Soja Protein igen


Tigerdyret
 Share

Recommended Posts

Hej i hytten,

jeg er interesseret i at købe noget soja protein, fordi jeg ikke spiser dyr eller produkter der kommer fra dem, medmindre de er øko/bio. (Okay der ryger måske et par insekter eller flere ned i løbet af sommerens cykelture sammen med alt det andet vi inhalerer, men i ved hvad jeg mener...) Så har jeg læst i nogle tidligere indlæg at soja protein skulle være billigere end valle protein, men den eneste pris jeg er stødt på er nogle og 60 kroner for 400g fra naturdrogeriet. :raisebrow: Og det synes jeg ikker specielt billigt! Er der nogen der kender nogle alternativer? (Og ja, de må gerne være økologiske eller biodynamiske, men det er ikke et must)

På forhånd mange tak, og god træning! :wink:

Link to comment
Share on other sites

"Det er ikke tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud eller andet reklamemateriale for kosttilskud. " :wink:

Men prøv at klikke på nogle af MOL's annoncører i toppen af siden, og søg på soja protein.

fordi jeg ikke spiser dyr eller produkter der kommer fra dem

Drikker du så heller ikke mælk??

Link to comment
Share on other sites

kan godt være jeg stjæler tråden her, men findes der økologisk proteinpulver???? Altså valle, helst....

<{POST_SNAPBACK}>

Niks, der gør nikke nej. Det er rigtige mænd, der spiser pruttepulver og rigtige mænd blæser på økologi (mens de har pulver i munden). Økologi er for gravide og andre svag-pissere. :laugh::laugh::rofl2:

Seriøst: Jeg har aldrig hørt om det. Jeg vil tro du skal over i noget soja-stads så.

Link to comment
Share on other sites

fordi jeg ikke spiser dyr eller produkter der kommer fra dem

Drikker du så heller ikke mælk??

<{POST_SNAPBACK}>

Nu står der jo "spiser" :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

:raisebrow::laugh:

kan godt være jeg stjæler tråden her, men findes der økologisk proteinpulver???? Altså valle, helst....

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg har noget økologisk soja protein liggende. Det smager af bæ, og skal blendes i 20min for at blive blandet op :smile:

Har dog aldrig set økologisk valle protein..

Link to comment
Share on other sites

ja okay brugbar var nok det forkerte ord :smile: optimalt er nok bedre :smile:

Hammerstrength: Hmm det var ikke specielt fedt.. de kunne ellers godt tage at lave øko valle protein til os miljø-bevidste  :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Skriv til dem :wink:

Personligt, tror jeg ikke proteinpulver ville være et produkt jeg ville give flere penge for af den grund alene at det var økologisk :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke meget der underbyggr at valleprtein skulle være bedre end så meget andet lige efter træning frem for andet.

Teorien er simpel og besnærende (valle optages hurtigere = optimalt) Men de stidier der laves på post workout ernæring er enten på fastende med aminosyre/sukker opløsninger eller med noget simplere protokoller med fokus på muskel/styrketilvæksten over en længere periode.

Der er så vidt jeg ved ikke lavet sammenligninger imellem valleprotein og andre typer af protein endnu. Kan være der findes nogle få studier, men jeg har ikke set dem endnu.

Et andet problem ifht real life applikation af videnskabelige data er at forsøgspersonerne ofte skal faste 8timer inden træningspasset og et efterfølgende protein indtag.

Dette er ikke realistisk ifht hvordan vores virkelighed strukturres og IKKE optimalt ifht muskeltilvækst.

Der er fere studier dr viser at aminosyre/sukker indtag inden træning er vigtigere end efter træning ifht. muskeltilvækst, men det er da klart hvis man har sultet sig selv inden træningspasset... Og forøvrigt hamrende irellevant.

Det er ikke særligt dyrt at købe sojaprotein. Sammenligner man kg-prisen af protein (rent protein) med almindelige fødevarer er det enddog meget billigt. Men det smager godt nok dårligt!

Der findes også protein udvundet af ærter, aner ikke om smagen/prisen er bedre. Men det er da noget at arbejde videre med for millitante veganertyper :wink:

Mvh Polle

Link to comment
Share on other sites

Man behøver ikke være militant for at være veganer... Dårlig stil, der Poul.  :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Så tør dog øjnene mr. Political correctnes. Smilien er til for at man kan forstå i hvilken ånd den sidste kommentar var skrevet.. :mad:

209874A1.gif

<{POST_SNAPBACK}>

Der eksisterer fordomme nok om veganere i forvejen, og den slags kommentarer er ikke med til at gøre problemet mindre, uanset om du gemmer dig bag en smiley eller ej. Når man har hørt på den slags i 10 år, så får man sgu tynd hud på humor-organet, specielt når den form for "sjov" som regel dækker over en mere seriøs holdning. Lidt på samme måde som muslimer ikke gider kaldes terrorister "for sjov", og styrkeløftere/BB'ere mm. ikke gider kaldes krudttønder og andre "sjove" ting.

Link to comment
Share on other sites

Forkert. Det var dinoerne der uddøde. Vikingerne var ikke en race for sig selv. De udviklede sig til os (vha. kød). Nu kommer der nok en overstuderet historiker og retter mig ind til højre. :w00t:  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

De udviklede sig (blandt andet) til veganere... :4smartass:

Måske vi skulle droppe det her? Det ender alligevel med en gang mudderkast. :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Sorry. Jeg forsøgte virkelig IKKE at skrive noget men mine fingre kunne simpelthen ikke lade være. Det kriblede og de nærmest sprang over tastaturet af sig selv.

Så ka' de lære det, ka' de.

:rofl2:  :bottom:  :lolabove:  :tease:  :4whistling:  :4oops:

<{POST_SNAPBACK}>

Sjovt nok er det vikingerne der er uddøde... :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Forkert. Det var dinoerne der uddøde. Vikingerne var ikke en race for sig selv. De udviklede sig til os (vha. kød). Nu kommer der nok en overstuderet historiker og retter mig ind til højre. :w00t:  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

I tager begge fejl...........

Her er den rigtige historie:

SPØRGSMÅL: Hvorfor er vikingerne nærmest uddøde, hvis de er så seje?

SVAR: Enormt godt spørgsmål. Nogen kunne måske tro, at vikingerne på en eller anden måde havde en svaghed, fordi de holdt op med at eksistere. Virkeligheden

er nærmest omvendt! Prøv lige og forestil dig, at du levede i vikingetiden. Der var ikke noget, der hed medicin, radiator eller folkepension. Hvis du for eksempel havde tandpine, så skulle tanden slås ud med en flintesten, ellers kunne du dø. Eller hvis du brækkede dit ben, så blev du handicappet i hele dit liv, og så kunne du ikke løbe fra ulvene. Så var du også død.

I dag er det den omvendte situation. Man får penge og psykologhjælp fra kommunen, hvis man er syg, og det gør man også, hvis man er helt vildt fattig. I vikingetiden var der hverken kommuner eller psykologer. Der var kun kampen om evig magt. Man ser den samme udvikling inden for kristendommen, hvor det også var meget sværere at overleve i Det Gamle Testamente end i Det Nye. Der er altså tale om en generel udvikling, men den var dog nok mest ekstrem inden for viking. Dengang var det nemlig vinter det meste af året i Skandinavien, fordi man manglede den globale opvarmning.

Formålet med at være viking er at dø på slagmarken. Derfor var der gode betingelser for TOTAL VIKING POWER!!! for 1000 år siden, og derfor er betingelserne dårlige i dag. I moderne krig står man ikke ansigt til ansigt med fjenden, og derfor kan en viking ikke bruge den moderne verden til noget som helst. Med andre ord: Vikingerne uddøde ikke, fordi de ikke var hårde nok... de valgte at uddø, fordi verden ikke længere er hård nok.

Kilde: www.viking.virkelighed.dk

Link to comment
Share on other sites

Sorry. Jeg forsøgte virkelig IKKE at skrive noget men mine fingre kunne simpelthen ikke lade være. Det kriblede og de nærmest sprang over tastaturet af sig selv.

Så ka' de lære det, ka' de.

:rofl2:  :bottom:  :lolabove:  :tease:  :4whistling:  :4oops:

<{POST_SNAPBACK}>

Sjovt nok er det vikingerne der er uddøde... :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Forkert. Det var dinoerne der uddøde. Vikingerne var ikke en race for sig selv. De udviklede sig til os (vha. kød). Nu kommer der nok en overstuderet historiker og retter mig ind til højre. :w00t:  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

I tager begge fejl...........

Her er den rigtige historie:

SPØRGSMÅL: Hvorfor er vikingerne nærmest uddøde, hvis de er så seje?

SVAR: Enormt godt spørgsmål. Nogen kunne måske tro, at vikingerne på en eller anden måde havde en svaghed, fordi de holdt op med at eksistere. Virkeligheden

er nærmest omvendt! Prøv lige og forestil dig, at du levede i vikingetiden. Der var ikke noget, der hed medicin, radiator eller folkepension. Hvis du for eksempel havde tandpine, så skulle tanden slås ud med en flintesten, ellers kunne du dø. Eller hvis du brækkede dit ben, så blev du handicappet i hele dit liv, og så kunne du ikke løbe fra ulvene. Så var du også død.

I dag er det den omvendte situation. Man får penge og psykologhjælp fra kommunen, hvis man er syg, og det gør man også, hvis man er helt vildt fattig. I vikingetiden var der hverken kommuner eller psykologer. Der var kun kampen om evig magt. Man ser den samme udvikling inden for kristendommen, hvor det også var meget sværere at overleve i Det Gamle Testamente end i Det Nye. Der er altså tale om en generel udvikling, men den var dog nok mest ekstrem inden for viking. Dengang var det nemlig vinter det meste af året i Skandinavien, fordi man manglede den globale opvarmning.

Formålet med at være viking er at dø på slagmarken. Derfor var der gode betingelser for TOTAL VIKING POWER!!! for 1000 år siden, og derfor er betingelserne dårlige i dag. I moderne krig står man ikke ansigt til ansigt med fjenden, og derfor kan en viking ikke bruge den moderne verden til noget som helst. Med andre ord: Vikingerne uddøde ikke, fordi de ikke var hårde nok... de valgte at uddø, fordi verden ikke længere er hård nok.

Kilde: www.viking.virkelighed.dk

<{POST_SNAPBACK}>

Meget få ting kan få mig til decideret at grine højlydt foran ´puteren. Men de her viking ting er en undtagelse. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share