdatere mine værdier fra tidligere. De er helt friske fra igår, da jeg lige fik et tjeck up på sygehuset..

Hvilepuls 35

Fedtprocent 12.

Jeg fik målt at der kun ca. er tre kilo ren fedt på hele min krop ! er der nogen af jer andre der har prøvet at få jeres målt?

Nå, men vægten siger 46.

Løbetræningen er intensiveret siden sidst. Jeg løber godt fem km. om dagen plus en times anden cardio (cross, step, cykling).

Styrketræner stadig hver anden dag.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var dælme ikke meget. Hvor høj er du så? :blink: Sej hvilepuls ellers. Respekt

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 163 cm.

Egentlig så vejer jeg for lidt i forhold til min størrelse og i forhold til al den sport jeg dyrker. men jeg har det både fysisk og psykisk godt, men det er en svær balance. jeg kan bestemt godt mærke de dage hvor vægten kun siger 44-45, så er jeg simpelthen nød til at få indtaget noget mere føde.

Mit BMI ligger også lavt i forhold til hvis jeg nu skulle gå hen og blive syg, så er der jo ikke meget at stå imod med..

men, jeg har nogle fantastiske træningspas og mine løbetider er rigtig gode og så ved jeg at det er det værd. man bliver høj af at nå målsætningerne..

Link to comment
Share on other sites

Alder: 24 år

Højde: 182

Vægt: 90 kg :dropjaw:

Fedtprocent: 14-15 målt med fedttang

Max puls: ingen anelse

Hvilepuls: ca 60 (måske er den lidt lavere, da jeg lige har været syg)

Jeg dyrker kun styrketræning regelmæssigt og så en smule powerwalk, så ja, jeg er i kageform :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Alder 42

Fedtprocent (Målt med en DEXA scanner) 45 :devil:

Hvilepuls 51

Jeg bruger mit pulsur som rettesnor under træning - ikke sådan at jeg køre efter et bestemt mål - men mere som motivation og som stopklods hvis iveren kammer over tidligt i et træningspass. Det kan godt være at det er meget sjovt at køre igennem tidligt i en dobbelttime, men jeg ved at ligger jeg ret længe over 87-88% så koster det dyrt og den sidste time har jeg så ikke nok at køre med. Hviepulsen bruger jeg til at give en ide om mit restitutionnibeau - dagen efter en rigtig hård time kan den godt være over 60 - og så skal der ikke trænes hårdt den dag.

Link to comment
Share on other sites

Alder: 29

Vægt: 77

Højde: 178

Hvilepuls: 60

Aktiviteter p.t.:

Pumper jern

Cykler (mest transport - ca. 200km/uge)

Salsa

Hvorfor er det så fedt at have lav hvilepuls?? Hey, smukke, prøv lige at mærk min puls - eller hvad :tongue:

Personligt kan jeg ikke se de store ændringer i hvilepuls ved at være i bedre form. Da jeg trænede marathon var den også på 60 :smile:

Link to comment
Share on other sites

Alder: 29

Vægt: 77

Højde: 178

Hvilepuls: 60

Aktiviteter p.t.:

Pumper jern

Cykler (mest transport - ca. 200km/uge)

Salsa

Hvorfor er det så fedt at have lav hvilepuls?? Hey, smukke, prøv lige at mærk min puls - eller hvad  :tongue:

Personligt kan jeg ikke se de store ændringer i hvilepuls ved at være i bedre form. Da jeg trænede marathon var den også på 60  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke fedt at have lav hvilepuls. Det siger i princippet ikke noget om éns form i sig selv. Som tommelfingerregel kan to personer med helt samme fysiske ydeevne (kondition) have et udsving på +/- 15 slag pr. minut, så din hvilepuls på 60 kan ikke "bevise" at du er i dårligere form end fx Camilla der næsten har en hvilepuls på det halve.

Men _hvis_ man har en lav hvilepuls og en høj maxpuls, så har man et stort puls-spænd, og det antyder at man har en rigtigt stor cardiovaskulær kapacitet, for den lave hvilepuls angiver jo hvor ofte (eller rettere: sjældent) dit hjerte behøver at slå for at drive den nødvendige blodmængde rundt i dine blodårer, for at der kommer ilt nok til hjerne, muskler og så videre. Hvis denne minimum af hjerteindsats kan "skrues op", er det selvfølgelig en indikation af, at du kan få rigtigt meget ilt ud til musklerne - og så er dét i hvert fald ikke en flaskehals for at du kan yde en hel masse.

Så selv om det ikke i sig selv er fedt at have en lav hvilepuls, så er det i samspil med nogle andre ting en indikator for at du har en god kondition. For eksempel er det et tegn på at din kondition har forbedret sig, hvis du over et år eller to oplever at din gennemsnitlige hvilepuls er blevet markant lavere. For det siger noget om, at du har lettere ved at få ilt til musklerne end du havde førhen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja, så var man lieg forbi gentofte sygehus da nogle læger var blevet lidt bekymret for min hvliepuls som nu ligger på 33.

det er ikke meget, men hjertet slår meget fint og rytmisk, og det er jo det vigtigste.

man kan vist roligt sige at hvis dette holder, så lever jeg vel til jeg er 130 år og er der lige noget sjovt i det ?

livet er jo andet end at holde sig i live..

camilla

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share