Hvad synes DU smager godt?


MamboMads
 Share

Recommended Posts

Rugbrød med torskerognsskiver stegt på panden. Fyldt med tomat, løg, måske agurk, purløg, mayonaise, salt og peber. (eller hvad du ellers kan finde på, at fylde på af lækre sager)

Er generelt helt tosset med fiskepålæg, hvis det er i den gode ende af kvaliteten. Gider ikke det billige makrelsalat. Kippers, røget makrel og deslige syntes jeg er viildt lækkert.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tunsalat, eller hjemmelavet skinkesalat med rød løg.

Ellers leverpostej, roastbeef eller en god spegepølse (ikke noget industri-fremstillet bras).

Stort set alle middagsrester af kød og fjerkræ (frikadeller, kold kylling, eller kalkunbryst, eksempelvis).

Om vinteren, og hvis det ikke behøver være sindssygt sundt: Kogt, saltet flæsk( dette enten elsker eller hader man!) med sennep ovenpå. Saltet og fedtet bevirker, at denne ret gør sig godt med brændevin og Bjørnebryg til.

Link to comment
Share on other sites

Kogte, kolde kartofler med mayo, agurk, salt og peber :4mewantfood:

/Des

Rugbrød med et tyndt lag smør + roastbeef, remu og ristede løg. nam-nam.
Tunsalat, eller hjemmelavet skinkesalat med rød løg.

Stort set alle middagsrester af kød og fjerkræ (frikadeller, kold kylling, eller kalkunbryst, eksempelvis).

Simpelthen enig. Men også rullepølse med løg og sky... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Altså... vi taler ikke om sunde madder, vel? ^^

For umiddelbart vil jeg sige: Tyk skive rugbrød, god skive ost, skinke og rrrrrrrrrre'tih(Rigsdansk oversættelse: rigtig) meget dijon sennep på.

Der er bare ikke noget bedre end at få renset næse området vha sennep og rugbrød.

Eller jo.. men det kan man ikke lave på rugbrød

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Rugbrød med et tyndt lag smør + roastbeef, remu og ristede løg. nam-nam.

Og så lige lidt revet peberrod... Det gør heller ikke noget hvis man selv gør sig ulejligheden med at lave remouladen. Ammenam (men nok ikke supersundt, hehe)

Til daglig bliver det mest til røget filet eller Minimum rejesalat for mit vedkommende. Makrel i tomat er også en eviggyldig vinder! Eller røget laks med dilddressing og lidt rucola under.

Link to comment
Share on other sites

jeg hader også rugbrød.. men plejer at riste det på brødristeren.. og så er det nærmest lige meget hvad der kommer på, for så smager det godt :) men leverpostej og agurk er en sikker vinder... sammen med laks og et tyndt lag neutral smørreost...

Link to comment
Share on other sites

Det er også godt med et stykke kogt kyllingebrystfilét á 100-150g på et stykke rugbrød. Og for så lige at ta det tørre, lægges et par skiver ananasringe på til sidst (kan også bruge tomater, når det er sæson for det) :4mewantfood:

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Det der med at rugbrød er tørt, handler vist meget om hvor man køber det henne....et godt saftigt rugbrød fra en ordentlig bager - UDEN tilsat hvedemel og andet stads - er altså helt fantastisk.

Har for tiden en kæmpe 'craving' for hønse- og tunsalat...mmmmm. Ja, ved godt at det totalt gammelmands-agtigt at kunne lide sådan noget, men forbinder det bare med gode minder, hyggelige familiefrokoster og barndom...mmmm mayo! Godt man træner så meget at laster ikke betyder så meget ;o)

Link to comment
Share on other sites

Gammel men relevant tråd!

I anledningen af fredag vil jeg dele et stykke smørrebrød med jer, som Ida Davidsen bliver nødt til at opkalde efter mig en dag :smile:

Et stykke godt rugbrød (gerne fra Lagkagehuset) dækkes af tykke kolde kartoffelskiver.

Ovenpå lægges en halv pakke carpaccio (Blå indpakning, fås i de fleste supermarkeder)

Ovenpå carpaccioen garneres generøst med Mayonaise.

Herligheden toppes med ristede løg i rigelige mængder!

OMFG :4mewantfood:

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Har slet ikke set den her tråd før, og jeg spiser også selv x antal skiver rugbrød hver dag. Mine favoritter er:

Hårdkogte æg (varme!!)

Leverpostej (varmt er godt, men koldt glider også ned på jobbet)

Banan

Det overrasker mig faktisk, at der ikke er nogen der har skrevet banan endnu her i tråden. Det har jeg da brugt siden jeg gik i børnehave. :blush:

Derudover en del andre ting, men de tre nævnte er det jeg oftest smider på rugbrødet.

Link to comment
Share on other sites

jeg blev anbefalet den underligste kombination nogensinde i dag.

rugbrød, gerne med kerner - ristet

smør og et tyndt lag dijon sennep

afprøvede det og det smagte super :bigsmile:

Skift smør ud med ost istedet... det er nu bedre... gerne en stærk ost hvis du er til det... stærk ost og Dijon sennep supplerer hinanden godt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share