SERIØS bryst!


Schroeder
 Share

Recommended Posts

hey!..

er så småt ved at afslutte mit nuværende program, mit bryst halter lidt, og vil derfor forkusere på det!.

Har tænkt mig og træne således (intet er planlagt endnu):

Mandag - bryst, triceps, skulder

Tirsdag - Biceps, ben, ryg

Onsdag - bryst ETC. mave, ben, whatever - hjælp! :)

Torsdag - Biceps, ben, ryg

Fredag - bryst, triceps, skulder

Bryst skal være 10x10 øvelser, og de andre muskelgrupper skal trænes 5x5, 8x5.

Vil kører det 5 uger hvorefter jeg slår over i: Bryst; 8x5 supersettet med en 8x5 øvelse.

En meget hård sketch af programmet, vil bare høre om det kunne lyde som noget der virkede ? :)

Link to comment
Share on other sites

Det er tydeligt, at du er meget ambitiøs og det er også vejen frem.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du mener med, at dit bryst halter?

Hvis det er størelsen så burde du ikke lave 10x10 på dit bryst, men du skulle heller lave 5x5, da det er vejen frem, hvis du vil blive stor.

:4mewantfood: det er også korrekt, at du også skal se på hvad du spiser, da det er meget, hvis ikke alt i en proces for vækst. HUSK: at du skal have ca. 4 gram portein for hver kg af din kropsvægt, næsten uanset hvad dine mål er. Jeg ønsker dig fortsat god træning.

Pure

Link to comment
Share on other sites

Det er tydeligt, at du er meget ambitiøs og det er også vejen frem.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du mener med, at dit bryst halter?

Hvis det er størelsen så burde du ikke lave 10x10 på dit bryst, men du skulle heller lave 5x5, da det er vejen frem, hvis du vil blive stor.

:4mewantfood: det er også korrekt, at du også skal se på hvad du spiser, da det er meget, hvis ikke alt i en proces for vækst. HUSK: at du skal have ca. 4 gram portein for hver kg af din kropsvægt, næsten uanset hvad dine mål er. Jeg ønsker dig fortsat god træning.

Pure

<{POST_SNAPBACK}>

Sikke en masse du fik fyret af der som ikk rigtig kan underbygges, 10x10 er der mange der har gode erfaringer med til masse og 4 gram protein pr kg kropsvægt vil jeg sige er lige i overkanten

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det samme problem og har prøvet mig lidt frem. Jeg har ikke fundet en metode der entydigt virker - desværre.... Men noget der virkede fornuftigt var i periode at træne på en noget anden måde.

Konceptet strækker sig over 10 gange brysttræning. Så hvis du træner bryst 2 gange om ugen er det altså 5 uger :4smartass: Jeg syntes ikke, at du skal træne det her program mere end to gange om ugen, da det ellers vil være overkill!

Dag:

1: 10sæt x 1 rep

2: 10sæt x 2 rep

3: 10sæt x 3 rep

4: 10sæt x 4 rep

5: 10sæt x 5 rep

6: 10sæt x 6 rep

7: 10sæt x 7 rep

8: 10sæt x 8 rep

9: 10sæt x 9 rep

10: 10sæt x 10 rep

Så læg ud med at træne denne øvelse. Tag f.eks. bænkpres og find så en vægt hvor du lige knap kan tage den 10 gange. For mig var det 80kg da jeg lavede det. Så trænede jeg med 80kg stangen hvér gang uanset antallet at sæt og reps.

Det gav en lille ryk i volumen på brystet og oven i købet også lidt styrke!

Jakkedrengen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tak for response!.. :blush:

Ja kosten er enormt vigtig :).. Og får da også godt og vel 2 shakes om dagen, og holder da øje med min kost og prøver at ligge i kcal overskud!..

Synes 10x10 virker godt for mig!, i hvert fald da jeg brugte princippet på at træne mine arme!... :cooldance:

Jakkedrengen det lyder interessant men er det kun bænkpres, eller kan man putte nogle incline øvelser ind!?...

Ja mit bryst "halter" lidt, i sær foroven er der ikke meget volume! - da jeg de sidste 8 uger har trænet arme som 1. priotet :4thumbup:

Vil gerne poste billeder, men skal lige skaffe et cam!

Link to comment
Share on other sites

Fandt lige et billede... Det skal siges man er træt på skitur, i sær klokken halv 8 om morgnen :sleeping::sleeping: Er han mon i live ? :poking:

post-6238-1111323027_thumb.jpg

Evt. kunne det ligne tævepatter på billedet, men kan sige at det er det IKKE! ;P er stram!

-Og ja det er en dunk kreatin der står over til venstre, unværligt, selv på skitur :4mewantfood:

Edited by Schroeder
Link to comment
Share on other sites

min pointe var bare at du jo ikke er et kæmpe uhyre og jeg ville derfor mene at du blandt andet derfor kunne få samme resultat med væsentlig mindre træning. Plus det faktum at skuldre bare ikke er lavet til at bænkpresse, hvorfor man måske skulle spare lidt på megavolumen eksperimenter indtil der foreligger en ordentlig base.....

Link to comment
Share on other sites

min pointe var bare at du jo ikke er et kæmpe uhyre og jeg ville derfor mene at du blandt andet derfor kunne få samme resultat med væsentlig mindre træning. Plus det faktum at skuldre bare ikke er lavet til at bænkpresse, hvorfor man måske skulle spare lidt på megavolumen eksperimenter indtil der foreligger en ordentlig base.....

<{POST_SNAPBACK}>

Okay forstår dig : )..

Så bryst 2 gange om ugen ville være nok!, og den sidste dag ville hverken gavne eller ødelægge noget?

Tak for svar :)

Link to comment
Share on other sites

min pointe var bare at du jo ikke er et kæmpe uhyre og jeg ville derfor mene at du blandt andet derfor kunne få samme resultat med væsentlig mindre træning. Plus det faktum at skuldre bare ikke er lavet til at bænkpresse, hvorfor man måske skulle spare lidt på megavolumen eksperimenter indtil der foreligger en ordentlig base.....

<{POST_SNAPBACK}>

Kunne ikk være mere enig

Link to comment
Share on other sites

min pointe var bare at du jo ikke er et kæmpe uhyre og jeg ville derfor mene at du blandt andet derfor kunne få samme resultat med væsentlig mindre træning. Plus det faktum at skuldre bare ikke er lavet til at bænkpresse, hvorfor man måske skulle spare lidt på megavolumen eksperimenter indtil der foreligger en ordentlig base.....

<{POST_SNAPBACK}>

Okay forstår dig : )..

Så bryst 2 gange om ugen ville være nok!, og den sidste dag ville hverken gavne eller ødelægge noget?

Tak for svar :)

<{POST_SNAPBACK}>

jeg mente faktisk at 2x10x10 om ugen er i overkanten og 3x10x10 er latterligt. Få nu noget fundament før du går amok med noget....

Link to comment
Share on other sites

Lad være med at pille ved frekvensen, når du skal tilpasse workloaden. Reducer i stedet volumen per træningsgang.

Personligt kører jeg 10 x 3 i incline dumbbell benchpress med ca. 85% af 1rm efterfulgt af lidt pec deck og sluttet af med lidt dips.

Dette køres 3 gange om ugen og er noget af den bedste brysttræning, som jeg har prøvet.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er for meget at træne den muskelgruppe man forkusere på 2 gange ugentligt - hvordan fan ska jeg så træne ? :).

Og nej er ikke det store uhyre, men har alligevel trænet en del, og posere ikke særligt ondt på det billede der! - min 1RM er 95kg, sharp.

Selvom du siger det er dumt af mig og træne 10x10, så har det altså virket for mig, bare i armene! - men hvilken volume ville du så forslå jeg trænede med, hvis du synes 10x10 er for meget ?...

Hvilken effekt vil det mon have hvis man ex vis trænede 10x3 mandag, 10x10 onsdag og 5x5 fredag så får man både styrke og masse?

Personligt kører jeg 10 x 3 i incline dumbbell benchpress med ca. 85% af 1rm efterfulgt af lidt pec deck og sluttet af med lidt dips.

Dette køres 3 gange om ugen og er noget af den bedste brysttræning, som jeg har prøvet.

<- hvad er pec deck ?, og hvor tit træner du det ? :)
Edited by Schroeder
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share