Et symetrisk udseende


Pølsekilleren
 Share

Recommended Posts

Vil det komme til at se dumt/mærkeligt ud hvis man ikke træner biceps/ryg men ellers træner alle de andre muskler?

(Grunden til at jeg spørger er at jeg skal til at træne noget 5x5 til kickboxing, men da biceps/ryggen ikke skal bruges til noget i kickboxing, ville jeg spørge om det var nødvendigt at have en øvelse for dette)

Link to comment
Share on other sites

Vil det komme til at se dumt/mærkeligt ud hvis man ikke træner biceps/ryg men ellers træner alle de andre muskler?

(Grunden til at jeg spørger er at jeg skal til at træne noget 5x5 til kickboxing, men da biceps/ryggen ikke skal bruges til noget i kickboxing, ville jeg spørge om det var nødvendigt at have en øvelse for dette)

<{POST_SNAPBACK}>

jeg går selv til bmx-cykling og her skal man ikke bruge brystmusklerne til noget, her er det ryg skuldre og arme+ben som trækker, og mange bmx'ere træner ikke bryst og det ser dumt ud.

desuden mener jeg man træner sin krop mere fremover hvis ikke man træner både ryg og bryst.

Link to comment
Share on other sites

En hvis mængde rygtræning i det horisontale plan (rows) er en god idé. Rygmusklerne er dem der bremser og beskytter din skulder når du slår.

Hvis du ser på boksere ser du at de næsten alle har imponerende bredde rygge. Dette er i høj grad fra opbremsningen af armene.

Husk også på at kroppen arbejder som et hele og f.eks. latissimus dorsi kan hjælpe med til fleksion af columna og stabilisering af skulderleddet.

Det er en god idé at fokusere på de primære bevægere, men helt at udelade alle muskler der ikke er direkte involveret i sporten er en dårlig idé.

Mvh Polle

Link to comment
Share on other sites

Husk også på at kroppen arbejder som et hele og f.eks. latissimus dorsi kan hjælpe med til fleksion af columna og stabilisering af skulderleddet.

Mener du ikke en ekstension af columna eller er det bare mig, der ikke har haft nok anatomi endnu? ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share