"Soya sause"


BBC
 Share

Recommended Posts

Der er østrogen i soja.. You do the math

Ahh come on :wink:

Soya sauce er noget af det eneste rigtig sunde man kan stege i. Soya sauce består af fermenterede soyabønner, hvede (og sommetider salt). Soyasauce kan udemærket indgå som en del af en kostplan.

Soya er generelt god til at forebygge kræft, hjerteproblemer og kan sætte gang i stofskiftet.

Der er ikke østrogen i Soja. Der er Phytoøstrogener som slet ikke er det samme som østrogener. Strukturen ligner, således at Phytoøstrogenet binder sig til de østrogene receptorer i kroppen - og alligevel adskiller Phytoøstrogenet sig så meget at det praktisk talt ingen indflydelse har på hormonbalancen.

PS se her:

Chinese company makes soy sauce from human hair

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Soya sovs er ganske rigtigt lavet af fermenterede sojabønner. Men at det er godt til at stege i, vil jeg tage med et gran salt. Det er IKKE en form for olie, og kan derfor ikke bruges som olie. Det er vandbaseret...

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ok, hvad ved jeg :innocent: Jeg bruger Soyabaseret stir fry sauce der er ekstrem fedtfedtfattig til at stege i.

PS Var det ikke Jørgen Storm der stegede kød m.v. i vand :4thumbup:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg vil til en hver tid påstå, at kokosolie er bedre at stege i!

Desuden...er der jo lige det, at hvis du fx. spiser efter din blodtype...så er det ikke lige godt for alle. Yderligere inderholder Soya Malonic acid, hvilket der kan være en god grund til at undgå.

Der er østrogen i soja.. You do the math

Ahh come on :wink:

Soya sauce er noget af det eneste rigtig sunde man kan stege i. Soya sauce består af fermenterede soyabønner, hvede (og sommetider salt). Soyasauce kan udemærket indgå som en del af en kostplan.

Soya er generelt god til at forebygge kræft, hjerteproblemer og kan sætte gang i stofskiftet.

Der er ikke østrogen i Soja. Der er Phytoøstrogener som slet ikke er det samme som østrogener. Strukturen ligner, således at Phytoøstrogenet binder sig til de østrogene receptorer i kroppen - og alligevel adskiller Phytoøstrogenet sig så meget at det praktisk talt ingen indflydelse har på hormonbalancen.

PS se her:

Chinese company makes soy sauce from human hair

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil til en hver tid påstå, at kokosolie er bedre at stege i!

Du kommer ikke uden om at kokos er særdeles rig på mættet fedt. Det er derfor man i mange biografer er gået totalt væk fra at poppe popkorn i kokosolie. Det er simpelthen for usundt med alt det mættede fedt....

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Ja og hvad betyder det for sundheden at det er mættet fedt?? (husk jeg taler ikke om popkorns fedt....men om ekstra virgin kokos fedt til 120 kr. for et glas)

Når vi taler om mættet fedt vs. umættet fedt, så er der vist bare en elektron til forskel (noget i den stil)....selvfølgelig kan store mængder sikker give bagslag på et dårligere kolesteroltal....men ellers har kokosfedt super mange gode egenskaber....det er ultra længe om at harske (modsat umættede olier), den indeholde desuden mange antioxidanter. Hvis man fx. søger på coconut oil, så er der virkelig mange opskrifter (fra "sundhedseksperter") hvor kokosolie indgår fx. i bogen: "The Oil protein diet"

Altså...jeg tror kokosolie er sundt i små mængder.....i øvrigt er der osse kokosfedt i UDO's olier!

Jeg vil til en hver tid påstå, at kokosolie er bedre at stege i!

Du kommer ikke uden om at kokos er særdeles rig på mættet fedt. Det er derfor man i mange biografer er gået totalt væk fra at poppe popkorn i kokosolie. Det er simpelthen for usundt med alt det mættede fedt....

<{POST_SNAPBACK}>

Edited by Hehe_back
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share