Alternativ til push-presses?


Pølsekilleren
 Share

Recommended Posts

Må give Rommel ret. Siddende skulderpres er vel det som ligner mest, MEN, husk at squatte. Det er jo tydeligvis den "nederste" halvdel af dine Push-Presses. Synd der ikke er plads til Push-Presses. Det ligner en god øvelse som aktiverer mange led og muskler samtidigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Har ogå kun 2 m. til loftet hjemme i mit træningsværelse,

så jeg træner siddende skulderpres med håndvægte.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

altså øvelsen har ikke noget med skuldertræning at gøre. Det er først og fremmest en benøvelse. Det eneste alternativ jeg kan umiddelbart kan komme i tanke om er frivend.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm jeg kan nu altid mærke den meget i skuldrene når jeg har kørt den, så at sige det ikk har noget med skuldertræning at sige syntes jeg ikk er rigtigt. Men at den ikk går så meget direkte i skuldrene som ex military press syntes jeg er mere rigtigt at sige

Link to comment
Share on other sites

altså øvelsen har ikke noget med skuldertræning at gøre. Det er først og fremmest en benøvelse. Det eneste alternativ jeg kan umiddelbart kan komme i tanke om er frivend.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er da noget sludder. Det er da en glimrende skulderøvelse. At benene hjælper stangen igang, betyder da ikke at går fra at være en skulderøvelse til at være en benøvelse. Bare det at man skal sænke en stang som er tungere end det man kører med i military presess, gør det til en hamrende god skulderøvelse.

Link to comment
Share on other sites

altså øvelsen har ikke noget med skuldertræning at gøre. Det er først og fremmest en benøvelse. Det eneste alternativ jeg kan umiddelbart kan komme i tanke om er frivend.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er da noget sludder. Det er da en glimrende skulderøvelse. At benene hjælper stangen igang, betyder da ikke at går fra at være en skulderøvelse til at være en benøvelse. Bare det at man skal sænke en stang som er tungere end det man kører med i military presess, gør det til en hamrende god skulderøvelse.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis ikke det også føles som en skulderøvelse så vil jeg mene man kører for let (eller laver øvelsen OL style med split/udfald) :wink: I et pushpres vil der altid være behov for at hjælpe stangen på vej når farten aftager, som jeg ser og føler det når jeg laver øvelsen (tungt for der skal køres tungt før skuldrene også indrages - stangen må ikke ryge for let op)

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share