Smerte i hovedet


CSM
 Share

Recommended Posts

Hey..

Jeg har trænet i ca. 9-10 måneder..

Den anden dag da jeg var oppe og træne skete der noget yderst besynderligt..

Jeg kørte siddende flyers i maskine, hvor jeg havde kørt 2 sæt x 8 rep. Jeg skulle så lige tage det 3. sæt.. Under dette sæt gav jeg mig fuldt ud i de sidste rep, hvorved jeg ved den aller sidste rep pludselig får vild smerte i hele hovedet..

Jeg rejser mig op og troede egentlig jeg var ved at falde om, hvilket jeg dog ikke gjorde.. Jeg slutter så træningen efter denne episode og har ondt i hovedet et par timer efter.. De næste 2 dage har jeg ikke decideret ondt i hovedet, men er meget tung i hovedet..

I går ville jeg så prøve at tage op og træne igen, hvilket resulterede i at allerede under opvarmningen kan jeg mærke smerte i venstre side af baghovedet.. Jeg ignorerer smerten og fortsætter træningen.. Under den første øvelse som er alm. bænkpres får jeg ondt i hele baghovedet, da jeg begynder at løfte tungt.. Jeg stoppede derefter træningen øjeblikkeligt, da det var meget ubehageligt..

Senere samme aften (mandag) tog jeg så ud til lægevagten for at få det tjekket.. Han sagde, at det kunne være en nerve der var blevet lammet, men kunne ikke sige hvor lang tid det ville vare før det gik over...

Jeg er dog lidt i tvivl om han har stillet den rigtige diagnose..

Er der nogen der evt. ved hvad der kan være sket..??

Link to comment
Share on other sites

Lidt doku..:

Weight lifter's cephalgia. Weight lifters headache is generally sudden in onset and occurs during active lifting (33-35). In many cases, the weight training exercise being performed at the time of headache onset was the bench press. The pain is described as burning or boring in quality and localized to the posterior head and neck. Though onset is abrupt, the headache may persist for several days to weeks, gradually resolving. No clear cause has been identified; the presumed mechanism is ligament or soft-tissue injury.

Initial management consists of avoidance of weight training, cervical range-of-motion exercises and stretches, and pain medication. After a patient's pain resolves, training technique should be reviewed to eliminate incorrect technique.

Link to comment
Share on other sites

Jørgen L  - Tak for svaret.. Er lidt mere rolig nu.. :smile:

Må så bare vente indtil det aftager.. Teknikken var nok heller ikke helt på plads under de sidste 2 reps, hvor jeg virkelig gav den hele armen..

<{POST_SNAPBACK}>

CSM

prøv at tjekke Baloo LOG/BLOG her fra MOL, han har haft store problemer med næsten det samme problem, det var vist noget med migræne anfald

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

Hovedpinen er allerede ved at gå mere eller mindre over..

Nu er jeg så bare øm i nakken i stedet, hvilket meget føles som en fibersprængning..

Kan man på nogen måde gøre noget for at nakken hurtigere skal blive klar igen..??

Altså f.eks. is, massage eller andet...??

Link to comment
Share on other sites

Har prøvet det samme for et par år siden. Dog var det i dips, at jeg fik ondt.

Blev nærmest lammet i baghovedet og valgt så at stoppe træningen..

Mit gik over af sig selv efter en uges tid og i mellemtiden tog jeg den lidt med ro i hvis jeg kunne mærke smerte.

Tror ikke det er noget at være nervøs over, bare giv det lidt tid. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har prøvet det samme for et par år siden. Dog var det i dips, at jeg fik ondt.

Blev nærmest lammet i baghovedet og valgt så at stoppe træningen..

Mit gik over af sig selv efter en uges tid og i mellemtiden tog jeg den lidt med ro i hvis jeg kunne mærke smerte.

Tror ikke det er noget at være nervøs over, bare giv det lidt tid.  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Fik du også ondt i hovedet hvis du begyndte at træne..?? Altså hvis du lavede fysisk aktivitet..??

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg husker, fik jeg en smule ondt hvis blodtrykket i hovedet steg en del, f.eks. i decline BP eller i tung Squat/ DL, men det var som sagt noget der forsvandt efter en uges tid.

Du kan evt. nappe en deload-uge, hygge dig lidt i maskinerne og så se om det ikke går over af sig selv? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg husker, fik jeg en smule ondt hvis blodtrykket i hovedet steg en del, f.eks. i decline BP eller i tung Squat/ DL, men det var som sagt noget der forsvandt efter en uges tid.

Du kan evt. nappe en deload-uge, hygge dig lidt i maskinerne og så se om det ikke går over af sig selv?  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ok.. Det vil jeg gøre så..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

CSM, jeg har præsist samme problem med smerter i hovedet. Da jeg for et par år siden styrketrænede, fik jeg pludselig en voldsom smerte i hovedet. Jeg stoppede træningen og hold en pause på et par dage, og så var det væk.

For et par dage siden da jeg var til WingTsun træning kom denne ubehagelige smerte pludselig igen da jeg lå og tog armbøjninger. Det er ikke velset at man stopper sin træning så jeg kørte på - det viste sig at være dumt da min hovedpine blev så smertefuld at jeg ikke kunne gøre andet end sitte ned og stirre ud i luften. Jeg havde så denne "følelse af tung i hovedet" i et par dage efter. Jeg regnede med at jeg ikke ville mærke mere til det i noget tid igen, men da jeg igen trænede WT og tog armbøjninger gik det galt igen. Denne gang stoppede jeg med det samme og så gik det også væk efter nogle timer. Hvis du har nogen råd til hvordan du evt. har fået dit til at gå over, så vil jeg meget gerne vide det. Da denne pludselige smerte forhindre mig i at yde mit bedste til træning :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share